Announcement

Collapse
No announcement yet.

E38 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tulim
    Newbiemmer
    • Sep 2008
    • 9

    Originally posted by BeamR View Post
    Yksi vaihtoehto on virtalukko/virtalukon pohja lopussa. Ainakin uudemmissa on one-touch käynnistys (eli kivikautinen versio nykyisistä käynnistysnapeista). Toisin sanoen, käännät vain kerran avainta starttiasentoon niin elektroniikka hoitaa loput käynnistyksestä.
    Joissakin on tuo pohja hajonnut ja sen myötä starttisignaali ei enää lähdekään etiäpäin.
    TUo avaimen pyöriminen virtalukossa voisi viitata siihen suuntaan.

    Minäpä koitan sitä sitten, virtalukko mulla jo onkin mut mut pitää sitä pohjaa kattella vielä....
    Vai tuleeko pohja uuden lukon mukana??
    Last edited by tulim; 03-11-2010, 19:02.

    Comment

    • sammy2
      Bimmer Fanatic
      • Sep 2005
      • 377
      • kemi city

      oliko mitään huomioitavaa(erityistä) tuossa venttiilinkoppien tiivisteiden vaihdossa?? niin m62 moottoriin
      e46-00 320CIA (2.2)
      e65-04 730d sport
      e38-96 740i 4.4
      e46-01 330d touring
      e30-88 320i touring
      e36-96 328i coupe
      e21-82 315
      e21-79 320
      e30-82 316 (2.0 M10)
      e12-78 525 (3.3)
      _______________________________________________
      e53-02 x5 4.4i sport / e39 -96 528i `"sportattu"

      Comment

      • Tcdoe
        Bimmer Fanatic
        • May 2003
        • 393
        • Helsinki

        Kokemuksia jälkiasennus-xenoneista E38:n halogeeniumpioissa? Erään E39:n prefacelift halo-umpioon moiset asensin, oli pakko ottaa pois kun valokuvio oli niin karmea ja vastaantulijat vilkuttelivat jatkuvasti. Sama homma E38:ssa? Ebaystähän tietty sais ihan orkkiskamaakin, mut melkoinen homma vaan edessä jos tuon tekee kunnolla, kun ei ole automaattikorkeudensäätöä eikä lampunpesureita.

        Comment

        • ISO-7
          Newbiemmer
          • Jan 2009
          • 1
          • Suomi

          Vikakoodeja (750)

          Autoon tuli käyntihäiriö, joka toistuu säännöllisen epäsäännöllisesti eli
          tyhjäkäynnillä kierrokset laskevat n.250r/min ja käynti muuttuu epäta-
          saiseksi.

          Lisäksi moottori ei nosta kierroksiaan käynnistyshetkellä n. 1500r/min,
          vaan kierrokset jäävät varsinkin kylmänä alle 1000r/min.


          Kulkineesta luettiin tänään vikakoodit:

          P0100 = Mass or Volume Air Flow Circuit Mulfuntion
          Ilmeisesti kyseessä huono kontakti tai johto/johdot poikki?

          P0130 = Oxygen Sensor Circuit Mulfuntion (Bank 1 Sensor 1)
          Sama kuin edellä eli ilmeisesti kontaktihäiriöitä, mutta mitä tarkoi-
          tetaan Bank 1:llä ja Sensor 1:llä?

          P1270 = Control Module Self-Test, Totque Monitoring
          Aiheutuuko anturiviasta?

          Comment

          • Jaska.T
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2004
            • 1527
            • TaNpere

            Originally posted by Ramzez View Post
            Selvää on sitten myös tällaisissa tapauksissa, että venttiilikopan tiivisteet täytyy vaihtaa, joko heti tai lyhyen ajan sisään, riippuen paljonko ne vuotavat.

            Miten oikeanpuolen venttiilikoppa lähtee kivuttomimmin irti? Vasemmalle puolelle taisteltu jo uusi tiiviste kun entiset oli todellakin kivikovat ja tulppien reiässä vähän öljyä. Oikeanpuolen koppa ei vain tahdo mahtua tulemaan pois paikaltaan.

            G30 530e Msport
            -------------------------------------------------
            F30 330e Msport
            E60 525d Msport LCI
            E39 530d Touring
            Ex E46 320i coupé
            Ex AC Schnitzer S5 3.0d
            Ex ALPINA B6
            Ex E34 525i Touring
            Ex E36 328i Coupe
            Ex E38 740iA INDIVIDUAL x2
            Ex E39 530d Touring, 530d Sedan, 530d Msport
            Ex E21 315, 315 "ämmäläinen"
            Ex E30 Cabrio, E30 316i, E30 325i, 318i Touring jne...
            Never Drive Faster Than
            Your GuardianAngel Can Fly

            Comment

            • Jaska.T
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2004
              • 1527
              • TaNpere

              Originally posted by Jaska.T View Post
              Miten oikeanpuolen venttiilikoppa lähtee kivuttomimmin irti? Vasemmalle puolelle taisteltu jo uusi tiiviste kun entiset oli todellakin kivikovat ja tulppien reiässä vähän öljyä. Oikeanpuolen koppa ei vain tahdo mahtua tulemaan pois paikaltaan.
              Itse itselleni vastaten

              BMW 740 Valve Cover Gasket Replacement (M62 Engine, E38) This procedure was developed by a non-mechanic working on his own 2000 740i Sport. [email protected] aka ArbysNight You can download this procedure in printer friendly PDF format by clicking here. Note that the other 7-se

              G30 530e Msport
              -------------------------------------------------
              F30 330e Msport
              E60 525d Msport LCI
              E39 530d Touring
              Ex E46 320i coupé
              Ex AC Schnitzer S5 3.0d
              Ex ALPINA B6
              Ex E34 525i Touring
              Ex E36 328i Coupe
              Ex E38 740iA INDIVIDUAL x2
              Ex E39 530d Touring, 530d Sedan, 530d Msport
              Ex E21 315, 315 "ämmäläinen"
              Ex E30 Cabrio, E30 316i, E30 325i, 318i Touring jne...
              Never Drive Faster Than
              Your GuardianAngel Can Fly

              Comment

              • Ramzez
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2009
                • 6104
                • Jyväskylä

                ..........

                Comment

                • BeamR
                  BTCF Member
                  • Jul 2007
                  • 13363
                  • Espoon takametsät

                  Originally posted by ekituning View Post
                  Minulla on 9/94 740ia:ssa 2 nappinen avain. Ymmärsinkö oikein, että jos avainta on joskus yritetty ohjelmoida oviauki, niin systeemi blokkaa seuraavat ohjelmointi yritykset ja systeemin lukitus on purettava merkkihuollossa, tai jollain tempulla? millä?
                  Nostetaas nyt vanha ylös, vaikka tähän onkin jo kysyjä varmasti ratkaisun löytänyt niin joku muu voi säästyä päänsäryltä: eli kyllä, mikäli koodaus on jossain vaiheessa tehty päin persettä, niin silloin pitää autosta nollata vikakoodit. Alla tarkempi ohje. Oma auto alkoi toimimaan vikakoodien nollaamisella.

                  F46 Gran Tourer -20
                  Boxster 2.5 -97

                  Comment

                  • JiPe
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2010
                    • 2548
                    • Kuopio

                    Onko joku sattunu näkemään niitä niskatyynyjä missä on näyttö sisäänrakennettuna? Niinku että irrallaan myytäisiin sitä pelkkää niskatyynyä + näyttöä, koko penkkiä en nyt välttämättä tartteis.. :think
                    MB W204 200cdi -08 -Käyttis-
                    MB C124 E 320 coupe -93 -Odottaa museointia-
                    MB W906 Sprinter -16 -Reissussa-
                    Suzuki Vitara 1.6 -91 -Aura-auto-

                    Comment

                    • Jaska.T
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2004
                      • 1527
                      • TaNpere

                      Originally posted by JiPe View Post
                      Onko joku sattunu näkemään niitä niskatyynyjä missä on näyttö sisäänrakennettuna? Niinku että irrallaan myytäisiin sitä pelkkää niskatyynyä + näyttöä, koko penkkiä en nyt välttämättä tartteis.. :think

                      Ebay.com:sta niitä löytyy headrest hakusanalla. Itse ostin täältä http://www.chinavasion.com/index.php...rest-monitors/ kun oli aikoinaan halvimmat/parhaat versiot. Sitten vain alkuperäisten rautojen kanssa modaa paikalleen niin sopii kuin isä äitiin Kuviakin olen johonkin toiseen topickiin laitellut joskus...

                      G30 530e Msport
                      -------------------------------------------------
                      F30 330e Msport
                      E60 525d Msport LCI
                      E39 530d Touring
                      Ex E46 320i coupé
                      Ex AC Schnitzer S5 3.0d
                      Ex ALPINA B6
                      Ex E34 525i Touring
                      Ex E36 328i Coupe
                      Ex E38 740iA INDIVIDUAL x2
                      Ex E39 530d Touring, 530d Sedan, 530d Msport
                      Ex E21 315, 315 "ämmäläinen"
                      Ex E30 Cabrio, E30 316i, E30 325i, 318i Touring jne...
                      Never Drive Faster Than
                      Your GuardianAngel Can Fly

                      Comment

                      • Jaska.T
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2004
                        • 1527
                        • TaNpere

                        Seiskoissa on yleinen ongelma tuo tankkien vuotaminen ja se taas johtuu pääosin noista huohottimien tukkeutumisesta josta seuraa alipaine tankissa. Huomaa helposti orastavan vian kun tankki paukkuu / poksuu ajon aikana. Omassa oli vika kesällä ja silloin puhaltelin vasemman sisälokarin sisältä löytyvän säiliön ja sillä selvittiin tähän asti. Eilen poksuminen palasi ja perushuoltona tein samat temput, toivottavasti vika ei palaa heti takaisin. Osa harrastajista on ihan varmasti painunut paljon ongelman kanssa mutta kukaan ei tunnu ratkaisujaan kertovan vaikka vika poistuisi. Nyt kaivataankin varmaa tietoa mitä olette tehneet että olette viasta päässeet 100% varmuudella eroon? Omassa on ehjä tankki vielä mutta kai tuokin alkaa joskus vuotaan jos tuota vikaa ei saa poistettua.

                        G30 530e Msport
                        -------------------------------------------------
                        F30 330e Msport
                        E60 525d Msport LCI
                        E39 530d Touring
                        Ex E46 320i coupé
                        Ex AC Schnitzer S5 3.0d
                        Ex ALPINA B6
                        Ex E34 525i Touring
                        Ex E36 328i Coupe
                        Ex E38 740iA INDIVIDUAL x2
                        Ex E39 530d Touring, 530d Sedan, 530d Msport
                        Ex E21 315, 315 "ämmäläinen"
                        Ex E30 Cabrio, E30 316i, E30 325i, 318i Touring jne...
                        Never Drive Faster Than
                        Your GuardianAngel Can Fly

                        Comment

                        • Ramzez
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2009
                          • 6104
                          • Jyväskylä

                          Originally posted by Jaska.T View Post
                          Seiskoissa on yleinen ongelma tuo tankkien vuotaminen ja se taas johtuu pääosin noista huohottimien tukkeutumisesta josta seuraa alipaine tankissa. Huomaa helposti orastavan vian kun tankki paukkuu / poksuu ajon aikana. Omassa oli vika kesällä ja silloin puhaltelin vasemman sisälokarin sisältä löytyvän säiliön ja sillä selvittiin tähän asti. Eilen poksuminen palasi ja perushuoltona tein samat temput, toivottavasti vika ei palaa heti takaisin. Osa harrastajista on ihan varmasti painunut paljon ongelman kanssa mutta kukaan ei tunnu ratkaisujaan kertovan vaikka vika poistuisi. Nyt kaivataankin varmaa tietoa mitä olette tehneet että olette viasta päässeet 100% varmuudella eroon? Omassa on ehjä tankki vielä mutta kai tuokin alkaa joskus vuotaan jos tuota vikaa ei saa poistettua.
                          Jos vika palaa jatkuvasti, niin vaihda suosilla ne huohotusletkut uusiin ja samalla myös se säiliö.

                          E38.org sivustolta löytyi myös yksi toinen mahdollinen äänen aiheuttaja. Jonkinlainen muoviventtiili ilmeisesti. Tsekkaa TÄÄLTÄ.

                          Comment

                          • VK982
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2005
                            • 2271
                            • Kuopio

                            Halpa kosti ohittaa tuo huohottimen tukkeutuminen:
                            Polttoainekorkista se kuminen tiiviste pois.
                            BMW E60 530xd
                            Honda Varadero "sotanorsu

                            Comment

                            • Supa
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2005
                              • 7597
                              • Järvenpää

                              Mulla oli hiilisäiliö siellä kuskin puolen takasisälokarin takana tullut vaan täyteen ilmesesti.
                              Kyllä siitä puhaltamalla ilma meni läpi mutta uuteen verrattuna oli aika tukossa.
                              Nyt tankki huohottaa kunnolla. Tankkaus onnistuu ilman pätkimistä eikä poksuttele ajossa. Suosittelen tuon vaihtoa jos jollain on ongelmia eikä linjojen putsaus auta
                              - E90 320i LCI M-sport -09
                              - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                              Comment

                              • JiPe
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jun 2010
                                • 2548
                                • Kuopio

                                Originally posted by Jaska.T View Post
                                Ebay.com:sta niitä löytyy headrest hakusanalla. Itse ostin täältä http://www.chinavasion.com/index.php...rest-monitors/ kun oli aikoinaan halvimmat/parhaat versiot. Sitten vain alkuperäisten rautojen kanssa modaa paikalleen niin sopii kuin isä äitiin Kuviakin olen johonkin toiseen topickiin laitellut joskus...
                                Ihan kivan olosia tuolla sivulla, pitänee ebaysta vielä kattella, nuo kun ei ainakaan olleet yhtä hienoja kuin ne alkuperäiset "puoliksi aukeavat".

                                -Paljolla ootte sen aktiivihiilisuodattimen saanu? ja mistä?
                                Last edited by JiPe; 06-11-2010, 00:13.
                                MB W204 200cdi -08 -Käyttis-
                                MB C124 E 320 coupe -93 -Odottaa museointia-
                                MB W906 Sprinter -16 -Reissussa-
                                Suzuki Vitara 1.6 -91 -Aura-auto-

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎