Announcement

Collapse
No announcement yet.

E38 kysymyksiä ja vastauksia Vol. II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Haju69
    Administrator
    • Nov 2005
    • 16344
    • Leppävirta

    Seiskaan joutunee ostamaan pari uutta kesäkumia takavanteille. Nyt siellä muistaakseni on etu/takarenkaissa eri merkkiset parit. Toiset taisi olla Continentalit ja toiset Hankookit. En muista kummissako päissä mitkäkin merkit.

    Näihin nyt ei näytä olevan samaan hintaluokkaan esim nangkangeja kuin mitä pienempiä kokoja saa.

    Millaista rengasta suosittelette? Ei kaikista kalleinta mutta joka perus ajorenkaana menee. Mitään ratasuorituksia ei tarvita vaan normaalia ajoa.

    Koko on 255/45/18

    Oisko joku näistä hyvä tai jokin muu merkki? Tai jos noista niin mikä ois pätevin?

    Hankook Ventus prime 2
    Hankook Ventus V12 Evo
    Falken FK 453
    Continental ContiSportContact 3
    LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
    E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
    B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

    Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
    Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
    Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

    Comment

    • thuttu77
      Bimmer Rookie
      • Mar 2005
      • 160

      Muutama kyssäri koskien E38 vm97 735i:ta

      Onkos kukaan vaihdellut raidetangon keskiosaa jos niin mahtuuko tulemaan
      pois ilman suurempaa purkamista näytti aika ahtaalta meinaan.

      Mites samaisen kipon jarrujen ilmaus tapahtuu kun jarru letku pitäis eteen vaihtaa?

      käsijarrun kiristys on lienee suht normaali opeaatio?

      Comment

      • _charger-
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2011
        • 380
        • Helsinki

        Originally posted by thuttu77 View Post
        Muutama kyssäri koskien E38 vm97 735i:ta

        Onkos kukaan vaihdellut raidetangon keskiosaa jos niin mahtuuko tulemaan
        pois ilman suurempaa purkamista näytti aika ahtaalta meinaan.

        Mites samaisen kipon jarrujen ilmaus tapahtuu kun jarru letku pitäis eteen vaihtaa?

        käsijarrun kiristys on lienee suht normaali opeaatio?
        keskitanko: ei tarvii purkaa mitään, nosturi jos on käytössä ei tarvi ottaa ees renkaita irti pallovineliin syytä olla irroitin, voi olla lujaa kiinni ja tilaa ei ole paljoa lyödä vasaralla...tyyliin joku tällänen:
        ilmaus: normaalisti.
        käsijarru:normaalisti
        1966 Dodge Monaco
        1995 Dodge Ram 2500 4x4 "U.S 12 VALVE"

        EX:1994 BMW 750 IA e38
        EX:1994 BMW 740 IA e38

        Comment

        • Supa
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2005
          • 7597
          • Järvenpää

          Se on kyllä todella pieni se väli simpun ja apusimpukan liitoksessa että saa jonkun irroituskalun väliin. Perinteinen murtohaarukkakin tuntuu olevan liian paksu kärjestä.
          - E90 320i LCI M-sport -09
          - Porsche Boxster 987 2.7 -07

          Comment

          • Muurahainen
            BTCF Member
            • Dec 2006
            • 9194
            • Nurmijärvi

            Ja jos on yhtään niin kovaa kiinni kuin alatukivarret saa irroittaa ihan tosissaan.

            Comment

            • BeamR
              BTCF Member
              • Jul 2007
              • 13363
              • Espoon takametsät

              paineilmatäryllä lähtee helposti, kaikilla muilla keinoilla saa tapella tosissaan.
              F46 Gran Tourer -20
              Boxster 2.5 -97

              Comment

              • _charger-
                Bimmer Fanatic
                • Jan 2011
                • 380
                • Helsinki

                perskeles, tota en ajatellutkaan kun omaani noita irroittelin! pitää muistaa seuraavan kerran
                1966 Dodge Monaco
                1995 Dodge Ram 2500 4x4 "U.S 12 VALVE"

                EX:1994 BMW 750 IA e38
                EX:1994 BMW 740 IA e38

                Comment

                • thuttu77
                  Bimmer Rookie
                  • Mar 2005
                  • 160

                  Originally posted by _charger- View Post
                  keskitanko: ei tarvii purkaa mitään, nosturi jos on käytössä ei tarvi ottaa ees renkaita irti pallovineliin syytä olla irroitin, voi olla lujaa kiinni ja tilaa ei ole paljoa lyödä vasaralla...tyyliin joku tällänen:
                  ilmaus: normaalisti.
                  käsijarru:normaalisti
                  Mulla on vata:n HD pallonivelen ulosvetäjä jossa muunmuassa toi ruuvi toisella puolella joten sinne yläpuolelle ei tarvitse mahtua ihan hirveesti tavaraa.

                  toinen vielä askarruttava juttu on pikkasen huono joutokäynti mutta meni nippa nappa leimasta.

                  CO HC O2 CO2 Lambda
                  tyhjäkäynti 0,02 100 0,17 15,2
                  >2000rpm 0,1 35 0,21 15,2 1,00

                  Osaisko kukaan tohon sanoa mitään fiksua pikkasen käy rumasti tyhjäkäyntiä
                  eli ilmeisesti kaikki muut arvot on jees mut toi HC ja tosiaan kuullostaa siltä et
                  ei aina sytytä kaikilla ja kylmänä kyyllostaa aika bassomaiselta jumputukselta
                  käynti.

                  Comment

                  • mixul
                    Bimmer Rookie
                    • Oct 2004
                    • 65

                    Onkelma starttauksessa! Eli startti pyörittää mutta joka pyörityskierroksella kuuluu naksaus, startti ei pyöri tyhjää vaan ainakin jotain se pyörittää mukanaan koska kuulostaa yhtä raskaalta kuin normaali starttaus. kuulostaa niinkuin kampi ei pyörisi mukana.
                    Last edited by mixul; 20-01-2013, 15:37.
                    -BMW e38 740ia-

                    Comment

                    • Muurahainen
                      BTCF Member
                      • Dec 2006
                      • 9194
                      • Nurmijärvi

                      Originally posted by mixul View Post
                      Onkelma starttauksessa! Eli startti pyörittää mutta joka pyörityskierroksella kuuluu naksaus, startti ei pyöri tyhjää vaan ainakin jotain se pyörittää mukanaan koska kuulostaa yhtä raskaalta kuin normaali starttaus. kuulostaa niinkuin kampi ei pyörisi mukana.
                      Aloitetaan oikein perusteilla. Onhan virtaa tarpeeksi jne?

                      Comment

                      • mixul
                        Bimmer Rookie
                        • Oct 2004
                        • 65

                        Joo eli tuossa juuri kun tutkin niin startatessa ketju pyörii koneessa mutta ei tule puristuksen ääntä, eli kone pyörii kevyen tasaisesti ympäri.
                        -BMW e38 740ia-

                        Comment

                        • Supa
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2005
                          • 7597
                          • Järvenpää

                          Originally posted by mixul View Post
                          Joo eli tuossa juuri kun tutkin niin startatessa ketju pyörii koneessa mutta ei tule puristuksen ääntä, eli kone pyörii kevyen tasaisesti ympäri.
                          Miten ja milloin vika tuli päälle? Sammuiko vai eikö vain käynnisty?
                          Onko ketju kireällä?
                          - E90 320i LCI M-sport -09
                          - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                          Comment

                          • mixul
                            Bimmer Rookie
                            • Oct 2004
                            • 65

                            aamulla koitin startata mutta naksutti vaan eli akku oli tyhjä (on tehnyt aiemminkin) latasin akun, välillä startatessa kuuluu niinkuin kierroksen välein naksaus. ketju vaikuttais olevan kireellä
                            -BMW e38 740ia-

                            Comment

                            • jakeluvesimies
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2010
                              • 2726
                              • On the road @ Laplandia

                              Tuossa tutun seiskasta katottiin koodeja bmw-scanner 1.4:llä. Mitähän seuraavat tarkoittaa?

                              SRS -> 05/C0 - Belt tensioner, driver's side

                              LRA -> 04/09 - Drive left headlights

                              Comment

                              • Supa
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2005
                                • 7597
                                • Järvenpää

                                Originally posted by jakeluvesimies View Post
                                Tuossa tutun seiskasta katottiin koodeja bmw-scanner 1.4:llä. Mitähän seuraavat tarkoittaa?

                                SRS -> 05/C0 - Belt tensioner, driver's side

                                LRA -> 04/09 - Drive left headlights

                                SRS = Airbagit. Herjaa kuskin penkin turvavyönkiristintä. Penkin liittimet pätkivät todennäköisesti.

                                LRA = Valojen korkeudensäätö, vasemman umpion korkeudensäätömoottorissa vikaa.
                                - E90 320i LCI M-sport -09
                                - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎