Announcement

Collapse
No announcement yet.

E38 kysymyksiä ja vastauksia Vol. II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JiPe
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2010
    • 2548
    • Kuopio

    Originally posted by Tyramies View Post
    jeps eli aikasemmin kyselinki että kannattaako vaihtaa jos idlessä lämpötilat keskellä ja 90 astetta piilovalikon mukaan, muttakun lähtee näillä vitun miinus keleillä ajamaan niin meinaa kokoajan tipahtaa siniselle mutta ei kuitenkaan
    KYSYMYS: onko termarin vaihto vaikea homma? e34 vaihoin mut tuntu olevan vähän enemmän tilaa siinä ympärillä ku tässä...
    730iA 1995
    Itellä pysy keskustassa keskellä ja motarilla tiputti lämmöt. Termarin vaihdolla korjaantu.
    MB W204 200cdi -08 -Käyttis-
    MB C124 E 320 coupe -93 -Odottaa museointia-
    MB W906 Sprinter -16 -Reissussa-
    Suzuki Vitara 1.6 -91 -Aura-auto-

    Comment

    • jakeluvesimies
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2010
      • 2726
      • On the road @ Laplandia

      Mitäs seuraavanlainen käytös tahtoo sanoa:

      Kun sammutan auton tai käännän virrat pois, niin alkaa todella kimeä vingunta ilmeisesti kaiuttimien kautta. Tehnyt pari kertaa tuossa viikonlopun aikana. Vissiin loppuu, kun auto uinahtaa... Loppuu myös, kun auton lyö tulille.

      Comment

      • 2bar..ahhh
        BTCF Honorary Member
        • Nov 2004
        • 3351
        • haapavesi

        Originally posted by jakeluvesimies View Post
        Mitäs seuraavanlainen käytös tahtoo sanoa:

        Kun sammutan auton tai käännän virrat pois, niin alkaa todella kimeä vingunta ilmeisesti kaiuttimien kautta. Tehnyt pari kertaa tuossa viikonlopun aikana. Vissiin loppuu, kun auto uinahtaa... Loppuu myös, kun auton lyö tulille.
        radiomoduuli tiensä päässä ny ekana tulee mieleen.. Loppuuko vinkuminen kun auto nukahtaa? Siis noin 15min kun autoon ei ole koskenu?
        €34 M5 pelastetaan museoinnilta

        Comment

        • jakeluvesimies
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2010
          • 2726
          • On the road @ Laplandia

          Originally posted by 2bar..ahhh View Post
          radiomoduuli tiensä päässä ny ekana tulee mieleen.. Loppuuko vinkuminen kun auto nukahtaa? Siis noin 15min kun autoon ei ole koskenu?
          Tosiaan ihan pari random kertaa noin tehnyt... Eilen jätin auton pakon vuoksi vinkumaan yksinään, kun piti asioille kiirehtiä. Ei vinkunut enää kahden tunnin päästä kun palasin Eli vissiin hiljenee siihen nukahdukseen...

          Comment

          • 2bar..ahhh
            BTCF Honorary Member
            • Nov 2004
            • 3351
            • haapavesi

            Originally posted by jakeluvesimies View Post
            Tosiaan ihan pari random kertaa noin tehnyt... Eilen jätin auton pakon vuoksi vinkumaan yksinään, kun piti asioille kiirehtiä. Ei vinkunut enää kahden tunnin päästä kun palasin Eli vissiin hiljenee siihen nukahdukseen...
            itte lähtisin radiomoduulista kahteleen vikaa tai vahvistimesta jos siel on semmoinen. Radiomoduulin tinaukset menee useasti uusiksi.
            €34 M5 pelastetaan museoinnilta

            Comment

            • Haju69
              Administrator
              • Nov 2005
              • 16344
              • Leppävirta

              Vaikuttaako MIDin vai mikä se on se missä kaikki OBC valikot ja radion näyttö, niin poistaminen normi käyttöön jotenkin? Mietin vaan jos sen pikseli virheet korjauttaisi niin kai autolla voi ajella ilman sitä? Voi olla tyhmäkin kysymys mutta enpä tuohon tiedä vastausta näin äkkisiltään.
              LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
              E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
              B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

              Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
              Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
              Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

              Comment

              • Haju69
                Administrator
                • Nov 2005
                • 16344
                • Leppävirta

                No kävin konttorilla ja hylsy. Etuiskunvaimennin ja ulompi raidetangon pää paskana. Kannattaako sortua mihinkään näistä ~100,-/pari etuiskareista? http://www.ebay.de/sch/i.html?_nkw=b...at=0&_from=R40

                Eli onko joku "fiksu" halpa merkki iskareissa mitä kannattaisi katsoa? Suomesta tuskin ostan kun maksaavat kuitenkin enemmän.

                Ostaisin toki laadukkaammat mutta tähän hätään on niin köyhää.
                LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                Comment

                • Supa
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2005
                  • 7597
                  • Järvenpää

                  Bilsteinit tai Sachsit melkeen, toki voi ostaa satkun iskarit ja uusia ne vuoden päästä, ihan miten tykkää
                  Ja kyllä noissa tuntuu olevan eroa ihan toimivuudenkin suhteen. Esim mulla on alla uudehkot monroet ja väittäisin jäykemmiksi kuin sachsin alkuperäiset vastaavat :think
                  En itse niin välitä vaikka olis vähän löysempikin. Nämä tuli purkuauton mukana, muuten olisin tilannut varmaankin sachsit kun alkuperäiset oli ihan paskana.

                  Budjettiratkaisuksi ostaisin ehkäpä itse jonkun erittäin siistin ja mahdollisimman tuoreen käytetyn sachsin sille puolen mistä oli paskana.
                  Last edited by Supa; 01-02-2013, 13:13.
                  - E90 320i LCI M-sport -09
                  - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                  Comment

                  • Haju69
                    Administrator
                    • Nov 2005
                    • 16344
                    • Leppävirta

                    Originally posted by Supa View Post
                    Bilsteinit tai Sachsit melkeen, toki voi ostaa satkun iskarit ja uusia ne vuoden päästä, ihan miten tykkää
                    Ja kyllä noissa tuntuu olevan eroa ihan toimivuudenkin suhteen. Esim mulla on alla uudehkot monroet ja väittäisin jäykemmiksi kuin sachsin alkuperäiset vastaavat :think
                    En itse niin välitä vaikka olis vähän löysempikin. Nämä tuli purkuauton mukana, muuten olisin tilannut varmaankin sachsit kun alkuperäiset oli ihan paskana.
                    Sachsit ne on mielessä pyöriny mutta on nyt niin helkkarin köyhä tilanne että lähdin kysymään tekeekö noilla halvemmilla mitään.

                    Edit: Edessä on himpun madaltavat jouset. Pitääkö hommata jotkut erikoiset sitten?
                    Last edited by Haju69; 01-02-2013, 13:24.
                    LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                    E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                    B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                    Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                    Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                    Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                    Comment

                    • Haju69
                      Administrator
                      • Nov 2005
                      • 16344
                      • Leppävirta

                      Käykö 740d -01 etutolpat jousineen -95 730?

                      Edit: Entäs takatolpat? 740d -01 --> 730iA -95 Käykö?
                      Last edited by Haju69; 01-02-2013, 14:29.
                      LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                      E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                      B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                      Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                      Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                      Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                      Comment

                      • Supa
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2005
                        • 7597
                        • Järvenpää

                        Originally posted by Haju69 View Post
                        Käykö 740d -01 etutolpat jousineen -95 730?

                        Edit: Entäs takatolpat? 740d -01 --> 730iA -95 Käykö?
                        Käyhän nuo 740d osat mutta mahtaa tulla aikamoinen traktori korkeuden puolesta
                        - E90 320i LCI M-sport -09
                        - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                        Comment

                        • Haju69
                          Administrator
                          • Nov 2005
                          • 16344
                          • Leppävirta

                          Originally posted by Supa View Post
                          Käyhän nuo 740d osat mutta mahtaa tulla aikamoinen traktori korkeuden puolesta
                          Madallusjousilla ois foorumilla setti myynnissä.

                          Onko 740d sitten miten paljon painavampi kuin 730 bensa?

                          Edit: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=265584 tuota settiä tarjottiin
                          Last edited by Haju69; 01-02-2013, 14:36.
                          LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                          E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                          B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                          Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                          Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                          Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                          Comment

                          • Supa
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2005
                            • 7597
                            • Järvenpää

                            Kyllä se on kun laitoin samat AP:n jouset itelle dieseliin kun bensaseiskassa ja tippu vähintää 20mm siitä missä bensaseiska oli, meni liikaa siis ja myin pois.
                            Rautalohko painaa aika paljon V8:ssa.
                            - E90 320i LCI M-sport -09
                            - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                            Comment

                            • Haju69
                              Administrator
                              • Nov 2005
                              • 16344
                              • Leppävirta

                              Originally posted by Supa View Post
                              Kyllä se on kun laitoin samat AP:n jouset itelle dieseliin kun bensaseiskassa ja tippu vähintää 20mm siitä missä bensaseiska oli, meni liikaa siis ja myin pois.
                              Rautalohko painaa aika paljon V8:ssa.
                              No mutta tuo setti näyttäisi pudottavan sen dieselin keulaa enemmän mitä oma nyt on. Niin sehän voisi tuurillaan sattua samoille huudeille, alaspäin kun ei tarvitsisi mennä välttämättä . No mutta tästä sitten siihen kysymykseen että käykö omat jouseni noihin dieselin tolppiin? Sillähän se ratkeaa?
                              LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                              E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                              B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                              Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                              Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                              Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                              Comment

                              • Supa
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2005
                                • 7597
                                • Järvenpää

                                Originally posted by Haju69 View Post
                                No mutta tuo setti näyttäisi pudottavan sen dieselin keulaa enemmän mitä oma nyt on. Niin sehän voisi tuurillaan sattua samoille huudeille, alaspäin kun ei tarvitsisi mennä välttämättä . No mutta tästä sitten siihen kysymykseen että käykö omat jouseni noihin dieselin tolppiin? Sillähän se ratkeaa?
                                Käykäy, onhan tuo munkin sarja tosiaan 730 peräisin, ei niissä fyysistä eroa ole.
                                - E90 320i LCI M-sport -09
                                - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎