Announcement

Collapse
No announcement yet.

E38 kysymyksiä ja vastauksia Vol. II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BeamR
    BTCF Member
    • Jul 2007
    • 13363
    • Espoon takametsät

    supa onkin rahamiehiä, ne tasonsäädölliset takaiskarit kun maksaa helposti yhden täyden, kunnollisen coilover-sarjan verran... Mutta kuten supa totesi, niin tarkista vuotokohta, ne putket menee tehostimelta taakse keskelle ja sieltä jakaantuu mutkitellen iskareiden alapäihin. Hyvällä tuurilla selviät putken vaihdolla.
    F46 Gran Tourer -20
    Boxster 2.5 -97

    Comment

    • Supa
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2005
      • 7597
      • Järvenpää

      Eiköhän se selviä kun katsoo lampun kanssa nosturilla että mistä vuotaa.
      - E90 320i LCI M-sport -09
      - Porsche Boxster 987 2.7 -07

      Comment

      • Supa
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2005
        • 7597
        • Järvenpää

        Originally posted by BeamR View Post
        supa onkin rahamiehiä, ne tasonsäädölliset takaiskarit kun maksaa helposti yhden täyden, kunnollisen coilover-sarjan verran... Mutta kuten supa totesi, niin tarkista vuotokohta, ne putket menee tehostimelta taakse keskelle ja sieltä jakaantuu mutkitellen iskareiden alapäihin. Hyvällä tuurilla selviät putken vaihdolla.
        Kuka on käskenyt uusia ostaa
        Ehjiä käytettyjä saa edullisesti saksasta.
        - E90 320i LCI M-sport -09
        - Porsche Boxster 987 2.7 -07

        Comment

        • Janne.V
          Bimmer Rookie
          • Oct 2011
          • 133
          • Tampere

          Originally posted by BeamR View Post
          supa onkin rahamiehiä, ne tasonsäädölliset takaiskarit kun maksaa helposti yhden täyden, kunnollisen coilover-sarjan verran... Mutta kuten supa totesi, niin tarkista vuotokohta, ne putket menee tehostimelta taakse keskelle ja sieltä jakaantuu mutkitellen iskareiden alapäihin. Hyvällä tuurilla selviät putken vaihdolla.
          Juu tarttee sitten huomenna pihassa tutkia kun on valoisaa kun ei oo tähän hätään tallia
          Last edited by Janne.V; 14-02-2013, 16:59.
          Ex: E38 740i
          Ex: E39 520i Touring
          Ex: E32 750i

          Comment

          • Janne.V
            Bimmer Rookie
            • Oct 2011
            • 133
            • Tampere

            Näkyis olevan melkein 500e kipale uudet iskarit taakse tasonsäädöllisiin. Tarttee ottaa ny samariinia.
            Ex: E38 740i
            Ex: E39 520i Touring
            Ex: E32 750i

            Comment

            • Supa
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2005
              • 7597
              • Järvenpää

              Originally posted by Janne.V View Post
              Näkyis olevan melkein 500e kipale uudet iskarit taakse tasonsäädöllisiin. Tarttee ottaa ny samariinia.
              No on ne ainakin halvemmat sitten kuin tasonsäätö + edc jos haluaa positiivisia puolia hakea
              - E90 320i LCI M-sport -09
              - Porsche Boxster 987 2.7 -07

              Comment

              • Janne.V
                Bimmer Rookie
                • Oct 2011
                • 133
                • Tampere

                Oli pakko vetää pitkät kalsarit alle ja mennä makoileen tuonne lumihankeen ja letkut ei vuoda ja iskari siellä vuotaa.
                Nyt saatte varmaan nauraa mutta pihinä ja köyhänä miehenä tuli tuossa mieleen et voikos tälläisissä tasonsäädöllisissä vaihtaa vain toisen puolen kun eikös tuon toisen pitäs olla sit yhtä kiree jos se on ehjä?

                Tässä pari kuvaa:



                Ex: E38 740i
                Ex: E39 520i Touring
                Ex: E32 750i

                Comment

                • Supa
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2005
                  • 7597
                  • Järvenpää

                  No on se kyllä aika pitkään vuotanut kun on noin paljon kerännyt möhjää ympärilleen.
                  Niin oliko autossa edc:tä vai ei? Ilmeisesti ei?
                  - E90 320i LCI M-sport -09
                  - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                  Comment

                  • Janne.V
                    Bimmer Rookie
                    • Oct 2011
                    • 133
                    • Tampere

                    Originally posted by Supa View Post
                    No on se kyllä aika pitkään vuotanut kun on noin paljon kerännyt möhjää ympärilleen.
                    Niin oliko autossa edc:tä vai ei? Ilmeisesti ei?
                    Ei kyllä hajuakaan, mistäs sen tarkistan? mutta itse olen olettanut et ei :think koska luulin et vain tuossa pelkkä tasonsäädöllä olevassa on samat öljyt ohjaustehostimen kans.
                    Ex: E38 740i
                    Ex: E39 520i Touring
                    Ex: E32 750i

                    Comment

                    • Ramzez
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2009
                      • 6104
                      • Jyväskylä

                      Helpoin tapa lienee katsoa keskikonsoliin ja etsiä sieltä EDC-nappula. Jos sellaista ei ole, niin ei ole kyseistä ominaisuuttakaan. Toinen keino on katsoa lähteekö johtoa etuiskarin tolpan päältä.

                      Tasonsäätö + EDC iskarit maksaa +1000€/kpl, joten itse en ainakaan lähtisi moisia uutena ostamaan. Jos sattuu varmasti ehjät käytetyt jostakin löytämään, niin ehkä sellaiset voisi laittaa tilalle.

                      Omassa seiskassani on vastaavat iskarit (tasonsäätö + EDC) ja jos iskari pettäisi, niin varmaan vaihtaisin koko alustan johonkin toiseen. Vaikka tuon systeemin disabloi, niin ei se tarkoita, etteikö sitä voisi aikanaan palauttaa takaisin henkiin. Mutta itse en ole nähnyt tuolla tasonsäädöllä ja EDC:llä paljonkaan virkaa. Harvemmin tulee kuskattua tavaraa (jotta tasonsäätöä tarvitsisi) ja EDC:tä tulee käytettyä äärimmäisen harvoin.

                      Comment

                      • Janne.V
                        Bimmer Rookie
                        • Oct 2011
                        • 133
                        • Tampere

                        Originally posted by Ramzez View Post
                        Helpoin tapa lienee katsoa keskikonsoliin ja etsiä sieltä EDC-nappula. Jos sellaista ei ole, niin ei ole kyseistä ominaisuuttakaan. Toinen keino on katsoa lähteekö johtoa etuiskarin tolpan päältä.

                        Tasonsäätö + EDC iskarit maksaa +1000€/kpl, joten itse en ainakaan lähtisi moisia uutena ostamaan. Jos sattuu varmasti ehjät käytetyt jostakin löytämään, niin ehkä sellaiset voisi laittaa tilalle.

                        Omassa seiskassani on vastaavat iskarit (tasonsäätö + EDC) ja jos iskari pettäisi, niin varmaan vaihtaisin koko alustan johonkin toiseen. Vaikka tuon systeemin disabloi, niin ei se tarkoita, etteikö sitä voisi aikanaan palauttaa takaisin henkiin. Mutta itse en ole nähnyt tuolla tasonsäädöllä ja EDC:llä paljonkaan virkaa. Harvemmin tulee kuskattua tavaraa (jotta tasonsäätöä tarvitsisi) ja EDC:tä tulee käytettyä äärimmäisen harvoin.
                        Juu eli ole EDC:tä
                        Ja oon kyllä tullut siihen tulokseen et tilaan jonkun alustasarjan ja poistan tuon systeemin ainakin toistaiseksi koska on ollut ajatuksena muutenkin saada tuo keula alemmas ja noilla takaiskareitten hinnalla saa jo kivasti jotain sarjaa sinne.
                        Ellei sitten pääsis tästä eroon ja pääsis hakeen 12mukisen tilalle
                        Ex: E38 740i
                        Ex: E39 520i Touring
                        Ex: E32 750i

                        Comment

                        • BeamR
                          BTCF Member
                          • Jul 2007
                          • 13363
                          • Espoon takametsät

                          Tuo nähtävästi vuotaa yläpäästä, jolloin ei ole paljon tehtävissä sille iskarille. Toinen vuotokohta on tuo venttiilirakennelma iskarin alapäässä, ja sen vuotoja on suuressa maailmassa korjattu menestyksekkäästi muutaman dollarin kustannuksilla. Itse olen odotellut josko tulisi joku päivä eteen tuo iskarin alapään vuoto niin voisi kokeilla ihan itse tuota "itse-tein-ja-hyvä-tuli" -patenttia.

                          Nuo iskarit on yleensä hyvinkin pitkäikäisiä just johtuen tuosta rakenteesta, joten voisin hyvin kuvitella että saisit korjattua tuon ihan vaan vaihtamalla tuon vuotavan iskarin toiseen. Paineethan niissä molemmissa pysyy samana joka tapauksessa koska sitä säädellään erillisen venttiilin kautta (venttiilin sijainti on perämurikan takapuolella). Ainakin ihan kokeilemisen arvoinen juttu, jos vain löydät jostain purkaamolta tuollaisen iskarin.

                          EDIT: joudut irroittamaan myös tuon taemman ylätukivarren, ja jos se on kauan ollut paikallaan niin se alkaa kohta kolisemaan sen irrotuksen jälkeen, joten melkein kannattaa ostaa yksi sellainenkin ja vaihtaa samalla. Rahamiehet (Supa ) vaihtaisi sitten samalla kaikki nuo ylätakatukivarret kun kerran hommaan ryhtyy, ne kun on kulutustavaraa kuitenkin. Myös alapallon kunto on usein hyvin kyseenalainen (ns narinahela). noilla operaatioilla tuo takapää onkin sitten taas kuin uusi, ja jos et osta mitään motonet-romua, niin kestää taas sen +100tkm.
                          Last edited by BeamR; 15-02-2013, 07:39.
                          F46 Gran Tourer -20
                          Boxster 2.5 -97

                          Comment

                          • Soininen
                            BTCF Member
                            • Nov 2006
                            • 1295
                            • Kajaani

                            En tiedä olenko aivan urpo vai onko peukalokeskellä kämmentä mutta minä en hoksaa miten ihmeessä tuon kontin vasemman puolen verhoilun saa irti jossa on toi naviboxi paikallaan, se navikaan ei liiku mihinkään :think
                            E28 "525i" M52 -84
                            F11 520d xDrive -16

                            Comment

                            • BeamR
                              BTCF Member
                              • Jul 2007
                              • 13363
                              • Espoon takametsät

                              Originally posted by Soininen View Post
                              En tiedä olenko aivan urpo vai onko peukalokeskellä kämmentä mutta minä en hoksaa miten ihmeessä tuon kontin vasemman puolen verhoilun saa irti jossa on toi naviboxi paikallaan, se navikaan ei liiku mihinkään :think
                              ota ekana se naviboksi pois, tarviit siihen ihan perinteiset radiokoukut.
                              Sen jälkeen otat sen verhoilun alareunassa olevat painonastat irti (niillä kiinni korissa), avaat sen pikkuluukun (se lukittuu koriin), ja pujotat verhoilun yläreunan pois sen navin kehyksen yläreunan takaa. Seuraavaksi nostat sitä verhoilua ylöspäin jotta saat sen pujottumaan cd-vaihtajan ympäriltä pois. Sitten alat olemaan jo aika lähellä sitä että verhoilu on kädessä.
                              F46 Gran Tourer -20
                              Boxster 2.5 -97

                              Comment

                              • Styroxi
                                Bimmer Fanatic
                                • Feb 2006
                                • 384
                                • Vaasa

                                varaosia

                                sattu silmään tuos nettiä pläräillessä tollanen paikka..

                                näyttäs olevan suht edullisia varaosia..

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎