supa onkin rahamiehiä, ne tasonsäädölliset takaiskarit kun maksaa helposti yhden täyden, kunnollisen coilover-sarjan verran... Mutta kuten supa totesi, niin tarkista vuotokohta, ne putket menee tehostimelta taakse keskelle ja sieltä jakaantuu mutkitellen iskareiden alapäihin. Hyvällä tuurilla selviät putken vaihdolla.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E38 kysymyksiä ja vastauksia Vol. II
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by BeamR View Postsupa onkin rahamiehiä, ne tasonsäädölliset takaiskarit kun maksaa helposti yhden täyden, kunnollisen coilover-sarjan verran... Mutta kuten supa totesi, niin tarkista vuotokohta, ne putket menee tehostimelta taakse keskelle ja sieltä jakaantuu mutkitellen iskareiden alapäihin. Hyvällä tuurilla selviät putken vaihdolla.
Ehjiä käytettyjä saa edullisesti saksasta.- E90 320i LCI M-sport -09
- Porsche Boxster 987 2.7 -07
Comment
-
-
Originally posted by BeamR View Postsupa onkin rahamiehiä, ne tasonsäädölliset takaiskarit kun maksaa helposti yhden täyden, kunnollisen coilover-sarjan verran... Mutta kuten supa totesi, niin tarkista vuotokohta, ne putket menee tehostimelta taakse keskelle ja sieltä jakaantuu mutkitellen iskareiden alapäihin. Hyvällä tuurilla selviät putken vaihdolla.Last edited by Janne.V; 14-02-2013, 16:59.Ex: E38 740i
Ex: E39 520i Touring
Ex: E32 750i
Comment
-
-
Originally posted by Janne.V View PostNäkyis olevan melkein 500e kipale uudet iskarit taakse tasonsäädöllisiin. Tarttee ottaa ny samariinia.- E90 320i LCI M-sport -09
- Porsche Boxster 987 2.7 -07
Comment
-
-
Oli pakko vetää pitkät kalsarit alle ja mennä makoileen tuonne lumihankeen ja letkut ei vuoda ja iskari siellä vuotaa.
Nyt saatte varmaan nauraa mutta pihinä ja köyhänä miehenä tuli tuossa mieleen et voikos tälläisissä tasonsäädöllisissä vaihtaa vain toisen puolen kun eikös tuon toisen pitäs olla sit yhtä kiree jos se on ehjä?
Tässä pari kuvaa:
Ex: E38 740i
Ex: E39 520i Touring
Ex: E32 750i
Comment
-
-
Originally posted by Supa View PostNo on se kyllä aika pitkään vuotanut kun on noin paljon kerännyt möhjää ympärilleen.
Niin oliko autossa edc:tä vai ei? Ilmeisesti ei?Ex: E38 740i
Ex: E39 520i Touring
Ex: E32 750i
Comment
-
-
Helpoin tapa lienee katsoa keskikonsoliin ja etsiä sieltä EDC-nappula. Jos sellaista ei ole, niin ei ole kyseistä ominaisuuttakaan. Toinen keino on katsoa lähteekö johtoa etuiskarin tolpan päältä.
Tasonsäätö + EDC iskarit maksaa +1000€/kpl, joten itse en ainakaan lähtisi moisia uutena ostamaan. Jos sattuu varmasti ehjät käytetyt jostakin löytämään, niin ehkä sellaiset voisi laittaa tilalle.
Omassa seiskassani on vastaavat iskarit (tasonsäätö + EDC) ja jos iskari pettäisi, niin varmaan vaihtaisin koko alustan johonkin toiseen. Vaikka tuon systeemin disabloi, niin ei se tarkoita, etteikö sitä voisi aikanaan palauttaa takaisin henkiin. Mutta itse en ole nähnyt tuolla tasonsäädöllä ja EDC:llä paljonkaan virkaa. Harvemmin tulee kuskattua tavaraa (jotta tasonsäätöä tarvitsisi) ja EDC:tä tulee käytettyä äärimmäisen harvoin.
Comment
-
-
Originally posted by Ramzez View PostHelpoin tapa lienee katsoa keskikonsoliin ja etsiä sieltä EDC-nappula. Jos sellaista ei ole, niin ei ole kyseistä ominaisuuttakaan. Toinen keino on katsoa lähteekö johtoa etuiskarin tolpan päältä.
Tasonsäätö + EDC iskarit maksaa +1000€/kpl, joten itse en ainakaan lähtisi moisia uutena ostamaan. Jos sattuu varmasti ehjät käytetyt jostakin löytämään, niin ehkä sellaiset voisi laittaa tilalle.
Omassa seiskassani on vastaavat iskarit (tasonsäätö + EDC) ja jos iskari pettäisi, niin varmaan vaihtaisin koko alustan johonkin toiseen. Vaikka tuon systeemin disabloi, niin ei se tarkoita, etteikö sitä voisi aikanaan palauttaa takaisin henkiin. Mutta itse en ole nähnyt tuolla tasonsäädöllä ja EDC:llä paljonkaan virkaa. Harvemmin tulee kuskattua tavaraa (jotta tasonsäätöä tarvitsisi) ja EDC:tä tulee käytettyä äärimmäisen harvoin.
Ja oon kyllä tullut siihen tulokseen et tilaan jonkun alustasarjan ja poistan tuon systeemin ainakin toistaiseksi koska on ollut ajatuksena muutenkin saada tuo keula alemmas ja noilla takaiskareitten hinnalla saa jo kivasti jotain sarjaa sinne.
Ellei sitten pääsis tästä eroon ja pääsis hakeen 12mukisen tilalleEx: E38 740i
Ex: E39 520i Touring
Ex: E32 750i
Comment
-
-
Tuo nähtävästi vuotaa yläpäästä, jolloin ei ole paljon tehtävissä sille iskarille. Toinen vuotokohta on tuo venttiilirakennelma iskarin alapäässä, ja sen vuotoja on suuressa maailmassa korjattu menestyksekkäästi muutaman dollarin kustannuksilla. Itse olen odotellut josko tulisi joku päivä eteen tuo iskarin alapään vuoto niin voisi kokeilla ihan itse tuota "itse-tein-ja-hyvä-tuli" -patenttia.
Nuo iskarit on yleensä hyvinkin pitkäikäisiä just johtuen tuosta rakenteesta, joten voisin hyvin kuvitella että saisit korjattua tuon ihan vaan vaihtamalla tuon vuotavan iskarin toiseen. Paineethan niissä molemmissa pysyy samana joka tapauksessa koska sitä säädellään erillisen venttiilin kautta (venttiilin sijainti on perämurikan takapuolella). Ainakin ihan kokeilemisen arvoinen juttu, jos vain löydät jostain purkaamolta tuollaisen iskarin.
EDIT: joudut irroittamaan myös tuon taemman ylätukivarren, ja jos se on kauan ollut paikallaan niin se alkaa kohta kolisemaan sen irrotuksen jälkeen, joten melkein kannattaa ostaa yksi sellainenkin ja vaihtaa samalla. Rahamiehet (Supa ) vaihtaisi sitten samalla kaikki nuo ylätakatukivarret kun kerran hommaan ryhtyy, ne kun on kulutustavaraa kuitenkin. Myös alapallon kunto on usein hyvin kyseenalainen (ns narinahela). noilla operaatioilla tuo takapää onkin sitten taas kuin uusi, ja jos et osta mitään motonet-romua, niin kestää taas sen +100tkm.Last edited by BeamR; 15-02-2013, 07:39.F46 Gran Tourer -20
Boxster 2.5 -97
Comment
-
-
Originally posted by Soininen View PostEn tiedä olenko aivan urpo vai onko peukalokeskellä kämmentä mutta minä en hoksaa miten ihmeessä tuon kontin vasemman puolen verhoilun saa irti jossa on toi naviboxi paikallaan, se navikaan ei liiku mihinkään :think
Sen jälkeen otat sen verhoilun alareunassa olevat painonastat irti (niillä kiinni korissa), avaat sen pikkuluukun (se lukittuu koriin), ja pujotat verhoilun yläreunan pois sen navin kehyksen yläreunan takaa. Seuraavaksi nostat sitä verhoilua ylöspäin jotta saat sen pujottumaan cd-vaihtajan ympäriltä pois. Sitten alat olemaan jo aika lähellä sitä että verhoilu on kädessä.F46 Gran Tourer -20
Boxster 2.5 -97
Comment
-
Comment