Announcement

Collapse
No announcement yet.

E38 kysymyksiä ja vastauksia Vol. II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 2bar..ahhh
    BTCF Honorary Member
    • Nov 2004
    • 3351
    • haapavesi

    Originally posted by Henrik_P View Post
    Auto on väriltään aspensilber. Mielummin pidän koskemattoman puskurin paikallaan. Saa nähdä onnistuuko äänimaailman parantaminen jos jätän ulostulot puskurin sisään.
    pömisee hyttään jos jotain muutakuin alkuperäistä tulee.....
    €34 M5 pelastetaan museoinnilta

    Comment

    • zener
      Moderator
      • Oct 2004
      • 14353
      • Oulu

      Onko tietoa mitä eroa tuplalasillisen ovella ja normaali lasillisella ovella? Hinta ETK:n mukaan tismalleen sama, mutta varaosanumero eri. :think

      Että voiko normaalia käyttää tuplalasien kans?
      E65 730dA '04 klick
      F10 520dA '11 klick
      E34 520iA '91 klick

      Instagram


      "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

      Comment

      • thuttu77
        Bimmer Rookie
        • Mar 2005
        • 160

        Originally posted by thuttu77 View Post
        Katin tukossa oloa en oikein usko kun on vaihdettu jokin aika sitten.
        Tosin tuosta on kannet käytetty irti reilu vuosi sitten niin melkein epäilisin itse
        että voisi olla ajoitus pielessä toisella puolella tosin en sitten tiedä paljon vaikuttaa tuohon arvoon.

        kansien avauksen yhteydessä siihen on ainakin kuittejen mukaan vaihdeltu
        kaikki tiivisteet tosin en olisi yllättynyt jos nekin olisi ryssitty niinkuin käytännössä kaikki kyseisen firman tekemät huollot joita tohon on tehty

        varsinainen pommi yksilö vissiin tuli ostettua vaikka piti olla niin hyvin pidetty / huollettu.

        niin ja tuohan ei varsinaisesti tunnu mitenkään nuhaselta kierroksilla.
        Tuli avattua puolien suoja ja puolat näyttivät ok kuntoisilta ainoastaan yhdessä oli hattu halki muut uudehkon oloisia, MAF:n irroitus ei vaikuttanut käyntiin mutta auto melkein sammui iroituksessa / takaisinlaitossa inpa ei reagoinut roughness arvoilla tähän mitenkään.

        sen sijaan päivän havaintoja heti startin jäkeen roughness arvot on hetken kohtuulliset saattaa toki johtua päivitysnopeudesta.

        öljytikun kun ottaa pois niin kuuluu selvä korina öljy korkin ottaminen ei taasen mitään mielestäni ihan "tunnoton" ei siis ole selkeää painetta / alipainetta.

        viittaako toi korina nyt sitten imuvuotoon separaattori tms?

        Comment

        • peto2
          BTCF Member
          • Jan 2007
          • 8258
          • Järvikylä (Nakkila)

          Originally posted by zener View Post
          Onko tietoa mitä eroa tuplalasillisen ovella ja normaali lasillisella ovella? Hinta ETK:n mukaan tismalleen sama, mutta varaosanumero eri. :think

          Että voiko normaalia käyttää tuplalasien kans?
          mulla on semmonen muistikuva että ainoastaan ikkunan listat, tiivisteet ja nostimen moottori olis eri :think
          F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
          ex:
          E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
          Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
          Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
          Nakkaa privaa jos tarvetta.

          Comment

          • zener
            Moderator
            • Oct 2004
            • 14353
            • Oulu

            Originally posted by peto2 View Post
            mulla on semmonen muistikuva että ainoastaan ikkunan listat, tiivisteet ja nostimen moottori olis eri :think
            Tässä käsityksessä minäkin olin, mutta miksiköhän tuo ovi on eri numerolla...
            E65 730dA '04 klick
            F10 520dA '11 klick
            E34 520iA '91 klick

            Instagram


            "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

            Comment

            • Morkai
              BTCF Member
              • Sep 2005
              • 3197
              • Saarijärvi

              Originally posted by zener View Post
              Tässä käsityksessä minäkin olin, mutta miksiköhän tuo ovi on eri numerolla...
              Spekulointia: Niissä tulee lasintiivisteet mukana.. näin ainakin E32:n ovissa...
              sigpic
              E23 728iA V8-projekti
              E38 730D -projekti
              E39 540iA -projekti
              I01 i3 -projekti

              Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

              Comment

              • patte.525iM
                BTCF Member
                • Dec 2003
                • 188
                • raasepori

                Originally posted by Henrik_P View Post
                Kiitti vinkistä. Pitää käydä tinkaamassa itellekin tiukka hinta us partsilta. tarkotus olisi vielä muuttaa putkisto sen verran että sais möreemmät äänet esille. Riittääkö jos taaimmaiset änkkärit vaihtaa? Rakensitko putkiston kokonaan uusiksi?
                takapöntöt pois niin on sopivat äänet mut ehdottomsti putkea tilalle muuten on semmoinen humina sisällä ettei kukaan halua olla autossa
                Attached Files
                patte.525im

                Comment

                • Skript
                  Newbiemmer
                  • Aug 2010
                  • 5
                  • Helsinki

                  Kävi tossa viime viikolla erikoinen homma niin ajattelin tänne jakaa ja tiedustella onko muille mahdollisesti käynyt samanmoista..

                  Vaihdoin kesäpallot alle (talvivanteet 17" ja kesävanteet 20"). Vaihtamisen jälkeen kävin tankilla ja lähdin ajamaan vakkarilla semmosta 20 kilsan matkaa. Noin puolessa välissä rupes kulutusmittari ja kierrokset heilumaan tasasellakin, mutta nopeus pysyi samana. Ajoin matkan loppuun ja tyhjäkäynti oli ihan hirveä, täristi jne..

                  Luin seuraavana päivänä vikakoodit carsoftilla nii sieltä löyty Einspiritzventilistä asiaa monelta sylinteriltä. Nollasin ne ja samalla sitte adaptaatioarvot, jonka jälkeen tyhjäkäynti ihan normaali ja kaikki ongelmat poissa.

                  Voiko tuo vanteiden kokoero vaikuttaa tällä tavalla? Tankkasin myös ysikasia tankkiin, edellinen tankillinen oli v-poweria - voiko vaikuttaa? Vai oliko sattumankauppaa.. Autohan siis 730ia -95
                  -E53 X5 4.4 ia -01

                  ex. E60 530d -03, E38 730ia -95

                  Comment

                  • 2bar..ahhh
                    BTCF Honorary Member
                    • Nov 2004
                    • 3351
                    • haapavesi

                    Originally posted by Skript View Post
                    Kävi tossa viime viikolla erikoinen homma niin ajattelin tänne jakaa ja tiedustella onko muille mahdollisesti käynyt samanmoista..

                    Vaihdoin kesäpallot alle (talvivanteet 17" ja kesävanteet 20"). Vaihtamisen jälkeen kävin tankilla ja lähdin ajamaan vakkarilla semmosta 20 kilsan matkaa. Noin puolessa välissä rupes kulutusmittari ja kierrokset heilumaan tasasellakin, mutta nopeus pysyi samana. Ajoin matkan loppuun ja tyhjäkäynti oli ihan hirveä, täristi jne..

                    Luin seuraavana päivänä vikakoodit carsoftilla nii sieltä löyty Einspiritzventilistä asiaa monelta sylinteriltä. Nollasin ne ja samalla sitte adaptaatioarvot, jonka jälkeen tyhjäkäynti ihan normaali ja kaikki ongelmat poissa.

                    Voiko tuo vanteiden kokoero vaikuttaa tällä tavalla? Tankkasin myös ysikasia tankkiin, edellinen tankillinen oli v-poweria - voiko vaikuttaa? Vai oliko sattumankauppaa.. Autohan siis 730ia -95
                    sattuman kauppaa... En kyl näe mitään yhteyttä renkaan vaihdolla.
                    €34 M5 pelastetaan museoinnilta

                    Comment

                    • _charger-
                      Bimmer Fanatic
                      • Jan 2011
                      • 380
                      • Helsinki

                      kokeilin ilman takapönttöjä, ihan jees hetken aikaa, mutta en suosittele taakse esim motonetistä dynaflowt ni ihan ok soundit
                      1966 Dodge Monaco
                      1995 Dodge Ram 2500 4x4 "U.S 12 VALVE"

                      EX:1994 BMW 750 IA e38
                      EX:1994 BMW 740 IA e38

                      Comment

                      • Muurahainen
                        BTCF Member
                        • Dec 2006
                        • 9194
                        • Nurmijärvi

                        Ilman takapönttöjä kauhea mekkala.

                        Itsellä vakiot takapöntöt mutta alla vain katti.
                        Mukavan sivistyneen oloinen soundi mielestäni.

                        Comment

                        • Uddiz83
                          Bimmer Rookie
                          • Feb 2013
                          • 126
                          • Oulu

                          Joo tuli tuos eilettäin kerrostalon pienehkössä autotallis sit tarkistettua e38:sta toi öljypumpun ruuvit mut ei ollut yksikään tipahtanut mutta oli silti vähän löystynyt mutta kun sain öljyt vaihdettua niin nakutus kyllä heti loppui mutta ihmettelin että miks ei yhtään ei vähentynyt pakokaasu ja käynnissä kun auto oli niin tarkistin öljytikun niin kyllähän se huohotti niin niin tarvitseeko vaihtaa näillä näkymin muuta kuin osa 2:en tai siis tuleeko osanumero kakkosen mukana koko huohotinventtiili?

                          Nykyinen
                          E38 740IA -95

                          EX
                          E36 Sedan 316i -91
                          E30 M3look 316l -89
                          E30 M3look 323i -89

                          Comment

                          • Mäkki
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2010
                            • 2190
                            • Orimattila

                            Originally posted by Muurahainen View Post
                            Ilman takapönttöjä kauhea mekkala.

                            Itsellä vakiot takapöntöt mutta alla vain katti.
                            Mukavan sivistyneen oloinen soundi mielestäni.
                            Olen samaa mieltä, sisään kuuluu silti kivasti se itse koneen murina. Muiden ei tarvitse tietää
                            #Ilmastoahdistus

                            Comment

                            • Uddiz83
                              Bimmer Rookie
                              • Feb 2013
                              • 126
                              • Oulu

                              Onkos kenelläkään ollut semmoista ongelmaa seiskas kun mulla on toi Defa 820x autohälytin tuos seiskas ja alkoin sit tutkailemaan että miks se ei oo vörkkinyt niin siinä ei ollu sulaketta paikallaan ja kun laittoin sulakkeen paikoilleen niin se alkoi tikittämään ja ku laitto oven kiinni niin se alkoi huutamaan mistä olis hyvä lähtee etsimään syytä?
                              Nykyinen
                              E38 740IA -95

                              EX
                              E36 Sedan 316i -91
                              E30 M3look 316l -89
                              E30 M3look 323i -89

                              Comment

                              • jakeluvesimies
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2010
                                • 2726
                                • On the road @ Laplandia

                                Originally posted by Uddiz83 View Post
                                Onkos kenelläkään ollut semmoista ongelmaa seiskas kun mulla on toi Defa 820x autohälytin tuos seiskas ja alkoin sit tutkailemaan että miks se ei oo vörkkinyt niin siinä ei ollu sulaketta paikallaan ja kun laittoin sulakkeen paikoilleen niin se alkoi tikittämään ja ku laitto oven kiinni niin se alkoi huutamaan mistä olis hyvä lähtee etsimään syytä?
                                Selvittämätön vika, sulake irti = easy fix. Jätä se hälytin ja keskity tärkeämpiin kohteisiin tässä vaiheessa.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎