Announcement

Collapse
No announcement yet.

E38 käyttiksenä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • |foder|
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2006
    • 7087
    • Forssa

    #46
    Entäs miten noissa M52:ssa automaatit kestäneet? Vai eikö pieni kone riitä tuhoamaan laatikkoa?

    Tuota beamr:n seiskaa kattelin kanssa mutta eihän mulla tollasia rahoja vielä ole. Tosin nyt kun olette "yllyttänyt", ovat katseet kääntyneet myös noihin 5,4:iin.
    Jospa vielä jonain päivänä, mutta ensin käyttis.
    Nyt:
    E82 135i -11

    Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86

    Comment

    • Ramzez
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2009
      • 6104
      • Jyväskylä

      #47
      Minä en ole ainakaan koskaan nähnyt järkeä ostaa 735i:tä. Se on polttoaineenkulutukseltaan lähes täysin samaa tasoa 740i:n kanssa, mutta häviät tehoissa, haluttavuudessa (kun myynnin aika tulee) ja se on myös karvan verran harvinaisempaa mallia.

      Jos polttoaineenkulutuksella on merkitystä, niin itse valitsisin seuraavassa järjestyksessä:

      1. 728i (taloudellisin)
      2. 740i (syö noin litran verran enemmän kuin 728i)
      3. 750i (syö noin pari litraa enemmän kuin 740i)

      735i:tä en edes harkitsisi, koska syö käytännössä saman kuin 740i.

      M60B40 ei käsittääkseni ole edes saanut steppilaatikollisena, joten ainoana vaihtoehtona olisi ostaa M62B44, jos haluaa täyden kasikoneen ja steppilaatikon.

      M73:n sai käsittääkseni steppilaatikolla jo ennen M62, joten sitä voi löytyä steppilaatikolla jo ennen -96 valmistetuissa malleissa.

      Vakuutuksien suhteen suosittelen tsekkaamaan kaikki eri konevaihtoehdot erikseen ja myös eri vakuutusyhtiöissä. Meidän muiden antamat tulokset vakuutuksien suhteen voivat olla parhaimmillaankin vain suuntaa-antavia. Eri ihmisten ja heidän asuinpaikkansa + muut tiedot, vaikuttavat niin paljon vakuutusmaksujen loppusummaan, että vakuutusten hinnoissa voi eri ihmisten välillä olla yli 500€ eroja.

      Minun mielestäni M62B44 on edelleenkin paras kompromissi: Steppilaatikolla (mutta ei sitä ronkelia mallia), ei vanoksia, yksinkertaisempi monilta osin (vrt. TU-kone), jakopään ongelmat harvinaisia, taloudellisempi kuin M60, yms.

      Comment

      • |foder|
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2006
        • 7087
        • Forssa

        #48
        Sieltä tuli hyvin perusteluita, kiitos!

        Eli hakukriteerit tiivistyy juurikin M52B28 tai M62B44.
        Katotaan mitä markkinat tarjoo. :think
        Nyt:
        E82 135i -11

        Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86

        Comment

        • Laku
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2007
          • 17529
          • Turku

          #49
          Originally posted by |foder| View Post
          Kuitenkin omaan rahapussiin kun katsoo niin olisi oikea kone vähän pienempi.
          Mitä olen kirjoitteluasi seurannut raha- ja työtilanteen suhteen, eikö sopiva auto olisi sinulle Nissan Micra 1.0 -89 tai apostolin kyyti ?

          Ja ei herneitä !
          Näillä mennään:
          - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
          - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
          - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
          - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


          Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

          Comment

          • Ramzez
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2009
            • 6104
            • Jyväskylä

            #50
            Originally posted by |foder| View Post
            Sieltä tuli hyvin perusteluita, kiitos!

            Eli hakukriteerit tiivistyy juurikin M52B28 tai M62B44.
            Katotaan mitä markkinat tarjoo. :think
            Sanotaan näin jos kilometrejä tulee vuodessa yhtään enemmän ja auton ei tarvitse olla mikään raketti, niin itse kyllä ostaisin 2,8-koneella. Huolloiltaan kasia hieman halvempi ja ennen kaikkea tuo litran kulutusero näillä hinnoilla näkyy varsin lyhyessä ajassa isona säästönä. Jos puhuttaisiin puhtaasti harrastuspelista, niin silloin se voisi ihan hyvin olla vaikka V12.

            Suurimmaksi ongelmaksi 728i:n kanssa tulee varustetason yleinen puutteellisuus (ainakin useimmat yksilöt ovat monesti vähillä lisävarusteilla) ja tietysti omistajan psykologinen ajatusmaailma, eli jos ostat 728i, niin et ala heti katumaan, että olisi pitänyt sittenkin olla 740i.

            Comment

            • Ramzez
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2009
              • 6104
              • Jyväskylä

              #51
              Originally posted by Laku View Post
              Mitä olen kirjoitteluasi seurannut raha- ja työtilanteen suhteen, eikö sopiva auto olisi sinulle Nissan Micra 1.0 -89 tai apostolin kyyti ?

              Ja ei herneitä !
              Ja mitä vielä? Itsehän olen opiskelija lähestulkoon opiskelijan tuloilla (mitä nyt keikkaluonteisista duuneista jää opintotuen lisäksi käteen) ja silti sitä kesäisin ajellaan seiskalla. Ja autohan on hankittu täysin omilla tuloilla aikanaan (ei velkaa pankille tai vanhemmille). Kyse on ennemminkin siitä, mihin on halukas panostamaan/investoimaan. Silloin kun useimmat muut kaverit kiersivät baareja ja pistivät rahat yleiseen muuhun biletykseen, minä painoin pitkää päivää duunissa ja sain vuoden työrupeaman jälkeen tarpeeksi rahaa seiskan hankintaan. Eihän tuo virheetön peli alunperin ollut ja vieläkin on laittamista, mutta hiljaa hyvää tulee ja mikään kiire ei ole päästä eroon. Sattuneesta syystä on kuitenkin talvet pärjättävä huomattavasti edullisemmalla Audilla.

              Comment

              • |foder|
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2006
                • 7087
                • Forssa

                #52
                Originally posted by Laku View Post
                Mitä olen kirjoitteluasi seurannut raha- ja työtilanteen suhteen, eikö sopiva auto olisi sinulle Nissan Micra 1.0 -89 tai apostolin kyyti ?

                Ja ei herneitä !


                Olisihan se fiksuinta hommata joku yksimukinen mopoauto mutta ei sellasella halua ajella. Alkaa tämä ainainen projektien haaliminen riittämään. Aikoinaan omistin e38:n ja siitä en silloin tykännyt (en kyllä tiedä miksi).
                Ajan saatossa ollut kaikkea projektia ja eri korimalleja niin voi sanoa viisastuneensa ajan saatossa.
                Ainut oikea käyttis seuraavaksi e38.

                Huvikseen katselin paljonko maksaisi lähivakuutuksessa liikennevakuutus ja kasko (45%/0%) mun tiedoilla. Verrokkina ensin 740iA ja toisena 750iA.

                Lähivakuutus:
                1---------2
                617e-----624e
                2215e----2979e
                Last edited by |foder|; 16-01-2013, 20:54.
                Nyt:
                E82 135i -11

                Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86

                Comment

                • Laku
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2007
                  • 17529
                  • Turku

                  #53
                  Originally posted by Ramzez View Post
                  Kyse on ennemminkin siitä, mihin on halukas panostamaan/investoimaan. Silloin kun useimmat muut kaverit kiersivät baareja ja pistivät rahat yleiseen muuhun biletykseen, minä painoin pitkää päivää duunissa ja sain vuoden työrupeaman jälkeen tarpeeksi rahaa seiskan hankintaan.
                  Juuri näin. Itsekin tein samoin eli jätin rahantuhlauksen pois ja ostin S-Mersun 21-vuotiaana opiskelijana. Oli siinä lama-Suomessa tutuilla ja tuntemattomilla ihmeteltävää.

                  Lähinnä siksi kommentoin, kun ko. nickillä auto vaihtuu taajaan ja kovasti valittelee, että rahan takia pitää halvempaan vaihtaa ja n. 2kk myöhemmin taas toiseen suuntaan... No, kaikki eivät pidä autoja yhtä kauan kuin minä (ks. sigu).
                  Last edited by Laku; 16-01-2013, 20:51. Reason: "opiskelijana"-lisäys
                  Näillä mennään:
                  - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                  - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                  - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                  - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                  Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                  Comment

                  • Laku
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2007
                    • 17529
                    • Turku

                    #54
                    Pahoin pelkään, että joka ainoassa E38:ssa on projektia edessä...
                    Näillä mennään:
                    - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                    - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                    - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                    - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                    Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                    Comment

                    • |foder|
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2006
                      • 7087
                      • Forssa

                      #55
                      Toki e38:ssa on laiteltavaa ja varmasti laitankin.
                      Eihän käytettystä autosta voi odottaa uutta vastaavaa.

                      Tässä ollut autoja jotka ostettu ihan projektiksi, siis joka paikka rempallaan. Tilat eivät ole mitkään parhaat moiseen joten otin vihdoin järjen käteen ja mietin tarkkaan seuraavan hankinnan. Pelkkää käyttistä hankkimassa.

                      E: Auto ei ole minulle elämänkumppani. Pidän sitä just niin kauan kuin pää haluaa jotain muuta. Myönnän että autot vaihtuu liian taajaan. Ehkä jonain päivänä se pidempiaikainen kehonsiirrin löytyy... :think

                      Syksyllä oli kyllä huonot ajat ja niistä on päästy yli.
                      Eihän tässä maailmassa rahaa ole hukattavaksi ja ainahan se penni on ns. kortilla. Ei aina tarvii leveillä sillä rahalla ja levitellä sitä ympäriinsä (niin kuin jotkut massikeisarit täällä foorumilla yleisesti tekee).
                      Mutta tässä menty nyt niin pitkälle ohi aiheen ettei varmaan tällä linjalla tarvii jatkaa tässä topickissa.
                      Last edited by |foder|; 16-01-2013, 21:05.
                      Nyt:
                      E82 135i -11

                      Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86

                      Comment

                      • #BMW#
                        Bimmer Fanatic
                        • May 2004
                        • 488
                        • Espoo

                        #56
                        Samaa mieltä muitten kanssa, paras käyttis tähän mennessä mitä itselläni ollut.
                        Mitä sen parempaa kuin E38 740i 6-vaihteella. 750:en suorituskyky ja 728:n kulutus. Matkassa 8,6l/100km ja keskikulutus talvella ilman lämmitintä 11,6l/100km
                        Suosittelen..
                        Last edited by #BMW#; 16-01-2013, 22:27.
                        E38 pre 740i 4.4l Manual

                        Comment

                        • juho-85
                          Bimmer Fanatic
                          • Aug 2003
                          • 753
                          • Pirkkala

                          #57
                          Originally posted by |foder| View Post
                          Huvikseen katselin paljonko maksaisi lähivakuutuksessa liikennevakuutus ja kasko (45%/0%) mun tiedoilla. Verrokkina ensin 740iA ja toisena 750iA.

                          Lähivakuutus:
                          1---------2
                          617e-----624e
                          2215e----2979e
                          Tässä pisti silmään se että kaskon bonus 0%? Kyllähän kaikki vakuutusyhtiöt antaa heti kaskoon 50-70% bonusta.

                          Itseä kanssa kiinnostaisi tietää minkälainen tuo 728i olisi kulutuksen ja kulkupuolen osalta. Koska huollot/viat olis huomattavasti halvempia kuin v8 tai v12 koneisissa. Täytyypä varmaan käydä jossain testaamassa.
                          F01 740d xdrive M-sport LCI & e60 530i
                          Tilattu i4 M50

                          Exät:
                          e46 320i, G20 330e Msport, F30 320d xdrive LCI, e46 M3 cabrio, e92 M3, F30 320d, e92 335i-07, e90 325i-06, e32 750i -89,X5 4.4 M-sport -01,e38 740i M-sport -01, e36 325i caprio-94, e39 523i -98, e38 740ia -99, e34 535i M-tech, e38 740ia -95, e36 328i caprio -96, e30 320i 2d-84, e30 320ia 4d-84

                          Comment

                          • mixxis
                            Bimmer Enthusiast
                            • Nov 2009
                            • 1877
                            • Jyväskylä / Uurainen

                            #58
                            Originally posted by juho-85 View Post
                            Tässä pisti silmään se että kaskon bonus 0%? Kyllähän kaikki vakuutusyhtiöt antaa heti kaskoon 50-70% bonusta.
                            Jos ne bonukset "jostain syystä" menettää yhdessä yhtiössä, ne tuskin antaa toisessa heti perään täydet? :think tämä teoreettisena pohdintana vain.

                            ---

                            Omalla seiskalla kerkesin ajella n. puoli vuotta ns. ainoana autona, mutta nyt kun matka edelleen piteni ja toisen auton hankinta välttämätöntä, niin päivittäiset työmatkat taitetaan sitten vähän pienemmällä kulutuksella, eli noin puolella (pelkästään työmatkat 22tkm/vuosi, yht. n. 35-45tkm).

                            Muutenhan tuo käyttöautona on erittäin mukava. Ja minulle epätyypilliseen tapaan, se on toiminut moitteetta ilman isompia
                            ___________________________________
                            __________________________________________________
                            At the end of the tunnel, there's always light - It just might be a train



                            [ Focus stw ]
                            [ A6 C7 3.0tdi Q ]

                            Comment

                            • |foder|
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2006
                              • 7087
                              • Forssa

                              #59
                              En ole menettänyt bonuksia, ei vaan ollut hajua että paljonko ne antaa boonuksia niin siksi laskin tuolla tavalla.
                              Nyt:
                              E82 135i -11

                              Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86

                              Comment

                              • BeamR
                                BTCF Member
                                • Jul 2007
                                • 13363
                                • Espoon takametsät

                                #60
                                Originally posted by Olapade View Post
                                BeamR, pitäisi toi avo ensin hävittää, ja tulla käväsemään koeajolla.. Tosin eikös se ollut tarkoitus mennä liikkeeseen tammikuun aikana jos ei mene kaupan?
                                näin on, seuraava kiesi on jo matkalla tänne pohjolaan. Mutta tervetuloa koeajolle, vaikka ei tuo ennen nelipyöräsuuntausta kovin kummoinen ole ajaa

                                Originally posted by Laku View Post
                                Pahoin pelkään, että joka ainoassa E38:ssa on projektia edessä...
                                Näin on, uusimmatkin on 12 vuotta vanhoja, joten on melkoinen lottovoitto jos ei ekan 6kk sisällä joudu jotain puuhastelemaan.
                                F46 Gran Tourer -20
                                Boxster 2.5 -97

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎