Announcement

Collapse
No announcement yet.

E38 käyttiksenä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Supa
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2005
    • 7597
    • Järvenpää

    #61
    Kyllä minä kallistuisin paljon mieluummin M62TUB44 koneen suuntaan kun vanhaan M62:seen. Entä sitten jos jakopää menee? Osia saa kaupasta.
    Se on kuitenkin paljon taloudellisempi kuin vanhat koneet ja luonteeltaan paljon pirteämpi ja vääntävämpi.
    Omani keskikulutus pyöri reilun kympin paikkeilla, ei mielestäni paha.

    Väittäsin että siinä on paras teho/kulutussuhde e38 koneista :think
    - E90 320i LCI M-sport -09
    - Porsche Boxster 987 2.7 -07

    Comment

    • Ramzez
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2009
      • 6104
      • Jyväskylä

      #62
      Originally posted by Supa View Post
      Kyllä minä kallistuisin paljon mieluummin M62TUB44 koneen suuntaan kun vanhaan M62:seen. Entä sitten jos jakopää menee? Osia saa kaupasta.
      Se on kuitenkin paljon taloudellisempi kuin vanhat koneet ja luonteeltaan paljon pirteämpi ja vääntävämpi.
      Omani keskikulutus pyöri reilun kympin paikkeilla, ei mielestäni paha.

      Väittäsin että siinä on paras teho/kulutussuhde e38 koneista :think
      TU-konetta saa kuitenkin vain facelift malleissa ja kyseiset mallit tuppaavat aina olemaan pari tonnia jo lähtöhinnaltaan kalliimpia. Lisäksi TU-kone sisältää enemmän kaikkea tekniikkaa (mm. vanokset jotka tuppaarat rallattamaan ja ovat arvokkaita korjata), jolloin pieni säästö polttoaineessa ei kokonaistaloudellisesti tuo isoja säästöjä. Toki onhan se hieman pirteämpi kun vääntöä on karvan verran enemmän, mutta jos asiaa katsotaan siltä kantilta, että budjetti on muutenkin tiukka, niin ei ehkä ole syytä maksaa ylimääräistä ominaisuuksista, joita ei välttämättä tarvitse.

      Comment

      • Supa
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2005
        • 7597
        • Järvenpää

        #63
        Onko järkeä ostaa seiska jos budjetti on tiukka? Sitä varten on 3 sarja esim.
        - E90 320i LCI M-sport -09
        - Porsche Boxster 987 2.7 -07

        Comment

        • Ramzez
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2009
          • 6104
          • Jyväskylä

          #64
          Originally posted by Supa View Post
          Onko järkeä ostaa seiska jos budjetti on tiukka? Sitä varten on 3 sarja esim.
          No jos katsot threadia hieman taaksepäin, niin nimimerkki foder on siis E38:aa ostamassa käyttöautoksi, mutta ei haluaisi heti ensimmäisenä ostaa sitä kalleinta yksilöä. Tällöin on mielestäni ihan hyvä tuoda kaikki potentiaaliset vaihtoehdot esiin.

          OT: Jos budjetti ei olisi meillä kenelläkään tiukka, niin miksi ylipäätään ostaa yli 10 vuotta vanha E38, kun uusia saa liikkeestä.

          Comment

          • JiPe
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2010
            • 2548
            • Kuopio

            #65
            Originally posted by Supa View Post
            Onko järkeä ostaa seiska jos budjetti on tiukka? Sitä varten on 3 sarja esim.
            Onko järkeä ostaa bmw, jos budjetti on tiukka.

            Kaikkihan nuo E38 tuppaa olemaan jo +200tkm, joten periaatteessa mikä kone vain voi tulla kalliiksi.. Ehkä ei niinkään kannata sitä tuijottaa, vaan etsiä kaikin puolin itseä miellyttävä kokonaisuus. Pari touhutonnia on kuitenkin hyvä olla ylimääräistä vähintään siihen auton hinnan päälle.
            MB W204 200cdi -08 -Käyttis-
            MB C124 E 320 coupe -93 -Odottaa museointia-
            MB W906 Sprinter -16 -Reissussa-
            Suzuki Vitara 1.6 -91 -Aura-auto-

            Comment

            • Muurahainen
              BTCF Member
              • Dec 2006
              • 9194
              • Nurmijärvi

              #66
              Originally posted by JiPe View Post
              Onko järkeä ostaa bmw, jos budjetti on tiukka.

              Kaikkihan nuo E38 tuppaa olemaan jo +200tkm, joten periaatteessa mikä kone vain voi tulla kalliiksi.. Ehkä ei niinkään kannata sitä tuijottaa, vaan etsiä kaikin puolin itseä miellyttävä kokonaisuus. Pari touhutonnia on kuitenkin hyvä olla ylimääräistä vähintään siihen auton hinnan päälle.
              Ei tuo BMW ole se kalliksi tekevä asia.

              Naapuri foorumilla juuri valitettiin toyloota anjoviksen jarrukilvistä, vaisut 400€/kpl.
              Kalliita osia löytyy sieltä täältä.
              Last edited by Muurahainen; 17-01-2013, 18:35.

              Comment

              • Supa
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2005
                • 7597
                • Järvenpää

                #67
                Kyllä se alkupään prefaceliftikin voi huonosti pidettynä maksaa helposti tuplat ylläpitää kun asiallinen facelift.
                Ja mitä oon ite nähnyt niin kyllä ne halvimmat autot yleensä on paskempia, saa upottaa touhutonneja sitten
                Mutta tosiaan, tapauskohtaista.

                EDIT: Mutta eikö e39 olisi kuitenkin parempi vaihtoehto jos budjetilla etsii? Suunilleen yhtä mukava ja laadullisesti samaa tasoa. Osat halvempia ja edullisia moottorivaihtoehtoja enemmän?
                Last edited by Supa; 17-01-2013, 19:04.
                - E90 320i LCI M-sport -09
                - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                Comment

                • rocroc
                  Bimmer Fanatic
                  • Jan 2003
                  • 573
                  • keminmaa

                  #68
                  Mulla 728i manual käyttiksenä, kulutus tietokoneen mukaan kesällä maantiellä 7,4-8 litraa ja nyt pidemmän ajan keskikulutus jonkun verran alle kympin. Toki ajotietokone varmaan valehtelee hiukan, mutta kovaruokainen se ei ole. Kulkupuolta helppo verrata vaikka 523i manuaaliin, aika lailla samoihin kulkee.

                  Parasta tuossa on ollut huolettomuus, noin 40tkm olen ajellu ja isoin tekninen vika on ollut termostaatin vaihto, toki niveliä, jarruja ja iskarit on vaihdettu matkan varrella, auto lämpenee nopeasti ja on erittäin hiljainen kitkoilla.

                  Harmi vaan ettei se oo farkku, näyttää pahasti että joutuu luopumaan tuosta.

                  Comment

                  • Haju69
                    Administrator
                    • Nov 2005
                    • 16362
                    • Leppävirta

                    #69
                    Originally posted by Supa View Post
                    Onko järkeä ostaa seiska jos budjetti on tiukka? Sitä varten on 3 sarja esim.
                    haiiJJA! Pihassa seiska sekä kolmonen. Viitosen vois hommailla lisäks jos ois rahhaa. Ja kuutosen.

                    No joo. Emmä tiedä. Mielestäni tuokin M60B30 menee ihan pätevänä käyttöpelinä. Ei ole koskaan tuolla autolla ollu niin älytön kiire että ois tarvinnu räjähtävämpää lähtöä. Ja köyhät varusteetkin lienee ollut vaan plussaa niin ollut vähemmän hienouksia säpäleinä.

                    Auto ollut nyt reilun puoli vuotta ajossa ja melko huoletta saanut päästellä. Silti välistä haikailen E39:n suuntaan kun näkyy imolarotteja m-sporttejakin saavan jo kohtuu hintaan. Sellainen vaan kiinnostaa jatkuvalla syötöllä. Harmittavan vähän on näitä E38 punaisina...
                    LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                    E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                    B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                    Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                    Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                    Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                    Comment

                    • Jukka K
                      Bimmer Rookie
                      • Jan 2004
                      • 157

                      #70
                      Originally posted by Haju69 View Post
                      Harmittavan vähän on näitä E38 punaisina...
                      Meilläpäin liikkuu yksi peruspunainen E38, ratissa keski-ikäinen nainen.

                      Comment

                      • Janne.V
                        Bimmer Rookie
                        • Oct 2011
                        • 133
                        • Tampere

                        #71
                        E38 on kuin nainen, kallis ylläpitää.
                        Ex: E38 740i
                        Ex: E39 520i Touring
                        Ex: E32 750i

                        Comment

                        • Muurahainen
                          BTCF Member
                          • Dec 2006
                          • 9194
                          • Nurmijärvi

                          #72
                          Originally posted by Janne.V View Post
                          E38 on kuin nainen, kallis ylläpitää.
                          Niissäkin on yksilöitä

                          Comment

                          • peto2
                            BTCF Member
                            • Jan 2007
                            • 8262
                            • Järvikylä (Nakkila)

                            #73
                            Originally posted by Muurahainen View Post
                            Niissäkin on yksilöitä
                            mä oon päässy nykysen e38:n kans (292-334tkm) ~0.03€/km huoltokuluilla kun renkaita ja vanteita ei huomioida, ne kun laskis mukaan niin oltais 0.10€/km hujakoilla
                            F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                            ex:
                            E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                            Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                            Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                            Nakkaa privaa jos tarvetta.

                            Comment

                            • joonap
                              Bimmer Rookie
                              • Jan 2010
                              • 33
                              • salla

                              #74
                              Originally posted by peto2 View Post
                              mä oon päässy nykysen e38:n kans (292-334tkm) ~0.03€/km huoltokuluilla kun renkaita ja vanteita ei huomioida, ne kun laskis mukaan niin oltais 0.10€/km hujakoilla
                              itellä kilometrejä jo 250000-330000 ja rahaa menny remppoihin noin 900. ja niinstäkin isoin oli bensapumppu joka jouduttii vaihtaan nyrkkipajalla olosuhteidenpakosta hintaan 480. tähän ei tietenkään ole öljyjä eikä suodattimia laskettu

                              Comment

                              • kAll3-
                                Newbiemmer
                                • May 2013
                                • 1
                                • Kerava

                                #75
                                eikös näin ollut että e38:ssa tankki on ruostuvaa mallia? onko 2.8l automaatti luotettava vai oliko tämä juuri se huono laatikko? :think

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎