Originally posted by Supa
View Post
E38 kysymyksiä ja vastauksia III
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
-
-
e38 -95
Mistähän sais tai saako edes alkuperäseen soittimeen adapteri johtoa. siihen kasetti soittimen tilalle mp soitin? nimim:tietämätön... :think
Comment
-
Cd-vaihtajan tilalle esim: http://www.ebay.co.uk/itm/1305893618...84.m1423.l2649Originally posted by sikatopi 79 View PostMistähän sais tai saako edes alkuperäseen soittimeen adapteri johtoa. siihen kasetti soittimen tilalle mp soitin? nimim:tietämätön... :think
Olisi pikkuisen parempi vaihtoehto... Kappaleet vaihtuu ratin napeista ym
Comment
-
taas ilmojen kylmetessä alkaa sellanen vitun rallatus venttiileistä kuulua kun käynnistää... forte käsittelyn tein viimeks kun vaihdoin öljyt, tais vähän auttaa...
Nyt taas tuntus ilmestyvän sitä venttiilien nakutusta kylmänä, eikä välttämättä lähde ihan heti kun käynnistää vaan pitää ootella se muutama minuutti että mylly lämpiää... ideoita?
tekohengitystä taas fortella vai noita litkuja koneeseen mitä itte vierastan:
joku noista sisään ja kädet ristiin että lähtis ääni helevettiin vaiko venttiilikantta irti ja kokeilemaan mikä niistä on väljä?
öljyt 5W/40 täyssynteettiset.-Kevin, i wanna double...
-Harry! ...
-I need a double, right now!
"thank you son."
Comment
-
ja öljyt oli motonet vai jokin muu? Ja mikä kone?Originally posted by Tyramies View Posttaas ilmojen kylmetessä alkaa sellanen vitun rallatus venttiileistä kuulua kun käynnistää... forte käsittelyn tein viimeks kun vaihdoin öljyt, tais vähän auttaa...
Nyt taas tuntus ilmestyvän sitä venttiilien nakutusta kylmänä, eikä välttämättä lähde ihan heti kun käynnistää vaan pitää ootella se muutama minuutti että mylly lämpiää... ideoita?
tekohengitystä taas fortella vai noita litkuja koneeseen mitä itte vierastan:
joku noista sisään ja kädet ristiin että lähtis ääni helevettiin vaiko venttiilikantta irti ja kokeilemaan mikä niistä on väljä?
öljyt 5W/40 täyssynteettiset.€34 M5 pelastetaan museoinnilta
Comment
-
onko varmaa et kuuluu ventiilin nostimistä ääni? jos siel käyntihäiriötä on ja johtuu nostjista niin ei oikein poppaskonsteja ole... ennemmin kylmänä käyntihäiriöitä kahtelisin muualta. inpalla kahtelet livedataa kylmänä vs kumana pyttyn korjaus arvopalkit kertoo syyllisen pytyn ja sieltä vikaa kahteleen sähköpuolelta. koppien aukasulla et näe mitään nostimista koska hyrauliset. nokan kulumisen näkee mikä on epätoden näköistä koska käy lämpimänä. öljy on ok koneeseen mitä käytät. puolissa vikkaa? tulpissa? öljyä tulpankoloissa? suutin jumii? maf? sinä nyt jottain litä kannattaa tutkia. onko laahaimia vaihettu koskaan? kettingin kiristintä?Originally posted by Tyramies View Postcastrol magnatec tjsp, kone m60b30 1995 730 e38€34 M5 pelastetaan museoinnilta
Comment
-
Tuntuis olevan ainoo vaihtoehto sellanen nakutus niin venttiilistä, mutta sekin käynnistyksen jälkeen noin 1-2 min ja sitten pysähtyy...
käytiinpä muuten hakemassa yhdelle kaverille samanlainen 730, mutta vanhempaa vuosimallia 1994, ja siinä sellainen ongelma että kun vähän antaa kaasua ei välttämättä liiku, sitten nytkähtää ja lähtee liikkeelle... mikähän voisi olla, vaijeri?-Kevin, i wanna double...
-Harry! ...
-I need a double, right now!
"thank you son."
Comment
-
Vaihdelaatikko risa.Originally posted by Tyramies View PostTuntuis olevan ainoo vaihtoehto sellanen nakutus niin venttiilistä, mutta sekin käynnistyksen jälkeen noin 1-2 min ja sitten pysähtyy...
käytiinpä muuten hakemassa yhdelle kaverille samanlainen 730, mutta vanhempaa vuosimallia 1994, ja siinä sellainen ongelma että kun vähän antaa kaasua ei välttämättä liiku, sitten nytkähtää ja lähtee liikkeelle... mikähän voisi olla, vaijeri?
Comment
-
Kyllähän noi M60:t alkaa herkästi nakuttamaan venttiilikoneistosta. Ite oon laittanut litran dieseliä ennen öljynvaihtoa koneeseen ja korotetulla tyhjäkäynnillä putsannut. Pieneen satunnaiseen naputteluun auttaa hienosti, mutta sellaseen nostimeen joka naputtaa aina, niin ei oikein auta enää kuin vaihto.Originally posted by Tyramies View PostTuntuis olevan ainoo vaihtoehto sellanen nakutus niin venttiilistä, mutta sekin käynnistyksen jälkeen noin 1-2 min ja sitten pysähtyy...
käytiinpä muuten hakemassa yhdelle kaverille samanlainen 730, mutta vanhempaa vuosimallia 1994, ja siinä sellainen ongelma että kun vähän antaa kaasua ei välttämättä liiku, sitten nytkähtää ja lähtee liikkeelle... mikähän voisi olla, vaijeri?
Mitä tulee tuohon 730, niin tollasen vian aiheuttaa kaks asiaa. Toinen on 1-2 vaihteen haljennut rumpu ja toinen on öljyn vähyys. Rummun saa halki esim. tuollai kuvatun kaltaisella toimenpiteellä, eli kaasulla vaihetta silmään. 5hp18 ei ole mekaanisesti ihan niitä kaikista kestävimpiä laatikoita.
Toki jos vaihteet toimii hienosti tuon alun ongelman jälkeen, niin lähtisin siitä öljystä liikkeelle ja sitten pohtimaan onko se vaihde alunperinkään silmässä kun yrittää lähtee liikkeelle. (eli se vaijeri: inpalla voi tarkistaa vaihteen kytkeytymisen)sigpic
E23 728iA V8-projekti
E38 730D -projekti
E39 540iA -projekti
I01 i3 -projekti
Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)
Comment
-
Ei sitä kaasulla vaihdetta silmään kukaan laita, vaan kun ajettiin autolla tallinnassa niin siellä toimi ihan hyvin, suomen puolella sitten kun lähtee valoista tai esim muuten vaan liikkeelle niin kun painaa kaasua, kierrokset nousee mutta mihkään ei liiku, sit nytkähtää niinku vaihde silmään ja lähtee liikkeelle.
Näissä se täyttöreikä askin alla vai niinku jenkeissä jossain konepellin alla, en kyllä löytänyt? taitaapi vittu olla siellä laatikon kannessa...-Kevin, i wanna double...
-Harry! ...
-I need a double, right now!
"thank you son."
Comment
-
Täyttörööri löytyy alapuolelta.Originally posted by Tyramies View PostEi sitä kaasulla vaihdetta silmään kukaan laita, vaan kun ajettiin autolla tallinnassa niin siellä toimi ihan hyvin, suomen puolella sitten kun lähtee valoista tai esim muuten vaan liikkeelle niin kun painaa kaasua, kierrokset nousee mutta mihkään ei liiku, sit nytkähtää niinku vaihde silmään ja lähtee liikkeelle.
Näissä se täyttöreikä askin alla vai niinku jenkeissä jossain konepellin alla, en kyllä löytänyt? taitaapi vittu olla siellä laatikon kannessa...
Tarvitaan siis sellaiset vekottimet että saa öljyä ylämäkeen.
Comment
-
Piti viedä seiska ensi viikolla katsastukseen, mutta senkin saa toistaiseksi unohtaa. Etummainen valojen korkeudensäätöanturi oli irronnut säätötangostaan. Kuvio on sellainen, että se nivelletty tanko oli mennyt toisesta päästä jumiin, jolloin toinen pallonivel oli irronnut paikoiltaan ja siinä samalla oli säätöanturin muovinen tanko murtunut. Mahtaako sitä muovista osaa saada erikseen, vai pitääkö uusia koko anturi?
Kuvan kaltaisen tangon toinen pää oli mennyt jumiin ja siinä yhteydessä sitten vastakkainen pää oli pullahtanut ulos paikoiltaan.

Kuvan kaltaisen säätöanturin muovinen "tanko" oli murtunut.
Comment
Comment