Originally posted by Jolli
View Post
E38 kysymyksiä ja vastauksia III
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Sen mitä yrittänyt seurata niin ei ainakaan lammikkoa jätä yhtään eikä mitään valumia näy, mutta ei näillä persekeleillä oikein mitään nää tutkiakkaan.
’11 E70 X5 40d LCI M-Sport
'02 VW Golf 1.4i
Ex: ’09 E91 320xDA LCI Touring M-Sport
’01 E39 M5, '08 E61 520dA LCI Touring M-sport, ’01 E38 730dA,´01 E39 530i Touring
-
Sopiiko e39 jarrupalojen varoitinjohto e38:iin ristiin? http://www.motonet.fi/fi/varaosatuot...17?ajoneuvo=65
Comment
-
ei näytä käyvänOriginally posted by Thuppu View PostSopiiko e39 jarrupalojen varoitinjohto e38:iin ristiin? http://www.motonet.fi/fi/varaosatuot...17?ajoneuvo=65
http://www.realoem.com/bmw/partxref....r=on&details=1F46 Gran Tourer -20
Boxster 2.5 -97
Comment
-
Toki noi sensorit on eri osanumeroilla, ja e39 versiossa 90 astetta kännetty pää, mut onko liitttimet samat?
Comment
-
Eikös nuo ole melkein kaikissa Bemareissa samat:thinkOriginally posted by Thuppu View PostToki noi sensorit on eri osanumeroilla, ja e39 versiossa 90 astetta kännetty pää, mut onko liitttimet samat?
Taitaa kaikki olla mitä ite pyöritelly käsissä ni olla samoilla päillä niin palojen päistä kuin liittimestä, piuhan pituuksissa ja kannakkeissa erot.Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
Virallinen Xhp jälleenmyyjä
Comment
-
heitetääs tähänväliin tämmönen kysymys ilmoille. onko tietoa seuraavasta autosta onko liikkunut jollakin foorumilaisella ja eityisesti showroomin puolella:
http://www.nettiauto.com/bmw/740/6001351
e61 530d lci M- sport
e46 330i Cabriolet M- sport
e91 325d M-sport
e60 530d
e46 330i M-sport cabriolet
e39 530d M-sport
e39 530d
e46 323
e36 318
Comment
-
Paisarin korkki alkoi vanhuuttaan fuskaamaan ja päästi nestettä jonkinverran pihalle. Ostin uuden 2bar korkin, täytin säiliön maksimiin ja ruuvasin korkin paikalleen. Nyt kun laittaa kylmiltään autoon virrat päälle (ei käynnistä), niin herjaa check coolant leveliä. Korkki auki ja koho on aika syvällä säiliössä, mutta hetken päästä kohoaa näyttämään normaalia nestetasoa. Tämän jälkeen ei coolant-herjausta, mutta seuraavan kerran koneen viilennyttyä taas sama ilmiö edessä. Onko systeemissä ilmaa vai mikä tässä nyt on probleemina? Auto m62b44.E21, E30, E36, E84
½ R89/146, G20
Comment
-
jumittaako koho pohjaan vai vajoaako nesteen pinta?Originally posted by FinCode View PostPaisarin korkki alkoi vanhuuttaan fuskaamaan ja päästi nestettä jonkinverran pihalle. Ostin uuden 2bar korkin, täytin säiliön maksimiin ja ruuvasin korkin paikalleen. Nyt kun laittaa kylmiltään autoon virrat päälle (ei käynnistä), niin herjaa check coolant leveliä. Korkki auki ja koho on aika syvällä säiliössä, mutta hetken päästä kohoaa näyttämään normaalia nestetasoa. Tämän jälkeen ei coolant-herjausta, mutta seuraavan kerran koneen viilennyttyä taas sama ilmiö edessä. Onko systeemissä ilmaa vai mikä tässä nyt on probleemina? Auto m62b44.F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
Jaa, luulisin että nesteen pinta vajoaa. Säiliöstä kuuluu jotain pihinää samalla kun koho hiljalleen nousee ylös korkin avatessa. Pitää sorkkia lampun kanssa seuraavan kerran säiliöön ja vielä tarkistaa.Originally posted by peto2 View Postjumittaako koho pohjaan vai vajoaako nesteen pinta?E21, E30, E36, E84
½ R89/146, G20
Comment
-
Jos neste vajoaa niin ilmaahan siellä on. Olen kyllä törmännyt jumittavaan kohoonkin, sillon oli kyllä koko paisarin sisuskalut soseena ja tuli muovisilppua pihalle kun käänsi putelin ylösalaisin.Originally posted by FinCode View PostJaa, luulisin että nesteen pinta vajoaa. Säiliöstä kuuluu jotain pihinää samalla kun koho hiljalleen nousee ylös korkin avatessa. Pitää sorkkia lampun kanssa seuraavan kerran säiliöön ja vielä tarkistaa.F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
Ok, tutkin vielä tarkemmin, mutta mitenkäs se tämmöinen kasi ilmataan? Joku luftung-ruuvihan tuossa paisarin kyljessä näkyy olevan. Onko jossain ohjeita tai linkkiä operaation suorittamiseen?Originally posted by peto2 View PostJos neste vajoaa niin ilmaahan siellä on. Olen kyllä törmännyt jumittavaan kohoonkin, sillon oli kyllä koko paisarin sisuskalut soseena ja tuli muovisilppua pihalle kun käänsi putelin ylösalaisin.E21, E30, E36, E84
½ R89/146, G20
Comment
-
Se paisarin ruuvi pitää avata ja alkuun on hyvä olla paisarin korkkikin auki, jotta saat nestettä lisättyä, kun pinta laskee. Lämmöt maksimiin ja puhallus minimiin. Sen jälkeen paisari täyteen nestettä ja sytytysvirta päälle. Jos autossa on toimiva sähköinen kiertovesipumppu, niin huomattava osa ilmasta tulee jo pelkästään virrat päällä ollessa pois. Kun pinta ei enää laske, auto käyntiin ja taas nestettä lisäillen. Kannattaa välillä puristella alavesiletkua, jotta mahdolliset ilmataskut lähtisivät liikkeelle. Kun kone alkaa lämmetä, kannattaa sulkea paisarin korkki ja seurata hetken, tuleeko ilmausruuvista vielä ilmaa. Jos ei, niin ruuvi kiinni.Originally posted by FinCode View PostOk, tutkin vielä tarkemmin, mutta mitenkäs se tämmöinen kasi ilmataan? Joku luftung-ruuvihan tuossa paisarin kyljessä näkyy olevan. Onko jossain ohjeita tai linkkiä operaation suorittamiseen?
Jos kyseessä M62 motti, niin koneen pitää lämmetä 107 asteeseen, jotta termari aukeaa ja loputkin ilmasta lähtee pois. Käytä konetta hetki ja sitten sammuta. Kun kone on jäähtynyt jonkin aikaa, niin sitten paisarin korkki varovasti auki ja tsekkaa, että nestettä on riittävästi. Sen jälkeen koeajo ja vielä kerran nesteen tarkistus.
EDIT: M62 vuotaa yleensä salakavalasti nestettä jäähdyttimestä, joten se kannattaa tsekata huolella. Tyyppivika.Last edited by Ramzez; 30-12-2013, 15:34.
Comment
-
Kahdenlaista ongelmaa
750:issä pientä propleemaa.. Aika ajoin haisee bensa (tulee vauhdissa kabiiniin ja konehuoneen puolella haisee). Esiintyy esim. täyskaasukiihdytyksestä nopeasti pudotettaessa kaasu nollaan. Tai miedosti silloin jos autolle antaa paikallaan kierroksia eli pumppaa esim. tyhjäkäynti - 2000 rpm. muutaman kerran. Mistähän kannattaisi etsiä?
Jännää sinänsä että ongelma jokseenkin ajoittainen. Monta kertaa saa ajella ihan ilman hajuja kun ajelee tasaisella kaasulla.
Toinen asia: Kun kierroksia pumppaa tyhjäkäynnillä juuri esim. välillä tyhjäkäynti - 2000 rpm. putki pörähtää kun kierrokset putoavat (hetki sen jälkeen kun kaasun nostaa). Putkistoa on muokattu edellisen omistajan toimesta: keskivaimentaja pois --> suoraa putkea tilalle ja Mohrin takapöntöt. Pitää auto muutenkin aikamoista mökää mutta nuo pöräykset ihmetyttävät.E70 LCI 30d -11
ex. F32 435i -13
ex. e60 M5 -05
ex. e87 120d M-sport -05
ex. e65 745i -02
ex. e60 530d -04
ex. e38 750iA -98
ex. e60 530d -03
Comment
-
normaali paikka pa-tukkien ja suuttimien o-renkaat. Seuraavana suuttimien ja imusarjan O-renkaat. Sitten pa-letkun ja tukkien liitokset. Muuta vuotokohtaahan siellä konehuoneen puolella ei olekaan, jos ei letku ole halki.
vittumainen vaihtaa, kun koko koneen johtosarjan joutuu nostamaan ylös ja imusarjat irrottamaan.F46 Gran Tourer -20
Boxster 2.5 -97
Comment
-
nyt kun on tullut oltua e39 leirissä noin 5kk niin rupesi vanha suola janottamaan, mutta tällä kertaa dieseliä kiitos... Mitenkäs ton kolmelitrasen e38 laita? toi 725on sama ku tää nykynen 525tds ja tääkin on lussu, puhumattakaan tää moottori tossa 725, ei varmasti kulje mihinkään eli ei meikän tarkoitukseen.
Kulutus 730d, mikä ero noissa kahdessa 3 litraisessa dieselissä ja kuinka paljon kulutus 740d? + mitkä turbot noissa on (että tietää suurinpiirtein paljon maksaa turboremppa tohon 740d jos menee paskaks
)
Kellään kuvaa heittää konepellin alta, varsinkin toi 740 ja uudempi 730 kiinnostais...-Kevin, i wanna double...
-Harry! ...
-I need a double, right now!
"thank you son."
Comment
Comment