Announcement

Collapse
No announcement yet.

E38 kysymyksiä ja vastauksia III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • >Jon1<
    BTCF Member
    • Oct 2007
    • 1054
    • Kuopio

    elikkäs tuossa kesällä tuli etiskeltyä että onko tehty joku viritys jonnekkin kun ajovalot syttyy heti kun kääntää virrat päälle ja vipukin 0 asennossa kun eikös niitten pitäisi syttyä vasta kun on ajovalo asennossa? tuli purettua sieltä täältä mutta en löytänyt mitään virikoisia. eipä tuo ole haitannut... olishan se mukava annelit päällä ajella
    ex:F11 535xd M-Sport
    ex:e61 530D M-Sport
    ex:e38 740i mafia
    ex:e36 328
    ex:e36 320
    ex:e30 320->325

    Comment

    • Tomba87
      BTCF Member
      • Oct 2004
      • 4030
      • Imatra

      Originally posted by BeamR View Post
      eihän tehopesu pese ajovaloja, tai ei ainakaan mun vehkeissä. Ja siis tulviiko säiliö korkista yli vai?
      Aijaa? Kyllä, se pienempi säiliö tulvii korkista yli kun käyttää tehopesua. Milloin noiden ajovalopesureiden sitten pitäisi toimia? Jostain osu silmään että joka viides kerta kun pesuria käyttää? Painoin 10 kertaa eikä sieltä tullut mitään. Myöskin se isompi säiliö tulvi viimeeksi yli kun täytin sen, liekkö tuo täyttöputki irti sieltä säiliöstä.
      Luukku auki ja risut kyytiin

      Comment

      • Supa
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2005
        • 7597
        • Järvenpää

        Originally posted by Tomba87 View Post
        Aijaa? Kyllä, se pienempi säiliö tulvii korkista yli kun käyttää tehopesua. Milloin noiden ajovalopesureiden sitten pitäisi toimia? Jostain osu silmään että joka viides kerta kun pesuria käyttää? Painoin 10 kertaa eikä sieltä tullut mitään. Myöskin se isompi säiliö tulvi viimeeksi yli kun täytin sen, liekkö tuo täyttöputki irti sieltä säiliöstä.
        Ensimmäisellä kerralla ja joka viides. Siis normaalisti viiksestä käytettynä.
        Tehopesu = paino viiksen päästä.
        En muista miten mulla teki.
        - E90 320i LCI M-sport -09
        - Porsche Boxster 987 2.7 -07

        Comment

        • BeamR
          BTCF Member
          • Jul 2007
          • 13363
          • Espoon takametsät

          Originally posted by Tomba87 View Post
          Aijaa? Kyllä, se pienempi säiliö tulvii korkista yli kun käyttää tehopesua. Milloin noiden ajovalopesureiden sitten pitäisi toimia? Jostain osu silmään että joka viides kerta kun pesuria käyttää? Painoin 10 kertaa eikä sieltä tullut mitään. Myöskin se isompi säiliö tulvi viimeeksi yli kun täytin sen, liekkö tuo täyttöputki irti sieltä säiliöstä.
          Originally posted by Supa View Post
          Ensimmäisellä kerralla ja joka viides. Siis normaalisti viiksestä käytettynä.
          Tehopesu = paino viiksen päästä.
          En muista miten mulla teki.
          en tajua miten Se voi tulvia korkin kautta. Mutta siis tehopesusta tyypillisesti lähtee vain yksi letku, joka haaroittuu konepellissä. Ensisijaisesta säiliöstä menee ajovaloille Supan viestin mukaisella logiikalla, mutta jos neste on tarpeeksi vähissä niin ei enää ollenkaan. Eli täytä ensin säiliö ja kokeile sitten, jos ei auta niin tarkista ajovalopesurin pumppu. Jos tuulilasille tulee nestettä niin siltä osin pitäisi olla kunnossa eli ei putkistorikkoja tai suutinvikoja tehopesussa/tuulilasipesussa.

          ajovalopesun toimimattomuus on ensisijaisesti pumppu tahi liitinvika.
          F46 Gran Tourer -20
          Boxster 2.5 -97

          Comment

          • rattiandy
            Bimmer Rookie
            • Aug 2012
            • 71
            • Vihti

            750:istä olis tarkoitus viikonloppuna tarkistaa tuo kuuluisa öljypumpun pulttiongelma. Mites oletteko pistäneet tiivisteliimaa öljypohjan tiivisteen väliin vai vaan suoraan kiinni?

            Toinen asia: ratissa tuntuu pieni klappi keskialueella, onko jotain tiettyä paikkaa/osaa josta probleemaa kannattaisi alkaa etsiä? :think
            E70 LCI 30d -11

            ex. F32 435i -13
            ex. e60 M5 -05
            ex. e87 120d M-sport -05
            ex. e65 745i -02
            ex. e60 530d -04
            ex. e38 750iA -98
            ex. e60 530d -03

            Comment

            • zener
              Moderator
              • Oct 2004
              • 14497
              • Oulu

              Originally posted by rattiandy View Post
              750:istä olis tarkoitus viikonloppuna tarkistaa tuo kuuluisa öljypumpun pulttiongelma. Mites oletteko pistäneet tiivisteliimaa öljypohjan tiivisteen väliin vai vaan suoraan kiinni?:think
              Eikai V12:ssa ole koskaan moista ongelmaa ollut. Mutta kai senki voi tarkistaa ja samalla ketju oikeeseen kireyteen.

              Uusi tiiviste, ei tarvi liimaa.
              E65 730dA '04 klick
              F10 520dA '11 klick
              E34 520iA (2.8l) '91 klick

              Instagram


              "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

              Comment

              • BeamR
                BTCF Member
                • Jul 2007
                • 13363
                • Espoon takametsät

                Originally posted by rattiandy View Post
                750:istä olis tarkoitus viikonloppuna tarkistaa tuo kuuluisa öljypumpun pulttiongelma. Mites oletteko pistäneet tiivisteliimaa öljypohjan tiivisteen väliin vai vaan suoraan kiinni?

                Toinen asia: ratissa tuntuu pieni klappi keskialueella, onko jotain tiettyä paikkaa/osaa josta probleemaa kannattaisi alkaa etsiä? :think
                Se on kuuluisa lähinnä kasikoneissa. Mutta eihän Se huono ole tarkistaa. Ei liimaa.

                simpukan kireys, ohjausakselin ristinivelet.
                F46 Gran Tourer -20
                Boxster 2.5 -97

                Comment

                • Ramzez
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2009
                  • 6104
                  • Jyväskylä

                  Mainittakoon, että kaikilla niillä joilla eivät lampunpesurit toimi, niin kannattaa tsekata sulake. Ei olisi ensimmäinen kerta kun edellinen omistaja on halunnut olla käyttämättä lampunpesureita ja nypännyt sulakkeen pois. Toki jos auto on ollut omistuksessa jo pidemmän aikaa, niin sitten tämä tuskin on ongelma.

                  Comment

                  • kaol
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2003
                    • 5007
                    • Ilmajoki

                    Originally posted by BeamR View Post
                    en tajua miten Se voi tulvia korkin kautta.
                    Se johtuu siitä, että vähintään toisesta pissapojan suuttimesta on takaiskuventtiili jumissa. Takaiskuina toimii pienet kumitapit, jotka syystä tai toisesta pääsee ajan myötä taittumaan (etanolin ansiota?) ja tällöin takaisku ei enää toimi.
                    Suomeksi: Tehopesu tulvii siksi, että sieltä tavan säiliöstä tuleva neste menee suuttimien kautta suoraan tehopesun säiliöön.

                    Tulvivan tehopesusäiliön lisäksi oireita on, että tuulilasille tuleva suihku on paineeton ja nestettä ei ala tulla suuttimista heti, kun viiksestä vääntää, vaan pyyhkijät ehtii lähteä ensin liikkeelle.
                    Kokeilemalla se selviää...

                    Comment

                    • Olapade
                      Bimmer Fanatic
                      • Nov 2007
                      • 262
                      • Häslinki

                      Ja loogista myös, että jos valot eivät ole päällä - niin vettä ei tule missään asennossa.
                      M20B20/E34 osaa myynnissä-->http://www.btcf.fi/forum/showthread....36#post3147936

                      Comment

                      • BeamR
                        BTCF Member
                        • Jul 2007
                        • 13363
                        • Espoon takametsät

                        Originally posted by kaol View Post
                        Se johtuu siitä, että vähintään toisesta pissapojan suuttimesta on takaiskuventtiili jumissa. Takaiskuina toimii pienet kumitapit, jotka syystä tai toisesta pääsee ajan myötä taittumaan (etanolin ansiota?) ja tällöin takaisku ei enää toimi.
                        Suomeksi: Tehopesu tulvii siksi, että sieltä tavan säiliöstä tuleva neste menee suuttimien kautta suoraan tehopesun säiliöön.

                        Tulvivan tehopesusäiliön lisäksi oireita on, että tuulilasille tuleva suihku on paineeton ja nestettä ei ala tulla suuttimista heti, kun viiksestä vääntää, vaan pyyhkijät ehtii lähteä ensin liikkeelle.
                        ok, en ole ikinä törmännyt moiseen vaikkakin ihan looginen juttu: paine katoaa aina helpointa reittiä. Mulle on molempien omien kanssa käynyt niin että letku irtoaa suuttimesta ja sitten nesteet valuu releboksin kautta alas. Tosin tämä lienee siksi että takaiskuventtiilit ovat toimineet mutta suuttimet olleet tukossa. Ilmeisesti olet tehnyt post mortemin jollekin suuttimelle?
                        F46 Gran Tourer -20
                        Boxster 2.5 -97

                        Comment

                        • Uddiz83
                          Bimmer Rookie
                          • Feb 2013
                          • 126
                          • Oulu

                          Semmoista asiaa pitäis pitkästä aikaa kysellä täältä kun ei oo kummiskaan ollut täällä oulun seudulla kovin isoja pakkasia vielä mut etuovet vähän tykkää temppuilla kylmänä välillä ei tahdo lähtiä auki tai sit jos lähtee niin niitä ei saa kiinni:think ja enimmäkseen kuskinovi temppuilee? ja on laitettu lukkoöljyä lukkoihin
                          Nykyinen
                          E38 740IA -95

                          EX
                          E36 Sedan 316i -91
                          E30 M3look 316l -89
                          E30 M3look 323i -89

                          Comment

                          • Heguli 31
                            BTCF Member
                            • Oct 2004
                            • 10078
                            • KVLA

                            Uitat vaan ne lukkolaitteet kunnolla aseöljyssä,niin kosteus poistuu ja öljy jää voiteluaineeksi.Kyllä pitäisi auttaa,jos lukoissa ei ole mitään vikaa.

                            Comment

                            • Uddiz83
                              Bimmer Rookie
                              • Feb 2013
                              • 126
                              • Oulu

                              Originally posted by Heguli 31 View Post
                              Uitat vaan ne lukkolaitteet kunnolla aseöljyssä,niin kosteus poistuu ja öljy jää voiteluaineeksi.Kyllä pitäisi auttaa,jos lukoissa ei ole mitään vikaa.

                              Joo ei niissä kyllä oo ollut minkäänlaista onglemaa muuten että aina on muuten lähtenyt auki ja mennyt kiinni. ja pitääpä nyt ens viikolla ku saa kortin takas niin käydä ajamas auto lämpimäks ja laittaa kunnollain tuota aseöljyä niin jospa se sit alkais vörkkimään
                              Nykyinen
                              E38 740IA -95

                              EX
                              E36 Sedan 316i -91
                              E30 M3look 316l -89
                              E30 M3look 323i -89

                              Comment

                              • Haju69
                                Administrator
                                • Nov 2005
                                • 16386
                                • Leppävirta

                                Originally posted by Uddiz83 View Post
                                Semmoista asiaa pitäis pitkästä aikaa kysellä täältä kun ei oo kummiskaan ollut täällä oulun seudulla kovin isoja pakkasia vielä mut etuovet vähän tykkää temppuilla kylmänä välillä ei tahdo lähtiä auki tai sit jos lähtee niin niitä ei saa kiinni:think ja enimmäkseen kuskinovi temppuilee? ja on laitettu lukkoöljyä lukkoihin
                                Aika yleistä tuo kai on. Minulla oli sama että useimmiten kuskinoven kanssa sai painia. Varmasti kunnon rasvaaminen auttaa. Itse laitoin sisätilanlämmittimen niin sekin auttoi.
                                LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                                E32 Diamantscwharz 750iL '94

                                E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                                B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                                Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                                Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                                Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎