Announcement

Collapse
No announcement yet.

E38 kysymyksiä ja vastauksia III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kaikkonen___
    Bimmer Rookie
    • Nov 2010
    • 101
    • las woikas

    Originally posted by makko View Post
    Jos kyse on tosta highsportista niin en voi suositella kenellekkään täys paska. Toissa keväänä ostin kyseisen satsin ja kerran saanu jo uusia etupään iskari patruunat (mehut pihalle), mitä oli muuten erittäin helppo metsästää kissojen ja koirienkaa ennenku löyty jostaa varaston poiston yhteysessä jostain nettipuljusta. Nyt puolitoista vuotta myöhemmin on jo kaikenlaista kilinää ja kolinaa etenkin takaiskarista/jousesta kuuluvaa. Niin ja mulla ainakin E38:siin asennettuna säätövara oli ihan perseestä. Voi olla että olin kuvitellu liikoja mutta sai käytännössä olla heti suoraan ylimmässä säädössä että pysty ylipäänsä yhtään "vaihtelevilla teillä" ajaa (jollain voi olla oma mielipide) no saipahan ainakin tonttiin. Pitää varmaan ruuvata toi orkkis iskarit ja jouset takasin, kun ei viitti ostaa toista sikaa säkissä. Omilla tiedoilla tohon autoon nyt ei vissiin hirveän montaa säädettävää alustaa edes löydy muihin autoihin verrattuna. Ite ostin ton silloin kun FK:n netti kaupasta sai puoleen hintaan jollain n.500 eurolla

    ok... onko sulla/ kellään sit suositella mitää korkeussäädettävää sarjaa?

    Comment

    • kaikkonen___
      Bimmer Rookie
      • Nov 2010
      • 101
      • las woikas



      tollanen?

      Comment

      • Jarjestaja
        BTCF Member
        • Jun 2007
        • 451
        • Ylivieska/Tervajoki

        Originally posted by kaikkonen___ View Post
        kellään kokemuksia tommosesta alustasetistä?

        http://item.mobileweb.ebay.de/viewit...d=180564642549
        Originally posted by makko View Post
        Jos kyse on tosta highsportista niin en voi suositella kenellekkään täys paska. Toissa keväänä ostin kyseisen satsin ja kerran saanu jo uusia etupään iskari patruunat (mehut pihalle), mitä oli muuten erittäin helppo metsästää kissojen ja koirienkaa ennenku löyty jostaa varaston poiston yhteysessä jostain nettipuljusta. Nyt puolitoista vuotta myöhemmin on jo kaikenlaista kilinää ja kolinaa etenkin takaiskarista/jousesta kuuluvaa. Niin ja mulla ainakin E38:siin asennettuna säätövara oli ihan perseestä. Voi olla että olin kuvitellu liikoja mutta sai käytännössä olla heti suoraan ylimmässä säädössä että pysty ylipäänsä yhtään "vaihtelevilla teillä" ajaa (jollain voi olla oma mielipide) no saipahan ainakin tonttiin. Pitää varmaan ruuvata toi orkkis iskarit ja jouset takasin, kun ei viitti ostaa toista sikaa säkissä. Omilla tiedoilla tohon autoon nyt ei vissiin hirveän montaa säädettävää alustaa edes löydy muihin autoihin verrattuna. Ite ostin ton silloin kun FK:n netti kaupasta sai puoleen hintaan jollain n.500 eurolla
        Mulla on taas aivan eri kokemus alustasta...
        Itte siis tykkäsin kyllä, ei ollut vikaa, melkein 1,5vuotta oli alla ja nyt alusta varastossa odottamassa tulevaisuutta...
        Säätövaraa piisasi hyvin, ei ollut ollenkaan liian kivireki, vaikka viimeiset puolivuotta oli takapää tapissa... edessä olisi ollut vielä varaa n.2cm laskea, mutta 20" ei tahtonu kääntyä raapimatta
        Auto oli siis 740 -00 ilman edc:tä


        tosin omat alusta kokemukset jääkin seiskan osalta vakioon, vakiotolppiin + fk madallusjousiin ja tähän highsporttiin... voi olla parempiakin... monista muista kuullu, että iskarit ei kestä... tiedä sitte
        F01 740D -10


        EXät:
        E70 x35d -09 / E65 730D -05 / #e65 735 -02 / e34 520i -89 / #e28 520i -86 /#e32 730 -92 Pussikyykky / #e36 325 cabriolet -93 / e39 540ia Touring -99 / e36 316coupe -94/ #e39 523i -96/ #e46 330D Touring -04/ #e34 520i -95 / #e32 730iA -91 bmvip / #e38 740iA -00 / #e39 525 tds NATOuring -97 / #e36 328i Touring -95 # e34 525i Touring -92

        Comment

        • makkis
          BTCF Member
          • Feb 2005
          • 5152
          • Kouvola, Savisto

          Itsellä on alla myös highsport eikä ole mitään pahaa sanottavaa, säätövarat ovat hyvät. Itse kun asun vielä haja-asutus alueella niin nyt talviasennossa on kyllä sellainen traktori ja vieläkin olisi varaa nostaa, kesällä taas oli melko alhaalla ja olisi ollut varaa laskeakin.
          Joten säätövarat ovat hyvät ja kestosta ei vielä ainakaan pahaa sanottavaa.
          Itselle jäi maksamaan ~450e kotiin toimitettuna.
          Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
          Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
          Virallinen Xhp jälleenmyyjä

          Comment

          • jakeluvesimies
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2010
            • 2726
            • On the road @ Laplandia

            Keula tippuu edullisesti.... Toivottavasti

            Comment

            • zener
              Moderator
              • Oct 2004
              • 14499
              • Oulu

              Originally posted by jakeluvesimies View Post
              Keula tippuu edullisesti.... Toivottavasti
              http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.d...m=390683251743
              Hyvin on nuo itellä toiminu ja keula tipahti itselleni riittävästi. Peräpää ehkä kaipais -15mm jousia.
              E65 730dA '04 klick
              F10 520dA '11 klick
              E34 520iA (2.8l) '91 klick

              Instagram


              "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

              Comment

              • kaikkonen___
                Bimmer Rookie
                • Nov 2010
                • 101
                • las woikas

                Originally posted by makkis View Post
                Itsellä on alla myös highsport eikä ole mitään pahaa sanottavaa, säätövarat ovat hyvät. Itse kun asun vielä haja-asutus alueella niin nyt talviasennossa on kyllä sellainen traktori ja vieläkin olisi varaa nostaa, kesällä taas oli melko alhaalla ja olisi ollut varaa laskeakin.
                Joten säätövarat ovat hyvät ja kestosta ei vielä ainakaan pahaa sanottavaa.
                Itselle jäi maksamaan ~450e kotiin toimitettuna.
                kai mä sit kuitenki laitan ton highsportin tulee...
                toi hintahan siin vähä houkuttelee...
                ja toi nykynen madallus on niin mahtava... vakio tolpat ja kolmekutosen laikka jouset...

                Comment

                • Juhutti
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2007
                  • 633
                  • Tampere

                  Millä perusteella zf5hp18 laatikko tietää moottorin kierrosluvun tai.. millä perusteella vaihtaa isommalle? Imusarjalta jonkun letkun kautta tai sähköpistokkeen kautta tai.....?

                  Sellanen käyttäkokemus tosta on, että mielestäni vaihtaa parisataa kierrosta liian myöhään isommalle, ja lukitsee vitosen vasta 100km/h nopeudessa, tosin lukitus pysyy johkin 80km/h asti jos käyttää nopeuden tuolla satasessa.
                  Skoda.

                  ex.
                  e63 645ci
                  e38 730iA
                  e36 325i

                  Comment

                  • McBeast
                    Bimmer Enthusiast
                    • Dec 2007
                    • 2998
                    • Tallinn

                    Eikös laatikossa ole itsessään jonkinsortin nopeusanturi ja juttelee kaiketi myös vasemman taka-anturin kanssa, jolta nopeus tulee myös mittaristolle?

                    Viisaammat korjatkoon.
                    Ex: BMW 530d X-Drive F11, BMW 335i E93, BMW 325i E92, BMW 740iL E38, BMW 330Ci E46, BMW 740iA E38

                    Comment

                    • Muurahainen
                      Bimmer Enthusiast
                      • Dec 2006
                      • 9194
                      • Nurmijärvi

                      Originally posted by McBeast View Post
                      Eikös laatikossa ole itsessään jonkinsortin nopeusanturi ja juttelee kaiketi myös vasemman taka-anturin kanssa, jolta nopeus tulee myös mittaristolle?

                      Viisaammat korjatkoon.
                      Ja CAN väylääkin sieltä löytyy...

                      Comment

                      • Tomba87
                        BTCF Member
                        • Oct 2004
                        • 4030
                        • Imatra

                        Kuskinoven ikkunanostimen katkaisijan automatiikka toimii vain alaspäin, eli yhdellä painalluksella menee alas mutta ylöspäin joutuu pitämään nappulaa pohjassa koko matkan. Onko kokemusta saako tuota korjattua vai ostanko uuden/käytetyn katkaisijapaneelin?

                        edit: purin takaoven ikkunakatkaisijan koska sekään ei toimi, ja tuo vaikuttaa jo sellaiselta että ei ole korjattavissa ainakaan meikäpojan taidoilla. joten ebaysta tilaukseen korvaava osa.
                        Last edited by Tomba87; 02-11-2013, 20:55.
                        Luukku auki ja risut kyytiin

                        Comment

                        • Noxman
                          Bimmer Rookie
                          • Jul 2004
                          • 136
                          • Kokkola

                          Originally posted by Tomba87 View Post
                          Kuskinoven ikkunanostimen katkaisijan automatiikka toimii vain alaspäin, eli yhdellä painalluksella menee alas mutta ylöspäin joutuu pitämään nappulaa pohjassa koko matkan. Onko kokemusta saako tuota korjattua vai ostanko uuden/käytetyn katkaisijapaneelin?

                          edit: purin takaoven ikkunakatkaisijan koska sekään ei toimi, ja tuo vaikuttaa jo sellaiselta että ei ole korjattavissa ainakaan meikäpojan taidoilla. joten ebaysta tilaukseen korvaava osa.
                          Tuo on myös ohjelmoitava ominaisuus mikäli ei ole aikaisemminkaan toiminut. NCS Expertillä löytyy comfort close ja open tms. kohdat erikseen.
                          - E32 735iA - E38 750iAL -

                          Comment

                          • Tomba87
                            BTCF Member
                            • Oct 2004
                            • 4030
                            • Imatra

                            Seiskan bensamittarin toiminta hieman ihmetyttää. Esimerkki: ajan pihaan mittarin näyttäessä 20L, seuraavana aamuna käynnistän auton niin mittari näyttää lähes nollaa? Lähden ajamaan niin pikkuhiljaa mittari taas nousee siihen todelliseen lukemaan. Muuten toimii normaalisti, ja jos tankissa on enemmän ainetta niin mielestäni tuota samaa ongelmaa ei ole. Mistähän johtuu vai onko ominaisuus?
                            Luukku auki ja risut kyytiin

                            Comment

                            • Ramzez
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2009
                              • 6104
                              • Jyväskylä

                              Originally posted by Tomba87 View Post
                              Seiskan bensamittarin toiminta hieman ihmetyttää. Esimerkki: ajan pihaan mittarin näyttäessä 20L, seuraavana aamuna käynnistän auton niin mittari näyttää lähes nollaa? Lähden ajamaan niin pikkuhiljaa mittari taas nousee siihen todelliseen lukemaan. Muuten toimii normaalisti, ja jos tankissa on enemmän ainetta niin mielestäni tuota samaa ongelmaa ei ole. Mistähän johtuu vai onko ominaisuus?
                              Ainakin osittain ominaisuus. Joskus myös minulle käy niin että edellisenä iltana parkkeeraan auton ja polttoainemittari näyttää 20 litraa, eikä polttoainevalo pala, mutta seuraavana aamuna onkin yhtäkkiä jopa kymmenen litraa kadonnut ja polttoainevalo palaa. Se kyllä korjaantuu pikku hiljaa ajossa, mutta onhan tuo kieltämättä aika mielenkiintoinen ominaisuus. Vielä mielenkiintoisempaa on se, että polttoainemittari saattaa jopa nousta ajossa, jos ajaa rauhallisesti. Itsekin olen joskus ihmetellyt, että miksi bensamittari ei näytä absoluuttista lukemaa, vaan monet seikat tuntuvat vaikuttavan siihen.

                              Comment

                              • Olapade
                                Bimmer Fanatic
                                • Nov 2007
                                • 262
                                • Häslinki

                                Eikö noissakin ole se ajotavan mukaan "näyttävä" bensamittari? Eli jos ajaa lappu lattiassa koko ajan niin näyttää arvion paljonko tällä ajotyylillä "on bensaa". Range muuttuu samassa synkassa. Kun kylmällä koneella aamulla lähtee, niin luulee tietysti että nyt mennään. Joku voi kumota, jos on parempaa tietoa.
                                M20B20/E34 osaa myynnissä-->http://www.btcf.fi/forum/showthread....36#post3147936

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎