Announcement

Collapse
No announcement yet.

E38 kysymyksiä ja vastauksia III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 174000
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2008
    • 1178
    • Tuusula

    Originally posted by Jolli View Post
    Jos ei jätä jälkeä, niin EGR-cooleri saattaa vuotaa sisäisesti ja poistuu pakokaasun mukana.
    Sen mitä yrittänyt seurata niin ei ainakaan lammikkoa jätä yhtään eikä mitään valumia näy, mutta ei näillä persekeleillä oikein mitään nää tutkiakkaan.
    ’11 E70 X5 40d LCI M-Sport
    '02 VW Golf 1.4i
    Ex: ’09 E91 320xDA LCI Touring M-Sport
    ’01 E39 M5, '08 E61 520dA LCI Touring M-sport, ’01 E38 730dA,´01 E39 530i Touring

    Comment

    • Thuppu
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2007
      • 3626
      • Seinäjoki

      Sopiiko e39 jarrupalojen varoitinjohto e38:iin ristiin? http://www.motonet.fi/fi/varaosatuot...17?ajoneuvo=65
      BMW 740iA "ALPINA"
      BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
      Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
      Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

      Comment

      • BeamR
        BTCF Member
        • Jul 2007
        • 13363
        • Espoon takametsät

        Originally posted by Thuppu View Post
        Sopiiko e39 jarrupalojen varoitinjohto e38:iin ristiin? http://www.motonet.fi/fi/varaosatuot...17?ajoneuvo=65
        ei näytä käyvän
        F46 Gran Tourer -20
        Boxster 2.5 -97

        Comment

        • Thuppu
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2007
          • 3626
          • Seinäjoki

          Toki noi sensorit on eri osanumeroilla, ja e39 versiossa 90 astetta kännetty pää, mut onko liitttimet samat?
          BMW 740iA "ALPINA"
          BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
          Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
          Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

          Comment

          • makkis
            BTCF Member
            • Feb 2005
            • 5152
            • Kouvola, Savisto

            Originally posted by Thuppu View Post
            Toki noi sensorit on eri osanumeroilla, ja e39 versiossa 90 astetta kännetty pää, mut onko liitttimet samat?
            Eikös nuo ole melkein kaikissa Bemareissa samat:think
            Taitaa kaikki olla mitä ite pyöritelly käsissä ni olla samoilla päillä niin palojen päistä kuin liittimestä, piuhan pituuksissa ja kannakkeissa erot.
            Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
            Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
            Virallinen Xhp jälleenmyyjä

            Comment

            • pedroo
              Bimmer Rookie
              • Sep 2010
              • 58
              • helsinki

              heitetääs tähänväliin tämmönen kysymys ilmoille. onko tietoa seuraavasta autosta onko liikkunut jollakin foorumilaisella ja eityisesti showroomin puolella:

              e61 530d lci M- sport
              e46 330i Cabriolet M- sport
              e91 325d M-sport
              e60 530d
              e46 330i M-sport cabriolet
              e39 530d M-sport
              e39 530d
              e46 323
              e36 318

              Comment

              • FinCode
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2003
                • 470
                • Savo

                Paisarin korkki alkoi vanhuuttaan fuskaamaan ja päästi nestettä jonkinverran pihalle. Ostin uuden 2bar korkin, täytin säiliön maksimiin ja ruuvasin korkin paikalleen. Nyt kun laittaa kylmiltään autoon virrat päälle (ei käynnistä), niin herjaa check coolant leveliä. Korkki auki ja koho on aika syvällä säiliössä, mutta hetken päästä kohoaa näyttämään normaalia nestetasoa. Tämän jälkeen ei coolant-herjausta, mutta seuraavan kerran koneen viilennyttyä taas sama ilmiö edessä. Onko systeemissä ilmaa vai mikä tässä nyt on probleemina? Auto m62b44.
                E21, E30, E36, E84
                ½ R89/146, G20

                Comment

                • peto2
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2007
                  • 8266
                  • Järvikylä (Nakkila)

                  Originally posted by FinCode View Post
                  Paisarin korkki alkoi vanhuuttaan fuskaamaan ja päästi nestettä jonkinverran pihalle. Ostin uuden 2bar korkin, täytin säiliön maksimiin ja ruuvasin korkin paikalleen. Nyt kun laittaa kylmiltään autoon virrat päälle (ei käynnistä), niin herjaa check coolant leveliä. Korkki auki ja koho on aika syvällä säiliössä, mutta hetken päästä kohoaa näyttämään normaalia nestetasoa. Tämän jälkeen ei coolant-herjausta, mutta seuraavan kerran koneen viilennyttyä taas sama ilmiö edessä. Onko systeemissä ilmaa vai mikä tässä nyt on probleemina? Auto m62b44.
                  jumittaako koho pohjaan vai vajoaako nesteen pinta?
                  F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                  ex:
                  E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                  Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                  Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                  Nakkaa privaa jos tarvetta.

                  Comment

                  • FinCode
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2003
                    • 470
                    • Savo

                    Originally posted by peto2 View Post
                    jumittaako koho pohjaan vai vajoaako nesteen pinta?
                    Jaa, luulisin että nesteen pinta vajoaa. Säiliöstä kuuluu jotain pihinää samalla kun koho hiljalleen nousee ylös korkin avatessa. Pitää sorkkia lampun kanssa seuraavan kerran säiliöön ja vielä tarkistaa.
                    E21, E30, E36, E84
                    ½ R89/146, G20

                    Comment

                    • peto2
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2007
                      • 8266
                      • Järvikylä (Nakkila)

                      Originally posted by FinCode View Post
                      Jaa, luulisin että nesteen pinta vajoaa. Säiliöstä kuuluu jotain pihinää samalla kun koho hiljalleen nousee ylös korkin avatessa. Pitää sorkkia lampun kanssa seuraavan kerran säiliöön ja vielä tarkistaa.
                      Jos neste vajoaa niin ilmaahan siellä on. Olen kyllä törmännyt jumittavaan kohoonkin, sillon oli kyllä koko paisarin sisuskalut soseena ja tuli muovisilppua pihalle kun käänsi putelin ylösalaisin.
                      F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                      ex:
                      E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                      Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                      Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                      Nakkaa privaa jos tarvetta.

                      Comment

                      • FinCode
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2003
                        • 470
                        • Savo

                        Originally posted by peto2 View Post
                        Jos neste vajoaa niin ilmaahan siellä on. Olen kyllä törmännyt jumittavaan kohoonkin, sillon oli kyllä koko paisarin sisuskalut soseena ja tuli muovisilppua pihalle kun käänsi putelin ylösalaisin.
                        Ok, tutkin vielä tarkemmin, mutta mitenkäs se tämmöinen kasi ilmataan? Joku luftung-ruuvihan tuossa paisarin kyljessä näkyy olevan. Onko jossain ohjeita tai linkkiä operaation suorittamiseen?
                        E21, E30, E36, E84
                        ½ R89/146, G20

                        Comment

                        • Ramzez
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2009
                          • 6104
                          • Jyväskylä

                          Originally posted by FinCode View Post
                          Ok, tutkin vielä tarkemmin, mutta mitenkäs se tämmöinen kasi ilmataan? Joku luftung-ruuvihan tuossa paisarin kyljessä näkyy olevan. Onko jossain ohjeita tai linkkiä operaation suorittamiseen?
                          Se paisarin ruuvi pitää avata ja alkuun on hyvä olla paisarin korkkikin auki, jotta saat nestettä lisättyä, kun pinta laskee. Lämmöt maksimiin ja puhallus minimiin. Sen jälkeen paisari täyteen nestettä ja sytytysvirta päälle. Jos autossa on toimiva sähköinen kiertovesipumppu, niin huomattava osa ilmasta tulee jo pelkästään virrat päällä ollessa pois. Kun pinta ei enää laske, auto käyntiin ja taas nestettä lisäillen. Kannattaa välillä puristella alavesiletkua, jotta mahdolliset ilmataskut lähtisivät liikkeelle. Kun kone alkaa lämmetä, kannattaa sulkea paisarin korkki ja seurata hetken, tuleeko ilmausruuvista vielä ilmaa. Jos ei, niin ruuvi kiinni.

                          Jos kyseessä M62 motti, niin koneen pitää lämmetä 107 asteeseen, jotta termari aukeaa ja loputkin ilmasta lähtee pois. Käytä konetta hetki ja sitten sammuta. Kun kone on jäähtynyt jonkin aikaa, niin sitten paisarin korkki varovasti auki ja tsekkaa, että nestettä on riittävästi. Sen jälkeen koeajo ja vielä kerran nesteen tarkistus.

                          EDIT: M62 vuotaa yleensä salakavalasti nestettä jäähdyttimestä, joten se kannattaa tsekata huolella. Tyyppivika.
                          Last edited by Ramzez; 30-12-2013, 14:34.

                          Comment

                          • rattiandy
                            Bimmer Rookie
                            • Aug 2012
                            • 71
                            • Vihti

                            Kahdenlaista ongelmaa

                            750:issä pientä propleemaa.. Aika ajoin haisee bensa (tulee vauhdissa kabiiniin ja konehuoneen puolella haisee). Esiintyy esim. täyskaasukiihdytyksestä nopeasti pudotettaessa kaasu nollaan. Tai miedosti silloin jos autolle antaa paikallaan kierroksia eli pumppaa esim. tyhjäkäynti - 2000 rpm. muutaman kerran. Mistähän kannattaisi etsiä?

                            Jännää sinänsä että ongelma jokseenkin ajoittainen. Monta kertaa saa ajella ihan ilman hajuja kun ajelee tasaisella kaasulla.

                            Toinen asia: Kun kierroksia pumppaa tyhjäkäynnillä juuri esim. välillä tyhjäkäynti - 2000 rpm. putki pörähtää kun kierrokset putoavat (hetki sen jälkeen kun kaasun nostaa). Putkistoa on muokattu edellisen omistajan toimesta: keskivaimentaja pois --> suoraa putkea tilalle ja Mohrin takapöntöt. Pitää auto muutenkin aikamoista mökää mutta nuo pöräykset ihmetyttävät.
                            E70 LCI 30d -11

                            ex. F32 435i -13
                            ex. e60 M5 -05
                            ex. e87 120d M-sport -05
                            ex. e65 745i -02
                            ex. e60 530d -04
                            ex. e38 750iA -98
                            ex. e60 530d -03

                            Comment

                            • BeamR
                              BTCF Member
                              • Jul 2007
                              • 13363
                              • Espoon takametsät

                              normaali paikka pa-tukkien ja suuttimien o-renkaat. Seuraavana suuttimien ja imusarjan O-renkaat. Sitten pa-letkun ja tukkien liitokset. Muuta vuotokohtaahan siellä konehuoneen puolella ei olekaan, jos ei letku ole halki.

                              vittumainen vaihtaa, kun koko koneen johtosarjan joutuu nostamaan ylös ja imusarjat irrottamaan.
                              F46 Gran Tourer -20
                              Boxster 2.5 -97

                              Comment

                              • Tyramies
                                Bimmer Fanatic
                                • Nov 2011
                                • 272
                                • Helsinki

                                nyt kun on tullut oltua e39 leirissä noin 5kk niin rupesi vanha suola janottamaan, mutta tällä kertaa dieseliä kiitos... Mitenkäs ton kolmelitrasen e38 laita? toi 725on sama ku tää nykynen 525tds ja tääkin on lussu, puhumattakaan tää moottori tossa 725, ei varmasti kulje mihinkään eli ei meikän tarkoitukseen.

                                Kulutus 730d, mikä ero noissa kahdessa 3 litraisessa dieselissä ja kuinka paljon kulutus 740d? + mitkä turbot noissa on (että tietää suurinpiirtein paljon maksaa turboremppa tohon 740d jos menee paskaks )

                                Kellään kuvaa heittää konepellin alta, varsinkin toi 740 ja uudempi 730 kiinnostais...
                                -Kevin, i wanna double...
                                -Harry! ...
                                -I need a double, right now!
                                "thank you son."

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎