Announcement

Collapse
No announcement yet.

E38 kysymyksiä ja vastauksia III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Noxman
    Bimmer Rookie
    • Jul 2004
    • 136
    • Kokkola

    Sopiiko E39:n(vm. jotain 99) ballasti vm. 96 750? Vänkärin lyhyt strobottaa välillä ja epäilen ballastivikaa. Valon sävy ja kirkkaus kuitenkin toimiessaan ok.
    Eipä nuo uudetkaan varmaan maltaita maksa mutta olisi hyllyssä ylim. tollaiset ballastit.

    PS. Kyllä, voisin käydä sovittamassa mutta kun ulkona on kylmä
    PPS. Voiko LCM-vika tehdä tuollaista?

    EDIT: Itse itselleni vastaten, onhan se ihan erilainen osa. Puukotettua saisi tuonne vaan eipä maksa vaivaa, ebay auki =>
    Last edited by Noxman; 22-11-2013, 11:18.
    - E32 735iA - E38 750iAL -

    Comment

    • Uddiz83
      Bimmer Rookie
      • Feb 2013
      • 126
      • Oulu

      Originally posted by Haju69 View Post
      Aika yleistä tuo kai on. Minulla oli sama että useimmiten kuskinoven kanssa sai painia. Varmasti kunnon rasvaaminen auttaa. Itse laitoin sisätilanlämmittimen niin sekin auttoi.
      Joo itsellä teki ensimmäisen kerran silleen kuskinovi että se lähti auki ja ajoin jonkin matkan päähän tankille niin piti sit hyppiä vänkärin ovesta pihalle ku kuskinovi ei enään auennut mut siit ku pääsin lähtee ja auto lämpes niin saman tien lähti auki ja meni kiinnikkin
      Nykyinen
      E38 740IA -95

      EX
      E36 Sedan 316i -91
      E30 M3look 316l -89
      E30 M3look 323i -89

      Comment

      • kaikkonen___
        Bimmer Rookie
        • Nov 2010
        • 101
        • las woikas

        730:n automaatti ilmastointi temppuilee....
        välillä puhaltaa lasille säädettyä lämpötilaa samalla naamalle kylmää ja jaloille kuumaa.... tämä siis auto asenossa... välillä naamalle puhallus pelaa niinku pitääkin mut jalkatilaan tulee aina kuumaa auto asennossa.... vaikka kääntäis kuinka kylmälle...
        onkohan tosta nyt esivastus antautunu vai mitä? vai onkohan tos kasattu jotain vituiks samal ku joku aiempi omistaja on "huoltanu" puhaltimen moottorin?

        Comment

        • Ramzez
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2009
          • 6104
          • Jyväskylä

          Originally posted by kaikkonen___ View Post
          730:n automaatti ilmastointi temppuilee....
          välillä puhaltaa lasille säädettyä lämpötilaa samalla naamalle kylmää ja jaloille kuumaa.... tämä siis auto asenossa... välillä naamalle puhallus pelaa niinku pitääkin mut jalkatilaan tulee aina kuumaa auto asennossa.... vaikka kääntäis kuinka kylmälle...
          onkohan tosta nyt esivastus antautunu vai mitä? vai onkohan tos kasattu jotain vituiks samal ku joku aiempi omistaja on "huoltanu" puhaltimen moottorin?
          Kyseessä todella yleinen tyyppivika ja sen aiheuttavat rikkoutuneet vesiventtiilit. Ne sijaitsevat sähköisen kiertovesipumpun ohella, rintapellin edessä koneen vasemmalla puolella (kuljettajan puolella). Pumpun pystyy vielä korjaamaan, mutta valitettavasti vesiventtiileitä ei niin helposti korjatakaan. Uusi osa pumppuineen maksaa n. 300€.

          Comment

          • kaikkonen___
            Bimmer Rookie
            • Nov 2010
            • 101
            • las woikas

            Originally posted by Ramzez View Post
            Kyseessä todella yleinen tyyppivika ja sen aiheuttavat rikkoutuneet vesiventtiilit. Ne sijaitsevat sähköisen kiertovesipumpun ohella, rintapellin edessä koneen vasemmalla puolella (kuljettajan puolella). Pumpun pystyy vielä korjaamaan, mutta valitettavasti vesiventtiileitä ei niin helposti korjatakaan. Uusi osa pumppuineen maksaa n. 300€.
            monta venttiiliä siellä on?
            onkohan näistä kuinka paljon mennyt noita esivastuksia? aattelin vaa ku ilmastointi ei pelaa vaikka on täytetty eikä vuoda... meinasin vaan kun nyt vaihan puhaltimen moottori ni samal vaihtais vastuksen...

            Comment

            • zener
              Moderator
              • Oct 2004
              • 14495
              • Oulu

              Siis se esivastushan ei vaikuta mihinkään muuhunku puhallusnopeuden säätöön.

              Vesiventtiili on yks paketti siinä tulipellissä kuskinpuolella. Molemmille puolille vaan on omat venttiilit, niinkuin säätöpaneelista voisi olettaa.
              E65 730dA '04 klick
              F10 520dA '11 klick
              E34 520iA (2.8l) '91 klick

              Instagram


              "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

              Comment

              • kaikkonen___
                Bimmer Rookie
                • Nov 2010
                • 101
                • las woikas

                Originally posted by zener View Post
                Siis se esivastushan ei vaikuta mihinkään muuhunku puhallusnopeuden säätöön.

                Vesiventtiili on yks paketti siinä tulipellissä kuskinpuolella. Molemmille puolille vaan on omat venttiilit, niinkuin säätöpaneelista voisi olettaa.
                ok...
                mistäköhän sit se voi johtuu kun useimmiten kuskinpuolellakin siis lasille ja naamalle tottelee panelista säädettyä lämpötilaa... ja jaloille tulee koko ajan kuumaa?
                säätääks se yks venttiili jotenki useamman kohan lämpötilaa erikseen?

                Comment

                • Ramzez
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2009
                  • 6104
                  • Jyväskylä

                  Originally posted by kaikkonen___ View Post
                  ok...
                  mistäköhän sit se voi johtuu kun useimmiten kuskinpuolellakin siis lasille ja naamalle tottelee panelista säädettyä lämpötilaa... ja jaloille tulee koko ajan kuumaa?
                  säätääks se yks venttiili jotenki useamman kohan lämpötilaa erikseen?
                  Yksi vesiventtiili hoitaa kuljettajan ja toinen matkustajan puolta. Vesiventtiilit alkavat oireilla aina siten, että jossakin vaiheessa tuulilasille ja jalkatilaan alkaa puskemaan kuumaa ilmaa, keskisuuttimien puhaltaessa haluttua lämpötilaa. Tämä johtuu siitä, että vesiventtiili jumittuu ääriasentoonsa. Ajoittain venttiilit saattavat kuitenkin toimia, joten vika ei ole päällä välttämättä koko ajan. Hätäapuna vikaa voi yrittää kiertää, kytkemällä jalkatilan ja tuulilasin puhalluksen pois päältä. Toki talvella tämä ei ole ideaali toimintatapa, mutta etpähän sentään paistu autossa.

                  EDIT: Enpä olekaan aivan varma, että hoitavatko vesiventtiilit kumpikin erikseen kuljettajan ja matkustajan puolta vai hoitaako yksi tuulilasia ja toinen jalkatilaa. Joka tapauksessa vika on vesiventtiilissä.
                  Last edited by Ramzez; 02-12-2013, 19:31.

                  Comment

                  • sikatopi 79
                    BTCF Member
                    • Jul 2013
                    • 17
                    • kalajoki.

                    730-96

                    mikä on v8 öljypumpun ketjun oikea kireys ja miten kiristäminen tapahtuu jos on tarvetta? aattelin tarkistaa sen..


                    Olisin hyvin kiitollinen jos joku asiasta tietävä vähä vinkkais asiasta
                    Last edited by sikatopi 79; 03-12-2013, 15:54.

                    Comment

                    • jakeluvesimies
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2010
                      • 2726
                      • On the road @ Laplandia

                      Minkäs mallin valomoduuli pitäisi omaan 1998 e38:siin ostaa, jotta voi valoja koodailla? Nyt bmw scanner 1.4 sanoo että kyseistä "vanhaa" lcm ei voi koodata... Ainakin edelliset 12/98 ja eteenpäin e39:sit on onnistunut.

                      Mites kun toisen xenonin valo on himmeämpi - johtuuko pyöreästä lasilinssistä vai heijastimesta? Polttimoista ei johdu, kun vaihdettu samalla kertaa ja ennenkin oli tämä toinen himmeämpi.

                      Edit: Pystyikös pitkiävaloja suuntaamaan erikseen, vai säätyikö samoista lyhkäisien kanssa?
                      Last edited by jakeluvesimies; 03-12-2013, 16:53.

                      Comment

                      • Haju69
                        Administrator
                        • Nov 2005
                        • 16385
                        • Leppävirta

                        Originally posted by sikatopi 79 View Post
                        mikä on v8 öljypumpun ketjun oikea kireys ja miten kiristäminen tapahtuu jos on tarvetta? aattelin tarkistaa sen..


                        Olisin hyvin kiitollinen jos joku asiasta tietävä vähä vinkkais asiasta
                        Tuosta iltalukemista. http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=43119
                        LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                        E32 Diamantscwharz 750iL '94

                        E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                        B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                        Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                        Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                        Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                        Comment

                        • tekni
                          Newbiemmer
                          • Sep 2013
                          • 7
                          • Rovaniemi

                          Käykö e39 jouset ja/tai tolpat e38?

                          Oma 735iA -99 ja kaverin purkuauto mallia 528iA -97

                          Comment

                          • BeamR
                            BTCF Member
                            • Jul 2007
                            • 13363
                            • Espoon takametsät

                            Originally posted by tekni View Post
                            Käykö e39 jouset ja/tai tolpat e38?

                            Oma 735iA -99 ja kaverin purkuauto mallia 528iA -97
                            ei käy.
                            F46 Gran Tourer -20
                            Boxster 2.5 -97

                            Comment

                            • jakeluvesimies
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2010
                              • 2726
                              • On the road @ Laplandia

                              Originally posted by tekni View Post
                              Käykö e39 jouset ja/tai tolpat e38?

                              Oma 735iA -99 ja kaverin purkuauto mallia 528iA -97

                              Laitatin eteen dts-linen jouset: 70e sijoitus - Ei voi kun suositella


                              Ps.

                              Täältä myös hyvää e38 diy-henkeä: http://www.meeknet.co.uk/E38/
                              Last edited by jakeluvesimies; 03-12-2013, 18:18.

                              Comment

                              • tekni
                                Newbiemmer
                                • Sep 2013
                                • 7
                                • Rovaniemi

                                Originally posted by jakeluvesimies View Post
                                Laitatin eteen dts-linen jouset: 70e sijoitus - Ei voi kun suositella
                                Linkkiä? Pappalookkia karsia vähä

                                Ja BeamR:ille kiitosta nopeasta vastauksesta

                                E: Kiitoksia linkistä jos toisestakin.
                                Last edited by tekni; 03-12-2013, 18:31.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎