Päädyin nyt kuitenkin tilaamaan tehdaskorjatun puolasta (Nagengast), hintaa rahteineen 335€+200€ pantti vanhan palautusta vastaan. Köyhällä kun ei ollut varaa kokeilla halpaa kiinanpojan iskaria
Käykö e60 vanteet e65seen ETn puolesta, muuten kun näyttäisi speksit olevan samat? Jos ei sovi niin minkä kaikkien mallien ETllä mahtuu kivasti vielä seiskassa pyörimään?
Tuolta sen varmaan itekkin kattelin. Vastaavat kyllä Bilsteiniltä nopeasti viestiin.
Sikäli jännä juttu, että jos sun osanumero olisi 31316777673 eli pelkkä EDC, tällöin tuo tarjoaa samaa 23-233324 vaimenninta kuin minulla. Kun taas tehtaan osanumero DD- vaimentimelle on eri... Tiedä nyt tästä sitten. (muistin väärin ilmajousen vaikutuksen osanumeroon. Ei merkitystä)
Olis joo varmaan syytä selvittää se tolpan osanumero, ennen kun rupeaa etsimään. Jos öljynsuodattimen vieressä on tehostimen täyttökorkki (siis moottorin suojamuovin ääriviivojen sisäpuolella), niin ei ole Dynamic drive. Mutta onhan siinä vielä "sport"-alusta epävarmuus... ja sen takapään ilmajousituksen huomaa varsin helposti kurkistamalla takafillarin taakse (kierrejousi), tai vararenkaan sisään (kompura).
Juu ihan Realoemista kaivelin tuon oman minkä mukaan katselin nuo ebay yms. vaihtoehdot. Tuo Bilstein-shocks kauppa vaan on aika epäkäytännöllinen, ainakaan itse en sieltä osanumerohakua bongannut eikä edes näytä alkuperäisiä osanumeroita millä voisi verrata sopivuuden
edit. olihan siellä etusivulla haku mutta ei löydä mitään realoemin osanumerolla...
Olis joo varmaan syytä selvittää se tolpan osanumero, ennen kun rupeaa etsimään. Jos öljynsuodattimen vieressä on tehostimen täyttökorkki (siis moottorin suojamuovin ääriviivojen sisäpuolella), niin ei ole Dynamic drive. Mutta onhan siinä vielä "sport"-alusta epävarmuus... ja sen takapään ilmajousituksen huomaa varsin helposti kurkistamalla takafillarin taakse (kierrejousi), tai vararenkaan sisään (kompura).
Vaihdoin vaan yhden kun halkesi sylinterin yläpää montussa irti. Oli kumi hieronut puolen miljoonan aikana alumiinin melko ohueksi. Jos olisi satkun/tolppa, niin toki vaihtais kaikki samalla, mutta näyttää kestävän melko paljon kilometrejä jos säkä käy.
Ei siinä Bilsteinissä tule johtoa mukana. Vanhan liittimen tökkäät paikalleen.
En omaani löytänyt muita vaihtoehtoja kuin Bilsteinin (Kiinalaiset ei maistu). Onko sulla siis ilma takana ja aktiivivakaajat?
Hmm en ole edes takapäätä vielä katsellut, sen verran vähän aikaa tämä 7 mulla ollut. Mutta olettaisin että ei ole kumpaakaan, vain perus EDC, ainakin näin muistelin ettei varustelistalla ollut dynamic driveä jossa kait tulee nuo aktiivivakaajat?
Tarkastaisin mutta nykyään tarvitsee näköjään olla koko VIN että saa varustelistan netistä
Vaihdoin vaan yhden kun halkesi sylinterin yläpää montussa irti. Oli kumi hieronut puolen miljoonan aikana alumiinin melko ohueksi. Jos olisi satkun/tolppa, niin toki vaihtais kaikki samalla, mutta näyttää kestävän melko paljon kilometrejä jos säkä käy.
Ei siinä Bilsteinissä tule johtoa mukana. Vanhan liittimen tökkäät paikalleen.
En omaani löytänyt muita vaihtoehtoja kuin Bilsteinin (Kiinalaiset ei maistu). Onko sulla siis ilma takana ja aktiivivakaajat?
Tilasin juuri omaani tuolta. Ei mitenkään kovin edullinen, mutta eiköhän se taas hetken kestä. Suojakumin alakiinnike on hieman erilainen, joten vanha muoviholkki johon kumi kiinnittyy, ei sovi paikalleen. Jätin pois kokonaan, siis sen holkin.
Siinä iskarin kierteen sisällä on liitin.
edit: 23-233324 on vasen tolppa, jos on kaikki alusta hilppeet. Tarkasta ny numero kuitenkin.
Pistitkö vaan toisen tolpan? Mietin kyllä samaa jolloin ei kirpaisisi niin pahasti mutta jotenkin jäänyt takaraivoon iskarien uusiminen pareittain. Tosin esim. Sparetolta jne. alkaa saada tuohon samaan rahaan /kpl.
Myös Ocarsair tai Aerosus merkkiä saisi molemmat tolpat samaan rahaan kuin Bilsteinia saa yhden Miksihän Bilsteinin kuvassa johto on noin pitkä, eikö se tule suoraan yläpäähän se liitin :think
Tilasin juuri omaani tuolta. Ei mitenkään kovin edullinen, mutta eiköhän se taas hetken kestä. Suojakumin alakiinnike on hieman erilainen, joten vanha muoviholkki johon kumi kiinnittyy, ei sovi paikalleen. Jätin pois kokonaan, siis sen holkin.
Siinä iskarin kierteen sisällä on liitin.
edit: 23-233324 on vasen tolppa, jos on kaikki alusta hilppeet. Tarkasta ny numero kuitenkin.
Jahas, leimakonttorilla vasen etutolppa näytti pyöreätä nollaa vaikka pumppu ei näyttänyt kyllä vuotaneen
Kaipa tuo nyt menee siis vaihtoon, mutta onko kokemuksia saako mistään toimivia EDC iskareita kohtuurahaan? Ebayssähän on tietysti esim. tässä mutta Made in China hieman epäilyttää
Jatkokysymyksenä kuinka nuo toimivat kun jokaisessa kuvassa iskarin yläpää näyttää normaalilta iskarin yläpäältä, pellin alla taasen yläpäässä on suoraan sähköliittimet paikoillaan... :think
ehkä hölmökin kysymys,mutta kun tarvii uusia kuskin puolen tuo ahtopaine servo niin onko se 1-4 vai 5-8 sylinterien, kun näyttäisi myyvän niitä molemmille puolille noin
ehkä hölmökin kysymys,mutta kun tarvii uusia kuskin puolen tuo ahtopaine servo niin onko se 1-4 vai 5-8 sylinterien, kun näyttäisi myyvän niitä molemmille puolille noin
Onko Comfort jakkaroiden selkä osan nahka symmetrinen, eli käy molemmille puolille? Kuskin penkki on sivusta puhki, ja hyväkuntoista vasemman puolen nahkaa on melko vaikea löytää. Tuuletettu versio.
Dynamische Stabilitaets Kontrolle / DSC
PT-can: message AD HDC (ID 0x32D) could not be sent (sent by DSC control unit). / Yaw-rate sensor: lack message in ignition from while driving / PT-can: message AD HDC (ID 0x32D) could not be sent (DSC control unit sent)
Code: 005F2B
Hand brake / Feststellbremse (EMF)
Mech roll detection / Mech force / Power supply - open circuit
Code: 006032
Hand brake / Feststellbremse (EMF)
CAN signal RX
Code: 00D3BD
Hand brake / Feststellbremse (EMF)
Control unit right channel - no signal value or / Esp defect / DSC intf emf S1
Code: 006040
Ehkä vaihtaisin sen akun ekana, jos ei ole tietoa milloin vaihdettu.
Tuo YAW-sensor (speed sensor 34526777435) löytyy apukuskin maton alta, mutta se antaa kyllä herjan idriveen jos ei toimi (DSC). Sit kun sammuttaa auton niin antaa herjan käsijarrusta. Sensori pitää vielä kalibroida, kun on vaihdettu.
Leave a comment: