Announcement

Collapse
No announcement yet.

E65 Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • TheRipper
    replied
    Originally posted by hetfield View Post
    Ei muuten saa, turtlen settiä sieltä saa, mutta se on ihan skeida
    Oho...joku Turtlen tuote siis skeidaakin...?
    On motonetissa yleensä noita 3M tuotteita ollut...noh jos ei muualta niin tilaan sitten tuolta vinkkaamastasi paikasta.

    Leave a comment:


  • hetfield
    replied
    Originally posted by TheRipper View Post
    Tuommoisen 3M setinkin voisi hommata...saanee varmaan motonetistakin.
    Ei muuten saa, turtlen settiä sieltä saa, mutta se on ihan skeida

    Leave a comment:


  • TheRipper
    replied
    Alright...Hieman siis kovempiakin otteita voi käyttää...Kiitokset vinkeistä ja linkeistä.

    Noissa omissa ei nyt kiveniskuja niin hillittömästi ole (tietenkään kun ei ole hiekoitetuilla teillä ajettu) lähinnä vaan sumentumaa...mutta tuo 800 vesihionta voisi olla hyvä aloituspiste...tuommoisen 3M setinkin voisi hommata...saanee varmaan motonetistakin.

    Jahka tässä ilmat lämpiää niin otan nuo irti ja työn alle.

    Onkos muuten näissä puskuri yhtä helposti irtoavaa mallia kuin E39? Eli kaksi pulttia pois keskeltä ja sisälokarien kiinnitysruuvit irti? Toki nuo parkkitutkan anturit tuovat oman lisänsä ei varmaan niin pitkiä johtoja ole ettei tarvitsisi irroittaa....jostain välistä keplottelemalla varmaan saa pesimien letkut irti.

    Niin ja apukaukovalot ovat mallia H7 ja vilkkupolttimot normi 21w? Nuo kaikki vaihtaa samalla kertaa...xenoneita en taida viitsiä kun ovat ihan priimat vielä...D2S nämäkin kuitenkin ovat vissiin?

    Leave a comment:


  • heiskate
    replied
    Originally posted by TheRipper View Post
    Kyllä on perkule että kehdataankin tehdä yksinkertainen asia näin vaikeaksi! Tämähän on jo kuin ranskalaisen omistaisi!
    Mutta kyllä muutaman videon netistä löysin missä vaihto todellakin onnistuu ilman puskurin irroitusta...mutta voi olla että odotan kesään asti ja otan sitten puskurin pois ja umpiot kokonaan pois ja samalla sitten vaihdan kaikki polttimot (ettei tarvitsisi enää toista kertaa tehdä) ja koetan kirkastaa nuo "lasit" myös...Katsotaan nyt.

    Mitäs aineita muuten olette käyttäneet kun noita umpiota olette kirkastelleet? Uskaltaako ihan Fareclaa käyttää vai onko jo liian rajua? Joku venekäyttöön tarkoitettu muovin kirkaste?

    Joo ei tuo nyt ainakaan turhan helpoksi tai pienitöiseksi ole parin parkkipolttimon vaihto tehty. :think

    Samalla kun teetätin Supparilla huoltoa, sain mukavasti Jollin käymään hänen hallillaan kirkastamassa juuri noita umpioita ja samalla sanoin sumareista, jotka etenkin oli kunnolla hiekkapuhallettu. Tuli huomattavasti virkeämmän näköinen keula kun molempia oli hiukan kirkastettu. Etenkin sumarit ja varsinkin lähtökohtaansa nähden kirkastui hienosti!

    Ajovalojenkin umpiot kirkastuivat huomattavasti, mutta eivät ihan niin hyväksi mitä Jolli olisi halunnut. Itse en ole itse asiassa ehtinyt niin tarkkaan vielä katsoakaan niitä, mutta jo kuvista päätelleen sentään kohtuullisiksi tulivat nekin. Jolli sanoi vaan puhuneensa muutaman kanssaharrastajan kanssa, että eritoten E65:en umpiot ovat sen verta lujaa tekoa, että vaativat vähän järeämpiä toimenpiteitä.

    Jolli laittoi juuri muutama päivä sitten tuonne showroomin "kiiltoa kärryihin" puolelle kuvia ja selvitystä käytetyistä aineista ja työmetodeista. Sieltä voi käydä osviittaa katsomassa, mitä vaatii ja millaiseksi tulee.

    Edit. koitetaan linkata tähän: http://www.btcf.fi/forum/showthread....272389&page=47
    Last edited by heiskate; 07-03-2014, 12:44.

    Leave a comment:


  • hetfield
    replied
    Originally posted by *PexU* View Post
    Juu, juuri itse vaihdoin ledit eteen prefaceen, ja siinä tosiaan saa umpiota avaamalla ne neljä pulttia, vedettyä sen verran eteenpäin että parkit vaihtaa melkein ilman kirosanoja paikalleen

    Mutta mites se koko umpio lähtee irti tuosta, kun pitäisi hiukan tutkiskella servojen ja kurvivalojen ohjainyksikön sielunelämää, ja tarkistella että mitä kaikkea sitä laittaa tilaukseen ebaysta


    Palaan samalla edelliseen omaan kysymykseen, onko kukaan vaihtanut autoon lediyksilöitä rekisterikilven valojen tilalle, polttimoina on näköjään ollut sekä lasikantoja/sukkuloita. Ei näytä edes ebay auttavan mua, tai sitten en vaan osaa

    Ja lisää, autossa on varustelistauksen mukaan sporttipaketti, mutta mistäs tiedän onko siinä dynamic drive (sen kai pitäisi kuulua sporttipakettiin, ja mitä muuta siihen kuuluu) vai pitääkö auto nostaa ylös ja ihmetellä sitä kautta

    Kiitos taas
    Tehostimen pumppu on ainakin erilainen DD:ssä. http://www.realoem.com/bmw/partgrp.d...71&hg=32&fg=15

    Mitäs aineita muuten olette käyttäneet kun noita umpiota olette kirkastelleet? Uskaltaako ihan Fareclaa käyttää vai onko jo liian rajua? Joku venekäyttöön tarkoitettu muovin kirkaste?
    Sitä umpioo saa kyllä hioo ihan huolella jos meinaa uuden veroisiksi saada. Alotin 800, mutta silti jäi syvimmät kolot pintaan. Joku 600 vois olla hyvä. 3M pakettia ovat kehuneet. http://www.lamin-x.fi/shop/3m-headli...storation-kit/
    Last edited by hetfield; 07-03-2014, 10:52.

    Leave a comment:


  • Supa
    replied
    Eihän tuo puskurin irroitus ole mikään paha homma kun tietää mitä tekee, aika näppärästi irtoaa ainakin faceliftissä.
    Jos umpioissa on pahasti kiveniskemiä niin hiomallahan se on alotettava.

    Leave a comment:


  • TheRipper
    replied
    Originally posted by heiskate View Post
    Paitsi olikohan niin, että prefacelifteissä onnistuu parkkien vaihto ilman tuota puskurin irroitustakin? Muistellen, että oman surullisen kuuluisan projektin yhteydessä näin olisi selvinnyt... En mene kyllä sata varmaksi sanomaan. :think

    Joka tapauksessa pelleilyksi tuo meni noiden ledien kanssa muutenkin. Sitten kun olevinaan toimivat yksilöt löytyi, niin eipä ne reilua puolta vuotta enempää kestänyt. Kallis projekti pelkkien parkkien kanssa päättyi lopulta alkuperäisten polttimoiden takaisin laittoon ja hyvin on toiminut siitä lähtien.

    Siistissä kunnossa seiska sulla ja showroomin mukaan kohtuullisesti mukavia varusteita!
    Kyllä on perkule että kehdataankin tehdä yksinkertainen asia näin vaikeaksi! Tämähän on jo kuin ranskalaisen omistaisi!
    Mutta kyllä muutaman videon netistä löysin missä vaihto todellakin onnistuu ilman puskurin irroitusta...mutta voi olla että odotan kesään asti ja otan sitten puskurin pois ja umpiot kokonaan pois ja samalla sitten vaihdan kaikki polttimot (ettei tarvitsisi enää toista kertaa tehdä) ja koetan kirkastaa nuo "lasit" myös...Katsotaan nyt.

    Mitäs aineita muuten olette käyttäneet kun noita umpiota olette kirkastelleet? Uskaltaako ihan Fareclaa käyttää vai onko jo liian rajua? Joku venekäyttöön tarkoitettu muovin kirkaste?
    Last edited by TheRipper; 07-03-2014, 10:26.

    Leave a comment:


  • exautisti
    replied
    Originally posted by *PexU* View Post
    Juu, juuri itse vaihdoin ledit eteen prefaceen, ja siinä tosiaan saa umpiota avaamalla ne neljä pulttia, vedettyä sen verran eteenpäin että parkit vaihtaa melkein ilman kirosanoja paikalleen

    Mutta mites se koko umpio lähtee irti tuosta, kun pitäisi hiukan tutkiskella servojen ja kurvivalojen ohjainyksikön sielunelämää, ja tarkistella että mitä kaikkea sitä laittaa tilaukseen ebaysta


    Palaan samalla edelliseen omaan kysymykseen, onko kukaan vaihtanut autoon lediyksilöitä rekisterikilven valojen tilalle, polttimoina on näköjään ollut sekä lasikantoja/sukkuloita. Ei näytä edes ebay auttavan mua, tai sitten en vaan osaa

    Ja lisää, autossa on varustelistauksen mukaan sporttipaketti, mutta mistäs tiedän onko siinä dynamic drive (sen kai pitäisi kuulua sporttipakettiin, ja mitä muuta siihen kuuluu) vai pitääkö auto nostaa ylös ja ihmetellä sitä kautta

    Kiitos taas

    Puskuri kantsii irroittaa lampun vaihdossa ettei tee naarmuja puskuriin,kuitenkin nätisti lähtee.
    Kyllä mulla DD on varustelistassa erikseen mainittu. Ajaessa ei kyllä jää epäselväksi onko sitä vai ei.
    Mulla on jotku halpis can bus ledit kontissa,on pelannu eikä herjaile.

    Leave a comment:


  • *PexU*
    replied
    Juu, juuri itse vaihdoin ledit eteen prefaceen, ja siinä tosiaan saa umpiota avaamalla ne neljä pulttia, vedettyä sen verran eteenpäin että parkit vaihtaa melkein ilman kirosanoja paikalleen

    Mutta mites se koko umpio lähtee irti tuosta, kun pitäisi hiukan tutkiskella servojen ja kurvivalojen ohjainyksikön sielunelämää, ja tarkistella että mitä kaikkea sitä laittaa tilaukseen ebaysta


    Palaan samalla edelliseen omaan kysymykseen, onko kukaan vaihtanut autoon lediyksilöitä rekisterikilven valojen tilalle, polttimoina on näköjään ollut sekä lasikantoja/sukkuloita. Ei näytä edes ebay auttavan mua, tai sitten en vaan osaa

    Ja lisää, autossa on varustelistauksen mukaan sporttipaketti, mutta mistäs tiedän onko siinä dynamic drive (sen kai pitäisi kuulua sporttipakettiin, ja mitä muuta siihen kuuluu) vai pitääkö auto nostaa ylös ja ihmetellä sitä kautta

    Kiitos taas

    Leave a comment:


  • suppari
    replied
    Kyllä näppäräsorminen ne vaihtaa puskuri kiinnikkin, esim. heiskaten autoon vaihdoin toisen puolen ilman puskurin irroitusta, toista en enää viitsinyt. Eli helpommalla pääsee kun irroittaa, mutta ei pakollinen.

    Leave a comment:


  • Laku
    replied
    Originally posted by exautisti View Post
    puskuri pitää irroittaa,että saa lamput irti jotta pystyy vaihtaan parkit
    Surullista. Ollaan siis samassa tasossa kuin italialaisten Fiatit .

    Leave a comment:


  • touring39
    replied
    Originally posted by heiskate View Post
    Paitsi olikohan niin, että prefacelifteissä onnistuu parkkien vaihto ilman tuota puskurin irroitustakin? Muistellen, että oman surullisen kuuluisan projektin yhteydessä näin olisi selvinnyt... En mene kyllä sata varmaksi sanomaan. :think

    Joka tapauksessa pelleilyksi tuo meni noiden ledien kanssa muutenkin. Sitten kun olevinaan toimivat yksilöt löytyi, niin eipä ne reilua puolta vuotta enempää kestänyt. Kallis projekti pelkkien parkkien kanssa päättyi lopulta alkuperäisten polttimoiden takaisin laittoon ja hyvin on toiminut siitä lähtien.

    Siistissä kunnossa seiska sulla ja showroomin mukaan kohtuullisesti mukavia varusteita!
    Joo, prefacessa umpiota saa sen verran kitkutettua ulospäin, että vaihto onnistuu. Facessa sitten koko etupää hajalle, eli puskuri pois, umpiot kokonaan pöydälle, 5 sekunnin lampunvaihto, ja sama homma toisinpäin.

    Leave a comment:


  • heiskate
    replied
    Paitsi olikohan niin, että prefacelifteissä onnistuu parkkien vaihto ilman tuota puskurin irroitustakin? Muistellen, että oman surullisen kuuluisan projektin yhteydessä näin olisi selvinnyt... En mene kyllä sata varmaksi sanomaan. :think

    Joka tapauksessa pelleilyksi tuo meni noiden ledien kanssa muutenkin. Sitten kun olevinaan toimivat yksilöt löytyi, niin eipä ne reilua puolta vuotta enempää kestänyt. Kallis projekti pelkkien parkkien kanssa päättyi lopulta alkuperäisten polttimoiden takaisin laittoon ja hyvin on toiminut siitä lähtien.

    Siistissä kunnossa seiska sulla ja showroomin mukaan kohtuullisesti mukavia varusteita!

    Leave a comment:


  • exautisti
    replied
    Originally posted by TheRipper View Post
    Oikein hyvä madallus. Hienolta näyttää.

    Ensi viikolla olisi tarkoitus omakin kaivaa naftaliinista kun näyttäisi tuo kevät jo kovasti saapuvan eikä oikein enää raaskia nastarenkailla ajellakaan...

    Sain nuo led-parkkivalot eilen ja asensinkin ne tuohon E39 ja ihan hyvältä näyttävät...hieman kirkkaammat saisivat kyllä olla.

    Katseskelin tuota oikean puoleista umpiota tarkemmin kun laitoin akun lataukseen ja näyttää siltä että parkkipolttimoa ei niin vaan vaihdetakaan...siellä kun joku metallilevy juurikin polttimon kannan kohdalla...pitääkö koko umpio ottaa pois? Ja saako sen pois ilman puskurin irroitusta edes? Mikä näitä nykyajan autoja vaivaa kun ei edes polttimoita saa helposti vaihdettua!?!? :think

    Suosittelen valitsemaan kestävät parkkipolttimot puskuri pitää irroittaa,että saa lamput irti jotta pystyy vaihtaan parkit

    Leave a comment:


  • TheRipper
    replied
    Oikein hyvä madallus. Hienolta näyttää.

    Ensi viikolla olisi tarkoitus omakin kaivaa naftaliinista kun näyttäisi tuo kevät jo kovasti saapuvan eikä oikein enää raaskia nastarenkailla ajellakaan...

    Sain nuo led-parkkivalot eilen ja asensinkin ne tuohon E39 ja ihan hyvältä näyttävät...hieman kirkkaammat saisivat kyllä olla.

    Katseskelin tuota oikean puoleista umpiota tarkemmin kun laitoin akun lataukseen ja näyttää siltä että parkkipolttimoa ei niin vaan vaihdetakaan...siellä kun joku metallilevy juurikin polttimon kannan kohdalla...pitääkö koko umpio ottaa pois? Ja saako sen pois ilman puskurin irroitusta edes? Mikä näitä nykyajan autoja vaivaa kun ei edes polttimoita saa helposti vaihdettua!?!? :think

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎