Announcement

Collapse
No announcement yet.

E65 Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Jonem
    replied
    Näissä seiskoissahan on paljon tekniikkaa, joten vikojakin tuppaa väkisinkin löytymään. Varusteista tarkastaa että kaikki toimii. Jos ASK temppuilee, etummaiset kaiuttimet pätkivät varsinkin kylmänä. Kojetaulun sisällä oleva vaihtaja hyvin usein jumissa jne.
    Moottorista en osaa hirveästi kertoa, mutta itse ainakin haluaisin koeajaa yksilön aina kylmästartista lämpimäksi asti. Tällöin näkee moottorin/vaihteiston toiminnan kokonaisuudessaan. Kulmikasta vaihteiston toimintaa ei kannata hirveästi pelästyä, mutta jos vaihteet töksähtelee, valitsin ei löydä heti vaihdetta, kierrokset humppailee osakaasulla, niin jättäisin auton melkeimpä ostamatta. Oma seiska nimittäin pajalla odottelemassa laajaa mekatroniikkaremonttia.
    Pienet ravistukset voimansiirrossa on usein vain kardaanin kumilimpun ja keskitysholkin kuluneisuudesta johtuvia.
    Siinä nyt muutama hyvä mitä kannattaa pitää silmällä jos e65-66 omistajaksi halajaa.

    Leave a comment:


  • TheRipper
    replied
    Originally posted by jjanii View Post
    niin joku mainitsi asiasta, myyjältä kysyin niin kivenkovaa väitti ettei ole vklla ollut näkeepä sen kun katsoo reknumeron perusteella auton tiedot. lähinnä eniten mietin kannattaako vaihtaa minun kahta autoa tuohon ettei tulisi tappiota
    Jos rehellisesti sanotaan niin minä jättäisin kyllä tuon yksilön hankkimatta...kilometreihin ja vuosimalliin nähden on pahasti liikaa hintaa...20t€ pintaan pitäisi kyllä saada...varsinkin jos on kolaroitu sitten vieläkin halvemmalla.

    Leave a comment:


  • Supa
    replied
    Mun mielestä prefaceliftiksi kyllä aika kallis.

    Leave a comment:


  • jjanii
    replied
    niin joku mainitsi asiasta, myyjältä kysyin niin kivenkovaa väitti ettei ole vklla ollut näkeepä sen kun katsoo reknumeron perusteella auton tiedot. lähinnä eniten mietin kannattaako vaihtaa minun kahta autoa tuohon ettei tulisi tappiota

    Leave a comment:


  • TheRipper
    replied
    Originally posted by jjanii View Post
    http://www.nettiauto.com/bmw/740/6115219

    itselle olisi linkin takaa löytyvä seiska tulossa vaihdossa ja eka seiskasarjalainen olisi itsellä, onko noissa e65sissa mitä tyyppivikoja ja miten nuo koneet kestää? onko kalliita huoltoja tai muuta mitä pitäisi tietää?
    Herran lettas mitkä vanteet!! Tuommoisilla ei kyllä enää voi olla mukava ajella...romukoppaan nuo ainakin heti niin rupeaa tuntumaan siltä kuin seiskan pitääkin tuntua ajossa!

    AVK-historianhan näkee kun laittaa rekisteritunnuksen hakuun. Jos on hyvin korjattu niin ei kait se paha asia ole...mutta jos huonosti niin sitten kyllä...

    Ja hinta on kyllä kohtuu kova mielestäni näin runsaasti ajetusta yksilöstä.
    Vaikka eipä nuo kilometrit tekniikassa vielä tunnu...sisätilassa kylläkin. Kuskin penkkiä ei kuvissa näkynyt joten on varmaankin rikki?
    Automaatin öljyt olisi kivat jos olisi jo kertaalleen vaihdettu noilla kilometreillä.

    Leave a comment:


  • Mik@
    replied
    ^Joku mainosti tuolla nettiauto topicissa että olisi kiertänyt avk:n kautta. Mullekin tarjoteltiin jokin aika sitten vaihdossa.

    Leave a comment:


  • jjanii
    replied


    itselle olisi linkin takaa löytyvä seiska tulossa vaihdossa ja eka seiskasarjalainen olisi itsellä, onko noissa e65sissa mitä tyyppivikoja ja miten nuo koneet kestää? onko kalliita huoltoja tai muuta mitä pitäisi tietää?

    Leave a comment:


  • mr81
    replied
    Mites tuon lisävaruste High-Beam assistant (S5ACA) pitäisi toimia, kun ei ole jenkkimanualissa mainintaa. Valot automaatille ja sit pitkät päälle ja sit pitäisi olla päällä vai?

    Leave a comment:


  • mr81
    replied
    Originally posted by WarHead View Post
    ja adaptive drive on seuraava askel dynamic drivestä, eikö?
    Dynamic Drive.
    Upea tuntuma tiehen ja täsmällinen käsiteltävyys - BMW Dynamic Drive parantaa näitä BMW:lle tyypillisiä ajo-ominaisuuksia entisestään. Aktiivinen kallistelunvaimennusjärjestelmä minimoi auton kallistelun kaarteissa ja nopeissa väistöliikkeissä, ja korin sivuttaiskallistuma tasapainotetaan etu- ja taka-akselin aktiivisten kallistelunvakaajien avulla lähes kokonaan. Tulokseksi saatavat huippuluokan ketteryys ja tarkasti kohdennettu ohjattavuus muodostuvat ylellisen ajonautinnon mitaksi.

    Adaptiivinen kallistelunvakautus Adaptive Drive.
    Dynamic Drive laajentaa iskunvaimennuksen dynaamisen säädön Adaptive Driveksi.

    Eli säätyvät iskarit. En osaa sanoa onko tuolla paljon vaikutusta Suomessa ajattessa.

    Leave a comment:


  • WarHead
    replied
    Originally posted by mr81 View Post
    Viikon E65 ajamisen jälkeen ohjaus on paljon parempi/tarkempi kuin vakio E60. En tiedä sit johtuuko adaptive drivesta, mutta itse ainakin tykkään e65 ajettavuudesta.
    ja adaptive drive on seuraava askel dynamic drivestä, eikö?

    Leave a comment:


  • mr81
    replied
    Viikon E65 ajamisen jälkeen ohjaus on paljon parempi/tarkempi kuin vakio E60. En tiedä sit johtuuko adaptive drivesta, mutta itse ainakin tykkään e65 ajettavuudesta.

    Leave a comment:


  • WarHead
    replied
    Originally posted by Supa View Post
    Ja aktiiviohjaustahan näihin ei saa ollenkaan.
    ok... :(
    Onko kellään vertailupohjaa E60:een, josta löytyy DD+AO?
    Täytyykö heti pistää joka nurkka uusiksi vai onko elämää ilman noita? Kyseessä kuitenkin isohko auto...

    Leave a comment:


  • Supa
    replied
    Ja aktiiviohjaustahan näihin ei saa ollenkaan.

    Leave a comment:


  • touring39
    replied
    Originally posted by WarHead View Post
    Hii-o-hoi.
    Löytyykö kaikista seiskoista Dynamic Drive ja Active Steering vakiona?
    Eipä löydy kumpaakaan.

    Leave a comment:


  • WarHead
    replied
    E65:n alustasta

    Hii-o-hoi.
    Löytyykö kaikista seiskoista Dynamic Drive ja Active Steering vakiona?

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎