Ai että, nytkö ne kivat sähköviat jo alkoivat
Aamulla kun starttasin auton, niin ensin syttyi luistoneston valo mittaristoon, puolessa välissä matkaa vilkut eivät enää "palauttaneet" vaan jäivät vilkkumaan, ja kun auton sain firman parkkihalliin ja sammutin sen, se herjasi vielä että käsijarrussa olisi jotain häikkää
Voisikos luistoneston toimimattomuus vaikuttaa esim vilkkuihin, ratin asentotunnistin:think
Arvailen vaan ennen kun saan taas sen piuhan päähän
Ai että, nytkö ne kivat sähköviat jo alkoivat
Aamulla kun starttasin auton, niin ensin syttyi luistoneston valo mittaristoon, puolessa välissä matkaa vilkut eivät enää "palauttaneet" vaan jäivät vilkkumaan, ja kun auton sain firman parkkihalliin ja sammutin sen, se herjasi vielä että käsijarrussa olisi jotain häikkää
Voisikos luistoneston toimimattomuus vaikuttaa esim vilkkuihin, ratin asentotunnistin:think
Arvailen vaan ennen kun saan taas sen piuhan päähän
Tyhmiä kysymyksiä taas, ebaysta löytyy kahdenlaista säätöpanelia ilmastoinnille, toisissa on kaksi puhaltimen säätöä ja toisissa taas yksi.
Omassa on joku urpo laittanut kännykkätelineen siihen missa on toisissa paneeleissa oikeanpuoleinen puhaltimen säätö.
Tyhmiä kysymyksiä taas, ebaysta löytyy kahdenlaista säätöpanelia ilmastoinnille, toisissa on kaksi puhaltimen säätöä ja toisissa taas yksi.
Omassa on joku urpo laittanut kännykkätelineen siihen missa on toisissa paneeleissa oikeanpuoleinen puhaltimen säätö.
Piru vie tuohan näyttää ihan fiksulta...Vielä kun tietäisi toimiiko samalla tavalla pre-faceliftissakin.
Autossa jossa polttimoiden vaihtaminen on niinkin työlästä kuin näissä niin kaikki mikä säästäisi xenoneita olisi enemmän kuin suotavaa.
Muttah, palavatko takavalot? Tuskin? Noh eipä taida palaa enää uusissakaan päivävaloilla...vaikka törkeän näköistä onkin ajella ilman takavaloja.
Mulla toimii pre-FL:ssä katkaisia automaatti asennossa myös noin että päivällä palaa pelkät pitkät himmeänä ja sitten kun hämärtyy niin syttyy normaalit ajovalot. Olivat jo noin minulle tullessa, minä että ovat olleet noin jo alunperin.
Itsehän juuri vaihtelin nuo xenonpolttimot kun oli valoteho aivan järjettömän huono. Huomasi varsinkin syksyisinä sadeiltoina. Uusilla teho parani mutta vielä pitää umpiot kiillottaa. Niin joo.. Ja värissä en huomannut muutosta. Jotkut lamput alkaa punertaa mutta ei kaikki. Esim. E38:ssa aikanaan alkoi selvästi punertaa lamput.
Kysytääs samalla että eikös näissä ole sama ET/keskireikä kuin E60?
Yhdet vanteet vaan vähän kiinnostaa..
Joo, keskireikä on 72,6. ET 8" leveillä vakiovanteilla 24
Itsehän juuri vaihtelin nuo xenonpolttimot kun oli valoteho aivan järjettömän huono. Huomasi varsinkin syksyisinä sadeiltoina. Uusilla teho parani mutta vielä pitää umpiot kiillottaa. Niin joo.. Ja värissä en huomannut muutosta. Jotkut lamput alkaa punertaa mutta ei kaikki. Esim. E38:ssa aikanaan alkoi selvästi punertaa lamput.
Kysytääs samalla että eikös näissä ole sama ET/keskireikä kuin E60?
Yhdet vanteet vaan vähän kiinnostaa..
Sekin on vähän suhteellista noiden xenonien kanssa, että kyllähän ne saattavat kestää vaikka kuinka pitkään, mutta valoteho voi olla melkoisen heikko jo vajaan parin vuoden käytöllä, varsinkin jos paljon ajelee ja sytyttämisiä ja sammuttamisia tulee. :think
Sitä hiipumista ei edes noin vaan välttämättä huomaa minään värin vaihtumisena tms. Valoteho vaan pikkuhiljaa hiipuu ja alkaa tuntua, että paremminkin varmaan voisi näkyä. Itsekin kun tuollaisen valotehon omaavat polttimot lopulta vaihdoin, niin kyllä oli eroa kuin yöllä ja päivällä.
Hinnathan ovatkin sitten xenoneilla vähän eri, kuin halogeeneilla. Puoli vuottakin varmaan voi hyvinkin noita xenonien sytyttämisiä jättää vuoden aikana väliin niin kyllä se nyt jotain vaikuttaa.
No kyllä varmasti joudut useammin halogeeneja vaihtamaan kun xenoneita.
Onko prefaceliftissä xenon polttimon vaihto työlästä? Ainakaan faceliftissä ei vaadi mitään puskurin tmv irroitusta.
No totta tuokin, mutta supparia kompaten uskoisin että aikas pitkään alennetulla jännitteellä nuo polttimot kestäisivät..
No kyllä varmasti joudut useammin halogeeneja vaihtamaan kun xenoneita.
Onko prefaceliftissä xenon polttimon vaihto työlästä? Ainakaan faceliftissä ei vaadi mitään puskurin tmv irroitusta.
Ei ole. Jos ei itse mokaa hommaa
Melkein sama aika menee kun normi polttimon vaihdossa jos ei käy kuten itselle. Eli sen sytkärin vai mikä onkaan niin sen kiinnitysjutun sisällä on sellainen muovirinkula. Se itsellä pyörähti väärään asentoon ja sit ihmeteltiin pari tovia miksi ei mene paikalleen.. Tarkempi tutkinta sitten paljasti tämän rinkulan
Autossa jossa polttimoiden vaihtaminen on niinkin työlästä kuin näissä niin kaikki mikä säästäisi xenoneita olisi enemmän kuin suotavaa.
No kyllä varmasti joudut useammin halogeeneja vaihtamaan kun xenoneita.
Onko prefaceliftissä xenon polttimon vaihto työlästä? Ainakaan faceliftissä ei vaadi mitään puskurin tmv irroitusta.
Leave a comment: