Announcement

Collapse
No announcement yet.

E65 Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Laku
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2007
    • 17527
    • Turku

    Originally posted by exautisti View Post
    puskuri pitää irroittaa,että saa lamput irti jotta pystyy vaihtaan parkit
    Surullista. Ollaan siis samassa tasossa kuin italialaisten Fiatit .
    Näillä mennään:
    - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
    - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
    - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
    - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


    Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

    Comment

    • suppari
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2006
      • 4049
      • Turku

      Kyllä näppäräsorminen ne vaihtaa puskuri kiinnikkin, esim. heiskaten autoon vaihdoin toisen puolen ilman puskurin irroitusta, toista en enää viitsinyt. Eli helpommalla pääsee kun irroittaa, mutta ei pakollinen.
      sigpic
      P:0409699000

      JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
      tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
      huollot/korjaukset!

      BMW E&F sarjaan.
      Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
      8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
      AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

      Comment

      • *PexU*
        BTCF Member
        • Aug 2002
        • 1989
        • Vantaa

        Juu, juuri itse vaihdoin ledit eteen prefaceen, ja siinä tosiaan saa umpiota avaamalla ne neljä pulttia, vedettyä sen verran eteenpäin että parkit vaihtaa melkein ilman kirosanoja paikalleen

        Mutta mites se koko umpio lähtee irti tuosta, kun pitäisi hiukan tutkiskella servojen ja kurvivalojen ohjainyksikön sielunelämää, ja tarkistella että mitä kaikkea sitä laittaa tilaukseen ebaysta


        Palaan samalla edelliseen omaan kysymykseen, onko kukaan vaihtanut autoon lediyksilöitä rekisterikilven valojen tilalle, polttimoina on näköjään ollut sekä lasikantoja/sukkuloita. Ei näytä edes ebay auttavan mua, tai sitten en vaan osaa

        Ja lisää, autossa on varustelistauksen mukaan sporttipaketti, mutta mistäs tiedän onko siinä dynamic drive (sen kai pitäisi kuulua sporttipakettiin, ja mitä muuta siihen kuuluu) vai pitääkö auto nostaa ylös ja ihmetellä sitä kautta

        Kiitos taas
        AjamisenIloa jo vuodesta ysikuus!

        E61 530xd M-Sport Touring -07
        Nissan Maxima QX 3.0 V6 -04 (kauppakassi)
        Duunissa: F11 520d x-drive -17

        Comment

        • exautisti
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2007
          • 1267
          • oulu

          Originally posted by *PexU* View Post
          Juu, juuri itse vaihdoin ledit eteen prefaceen, ja siinä tosiaan saa umpiota avaamalla ne neljä pulttia, vedettyä sen verran eteenpäin että parkit vaihtaa melkein ilman kirosanoja paikalleen

          Mutta mites se koko umpio lähtee irti tuosta, kun pitäisi hiukan tutkiskella servojen ja kurvivalojen ohjainyksikön sielunelämää, ja tarkistella että mitä kaikkea sitä laittaa tilaukseen ebaysta


          Palaan samalla edelliseen omaan kysymykseen, onko kukaan vaihtanut autoon lediyksilöitä rekisterikilven valojen tilalle, polttimoina on näköjään ollut sekä lasikantoja/sukkuloita. Ei näytä edes ebay auttavan mua, tai sitten en vaan osaa

          Ja lisää, autossa on varustelistauksen mukaan sporttipaketti, mutta mistäs tiedän onko siinä dynamic drive (sen kai pitäisi kuulua sporttipakettiin, ja mitä muuta siihen kuuluu) vai pitääkö auto nostaa ylös ja ihmetellä sitä kautta

          Kiitos taas

          Puskuri kantsii irroittaa lampun vaihdossa ettei tee naarmuja puskuriin,kuitenkin nätisti lähtee.
          Kyllä mulla DD on varustelistassa erikseen mainittu. Ajaessa ei kyllä jää epäselväksi onko sitä vai ei.
          Mulla on jotku halpis can bus ledit kontissa,on pelannu eikä herjaile.
          -99 punane passatti

          https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964

          Tuikun softat
          Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
          BMW Maahantuonti ammattitaidolla
          Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
          Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..

          www.mcars.fi

          Kysy 041-5056506

          https://www.facebook.com/MCarsOulu/

          INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star

          Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti

          Comment

          • TheRipper
            Bimmer Enthusiast
            • May 2012
            • 5019
            • Paimio

            Originally posted by heiskate View Post
            Paitsi olikohan niin, että prefacelifteissä onnistuu parkkien vaihto ilman tuota puskurin irroitustakin? Muistellen, että oman surullisen kuuluisan projektin yhteydessä näin olisi selvinnyt... En mene kyllä sata varmaksi sanomaan. :think

            Joka tapauksessa pelleilyksi tuo meni noiden ledien kanssa muutenkin. Sitten kun olevinaan toimivat yksilöt löytyi, niin eipä ne reilua puolta vuotta enempää kestänyt. Kallis projekti pelkkien parkkien kanssa päättyi lopulta alkuperäisten polttimoiden takaisin laittoon ja hyvin on toiminut siitä lähtien.

            Siistissä kunnossa seiska sulla ja showroomin mukaan kohtuullisesti mukavia varusteita!
            Kyllä on perkule että kehdataankin tehdä yksinkertainen asia näin vaikeaksi! Tämähän on jo kuin ranskalaisen omistaisi!
            Mutta kyllä muutaman videon netistä löysin missä vaihto todellakin onnistuu ilman puskurin irroitusta...mutta voi olla että odotan kesään asti ja otan sitten puskurin pois ja umpiot kokonaan pois ja samalla sitten vaihdan kaikki polttimot (ettei tarvitsisi enää toista kertaa tehdä) ja koetan kirkastaa nuo "lasit" myös...Katsotaan nyt.

            Mitäs aineita muuten olette käyttäneet kun noita umpiota olette kirkastelleet? Uskaltaako ihan Fareclaa käyttää vai onko jo liian rajua? Joku venekäyttöön tarkoitettu muovin kirkaste?
            Last edited by TheRipper; 07-03-2014, 11:26.
            F10 523iA 2010

            Ex: E39 528iA 1997
            Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
            Ex: E65 745iA 2003
            Ex: E46 318i 1998
            Ex: E34 525iA 1989

            Comment

            • Supa
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2005
              • 7597
              • Järvenpää

              Eihän tuo puskurin irroitus ole mikään paha homma kun tietää mitä tekee, aika näppärästi irtoaa ainakin faceliftissä.
              Jos umpioissa on pahasti kiveniskemiä niin hiomallahan se on alotettava.
              - E90 320i LCI M-sport -09
              - Porsche Boxster 987 2.7 -07

              Comment

              • hetfield
                Bimmer Fanatic
                • Sep 2013
                • 330
                • pirkkala

                Originally posted by *PexU* View Post
                Juu, juuri itse vaihdoin ledit eteen prefaceen, ja siinä tosiaan saa umpiota avaamalla ne neljä pulttia, vedettyä sen verran eteenpäin että parkit vaihtaa melkein ilman kirosanoja paikalleen

                Mutta mites se koko umpio lähtee irti tuosta, kun pitäisi hiukan tutkiskella servojen ja kurvivalojen ohjainyksikön sielunelämää, ja tarkistella että mitä kaikkea sitä laittaa tilaukseen ebaysta


                Palaan samalla edelliseen omaan kysymykseen, onko kukaan vaihtanut autoon lediyksilöitä rekisterikilven valojen tilalle, polttimoina on näköjään ollut sekä lasikantoja/sukkuloita. Ei näytä edes ebay auttavan mua, tai sitten en vaan osaa

                Ja lisää, autossa on varustelistauksen mukaan sporttipaketti, mutta mistäs tiedän onko siinä dynamic drive (sen kai pitäisi kuulua sporttipakettiin, ja mitä muuta siihen kuuluu) vai pitääkö auto nostaa ylös ja ihmetellä sitä kautta

                Kiitos taas
                Tehostimen pumppu on ainakin erilainen DD:ssä. http://www.realoem.com/bmw/partgrp.d...71&hg=32&fg=15

                Mitäs aineita muuten olette käyttäneet kun noita umpiota olette kirkastelleet? Uskaltaako ihan Fareclaa käyttää vai onko jo liian rajua? Joku venekäyttöön tarkoitettu muovin kirkaste?
                Sitä umpioo saa kyllä hioo ihan huolella jos meinaa uuden veroisiksi saada. Alotin 800, mutta silti jäi syvimmät kolot pintaan. Joku 600 vois olla hyvä. 3M pakettia ovat kehuneet. http://www.lamin-x.fi/shop/3m-headli...storation-kit/
                Last edited by hetfield; 07-03-2014, 11:52.
                - E65 730d 2003

                Comment

                • heiskate
                  Bimmer Fanatic
                  • Oct 2009
                  • 424
                  • Tammela

                  Originally posted by TheRipper View Post
                  Kyllä on perkule että kehdataankin tehdä yksinkertainen asia näin vaikeaksi! Tämähän on jo kuin ranskalaisen omistaisi!
                  Mutta kyllä muutaman videon netistä löysin missä vaihto todellakin onnistuu ilman puskurin irroitusta...mutta voi olla että odotan kesään asti ja otan sitten puskurin pois ja umpiot kokonaan pois ja samalla sitten vaihdan kaikki polttimot (ettei tarvitsisi enää toista kertaa tehdä) ja koetan kirkastaa nuo "lasit" myös...Katsotaan nyt.

                  Mitäs aineita muuten olette käyttäneet kun noita umpiota olette kirkastelleet? Uskaltaako ihan Fareclaa käyttää vai onko jo liian rajua? Joku venekäyttöön tarkoitettu muovin kirkaste?

                  Joo ei tuo nyt ainakaan turhan helpoksi tai pienitöiseksi ole parin parkkipolttimon vaihto tehty. :think

                  Samalla kun teetätin Supparilla huoltoa, sain mukavasti Jollin käymään hänen hallillaan kirkastamassa juuri noita umpioita ja samalla sanoin sumareista, jotka etenkin oli kunnolla hiekkapuhallettu. Tuli huomattavasti virkeämmän näköinen keula kun molempia oli hiukan kirkastettu. Etenkin sumarit ja varsinkin lähtökohtaansa nähden kirkastui hienosti!

                  Ajovalojenkin umpiot kirkastuivat huomattavasti, mutta eivät ihan niin hyväksi mitä Jolli olisi halunnut. Itse en ole itse asiassa ehtinyt niin tarkkaan vielä katsoakaan niitä, mutta jo kuvista päätelleen sentään kohtuullisiksi tulivat nekin. Jolli sanoi vaan puhuneensa muutaman kanssaharrastajan kanssa, että eritoten E65:en umpiot ovat sen verta lujaa tekoa, että vaativat vähän järeämpiä toimenpiteitä.

                  Jolli laittoi juuri muutama päivä sitten tuonne showroomin "kiiltoa kärryihin" puolelle kuvia ja selvitystä käytetyistä aineista ja työmetodeista. Sieltä voi käydä osviittaa katsomassa, mitä vaatii ja millaiseksi tulee.

                  Edit. koitetaan linkata tähän: http://www.btcf.fi/forum/showthread....272389&page=47
                  Last edited by heiskate; 07-03-2014, 13:44.

                  Comment

                  • TheRipper
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2012
                    • 5019
                    • Paimio

                    Alright...Hieman siis kovempiakin otteita voi käyttää...Kiitokset vinkeistä ja linkeistä.

                    Noissa omissa ei nyt kiveniskuja niin hillittömästi ole (tietenkään kun ei ole hiekoitetuilla teillä ajettu) lähinnä vaan sumentumaa...mutta tuo 800 vesihionta voisi olla hyvä aloituspiste...tuommoisen 3M setinkin voisi hommata...saanee varmaan motonetistakin.

                    Jahka tässä ilmat lämpiää niin otan nuo irti ja työn alle.

                    Onkos muuten näissä puskuri yhtä helposti irtoavaa mallia kuin E39? Eli kaksi pulttia pois keskeltä ja sisälokarien kiinnitysruuvit irti? Toki nuo parkkitutkan anturit tuovat oman lisänsä ei varmaan niin pitkiä johtoja ole ettei tarvitsisi irroittaa....jostain välistä keplottelemalla varmaan saa pesimien letkut irti.

                    Niin ja apukaukovalot ovat mallia H7 ja vilkkupolttimot normi 21w? Nuo kaikki vaihtaa samalla kertaa...xenoneita en taida viitsiä kun ovat ihan priimat vielä...D2S nämäkin kuitenkin ovat vissiin?
                    F10 523iA 2010

                    Ex: E39 528iA 1997
                    Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                    Ex: E65 745iA 2003
                    Ex: E46 318i 1998
                    Ex: E34 525iA 1989

                    Comment

                    • hetfield
                      Bimmer Fanatic
                      • Sep 2013
                      • 330
                      • pirkkala

                      Originally posted by TheRipper View Post
                      Tuommoisen 3M setinkin voisi hommata...saanee varmaan motonetistakin.
                      Ei muuten saa, turtlen settiä sieltä saa, mutta se on ihan skeida
                      - E65 730d 2003

                      Comment

                      • TheRipper
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2012
                        • 5019
                        • Paimio

                        Originally posted by hetfield View Post
                        Ei muuten saa, turtlen settiä sieltä saa, mutta se on ihan skeida
                        Oho...joku Turtlen tuote siis skeidaakin...?
                        On motonetissa yleensä noita 3M tuotteita ollut...noh jos ei muualta niin tilaan sitten tuolta vinkkaamastasi paikasta.
                        F10 523iA 2010

                        Ex: E39 528iA 1997
                        Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                        Ex: E65 745iA 2003
                        Ex: E46 318i 1998
                        Ex: E34 525iA 1989

                        Comment

                        • hetfield
                          Bimmer Fanatic
                          • Sep 2013
                          • 330
                          • pirkkala

                          Originally posted by TheRipper View Post
                          Oho...joku Turtlen tuote siis skeidaakin...?
                          On motonetissa yleensä noita 3M tuotteita ollut...noh jos ei muualta niin tilaan sitten tuolta vinkkaamastasi paikasta.
                          Se Turtle on tarkotettu varmaan hyvin pienille pintanaarmuille ja hiomapädeistä lähtee jyvät käveleen jo heti kättelyssä, eikä se kiillotustahna lähde sitten millään pirullakaan irti... mistään! Oon koittanu noita 3M tuotteita metsästää, mutta eipä tunnu oikeen mistään varaosaputkasta löytyvän. Harmi, koska hiomatahnatkin on aika toimivia.

                          Lähti muuten ilmastointikin tänään päälle, pitää vaan melkosta suhinaa. Onkohan joku höyrystimen suutin tms. tullut tiensä päähän?
                          - E65 730d 2003

                          Comment

                          • exautisti
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2007
                            • 1267
                            • oulu

                            Originally posted by hetfield View Post
                            Se Turtle on tarkotettu varmaan hyvin pienille pintanaarmuille ja hiomapädeistä lähtee jyvät käveleen jo heti kättelyssä, eikä se kiillotustahna lähde sitten millään pirullakaan irti... mistään! Oon koittanu noita 3M tuotteita metsästää, mutta eipä tunnu oikeen mistään varaosaputkasta löytyvän. Harmi, koska hiomatahnatkin on aika toimivia.

                            Lähti muuten ilmastointikin tänään päälle, pitää vaan melkosta suhinaa. Onkohan joku höyrystimen suutin tms. tullut tiensä päähän?
                            Oulussa automaalipuljuista löytyy 3m tuotteita...
                            -99 punane passatti

                            https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964

                            Tuikun softat
                            Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
                            BMW Maahantuonti ammattitaidolla
                            Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
                            Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..

                            www.mcars.fi

                            Kysy 041-5056506

                            https://www.facebook.com/MCarsOulu/

                            INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star

                            Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti

                            Comment

                            • Mik@
                              BTCF Member
                              • Jul 2010
                              • 1413
                              • Nurmes

                              Korjaako täällä kukaan ASK:ia tai L7 vahvistimia? Tuntuu olevan vikaa ainakin toisessa, varmaan askissa kun rätisee niin vittumaisesti välillä kuskin ovesta ja välillä midi takaa.
                              E61 520Da

                              Comment

                              • Supa
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2005
                                • 7597
                                • Järvenpää

                                Originally posted by Mik@ View Post
                                Korjaako täällä kukaan ASK:ia tai L7 vahvistimia? Tuntuu olevan vikaa ainakin toisessa, varmaan askissa kun rätisee niin vittumaisesti välillä kuskin ovesta ja välillä midi takaa.
                                Kyllä se vika yleensä vahvarissa on.
                                - E90 320i LCI M-sport -09
                                - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎