E65 Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Janza182
    replied
    Nyt kun mainitsit niin kiihdyttäessä kyllä tuntuu lievää värinää kun kokeilin.

    Eli vaihdetaas holkki ja tarkastetaan etuvanteet oisko sieltä vaikka painoja tippunut. Nimittäin viime vuonna ei mun mielestä ratti värissyt.

    Onneksi holkin vaihto on nyt pikkujuttu kun kaikki vastikää availtu

    PRKL !

    Leave a comment:


  • Jonem
    replied
    Originally posted by Janza182 View Post
    Olisi ilmeisesti etusetkin pitänyt tarkistaa. ainakin osa tärinästä väkisin tulee niistä koska tietyissä nopeuksissa ratti ihan vähän vipattaa.

    Tietysti jos vika ei löydy vanteista niin sitten se kardaanin holkki mikä jäi vaihtamatta kumilimppua vaihdettaessa

    0-80km/h ei ongelmia mutta ~100km/h tärisyttää senverta että mua ainakin ärsyttää.
    Minullakin oli entinen omistaja vaihtanut vain kumilaipan eikä holkkia. Laippa näytti uudelta, mutta väsymistä oli jo hieman havaittavissa. Keskitysholkkia sen sijaan ei oikeastaan ollut ja se oli vanhempaa mallia (metallisella rungolla)..
    Ravistukset ilmeni kiihdytyksissä selkeästi ja tasaisella hyvin vaimeasti. Joka tapauksessa ravistuksia on koko ajan, mutta rattiin ne eivät vaikuttaneet.
    Eli jos ratti täristää tietyillä nopeuksilla, niin vanteet tarkastukseen.

    Niin ja kyllä se holkkikin sieltä kannattaa vaihtaa.

    Leave a comment:


  • Janza182
    replied
    Auto tuli ajoon otettua.

    Näköjään kuskin kajarit mykkänä. Kylläkin jo kertaalleen heräsivät mutta pimenivät uudestaan... Seurataan tilannetta

    Mutta ärsyttävin juttu joka vielä kaikenlisäksi "omaa syytä".

    Eli edelleen on tärinöitä Takavanteista toinen todettiin kumien vaihdon yhteydessä kieroksi ja se oikastiin. Olisi ilmeisesti etusetkin pitänyt tarkistaa. ainakin osa tärinästä väkisin tulee niistä koska tietyissä nopeuksissa ratti ihan vähän vipattaa.

    Tietysti jos vika ei löydy vanteista niin sitten se kardaanin holkki mikä jäi vaihtamatta kumilimppua vaihdettaessa

    0-80km/h ei ongelmia mutta ~100km/h tärisyttää senverta että mua ainakin ärsyttää.

    Leave a comment:


  • TheRipper
    replied
    No hemmetti!

    Tämän kun tein:
    I deleted the steering column position data and then did the initialization routine, and after a little bit the auto-retraction and saved memory positions started working again! Note: the positions saved with the seat memory are wiped out, so you'll have to save them again to get the steering column to move with the seat memory buttons.

    Niin johan alkoi taas ratti vetäytyä kuten kuuluukin.

    Kiitokset hetfield neuvoista! Nyt kaikki toimii taas niin kuin pitääkin! Eiköhän nyt kelpaa ajella...vielä kun saapi kesärenkaat alle (parin viikon päästä aikaisintaan kun teiden karkeus vähentynyt) niin avot!

    Leave a comment:


  • TheRipper
    replied
    Originally posted by hetfield View Post
    Body-->chassis integration module. Mutta jos epäilyttää, niin käy jollain foorumilaisella ihmettelemässä.

    En nyt ole varma saako inpalla sotkettua kulma-anturin nollakohdan, mutta etköhän sää sen huomaa jos on jotain tapahtunut.
    No ainakin ratti oli suorassa jos se nyt vaikuttaa...

    Liian vähän tulee tuota ohjelmistoa käytettyä...enemmän täytyy tutustua.
    Kiitokset vinkeistä, katsotaan huomenna josko saisin selvyyttä.

    Leave a comment:


  • hetfield
    replied
    Originally posted by TheRipper View Post
    Ahahah...siis pikkuisen olin väärässä paikassa kuitenkin... Mutta kävin kyllä tuolla driver's seat valikossakin...ei sieltäkään vikakoodeja löytynyt...Ehkäpä yritän vielä huomenna uudestaan..tuota steering column postitio datan nollausta...jos semmoisen sieltä valikkosekamelskasta löydän!

    Mitä lie sain aikaan tuolla ohjauskulma-anturin nollauksilla? Kohta rupeaa auto kääntyilemään mihin sattuu...? Noh ei ainakaan DCS failurea enään tullut joten kaipa se sitten järjestyi...
    Body-->chassis integration module. Mutta jos epäilyttää, niin käy jollain foorumilaisella ihmettelemässä.

    En nyt ole varma saako inpalla sotkettua kulma-anturin nollakohdan, mutta etköhän sää sen huomaa jos on jotain tapahtunut.

    Leave a comment:


  • TheRipper
    replied
    Ahahah...siis pikkuisen olin väärässä paikassa kuitenkin... Mutta kävin kyllä tuolla driver's seat valikossakin...ei sieltäkään vikakoodeja löytynyt...Ehkäpä yritän vielä huomenna uudestaan..tuota steering column postitio datan nollausta...jos semmoisen sieltä valikkosekamelskasta löydän!

    Mitä lie sain aikaan tuolla ohjauskulma-anturin nollauksilla? Kohta rupeaa auto kääntyilemään mihin sattuu...? Noh ei ainakaan DCS failurea enään tullut joten kaipa se sitten järjestyi...

    Leave a comment:


  • hetfield
    replied
    Originally posted by TheRipper View Post
    No eipä löytynyt mitään vikakoodeja...jotain nollauksia tein ja eikös perkele iskenyt heti DSC error ruutuun. Joku meni pieleen...en tiedä mikä...rattisensorin nollaus kait...noh kymmenisen kertaa kun tein kaikki uudestaan ja nollasin syntyneet vikakoodit niin johan hävisi...

    Mutta ratti ei liiku automaattisesti siltikään. Eikä mitään vikakoodeja missään.
    Olkoot perkule...ennen kun saan vielä pahempaa tuhoa aikaan!

    Kokeilenpa vielä ajaa nuo säädöt äärilaitoihin pirruuttaan.

    Edit: Ei auttanut tuokaan...eipä tuolla nyt niin suurta merkitystä ole...hyvin tuolta mahtuu ulos ilmankin.
    Ei se sitä ohjauskulma-anturia sovi hiplata Sieltä pitäs löytyä servojen antureille omat mestat, jotka on jossain muussa modulissa. Ei oo ny autoo tässä niin en pääse pöyhiin, mutta jos luet sen linkin ajatuksella läpi uudestaan... Voin koittaa huomena kattoo, jos ei kukaan tiedä suorilta.

    Edit: Siis tämän kohdan "Driver's seat module and CIM (steering column) errors were still cleared when I got home last night, but still no automatic column retraction.

    I found a few documents on BMWTIS/BMWTechInfo that mentioned that steering column position data can be flagged as invalid upon voltage drop and also that position data needs to be deleted upon steering column replacement.

    I deleted the steering column position data and then did the initialization routine, and after a little bit the auto-retraction and saved memory positions started working again! Note: the positions saved with the seat memory are wiped out, so you'll have to save them again to get the steering column to move with the seat memory buttons.

    This was all done using the BMW INPA program and a VAG-COM KKL cable."

    Ja vielä viesti #9
    Last edited by hetfield; 25-03-2014, 16:22.

    Leave a comment:


  • TheRipper
    replied
    No eipä löytynyt mitään vikakoodeja...jotain nollauksia tein ja eikös perkele iskenyt heti DSC error ruutuun. Joku meni pieleen...en tiedä mikä...rattisensorin nollaus kait...noh kymmenisen kertaa kun tein kaikki uudestaan ja nollasin syntyneet vikakoodit niin johan hävisi...

    Mutta ratti ei liiku automaattisesti siltikään. Eikä mitään vikakoodeja missään.
    Olkoot perkule...ennen kun saan vielä pahempaa tuhoa aikaan!

    Kokeilenpa vielä ajaa nuo säädöt äärilaitoihin pirruuttaan.

    Edit: Ei auttanut tuokaan...eipä tuolla nyt niin suurta merkitystä ole...hyvin tuolta mahtuu ulos ilmankin.
    Last edited by TheRipper; 25-03-2014, 15:47.

    Leave a comment:


  • hetfield
    replied
    Originally posted by TheRipper View Post
    Onhan mulla piuha.
    Miksi kysyit

    Edit: Koita ny tota ensin.
    Have you tried resetting the wheel position? Sometimes the car "forgets" the wheel position and you need to reset it... basic procedure is to adjust the wheel to the highest point then to the lowest point (and heck back to the highest point again for good measure). Just make sure that when the wheel stops at the top/bottom, release the adjuster and then try to move the wheel again in the same direction... it will often move further to the real high/low point.

    Once you've done that, push your memory button to return the wheel to your saved memory position.

    This is the same technique that you had to do on old E39's and has worked on my E60 the one time I encountered the same issue (of the wheel not moving up when you exit the car).

    Good luck!
    Last edited by hetfield; 25-03-2014, 15:14.

    Leave a comment:


  • TheRipper
    replied
    Originally posted by hetfield View Post
    Onhan mulla piuha. Täytyy katsoa näyttääkö jotain erhettä.

    Leave a comment:


  • hetfield
    replied
    Originally posted by TheRipper View Post
    No niin nyt on juhlallisesti kulkine otettu jälleen käyttöön talviunien jälkeen.
    On sitä jo tullut kaivattuakin!

    Yksi ainoa pieni vika on näyttänyt tulleen...ratin automaattisäädöt eivät toimi. Ratti ei vetäydy nukkumaan virran katkaisun jälkeen eikä säädy enään penkkien muistin mukaan..
    Mikä lie ongelmana?

    Haittaahan tuosta nyt ei ole paskakakaan pihahdusta, mutta ihmetyttää silti.:think
    http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=298167

    Ja tosta operaatio kun piuhan saat/käyt jossain säätämässä http://forums.bimmerforums.com/forum...28735i-2003%29
    Last edited by hetfield; 25-03-2014, 12:58.

    Leave a comment:


  • TheRipper
    replied
    No niin nyt on juhlallisesti kulkine otettu jälleen käyttöön talviunien jälkeen.
    On sitä jo tullut kaivattuakin!

    Yksi ainoa pieni vika on näyttänyt tulleen...ratin automaattisäädöt eivät toimi. Ratti ei vetäydy nukkumaan virran katkaisun jälkeen eikä säädy enään penkkien muistin mukaan..
    Mikä lie ongelmana?

    Haittaahan tuosta nyt ei ole paskakakaan pihahdusta, mutta ihmetyttää silti.:think

    Leave a comment:


  • *PexU*
    replied
    Originally posted by Janza182 View Post
    Itsellähän kanssa tuo asentotunnistin kerkesi pari kertaa itsestään ilmoittaa. Oireet prikulleen samat mitä Pexu kirjoitteli.

    Teki sen n. parin viikon välein ja periaatteessa samanlaisessa tilanteessa. Eli oli seisonut päivän, käynnistyspäivä kylmä/kostea. Ajoi pienen matkan ja käynnisti auton uudelleen niin kaikki OK.

    En ajatellut stressata asialla vielä. Vasta sitten kun alkaa oikeasti kettuilee vähän väliä.
    Mulla kävi kanssa just noin, eli oli "kylmää" ja kosteaa, auto oli seissyt vajaan vuorokauden, ja kun seisoi parkkihallissa duunipvän ajan, niin vika oli tipotiessään, toistaiseksi

    Originally posted by suppari View Post
    Vin. Mun ncs ei ainakaan päästä kiinni koodauksiin ennekuin Se on oikein. Ja sitä en tiedä pystyykö szl vaihtamaan viniä jos on ollut toisessa autossa.
    Mulle kerrottiin just erään klubilaisen toimesta, että ei ole mitään ongelmia koodata toisen auton asentotunnistinta omaan, ja hyvä niin jos vika rupeaa uusimaan useinkin
    Last edited by *PexU*; 21-03-2014, 21:29.

    Leave a comment:


  • suppari
    replied
    Originally posted by exautisti View Post
    Mitä tool32:lla tarvii härppiä?
    Vin. Mun ncs ei ainakaan päästä kiinni koodauksiin ennekuin Se on oikein. Ja sitä en tiedä pystyykö szl vaihtamaan viniä jos on ollut toisessa autossa.

    Leave a comment:

Working...
X