Olisi ilmeisesti etusetkin pitänyt tarkistaa. ainakin osa tärinästä väkisin tulee niistä koska tietyissä nopeuksissa ratti ihan vähän vipattaa.
Tietysti jos vika ei löydy vanteista niin sitten se kardaanin holkki mikä jäi vaihtamatta kumilimppua vaihdettaessa
0-80km/h ei ongelmia mutta ~100km/h tärisyttää senverta että mua ainakin ärsyttää.
Minullakin oli entinen omistaja vaihtanut vain kumilaipan eikä holkkia. Laippa näytti uudelta, mutta väsymistä oli jo hieman havaittavissa. Keskitysholkkia sen sijaan ei oikeastaan ollut ja se oli vanhempaa mallia (metallisella rungolla)..
Ravistukset ilmeni kiihdytyksissä selkeästi ja tasaisella hyvin vaimeasti. Joka tapauksessa ravistuksia on koko ajan, mutta rattiin ne eivät vaikuttaneet.
Eli jos ratti täristää tietyillä nopeuksilla, niin vanteet tarkastukseen.
Niin ja kyllä se holkkikin sieltä kannattaa vaihtaa.
Näköjään kuskin kajarit mykkänä. Kylläkin jo kertaalleen heräsivät mutta pimenivät uudestaan... Seurataan tilannetta
Mutta ärsyttävin juttu joka vielä kaikenlisäksi "omaa syytä".
Eli edelleen on tärinöitä Takavanteista toinen todettiin kumien vaihdon yhteydessä kieroksi ja se oikastiin. Olisi ilmeisesti etusetkin pitänyt tarkistaa. ainakin osa tärinästä väkisin tulee niistä koska tietyissä nopeuksissa ratti ihan vähän vipattaa.
Tietysti jos vika ei löydy vanteista niin sitten se kardaanin holkki mikä jäi vaihtamatta kumilimppua vaihdettaessa
0-80km/h ei ongelmia mutta ~100km/h tärisyttää senverta että mua ainakin ärsyttää.
Tämän kun tein:
I deleted the steering column position data and then did the initialization routine, and after a little bit the auto-retraction and saved memory positions started working again! Note: the positions saved with the seat memory are wiped out, so you'll have to save them again to get the steering column to move with the seat memory buttons.
Niin johan alkoi taas ratti vetäytyä kuten kuuluukin.
Kiitokset hetfield neuvoista! Nyt kaikki toimii taas niin kuin pitääkin! Eiköhän nyt kelpaa ajella...vielä kun saapi kesärenkaat alle (parin viikon päästä aikaisintaan kun teiden karkeus vähentynyt) niin avot!
Ahahah...siis pikkuisen olin väärässä paikassa kuitenkin... Mutta kävin kyllä tuolla driver's seat valikossakin...ei sieltäkään vikakoodeja löytynyt...Ehkäpä yritän vielä huomenna uudestaan..tuota steering column postitio datan nollausta...jos semmoisen sieltä valikkosekamelskasta löydän!
Mitä lie sain aikaan tuolla ohjauskulma-anturin nollauksilla? Kohta rupeaa auto kääntyilemään mihin sattuu...? Noh ei ainakaan DCS failurea enään tullut joten kaipa se sitten järjestyi...
Body-->chassis integration module. Mutta jos epäilyttää, niin käy jollain foorumilaisella ihmettelemässä.
En nyt ole varma saako inpalla sotkettua kulma-anturin nollakohdan, mutta etköhän sää sen huomaa jos on jotain tapahtunut.
Ahahah...siis pikkuisen olin väärässä paikassa kuitenkin... Mutta kävin kyllä tuolla driver's seat valikossakin...ei sieltäkään vikakoodeja löytynyt...Ehkäpä yritän vielä huomenna uudestaan..tuota steering column postitio datan nollausta...jos semmoisen sieltä valikkosekamelskasta löydän!
Mitä lie sain aikaan tuolla ohjauskulma-anturin nollauksilla? Kohta rupeaa auto kääntyilemään mihin sattuu...? Noh ei ainakaan DCS failurea enään tullut joten kaipa se sitten järjestyi...
No eipä löytynyt mitään vikakoodeja...jotain nollauksia tein ja eikös perkele iskenyt heti DSC error ruutuun. Joku meni pieleen...en tiedä mikä...rattisensorin nollaus kait...noh kymmenisen kertaa kun tein kaikki uudestaan ja nollasin syntyneet vikakoodit niin johan hävisi...
Mutta ratti ei liiku automaattisesti siltikään. Eikä mitään vikakoodeja missään.
Olkoot perkule...ennen kun saan vielä pahempaa tuhoa aikaan!
Kokeilenpa vielä ajaa nuo säädöt äärilaitoihin pirruuttaan.
Edit: Ei auttanut tuokaan...eipä tuolla nyt niin suurta merkitystä ole...hyvin tuolta mahtuu ulos ilmankin.
Ei se sitä ohjauskulma-anturia sovi hiplata Sieltä pitäs löytyä servojen antureille omat mestat, jotka on jossain muussa modulissa. Ei oo ny autoo tässä niin en pääse pöyhiin, mutta jos luet sen linkin ajatuksella läpi uudestaan... Voin koittaa huomena kattoo, jos ei kukaan tiedä suorilta.
Edit: Siis tämän kohdan "Driver's seat module and CIM (steering column) errors were still cleared when I got home last night, but still no automatic column retraction.
I found a few documents on BMWTIS/BMWTechInfo that mentioned that steering column position data can be flagged as invalid upon voltage drop and also that position data needs to be deleted upon steering column replacement.
I deleted the steering column position data and then did the initialization routine, and after a little bit the auto-retraction and saved memory positions started working again! Note: the positions saved with the seat memory are wiped out, so you'll have to save them again to get the steering column to move with the seat memory buttons.
This was all done using the BMW INPA program and a VAG-COM KKL cable."
No eipä löytynyt mitään vikakoodeja...jotain nollauksia tein ja eikös perkele iskenyt heti DSC error ruutuun. Joku meni pieleen...en tiedä mikä...rattisensorin nollaus kait...noh kymmenisen kertaa kun tein kaikki uudestaan ja nollasin syntyneet vikakoodit niin johan hävisi...
Mutta ratti ei liiku automaattisesti siltikään. Eikä mitään vikakoodeja missään.
Olkoot perkule...ennen kun saan vielä pahempaa tuhoa aikaan!
Kokeilenpa vielä ajaa nuo säädöt äärilaitoihin pirruuttaan.
Edit: Ei auttanut tuokaan...eipä tuolla nyt niin suurta merkitystä ole...hyvin tuolta mahtuu ulos ilmankin.
Edit: Koita ny tota ensin.
Have you tried resetting the wheel position? Sometimes the car "forgets" the wheel position and you need to reset it... basic procedure is to adjust the wheel to the highest point then to the lowest point (and heck back to the highest point again for good measure). Just make sure that when the wheel stops at the top/bottom, release the adjuster and then try to move the wheel again in the same direction... it will often move further to the real high/low point.
Once you've done that, push your memory button to return the wheel to your saved memory position.
This is the same technique that you had to do on old E39's and has worked on my E60 the one time I encountered the same issue (of the wheel not moving up when you exit the car).
No niin nyt on juhlallisesti kulkine otettu jälleen käyttöön talviunien jälkeen.
On sitä jo tullut kaivattuakin!
Yksi ainoa pieni vika on näyttänyt tulleen...ratin automaattisäädöt eivät toimi. Ratti ei vetäydy nukkumaan virran katkaisun jälkeen eikä säädy enään penkkien muistin mukaan..
Mikä lie ongelmana?
Haittaahan tuosta nyt ei ole paskakakaan pihahdusta, mutta ihmetyttää silti.:think
No niin nyt on juhlallisesti kulkine otettu jälleen käyttöön talviunien jälkeen.
On sitä jo tullut kaivattuakin!
Yksi ainoa pieni vika on näyttänyt tulleen...ratin automaattisäädöt eivät toimi. Ratti ei vetäydy nukkumaan virran katkaisun jälkeen eikä säädy enään penkkien muistin mukaan..
Mikä lie ongelmana?
Haittaahan tuosta nyt ei ole paskakakaan pihahdusta, mutta ihmetyttää silti.:think
Itsellähän kanssa tuo asentotunnistin kerkesi pari kertaa itsestään ilmoittaa. Oireet prikulleen samat mitä Pexu kirjoitteli.
Teki sen n. parin viikon välein ja periaatteessa samanlaisessa tilanteessa. Eli oli seisonut päivän, käynnistyspäivä kylmä/kostea. Ajoi pienen matkan ja käynnisti auton uudelleen niin kaikki OK.
En ajatellut stressata asialla vielä. Vasta sitten kun alkaa oikeasti kettuilee vähän väliä.
Mulla kävi kanssa just noin, eli oli "kylmää" ja kosteaa, auto oli seissyt vajaan vuorokauden, ja kun seisoi parkkihallissa duunipvän ajan, niin vika oli tipotiessään, toistaiseksi
Vin. Mun ncs ei ainakaan päästä kiinni koodauksiin ennekuin Se on oikein. Ja sitä en tiedä pystyykö szl vaihtamaan viniä jos on ollut toisessa autossa.
Mulle kerrottiin just erään klubilaisen toimesta, että ei ole mitään ongelmia koodata toisen auton asentotunnistinta omaan, ja hyvä niin jos vika rupeaa uusimaan useinkin
Vin. Mun ncs ei ainakaan päästä kiinni koodauksiin ennekuin Se on oikein. Ja sitä en tiedä pystyykö szl vaihtamaan viniä jos on ollut toisessa autossa.
Leave a comment: