Arvonalenema on samalla kaunein ja kauhein asia F01/-2 omistajuudessa. Tämä tuli aikanaan itsekin koettua. Ostettaessa auto oli noin 100 000€ halvempi kuin uutena, mutta silti pudotti arvoaan hurjaan tahtia ja aika harva liike sitä kovin mielellään olisi ottanut vaihdossa vaikka kilsatkin oli vielä kohtuuden rajoissa (n. 120 tkm).
Arvonalenema on samalla kaunein ja kauhein asia F01/-2 omistajuudessa. Tämä tuli aikanaan itsekin koettua. Ostettaessa auto oli noin 100 000€ halvempi kuin uutena, mutta silti pudotti arvoaan hurjaan tahtia ja aika harva liike sitä kovin mielellään olisi ottanut vaihdossa vaikka kilsatkin oli vielä kohtuuden rajoissa (n. 120 tkm).
Tästä päästään asiaa 750i vs 550i hinnat 23900e (f01) & 36900e (f10) mutta kun otetaa 750d vs m550d niin 38900e (f01) ja 32200e (f11) minusta aika erikoista
Hyvää kommentointia N54 ja mige95. Eroa löytyy tosiaan mitä etsii. Ainahan näissä häviää
Laitan samaan myös kysymykset:
1) Onko tosiaan että F10 ja F01 vanteet on samat kaikilta osin?
2) Jos "haluaisin" etsiä hyviä OEM F01 Individual vanteita 19" koossa - onko hyviä vinkkejä?
Voisiko joku neuvoa, käykö sport ratin airbag tarjolla oleviin F01 m-sport ratteihin. Näyttää äkkiseltään samanlaiselta,mutta kaipaisin vahvistusta asiaan
Onko kellään kokemusta et mahtuuko F01 bemariin eteen 10x20 vanne ja millä et:llä
Taakse? Varmasti mahtuu, kun on +/- 30 luokkaa ET.
Näillä mennään: - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016 - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011 - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009 - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Täällä F01 palstalla on niin hiljaista ja siksi saa kysyä
Kuka olisi se "guru" joka voisi avata "selko_suomen_kielellä" miksi Diesel Bemarit Palaa?
Mikä on se tilanne kun EGR toimii väärin tai missä tilanteessa?
Sorry!
En ole guru, mutta EGR bypass jumittaa auki, joten ne kuumat kaasut pääsee ilman jäähdytystä muoviseen imusarjaan. Ei tarvitse olla nero ymmärtääkseen miksi tämä on ongelma. Muovi ei vaan sellaisia lämpöjä kestä, joten jossain vaiheessa sinne tulee reikä. Imusarjassa on aina vähän huohotuksen seurauksena tullutta öljyä ym. palavaa, joka sitten syttyy.
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
En ole guru, mutta EGR bypass jumittaa auki, joten ne kuumat kaasut pääsee ilman jäähdytystä muoviseen imusarjaan. Ei tarvitse olla nero ymmärtääkseen miksi tämä on ongelma. Muovi ei vaan sellaisia lämpöjä kestä, joten jossain vaiheessa sinne tulee reikä. Imusarjassa on aina vähän huohotuksen seurauksena tullutta öljyä ym. palavaa, joka sitten syttyy.
Kiitos HTK12 hyvästä vastauksesta :think
Mutta voiko toi tapahtua "ainoastaan" silloin kun DPF poltto käynnissä?
En ole guru, mutta EGR bypass jumittaa auki, joten ne kuumat kaasut pääsee ilman jäähdytystä muoviseen imusarjaan. Ei tarvitse olla nero ymmärtääkseen miksi tämä on ongelma. Muovi ei vaan sellaisia lämpöjä kestä, joten jossain vaiheessa sinne tulee reikä. Imusarjassa on aina vähän huohotuksen seurauksena tullutta öljyä ym. palavaa, joka sitten syttyy.
Syy on monen osatekijän summa. Ensimmäiseksi se vaatii glykolia sisään vuotavan egr jäähdyttimen ja glykoli sekoittuessaan "normaalin" karstan kanssa egr jäähdyttimen jälkeisessä mixing tubessa ja tai imusarjassa saa aikaan syttymiskelpoisen soosin.
Suurin osa näistä ongelmaikäisistä egr jäähdyttimistä on saatu vaihdettua tähän päivään mennessä parannettuihin versioihin.
Bybassilla ei ole suoranaista osaa tämän asian kanssa. Jos läppä kului auki silloin kaasut kiertävät tuon pahimman ongelma kohdan eli cooleri osuuden.
-M5- '00
-i3 94 rex '19
-Ascona B 4.0 '80
Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
-Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
-Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista
Comment