BMW 800-sarja e31 Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• PappaST
    replied
    :think joo eli kytkin ois purettavissa. Täytyypä hajottaa se ja vilkasta toi laakeri homma.

Leave a comment:

• Sakkeri
    replied
    Tuolla ainakin kerrotaan että vetolevyn ja pyörän välissä kuuluu olla välys, kun magneettikytkin ei ole kytkeytynyt: https://www.bmwtechinfo.com/repair/m...en/htm/994.htm

Vai onko itse magneettikytkimen laakerissa välystä?

Sama magneettikytkin näyttää olevan 850Ci/CSi ja 750iL, tässä alla 750il Magneettikytkimen laakerista foto, jos päädyt pelkän laakerin hankkimaan: http://www.kolumbus.fi/ulla.paussu/20140716_211958.jpg
    Last edited by Sakkeri; 04-04-2015, 20:26.

Leave a comment:

• PappaST
    replied
    Onko kenelläkään tietoa kuinka "väljä" ilmastoinninkompuran magneettikytkin saa olla jos remmi ei ole paikoillaan?

Ollaan tuossa remontin lomassa ihmetelty tuota kytkimen väljyyttä että onko se normaali vai ei... Ilmastointi kyllä toimi viime syksynä mutta muisteleen
    että jokin alkoi remmien lähistöllä kyllä ääntämään ennen ajokauden loppua.
    Mulla ois videotakin tosta kytkimestä mutta en osaa liittää sitä tänne foorumille. :think

Miten kompuraan saa varaosia? Ilmeisesti kytkimen ja kompuran saa erikseen...

Leave a comment:

• MouTine
    replied
    Mä sain omani kulkemaan monasti yli 260 Wokken lastuilla. Tosin ei kyllä tullut testattua vakioilla kun iskin sipsit kiinni melkein heti kun autonkin hankin. Kaasunvasteen muuttumisen lisäksi havaitsin että kone kävi aavistuksen viileämpänä lämpömittarista katsottuna.

Leave a comment:

• jori
    replied
    Originally posted by Laku View Post
    Mulla on Kasiin menossa, mutta asentamatta ollut monta vuotta jo . Jorilla oli omassaan aikanaan ja pari muutakin hommas samaan aikaan täällä. Balle ainakin, mutta auto on myytynä Marttilassa.

On kehuttu ainoaksi lastuksi, joka oikeasti toimii tuossa M70:ssä. Lähinnä siksi, että tuo kaasuvaste muuttuu herkemmäksi kuten Csi:ssä on vakiona.
    Juu mulla oli tosiaan Wokken lastut exässäni, kaasun vaste parani muuten en mitään merkittävää huomannut.
    Saatoihan sieltä tulla ehkä 5hv lisää ja 10nm vääntöä mitä ei huomaa, tuohon 10% lisäykseen ei kukaan usko, myynti puheita.
    Ja mulla ainankin pysyi rajoitin paikallaan, 248km/h meni oikeaa nopeutta, mutta tuolla ei ole mitään merkitystä, kukapa noilla tuollaisia vauhteja ajelee täällä Suomessa. Itse pääsin autoa Saksassa kokeilemaan.

Leave a comment:

• JTMD
    replied
    Mulla on menossa tuo wokken satsi kiinni tässä lähiaikoina. Tämä uudempi V2 tosiaan. Mulla on jonkuverran kokemusta näistä ohjelmien väsäämisestä kasiin, mutta täytyy sanoa että tuon EML lastun selvittäminen näytti vaativan jo sellaista omistautumista ja loputonta testausta että ei helvetti. Se EML lastu tässä woken setissä on juuri nimenomaan se ratkaiseva juttu. Katsotaan miten tuo tötterö muuttuu kun saan chipit kiinni.

Leave a comment:

• Lassi E31
    replied
    Juu! mulla on ollut tuo wokke lastupaketti jo useamman vuoden. Ovat toki V1 mallia. Kaasuvaste on AIVAN eri maasta kun vakiossa!! Perstuntumalla tehot kasvoi reilusti mutta asiaan vaikuttaa varmasti tuo kun kaasu on vaan niin paljon herkempi. Miinuksena on manuaali autossa juuri tuo cruisen pois päältä saaminen, toki tuohon tottuu nopeasti. Toinen huomattava miinus (minun mielestäni) on kaasun pois nostaessa vaihde/veto päällä, moottorijarrutus on TOSI hurja. Vaatii totuttelua ajotapoihin, auto ei tosiaan ole niin smooth mitä vakioana oli, ehkä jopa turhankin herkkä arki ajoon.
    Mutta hei, KOHTA päästään taas ajamaan

Leave a comment:

• PappaST
    replied
    Originally posted by Morkai View Post
    Kyllähän se varmaan auttaa jos kaasuläppä aukee kokonaan alle 4500rpm ja syttyennakot säädetty muulle kuin 91:lle... Kuulostaa silti hurjalle, että huipputeho ja -vääntö nousis noinkin paljon.

Kovasti kiinnostanut tämä homma, mutta Wokke ei kuulemma tee manuaalilaatikolle EML-lastua.

Wokke vastasi spostissaan näin:

"The chipset is designed for automatic models and it can be used in a 6-speed without issues but has a cosmetic flaw.
    If you drive in cruise control mode and press the clutch pedal before pressing the brake pedal (in reality this never happens) the cruise control won’t disengage.
    The switch signal from the clutch pedal isn’t recognized by the chip.
    I have a lot of 6-speed 850 customers running my chip and never got any complaint, but I want to mention it. "

Leave a comment:

• mikae34
    replied
    Amerikan pojat ainakin ylistävät kaikki tuota Wokken chippiä mutta he nyt muutenkin ylistävät kaikkea mahdollista. Välillä tuntuu että joka toinen sana on joku esim awesome kun noita ketjuja lueskelee esim bimmerforumilla. Uskoisin kuitenkin että on kokeilun arvoinen juttu. Sellainen on itsellänikin kauppalistalla kunhan joskus pääsisi edes siihen pisteeseen asti että auto ylipäätään liikkuisi omin voimin...

Leave a comment:

• Morkai
    replied
    Kyllähän se varmaan auttaa jos kaasuläppä aukee kokonaan alle 4500rpm ja syttyennakot säädetty muulle kuin 91:lle... Kuulostaa silti hurjalle, että huipputeho ja -vääntö nousis noinkin paljon.

Kovasti kiinnostanut tämä homma, mutta Wokke ei kuulemma tee manuaalilaatikolle EML-lastua.

Leave a comment:

• Laku
    replied
    Originally posted by PappaST View Post
    Oliko kenellä täällä nyt niitä Wokken chippejä?
    Kysäsin wokkelta säpöllä asiaa ja tuntui että muka lisäisi tehoa ja vääntöä 10%. Minun kallooni ei kyllä ei mahdu mitenkään että vapariin moisia lukemia saisi

Pikemminkin ehkä kiinnostaa onko kenelläkään esittää kokemuksia vakio suikaleilla ja näillä Wokken systeemeillä?

Kaasuunvastaavuudessa kuulemma jotain eroa?
    Mulla on Kasiin menossa, mutta asentamatta ollut monta vuotta jo . Jorilla oli omassaan aikanaan ja pari muutakin hommas samaan aikaan täällä. Balle ainakin, mutta auto on myytynä Marttilassa.

On kehuttu ainoaksi lastuksi, joka oikeasti toimii tuossa M70:ssä. Lähinnä siksi, että tuo kaasuvaste muuttuu herkemmäksi kuten Csi:ssä on vakiona.

Leave a comment:

• PappaST
    replied
    Oliko kenellä täällä nyt niitä Wokken chippejä?
    Kysäsin wokkelta säpöllä asiaa ja tuntui että muka lisäisi tehoa ja vääntöä 10%. Minun kallooni ei kyllä ei mahdu mitenkään että vapariin moisia lukemia saisi

Pikemminkin ehkä kiinnostaa onko kenelläkään esittää kokemuksia vakio suikaleilla ja näillä Wokken systeemeillä?

Kaasuunvastaavuudessa kuulemma jotain eroa?

Leave a comment:

• PappaST
    replied
    oiskohan tuo sitten viisasta samalla tosiaan tarkistaa noi nokkien ajoitukset... piru kun ei oo vaadittavia vehkeitä siihen hommaan.

Leave a comment:

• MouTine
    replied
    Joo ei tosiaan ole mikään amerikan temppu toi nokkien ajoituksen tarkistaminen. Tein sen kerrostalon pimeässä parkkihallissa. Se työkalusarja siihen toki tarvitaan. Mun vanhassa projektitopikissa on omakohtaisia kokemuksia.

Edit. Mitä hlvttiä? Kommentoin vissiin johonkin hiton vanhaan postaukseen enkä huomannu että oli useempi sivu sitten. No olkoot...

Leave a comment:

• PappaST
    replied
    Nuo hilut maksoi kympin ja postit toisen kympin...
    Ei jaksa siihen rahaan itse ruveta turaamaan pellistä moisia käikäleitä.

edit: Kiitos Lassi.

Leave a comment:

Working...
X