Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW 800-sarja e31 Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • MikkoJII
    replied
    Originally posted by MouTine View Post
    Täälläkin monee kertaan mainostettu Pielmaier on hyvä paikka tilata osia. Varmasti saa tonnin kulumaan imusarjantiivisteihin jos täältä suomesta tilaa.

    Näkyykö niissä tiivisteissä mitään vuosilukua? Onko tosiaan alkuperäiset? Jossei ne murtuneet ole, niin kaippa ne voi liimalla tiivistää. Itse onnistuin ihan hyvin enkä näe miksei vois liimata.

    Muista piukata nokkien öljyämis banjot.
    Kiitti vinkistä noitten banjojen osalta. En hoksannut kattoa näkyykö niissä vuosilukua, pitää vilkasta. Pielmeier on tuttu paikka.

    Originally posted by Kiko750 View Post
    Imusarjojen alla/välissä kulkevat bensaletkut kanattanee uusia tässä välissä. V:eessä olevien jäähdtysnesteputkien O-renkaat myös uusiksi.

    Liimaamalla saa ne imusarjan tiivisteet pitäväksi jos eivät ihan kappaleiksi ole halkeilleet.
    Täytyy tsekkailla noita letkuja vähä enemmän läpi kun osassa oli ainakin bemarin logotkin vielä esillä.

    Originally posted by Lassi E31 View Post
    Jos nuo imusarjantiivisteet on kovat ja vanhat, niitä ei enää kunnolla saa liimalla pelastettua :( Ei oo montaakaan liimaa mikä kestää bensaa. Oon muutamia liimoja kokeillut mm.hylomar... Ei muuta kun uudet tiivisteet.Maksoi muutama vuosi sitten Autokaarella 150€/kpl, eli ei ihan halpaa hommaa, mutta ei M70 omistaminen halpaa voi muutenkaan olla...
    Suuttimiin kans samantien uudet O-renkaat ja nämäkin org. osina (ei oo kovin kalliit)
    Jos päädyt ottamaan sen ison vesiputken irti siitä keskeltä niin silloin tarvii irrottaa kotelo joko etupuolelta tai takaa. Sen putken keskipaikkeilla menee pieni putki alaspäin johon kannattaa myös vaihtaa uusi O-rengas.
    Samalla kannattaa tarkistaa nokkien ajoitus kun kerran on rattaat näkyvillä.
    Venttiilikoppien kiristysmomentti on 10Nm
    Kiitoksia vinkeistä. On tullu huomattua osia ostellessa, että Autokaari ei ihan halvin mesta ole Täytyy käyttää ne tiivisteet irti ja putsata ne eka ja kattoo sitte tarkemmin missä kunnossa ne on. Eiköhän tämä tästä selviä. Tuo ajotuksen tarkistamisen saa hoitaa joku tutuista, mun ei tällä tietämyksellä kannata tuon sorttisia hommia lähteä arpomaan
    Last edited by MikkoJII; 03-02-2015, 07:27.

    Leave a comment:


  • PappaST
    replied
    Tulipa muuten mieleeni kysäistä kasin keskuslukituksesta.
    Mistähän lie kannattaisi lähteä etsimään vikaa
    kun ovet eivät aina välttämättä aukeakkaan kun avaimella yrittää kuskinovesta sisään (siis keskulukko ei reagoi, eikä edes itse kuskinovi). Kun taas menee avaimella sisään vänkärinovesta niin aina toimii :think
    (Autossa ei ole keskuslukkoa).
    Voiko kyseessä olla mekaaninen vika vai onko siellä nyt mikrokytkin tileksessä? Äkkiä tuntuisi mekaaniselta vialta kerta itse kuskinovikaan ei reagoi, mutta miksi sitten taas satunnaisesti toimii
    (Olen vain muistavinani että kuskinoven avauksen pitäisi aina toimia mekaanisesti?).

    Toinen kysymys koskee kuskin lasinnostinta. Kesällä sopivalla kelillä systeemi jotenkin tahmaa niin että pitää kädellä avittaa kaverina lasi ylös...mistähän tämä johtuu? Riittäisikö siihen aivan vain mekanismien rasvaaminen?

    (Ilmeisesti olisi viisasta varautua runsaalla määrällä uusia kiinnikkeitä jos ovipahvin haluaa käyttää irti )

    Leave a comment:


  • Lassi E31
    replied
    Jos nuo imusarjantiivisteet on kovat ja vanhat, niitä ei enää kunnolla saa liimalla pelastettua :( Ei oo montaakaan liimaa mikä kestää bensaa. Oon muutamia liimoja kokeillut mm.hylomar... Ei muuta kun uudet tiivisteet.Maksoi muutama vuosi sitten Autokaarella 150€/kpl, eli ei ihan halpaa hommaa, mutta ei M70 omistaminen halpaa voi muutenkaan olla...
    Suuttimiin kans samantien uudet O-renkaat ja nämäkin org. osina (ei oo kovin kalliit)
    Jos päädyt ottamaan sen ison vesiputken irti siitä keskeltä niin silloin tarvii irrottaa kotelo joko etupuolelta tai takaa. Sen putken keskipaikkeilla menee pieni putki alaspäin johon kannattaa myös vaihtaa uusi O-rengas.
    Samalla kannattaa tarkistaa nokkien ajoitus kun kerran on rattaat näkyvillä.
    Venttiilikoppien kiristysmomentti on 10Nm
    Last edited by Lassi E31; 02-02-2015, 13:05.

    Leave a comment:


  • Kiko750
    replied
    Imusarjojen alla/välissä kulkevat bensaletkut kanattanee uusia tässä välissä. V:eessä olevien jäähdtysnesteputkien O-renkaat myös uusiksi.

    Liimaamalla saa ne imusarjan tiivisteet pitäväksi jos eivät ihan kappaleiksi ole halkeilleet.

    Leave a comment:


  • MouTine
    replied
    Täälläkin monee kertaan mainostettu Pielmaier on hyvä paikka tilata osia. Varmasti saa tonnin kulumaan imusarjantiivisteihin jos täältä suomesta tilaa.

    Näkyykö niissä tiivisteissä mitään vuosilukua? Onko tosiaan alkuperäiset? Jossei ne murtuneet ole, niin kaippa ne voi liimalla tiivistää. Itse onnistuin ihan hyvin enkä näe miksei vois liimata.

    Muista piukata nokkien öljyämis banjot.

    Leave a comment:


  • MikkoJII
    replied
    Iltoja!

    Oma auto ei ole nyt kylläkään kasi, mutta e32 ja kysymys koskeekin m70b50 konetta ja tällä puolella taitaa olla paremmin tietoa ja toimintaa kuin tuolla e32 puolella.

    Elikkäpä otin tänään imusarjat ja venttiilikopat pois kun on vuotanut öljyä reippaanlaisesti venttiilikopan tiivisteestä, about jakopään kohdilta. Mites se uuden tiivisteen kiristys menikään ja mihin momenttiin? KL:ltä varmaan järkevin tilailla uudet tiivisteet.

    Sitten tämä kysymys koskien niitä imusarjan tiivisteitä. Oon kuullut niistä niitä "se on tonnin seteli" tarinoita enimmäkseen, mutta onko asia näin? Jos asia on näin niin minkälaisilla ratkaisulla olette säästäneet sen rahan? :think
    Ei nimittäin huvittaisi kasata tuota enää vanhalla tiivisteellä kasaan ja elää siinä "toivotaan toivotaan" fiiliksessä sitten. Tiiviste näytti päällisin puolin ihan hyvä kuntoiselta, mutta on aikasen kova. Ei siis mitenkään repeytyneeltä tms.

    Mitenkäs suuttimien huolto, O-renkaat ja kärkikupit vaihtoon kerran irti on? Ultraäänipesu? :think

    Onko jotain muuta mitä kannattaa tässä kohtaa katsoa kun on tuonkin verran purettu osaa pois? Tulpat varmaan vaihdan tässä samalla kuitenkin.

    Leave a comment:


  • Laku
    replied
    Originally posted by JTMD View Post
    MID

    Hinta oli valitettavan suolainen, mutta kun hermohan tuossa menee. Vaivoin korjaamani näyttö alkaa taas pikkuhiljaa prakaamaan.

    Eli mistä näitä saa? Amerikoissa noita jokunen oli, mutta kun se God Damn Tulli ja niiden hinnat.

    BMW osanumero oli 62136914687 tai vanha numero 62138354469 Englannin kielisellä näppiksellä.


    http://eshop.original-teile.de/index...am=62136914687 täällä ns. "genuine partsilla" 800€ :F
    Ohhoh, nyt on Bemari kyllä ruvennut ryöstämään ! Vielä vuosi sitten tuo oli runsas 400€.... :think

    Katsele Ebaytä, siellä on korjattuja ja jopa uusia mennyt hintaluokassa 200€.

    Leave a comment:


  • JTMD
    replied
    MID

    Hinta oli valitettavan suolainen, mutta kun hermohan tuossa menee. Vaivoin korjaamani näyttö alkaa taas pikkuhiljaa prakaamaan.

    Eli mistä näitä saa? Amerikoissa noita jokunen oli, mutta kun se God Damn Tulli ja niiden hinnat.

    BMW osanumero oli 62136914687 tai vanha numero 62138354469 Englannin kielisellä näppiksellä.


    http://eshop.original-teile.de/index...am=62136914687 täällä ns. "genuine partsilla" 800€ :F

    Leave a comment:


  • kasiviiskytä
    replied
    Dinan tms

    Onkos kellään laatikon boksissa Dinan lastua tai jotakin muuta vastaavaa? Onko mitään iloa? (Kenelläkään ylimääräisenä?)

    -jani

    Leave a comment:


  • Andep
    replied
    Tämähän ajaisi varmaan ihan hyvin asiansa?



    Tuolla pystyisi myös lukemaan mm. vanhempien toista autoa (e46), joten hintaluokassaan vaikuttaisi ihan hyvältä vaihtoehdolta. Tuon kaveriksi vaan INPA, läppäri ja sarjakaapeli koneen ja adapterin välille(ei taida tuossa tulla mukana), niin se olisi sitten siinä?

    Edit: tuli tilailtua, kommentoidaan mahdollisesti myöhemmin toiminnasta.
    Last edited by Andep; 21-12-2014, 02:01. Reason: Ostettu

    Leave a comment:


  • hrajasso
    replied
    Itselläni on ns. Migleniumin adapteri: http://www.miglenium.de/workshop_obd-ads.html. En tiedä myykö enään.

    Budjettiratkaisu on TinyADS jenkeistä ja joku kiinalainen halvin 20pin liitin, jonka purkaa:


    Tai sitten väsää kokonaan itse koko piirin: http://openlabs.co/projects/Tiny-ADS-Interface

    Leave a comment:


  • _chris_
    replied
    Originally posted by Andep View Post
    Kiitoksia! Jotaki tuon kaltaista odotinkin sisältävän. Kun vaan löytyisi valmis kokonaisuus (eli varmasti toimiva paketti) kerralla, niin pääsisi helpommalla asennusten suhteen...
    Saksasta do-it-auto firmasta tuli aikoinaan itse tilattua ADS-adapteri. Taisi olla tämä malli: http://doitauto.de/bmw-diagnose/33/b.../obd-rs232-com

    Sillä olen saanut INPA:n juttelemaan oman CSi:n kanssa.

    Edit: INPA tosiaan pitää hankkia ja asennella erikseen.

    Leave a comment:


  • hrajasso
    replied
    Ainakin INPA on varsin helppo saada toimimaan ihan itsekin asentelemalla.

    Leave a comment:


  • Andep
    replied
    Originally posted by hrajasso View Post
    Tietokone sarjaporttiliitännällä, ADS-adapteri ebaystä, vanhanmallinen pyöreä diagn.liitin ja INPA + DIS kevyellä googletuksella.
    Kiitoksia! Jotaki tuon kaltaista odotinkin sisältävän. Kun vaan löytyisi valmis kokonaisuus (eli varmasti toimiva paketti) kerralla, niin pääsisi helpommalla asennusten suhteen...

    Leave a comment:


  • hrajasso
    replied
    Tietokone sarjaporttiliitännällä, ADS-adapteri ebaystä, vanhanmallinen pyöreä diagn.liitin ja INPA + DIS kevyellä googletuksella.
    Last edited by hrajasso; 08-12-2014, 12:46.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎