BMW 800-sarja e31 Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Josunapalm
    replied
    Originally posted by EPDM View Post
    Eli ei saa olla liian kallis kun joku voisi tienata liian paljon mutta eikään liian halpa kun se sitten epäilyttää että on romu....

    Ah.. yrittäminen on niin ihanaa...

    No siis ei nuo ensimmäiset nyt liian kalliita ole. Maksan tuon mielelläni kunhan saan varmistuksen, että ovatko nuo vaihtokunnossa. Tiedustelin nyt vaan, että onko kellään kokemuksia millaisista vaihtoehdoista näihin.

    Leave a comment:


  • EPDM
    replied
    Eli ei saa olla liian kallis kun joku voisi tienata liian paljon mutta eikään liian halpa kun se sitten epäilyttää että on romu....

    Ah.. yrittäminen on niin ihanaa...

    Leave a comment:


  • Josunapalm
    replied
    Onkos porukka näihin paljon katteja joutunut vaihtamaan? Alan epäilemään niitä, kun en saa päästöjä läpi ja oon mielestäni jo kaiken muun mahdollisen tehnyt. Pitänee kurkata niihin tässä joku päivä. M70 siis kyseessä.

    Alkuperäisethän maksaa mansikoita. Joku perusmallin magnaflow ei taida ihan heittämällä mennä, kun tuo putkiston muoto on aika hankala. Onko joku tollasia laitellut? Tosin tuo pitäisi kuitenkin teettää jollain muulla, kun nuo hitsaushommat ei oo oikeen koskaan sujunu.

    Maailmalta löytyy myös tuollaisia: http://www.summitracing.com/int/part...bmw/model/850i. Hintaahan noilla taas on, mutta pitäisi ilmeisesti mennä aika mukavasti paikalleen ilman suurempia laikkauksia / hitsauksia. Tollasen linkin bongasin joskus aikaisemmin täältä foorumilta: http://www.ebay.com/itm/BMW-850i-5-0...item4d166b4449. Noissa taas epäilyttää se, kun ovat noin halvat.

    Ideoita, ajatuksia, kokemuksia?

    Leave a comment:


  • JTMD
    replied
    Originally posted by PappaST View Post
    Tilailin sitten 85:sen termarin ja viskon (OEM)...
    Katotaas paraneeko näillä.

    Jos kokeilis eka vaihtaa pelkän viskon ja kattelis paraneeko sillä...jos paranee niin sitten ennakoivana huoltona voisi talvella katella ton jäähdytyssysteemin läpi ja uusia mahdollisesti termari ja vesipumppu, samalla puhdistella syyläri kunnolla. Nyt tekis mieli vaan ajella, joten vapaaehtoiset rempat jää talvemmalle


    Seuraavaksi seuraa tyhmä kysymys:

    Minä kun en ole katsonut tuonne kasin tuulitunneliin.. onko siellä sitten lisäjäähdytyksenä sähköinen flektikin nesteille ettei kuumu liikaa? Ei vaan pelkästään ole visko joka hoitaa hommaa?
    Hurinahan keulalta kuuluu mutta oon ajatellut että se olis vaan ilmastoinnin puhallin

    Kattelin sekunnin realoemia enkä muka löytänyt sähköflektejä?
    Siellä se flekti on ja niinkuin tuossa mainittiinkin että myös syylarin lämpökytkin sen käynnistää. Itsellä sekin joskus hajosi ja viskon pystyi käsin pysäyttämään vaikka kone kuuma ja meni sitten molemmat vaihtoon. Siinä samassa vaihtu termari, paisari ja korkki. Päälle kun lyödään uusi sähköinen pumppu niin olen jo kaiken mokomasta vaihtanut. Eipä tarvi enää hetkeen jäähdytyshommia miettiä.

    Leave a comment:


  • PappaST
    replied
    Tilailin sitten 85:sen termarin ja viskon (OEM)...
    Katotaas paraneeko näillä.

    Jos kokeilis eka vaihtaa pelkän viskon ja kattelis paraneeko sillä...jos paranee niin sitten ennakoivana huoltona voisi talvella katella ton jäähdytyssysteemin läpi ja uusia mahdollisesti termari ja vesipumppu, samalla puhdistella syyläri kunnolla. Nyt tekis mieli vaan ajella, joten vapaaehtoiset rempat jää talvemmalle


    Seuraavaksi seuraa tyhmä kysymys:

    Minä kun en ole katsonut tuonne kasin tuulitunneliin.. onko siellä sitten lisäjäähdytyksenä sähköinen flektikin nesteille ettei kuumu liikaa? Ei vaan pelkästään ole visko joka hoitaa hommaa?
    Hurinahan keulalta kuuluu mutta oon ajatellut että se olis vaan ilmastoinnin puhallin

    Kattelin sekunnin realoemia enkä muka löytänyt sähköflektejä?

    Leave a comment:


  • Erich
    replied
    Originally posted by MouTine View Post
    Vai mitenkä näissä olikaan, käynnistyikö flekti ilmastoinninkompuran kanssa lämpötiloista huolimatta?
    Kyllä se tais näin tehdä. Kun se alkaa lämpöä siirtämään niin lauhdutin kuumenee nopeasti. Jos auto on paikallaan ja järjestelmän paine nousee riittävästi niin se heittää kompuran pois päältä/jää pätkimään, eikä viilennä kunnolla.

    Ohjautuikohan tuo flekti painekytkimen tiedon perusteella kakkosnopeudellekin, jos tarpeen? Tää tuli nyt ihan mutuna ulkomuistista. Vuosi sitten tätä kävin kaavioista läpi kun oli ilmastoinnin kanssa ropleemaa, mutta ei muista enää varmaksi.

    Leave a comment:


  • Erich
    replied
    Originally posted by PappaST View Post
    Oiskohan se viisainta laittaa toi 70 asteinen kun auto on pelkästään kesäkäytössä, ei pääsis lämpöileen jos ruuhkissa pitää tököttää helteillä.
    Jos auto on muuten kunnossa, niin itse en laittaisi kylmempää termaria. Jos se meinaa ylikuumentua, niin se ongelma ei kylmemmällä termarilla ratkea. Mielummin vaikka otat jäähdyttimen irti ja ruoppaat kennojen välit puhtaaksi, että siirtävät lämpöä paremmin. Ilmastoinnin lauhdutinkennon ja syylärin väliin mahtuu ihmeen paljon tauhkaa, joka peittää kennot.

    Toimiiko sähköflekti molemmilla nopeuksilla, ootko tarkistanut?

    Originally posted by PappaST View Post
    (paisarin korkki ja paisari on parin kuukauden ikäisiä).
    Onhan paisarin korkki myös tiukattu kunnolla kiinni? Tuntuu tyhmältä jutulta mutta sekin voi tehdä kaikkea kummaa.


    Originally posted by PappaST View Post
    Meinaako Erich että BEHRIN visko ois OEM laatuinen?
    Kyllä. On ollut ja on kaiketi vieläkin BMW:n toimittaja, nimet vaan vähän vaihtuu vuosikymmenestä ja tuotealueesta riippuen. Muistikuvan mukaan kaikki itellä vastaan tulleet alkuperäiset viskot ovat olleet Behrin leimalla. Voi niitä muitakin olla, mutta tää on ainakin varma.

    Leave a comment:


  • MouTine
    replied
    Originally posted by PappaST View Post
    Realoem näyttäis termostaateille monta eri vaihtoehtoa kasiin...

    for vehicles with hot-climate version

    thermostart 85cel 11531729720
    thermostart 70cel 11531731486

    For vehicles with National version auatralia

    thermostart 85cel 11531729720
    thermostart 70cel 11531731486

    Näyttäs olevan identtisiä nuo osanrot samanasteisissa termareissa..


    Oiskohan se viisainta laittaa toi 70 asteinen kun auto on pelkästään kesäkäytössä, ei pääsis lämpöileen jos ruuhkissa pitää tököttää helteillä.

    Jos nyt tilailis sitten uuden viskon ja termostaatin, jospa niillä pääsis
    probleemasta eroon. (paisarin korkki ja paisari on parin kuukauden ikäisiä).

    Meinaako Erich että BEHRIN visko ois OEM laatuinen?
    Tohon vielä lisäät ton anturin 61318361787, joka on 80/88 arvoilla. Noi on siis hitaan ja täystehon alarajan lämpötiloja jollon flekti käynnistyy, ei sammumis lämpöjä. Orkkis on 91/99. Tuon 70 asteisen termarin kanssa originaali 91/99 anturi ei varmaan päästä flektiä koskaan käynnistymään ja sillon se aikaamyöden jumittuu. Vai mitenkä näissä olikaan, käynnistyikö flekti ilmastoinninkompuran kanssa lämpötiloista huolimatta?

    Leave a comment:


  • Laku
    replied
    Behr on todennäköisesti orkkisvalmistaja.

    Leave a comment:


  • PappaST
    replied
    Realoem näyttäis termostaateille monta eri vaihtoehtoa kasiin...

    for vehicles with hot-climate version

    thermostart 85cel 11531729720
    thermostart 70cel 11531731486

    For vehicles with National version auatralia

    thermostart 85cel 11531729720
    thermostart 70cel 11531731486

    Näyttäs olevan identtisiä nuo osanrot samanasteisissa termareissa..


    Oiskohan se viisainta laittaa toi 70 asteinen kun auto on pelkästään kesäkäytössä, ei pääsis lämpöileen jos ruuhkissa pitää tököttää helteillä.

    Jos nyt tilailis sitten uuden viskon ja termostaatin, jospa niillä pääsis
    probleemasta eroon. (paisarin korkki ja paisari on parin kuukauden ikäisiä).

    Meinaako Erich että BEHRIN visko ois OEM laatuinen?

    Leave a comment:


  • Erich
    replied
    Originally posted by Arppa View Post
    Ei mahdu.
    Mulla on jopa yhdet 17":t jotka ei mahdu... Eikä todellakaan kaikki 16" kiekotkaan mene. Paitti jos kiristää vaan, monen saa kuitenkin hollille siten, että pultti menee kierteelle. Ei ollu mainintaa siitä, pitääkö sen pyöriä.

    Leave a comment:


  • Erich
    replied
    Originally posted by PappaST View Post
    Onko porukalla tajua kannattaako edes harkita tarvike viskoja, vai onko
    ne niin kuraa ettei kannata edes harkita?

    OEM hintaa en vielä tiedä mutta pistin kyselyä menemään.
    Laita sinne Behr, niin saat orkkiksen vähän halvemmalla. Satasen korvilla KL varaosilla. Merkitöntä en laittaisi.

    Tarkista paisarin korkki myös.

    Leave a comment:


  • MouTine
    replied
    Se on matalammilla lämpöarvoilla oleva flektin antura sinne syylärin päätyyn. Ei löydy E31 luettelosta, mutta olikohan 318ti tai 323ti kuvista löytyy tämmönen. Myös Facet tarvikevalmistaja tuntee tämän. Lämpöarvot tuossa anturissa passaa just hyvin tuon OEM trooppisen termarin kanssa.

    Leave a comment:


  • Laku
    replied
    Originally posted by Arppa View Post
    Siis tuossa toukassa pyörii alla, ensviikolla se saa uudet kumit noille vanteille. Kasissa on Rondell 58 koossa 8,5x17 ja 10x17 lähes uusilla renkailla.

    Ihan uteliaisuutta mitkä vanteet sulla ois...?
    No sittenhän tuo toimii .

    Vaikka nuo myynnissä olevat RH:t reilulla MIESTEN lipillä .

    Originally posted by MouTine View Post
    Uusi visko, trooppisen alueen termostaatti ja ...787 flektin anturi. Siinä ohjeet E31:sen päivittämiseksi kesäkäyttöön.
    Jep, orkkistermaria saa matala-asteisempana marmoriltakin kohtuuhintaan. Mikä on 787 flektin anturi?

    Leave a comment:


  • MouTine
    replied
    Originally posted by PappaST View Post
    Mahtavia helteitä pukannut

    Ainoa miinus että kasi meinaa kaupungissa hiljaa ajellessa hieman lämmetä.
    Normaalisti viisari sojottaa kohti suoraan ylös, mutta nyt +30 helteellä
    menee vielä siihen seuraavaan pykälään asteikossa.

    Vois miettiä viskon vaihtoa ehkä...

    Onko porukalla tajua kannattaako edes harkita tarvike viskoja, vai onko
    ne niin kuraa ettei kannata edes harkita?

    OEM hintaa en vielä tiedä mutta pistin kyselyä menemään.
    Uusi visko, trooppisen alueen termostaatti ja ...787 flektin anturi. Siinä ohjeet E31:sen päivittämiseksi kesäkäyttöön.

    Leave a comment:

Working...
X