BMW 800-sarja e31 Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Andep
    replied
    Mikä on yksinkertaisin tapa päästä käsiksi e31 850iA:n sisältöön? Eli kannettava tietokone, jossa sarjaporttiliitäntä? Minkälaiset ohjelmat kyseinen operaatio vaatii?

    Pitäisi isälle tälläinen joululahjaksi hankkia, joten mikäli jolta kulta tälläinen "autotallikone" ylimääräisenäkin sattuisi olemaan, niin ota yhteyttä!

    Leave a comment:


  • jx166
    replied
    Originally posted by Doni View Post
    Jaan tässä hieman omia ajatuksia kasin taka pitkittäistukivarsien puslista. Tukivarren takapusla on helppo vaihtaa kun on sopivat holkit käytössä. Etupusla tuotti hieman hämmennystä koska uusien OEM puslien keskitapit olivat eri asennossa puslan muuhun rakenteeseen nähden kun paikalla olleiden alkuperäisten. Google ohjasi bimmerforumsin artikkeleihin joista löytyi tarnointia etupuslista. http://forums.bimmerforums.com/forum...arms-revisited

    Olin yhteydessä Phoenixmotorsportin Gerryyn. Hänen eka vastaus oli että eivät nykyisin enää koskaa asenna vakiopuslia, vaan aina nuo polyuretaanipuslat. Voi tietysti olla syy myös siinä, että he myyvät polypuslia. Mutta osittain varmaan ihan oikea lähtökohta koska myös uudet vakiot noinkin painavassa autossa ovat melko hepposet. Phoenixmotorsport myy myös täysin kunnostettuja tukivarsia joissa on uudet oem takapuslat ja edessä polypuslat. Tukivarret ovat pulverimaalattuja ja vanhat pitää lähettää vaihdossa.

    Jos kuitenkin asentaa alkuperäiset puslat niin tärkeintä ei ole puslissa olevat merkinnät vaan se että pusla on lepoasennossa kun auto on renkaillaan. Jos olisin asentanut uudet puslat merkkien mukaan, olisi pusliin jäänyt valtava esijännitys.
    Ja auto jota Doni fiksasi oli allekirjoittaneen. Käytin auton tänään vielä nelipyöräsuuntauksessa ja nyt menee suoraan kuin juna. Thx Doni, olen erittäin tyytyväinen ! Huomenna sitten jännäillään katsastus ja sitten on kausi ohi.

    Leave a comment:


  • Doni
    replied
    Jaan tässä hieman omia ajatuksia kasin taka pitkittäistukivarsien puslista. Tukivarren takapusla on helppo vaihtaa kun on sopivat holkit käytössä. Etupusla tuotti hieman hämmennystä koska uusien OEM puslien keskitapit olivat eri asennossa puslan muuhun rakenteeseen nähden kun paikalla olleiden alkuperäisten. Google ohjasi bimmerforumsin artikkeleihin joista löytyi tarnointia etupuslista. http://forums.bimmerforums.com/forum...arms-revisited

    Olin yhteydessä Phoenixmotorsportin Gerryyn. Hänen eka vastaus oli että eivät nykyisin enää koskaa asenna vakiopuslia, vaan aina nuo polyuretaanipuslat. Voi tietysti olla syy myös siinä, että he myyvät polypuslia. Mutta osittain varmaan ihan oikea lähtökohta koska myös uudet vakiot noinkin painavassa autossa ovat melko hepposet. Phoenixmotorsport myy myös täysin kunnostettuja tukivarsia joissa on uudet oem takapuslat ja edessä polypuslat. Tukivarret ovat pulverimaalattuja ja vanhat pitää lähettää vaihdossa.

    Jos kuitenkin asentaa alkuperäiset puslat niin tärkeintä ei ole puslissa olevat merkinnät vaan se että pusla on lepoasennossa kun auto on renkaillaan. Jos olisin asentanut uudet puslat merkkien mukaan, olisi pusliin jäänyt valtava esijännitys.

    Leave a comment:


  • JTMD
    replied
    Originally posted by PappaST View Post
    Kuka se on vaihtanut kytkintä kasiin?

    Saapiko sen kytkimen sinne vaihdettua niin ettei tarvi mulkata konetta paikoiltaan?

    Kannattaisiko samassa rytäkässä harkita öljypohjan tiivisteiden vaihtoa?

    Onko tietoa? Kevät puolella pitäisi alkaa hommiin.
    Laatikko pitää nyt kuitenkin pudottaa alas jos sen ylemmän ö-pohjan tivarin haluaa vaihtaa kun ei saa pultteja kiinni/auki. Sen laatikossa olevan tulpan poistaminen ei saa aikaa pääsyä kaikkiin pultteihin.

    Leave a comment:


  • Laku
    replied
    Originally posted by PappaST View Post
    Kuka se on vaihtanut kytkintä kasiin?

    Saapiko sen kytkimen sinne vaihdettua niin ettei tarvi mulkata konetta paikoiltaan?

    Kannattaisiko samassa rytäkässä harkita öljypohjan tiivisteiden vaihtoa?

    Onko tietoa? Kevät puolella pitäisi alkaa hommiin.
    Täällä on vaihdettu. Kone voi olla paikallaan, mutta putkisto, kardaani ja vaihdelaatikko täytyy irrottaa.

    Leave a comment:


  • PappaST
    replied
    Kuka se on vaihtanut kytkintä kasiin?

    Saapiko sen kytkimen sinne vaihdettua niin ettei tarvi mulkata konetta paikoiltaan?

    Kannattaisiko samassa rytäkässä harkita öljypohjan tiivisteiden vaihtoa?

    Onko tietoa? Kevät puolella pitäisi alkaa hommiin.

    Leave a comment:


  • Tomi T
    replied
    Originally posted by Laku View Post
    Onko tietoa, käyttikö BMW samaa Getragia muissa korimalleissa kuin E31:ssä? Siis kyseessä tuo manuaali 6-gang.

    Edit: Getragin tyyppinumero laatikolle on: AK2860000614
    Ei oo muissa tuota isoa mörköä.

    Leave a comment:


  • Laku
    replied
    Onko tietoa, käyttikö BMW samaa Getragia muissa korimalleissa kuin E31:ssä? Siis kyseessä tuo manuaali 6-gang.

    Edit: Getragin tyyppinumero laatikolle on: AK2860000614
    Last edited by Laku; 16-09-2014, 08:46.

    Leave a comment:


  • BmAri
    replied
    Originally posted by hrajasso View Post
    Nikohan laittoi sinne CSi:hin eurojackpotin verran uutta osaa kytkimeen. Miten se nyt jo taas luistaa?
    Sano muuta kun kilsojakin on kertynyt vain pari tuhatta minun käytössä. Jonkunlainen Jack Pot tässä siis näyttäisi olevan edessä. Pitäisikö kokeilla kokista kytkimeen vai olisikohan Pepsi parempaa.

    Leave a comment:


  • hrajasso
    replied
    Nikohan laittoi sinne CSi:hin eurojackpotin verran uutta osaa kytkimeen. Miten se nyt jo taas luistaa?

    Leave a comment:


  • MouTine
    replied
    Uuden manual-mallisen Nissenssin ostin kahdella sadalla sillon joskus. Noissa kaiketi ei oo muita ongelmia ollut kuin että OEM:ssä on vaihteistoöljyn lauhduttimen nipat jotenkin paremmin / vahvistettu muoviseen vesitankkiin. Mutta sehän ei koskeya sua.

    Leave a comment:


  • Laku
    replied
    Originally posted by JTMD View Post
    Jaa, syylari vuotaa. OEM vai tarvike? Mitä merkkiä kannattaa harkita?
    Oem. Ei ne niin kalliita ole. Behr, joka on orkkisvalmistaja?

    Leave a comment:


  • JTMD
    replied
    Jaa, syylari vuotaa. OEM vai tarvike? Mitä merkkiä kannattaa harkita?

    Leave a comment:


  • EPDM
    replied
    Ellet ole kauheisti "miesmäisesti" polttanut kumia niin hieman ihmettelen että kytkin olisi jo taas lopussa. Muistaakseni minä vaihdoin senkin siihen. Vanhakin oli ok mutta "palanut" eli kytkinakselin tiiviste/stefa oli vuotanut ja öljyt päässyt levyyn.

    Ehkä näin oli uudestaan tapahtunut.

    Minulla on sitten uusi tehtaan kaksoismassapyörä siihen ( harvinainen!). Löysin sen vasta kun olin ehtinyt hankkia usasta se kevenetty versio mistä en oikein koskaan tykkänyt...
    Last edited by EPDM; 04-09-2014, 21:02.

    Leave a comment:


  • BmAri
    replied
    Originally posted by Laku View Post
    Lahjot katsastusmiehen ja vaimon tai oot vaan MIES ja ilmoitat vaimolle, että nyt lähden poikien leikkeihin .

    Sarjanumero? Valmistenumero löytyy sieltä tuulilasin alareunasta, kartturin puolelta näkee sen helpoiten.
    Eiköhän se tästä. Mieskiintiö tosin on vähissä, kun menin ostamaan tuon auton

    Leave a comment:

Working...
X