Mikä on yksinkertaisin tapa päästä käsiksi e31 850iA:n sisältöön? Eli kannettava tietokone, jossa sarjaporttiliitäntä? Minkälaiset ohjelmat kyseinen operaatio vaatii?
Pitäisi isälle tälläinen joululahjaksi hankkia, joten mikäli jolta kulta tälläinen "autotallikone" ylimääräisenäkin sattuisi olemaan, niin ota yhteyttä!
BMW 800-sarja e31 Kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Ja auto jota Doni fiksasi oli allekirjoittaneen. Käytin auton tänään vielä nelipyöräsuuntauksessa ja nyt menee suoraan kuin juna. Thx Doni, olen erittäin tyytyväinenOriginally posted by Doni View PostJaan tässä hieman omia ajatuksia kasin taka pitkittäistukivarsien puslista. Tukivarren takapusla on helppo vaihtaa kun on sopivat holkit käytössä. Etupusla tuotti hieman hämmennystä koska uusien OEM puslien keskitapit olivat eri asennossa puslan muuhun rakenteeseen nähden kun paikalla olleiden alkuperäisten. Google ohjasi bimmerforumsin artikkeleihin joista löytyi tarnointia etupuslista. http://forums.bimmerforums.com/forum...arms-revisited
Olin yhteydessä Phoenixmotorsportin Gerryyn. Hänen eka vastaus oli että eivät nykyisin enää koskaa asenna vakiopuslia, vaan aina nuo polyuretaanipuslat. Voi tietysti olla syy myös siinä, että he myyvät polypuslia. Mutta osittain varmaan ihan oikea lähtökohta koska myös uudet vakiot noinkin painavassa autossa ovat melko hepposet. Phoenixmotorsport myy myös täysin kunnostettuja tukivarsia joissa on uudet oem takapuslat ja edessä polypuslat. Tukivarret ovat pulverimaalattuja ja vanhat pitää lähettää vaihdossa.
Jos kuitenkin asentaa alkuperäiset puslat niin tärkeintä ei ole puslissa olevat merkinnät vaan se että pusla on lepoasennossa kun auto on renkaillaan. Jos olisin asentanut uudet puslat merkkien mukaan, olisi pusliin jäänyt valtava esijännitys.
! Huomenna sitten jännäillään katsastus ja sitten on kausi ohi.
Leave a comment:
-
Jaan tässä hieman omia ajatuksia kasin taka pitkittäistukivarsien puslista. Tukivarren takapusla on helppo vaihtaa kun on sopivat holkit käytössä. Etupusla tuotti hieman hämmennystä koska uusien OEM puslien keskitapit olivat eri asennossa puslan muuhun rakenteeseen nähden kun paikalla olleiden alkuperäisten. Google ohjasi bimmerforumsin artikkeleihin joista löytyi tarnointia etupuslista. http://forums.bimmerforums.com/forum...arms-revisited
Olin yhteydessä Phoenixmotorsportin Gerryyn. Hänen eka vastaus oli että eivät nykyisin enää koskaa asenna vakiopuslia, vaan aina nuo polyuretaanipuslat. Voi tietysti olla syy myös siinä, että he myyvät polypuslia. Mutta osittain varmaan ihan oikea lähtökohta koska myös uudet vakiot noinkin painavassa autossa ovat melko hepposet. Phoenixmotorsport myy myös täysin kunnostettuja tukivarsia joissa on uudet oem takapuslat ja edessä polypuslat. Tukivarret ovat pulverimaalattuja ja vanhat pitää lähettää vaihdossa.
Jos kuitenkin asentaa alkuperäiset puslat niin tärkeintä ei ole puslissa olevat merkinnät vaan se että pusla on lepoasennossa kun auto on renkaillaan. Jos olisin asentanut uudet puslat merkkien mukaan, olisi pusliin jäänyt valtava esijännitys.
Leave a comment:
-
Laatikko pitää nyt kuitenkin pudottaa alas jos sen ylemmän ö-pohjan tivarin haluaa vaihtaa kun ei saa pultteja kiinni/auki. Sen laatikossa olevan tulpan poistaminen ei saa aikaa pääsyä kaikkiin pultteihin.Originally posted by PappaST View PostKuka se on vaihtanut kytkintä kasiin?
Saapiko sen kytkimen sinne vaihdettua niin ettei tarvi mulkata konetta paikoiltaan?
Kannattaisiko samassa rytäkässä harkita öljypohjan tiivisteiden vaihtoa?
Onko tietoa? Kevät puolella pitäisi alkaa hommiin.
Leave a comment:
-
Täällä on vaihdettu. Kone voi olla paikallaan, mutta putkisto, kardaani ja vaihdelaatikko täytyy irrottaa.Originally posted by PappaST View PostKuka se on vaihtanut kytkintä kasiin?
Saapiko sen kytkimen sinne vaihdettua niin ettei tarvi mulkata konetta paikoiltaan?
Kannattaisiko samassa rytäkässä harkita öljypohjan tiivisteiden vaihtoa?
Onko tietoa? Kevät puolella pitäisi alkaa hommiin.
Leave a comment:
-
Kuka se on vaihtanut kytkintä kasiin?
Saapiko sen kytkimen sinne vaihdettua niin ettei tarvi mulkata konetta paikoiltaan?
Kannattaisiko samassa rytäkässä harkita öljypohjan tiivisteiden vaihtoa?
Onko tietoa? Kevät puolella pitäisi alkaa hommiin.
Leave a comment:
-
Sano muuta kun kilsojakin on kertynyt vain pari tuhatta minun käytössä. Jonkunlainen Jack Pot tässä siis näyttäisi olevan edessä. Pitäisikö kokeilla kokista kytkimeen vai olisikohan Pepsi parempaa.Originally posted by hrajasso View PostNikohan laittoi sinne CSi:hin eurojackpotin verran uutta osaa kytkimeen. Miten se nyt jo taas luistaa?
Leave a comment:
-
Nikohan laittoi sinne CSi:hin eurojackpotin verran uutta osaa kytkimeen. Miten se nyt jo taas luistaa?
Leave a comment:
-
Uuden manual-mallisen Nissenssin ostin kahdella sadalla sillon joskus. Noissa kaiketi ei oo muita ongelmia ollut kuin että OEM:ssä on vaihteistoöljyn lauhduttimen nipat jotenkin paremmin / vahvistettu muoviseen vesitankkiin. Mutta sehän ei koskeya sua.
Leave a comment:
-
Ellet ole kauheisti "miesmäisesti" polttanut kumia niin hieman ihmettelen että kytkin olisi jo taas lopussa. Muistaakseni minä vaihdoin senkin siihen. Vanhakin oli ok mutta "palanut" eli kytkinakselin tiiviste/stefa oli vuotanut ja öljyt päässyt levyyn.
Ehkä näin oli uudestaan tapahtunut.
Minulla on sitten uusi tehtaan kaksoismassapyörä siihen ( harvinainen!). Löysin sen vasta kun olin ehtinyt hankkia usasta se kevenetty versio mistä en oikein koskaan tykkänyt...Last edited by EPDM; 04-09-2014, 22:02.
Leave a comment:
-
Eiköhän se tästä. Mieskiintiö tosin on vähissä, kun menin ostamaan tuon autonOriginally posted by Laku View PostLahjot katsastusmiehen ja vaimon tai oot vaan MIES ja ilmoitat vaimolle, että nyt lähden poikien leikkeihin
.
Sarjanumero? Valmistenumero löytyy sieltä tuulilasin alareunasta, kartturin puolelta näkee sen helpoiten.
Leave a comment:
Leave a comment: