Muistaakseni ei tule. Kunhan kaikki imusarjasta päin on tulpattuna, ettei ime MAFin ohi ilmaa niin mikään ei muutu. Päästöihin tuo ei vaikuta, koska ne mitataan pakoputkesta eikä auton ympäriltä ilmasta
Vähän kyllä meinasin jos ECU säätää jotain erilailla kun venttiilit on poissa. Tai vaikka pukkaa vikaohjelmaa tai ihanmitävaan ihan sieltä auton sisältä elektroniikasta Mutta jos näin on niin heipparallaa koko systeemi
Jokin kolistaa kuskin puolella takana. Kuulostaa ihan iskarin yläpäältä muttei ole se kun just vaihdoin. Kaikki prikat tuli oikeisiin kohtiin ja oikein päin. Mistähän seuraavaksi. Katsuri ei löytänyt mitään väljääkään.
Tarkistahan lähemmin sitä iskarin yläpuolista kiinnitystä, ettei olisi kyse tästä ->
Bimmerforums is the preferred online BMW Forum and community for BMW owners. At Bimmerforums, you will find technical how-to information maintenance specifics audio advice wheel and tire combinations and model specific details not found anywhere else. Our professionals are here to help make sure you find the answers you need to your questions and our community is here to help other brainstorm ideas for the future.
mulla meni puolen vuoden sisällä, kumpikin puoli hajalle muttei ihan noin pahasti kuin linkissä... vain toisen mutterin kohdalta. Aluksi piti ääntä ennen kuin repesi. Sinne yläpuolelle kannattaa tehdä lisä palikat vahvikkeeksi.
Onko kaikissa 8-satasissa semmonen ritiöity reikä siinä ilmastoinnin hallintapaneelissa? Siinä kuskin puolen lämmönsäätö- ja puhaltimen nopeusrullien välissä? Vai onko se joku lisävaruste?
Nykyiset... '14 E500 Coupe
Ollut joskus... '07 MB CL63 AMG
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'94 Audi A8 4.2i V8
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6 ...Ja pienet sille!
Onko kaikissa 8-satasissa semmonen ritiöity reikä siinä ilmastoinnin hallintapaneelissa? Siinä kuskin puolen lämmönsäätö- ja puhaltimen nopeusrullien välissä? Vai onko se joku lisävaruste?
Siis vastaava kuin tuolla: http://e31.net/klimaautomatik_e.html? Bemareissahan on perinteisesti sisätilan lämpötila-anturi sijoitettu noiden hallintalaitteiden yhteyteen tuollaisen ritilän taakse. Ilmeisesti kyse samasta tässä.
BMW E31 850 CSi -93, BMW E38 735i -96
Ex: Land Rover D4 SDV6 HSE -12, VW Touareg Hybrid -10, Land Rover D4 3.0 TDV6 HSE -10, BMW E53 X5 3.0dA -04, BMW E39 530dAT -00, Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited -98, BMW E34 525i -91
Näin on mielestäni. Tossa dokumentissa selvitetty vielä toimintokin että miten e31 laitos käyttäytyy tuon anturin avulla.
Tässä vehkeessä on muuten vielä taukopuhalluskin
Reikä eli sen takana oleva "puhallin" on kaikissa automaatti-ilmastoiduissa IHKA eli kaikissa kaseissa. Sulla on varmaan myös automaattisisäilmankierrätys (AUC) jos se napukka on erilainen. Muista putsata se reikä paineilmalla säännöllisesti, pelaa automaattilämmönsäätö paremmin.
Mutta kun EI ole tuota reikää. Ilmaisesti mulla ei ole AUC mallia, vaan karvalakki. Myös semmonen rasian-näköinen anturi puutuu kuskin puolelta läheltä syyläriä.
Nykyiset... '14 E500 Coupe
Ollut joskus... '07 MB CL63 AMG
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'94 Audi A8 4.2i V8
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6 ...Ja pienet sille!
Mutta kun EI ole tuota reikää. Ilmaisesti mulla ei ole AUC mallia, vaan karvalakki. Myös semmonen rasian-näköinen anturi puutuu kuskin puolelta läheltä syyläriä.
S528A AUTOMATISCHE UMLUFT CONTROLL (AUC) AUTOMATIC AIR FLOW CONTROL
Tuollainen on varusteena itselläni kun tuosta netistä katsoi varustelistan.
Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.
Itse olen myös tarkistanut nuo omastani tälle kesää ja molemmat täysin ruosteettomat ja ehjät.
Mun mIelestä iskari tekee tuon äänen mistä aikasemmin puhuttiin., olin paikallistavinani sen siihen. Muttakun ehjät konin punaset iskarit ja vaimennusteho tallessa niin ei kehtais vaihtaa.
Comment