Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW 800-sarja e31 Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Juhis
    BTCF Honorary Member
    • Jul 2002
    • 19175
    • -

    Jotain E31 osaa olisi myynnissä, jos joku tarvitsee: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=250055
    All good things come to those who wait.

    Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

    Sound Factory Bar & Nightclub

    Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

    Comment

    • jori
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2003
      • 1011
      • Vantaa

      Autossani palaa check engine valo jatkuvasti

      Vikakoodiksi antaa lamda-anturin lämmitys rele. Vaikuttaa moottorin oikean puolen toimintaan.

      Mikähän se mahtaa noista releistä olla? Marmorilta ei saanut mitään vastausta vielä tänään.
      Ajossa: iX xDrive50 Fully Charged
      Exät: Tesla Model S LRR, G05 e45 M-Sport, F15 M50d, F15 30d, F11 535d, F30 Active Hybrid, E60 M5, E63 645CiA, W219 MB 350 CLS, E31 850iA, E90 320dA, E39 523iA, E39 540iA ACS, E36 328i Cab, Porsche 968, E36 M3, E39 540iA, E31 850iA, E36 M3, E34 525i, E30 325i M-Tech II, E30 325i kv, E30 318i, E30 316.

      Comment

      • P-J
        Bimmer Fanatic
        • Dec 2005
        • 491
        • Hervanta

        Originally posted by jori View Post
        Autossani palaa check engine valo jatkuvasti

        Vikakoodiksi antaa lamda-anturin lämmitys rele. Vaikuttaa moottorin oikean puolen toimintaan.

        Mikähän se mahtaa noista releistä olla? Marmorilta ei saanut mitään vastausta vielä tänään.
        Oliko tästä kyse?

        1264 Lamda (O2) Sensor Heater

        - Oxygen sensor heater
        - Sensor heating relay
        - Wire from DME control unit
        Check the oxygen sensor heater relay and air pump relay and supply wires


        EDIT
        Tsekkaas nää linkit:

        Last edited by P-J; 08-06-2012, 14:09.
        sigpic

        xenonled.com

        Comment

        • Josunapalm
          Bimmer Rookie
          • May 2008
          • 168
          • Lappeenranta

          Tulipa aloitettua tuo imusarjajumppa m70:iin huonon tyhjäkäynnin vuoksi. En ole varma johtuuko imuvuodoista / imusarjan tiivisteistä, muttä päätin nuo kuitenkin ottaa nyt auki kun samalla on helppo vaihtaa tulpat ja tutkia kaikki muutkin paikat huomattavasti helpommin.

          Itse asiaan. Mitkä tulpat tuonne kannattaa laittaa kun jokapaikassa ilmotetaan eri tulppia samalta merkiltäkin? En varmaan raaski uusia imusarjan tiivisteitä ostaa vaan tyydyn tiivistämään. Mitäs kamaa tuohon kannattaisi laittaa? Saako mittaamalla selvyyttä tulpanjohtojen kunnosta vai kannattaako nuo suosiolla vaihtaa jos ei tietoa onko vaihdettu koskaan? Mitäs muuta tuossa nyt kannattaisi tarkistella / tehdä kun tuo on levällään?

          Vinkkejä kuunnellaan.

          Comment

          • hrajasso
            Bimmer Fanatic
            • May 2008
            • 213
            • Järvenpää

            Kurkata venttiilikopan alle, että nokan öljyputkien banjotpultit ovat kiinni.

            Comment

            • JTMD
              Bimmer Fanatic
              • Apr 2006
              • 834
              • Helsinki

              Originally posted by Josunapalm View Post
              Tulipa aloitettua tuo imusarjajumppa m70:iin huonon tyhjäkäynnin vuoksi. En ole varma johtuuko imuvuodoista / imusarjan tiivisteistä, muttä päätin nuo kuitenkin ottaa nyt auki kun samalla on helppo vaihtaa tulpat ja tutkia kaikki muutkin paikat huomattavasti helpommin.

              Itse asiaan. Mitkä tulpat tuonne kannattaa laittaa kun jokapaikassa ilmotetaan eri tulppia samalta merkiltäkin? En varmaan raaski uusia imusarjan tiivisteitä ostaa vaan tyydyn tiivistämään. Mitäs kamaa tuohon kannattaisi laittaa? Saako mittaamalla selvyyttä tulpanjohtojen kunnosta vai kannattaako nuo suosiolla vaihtaa jos ei tietoa onko vaihdettu koskaan? Mitäs muuta tuossa nyt kannattaisi tarkistella / tehdä kun tuo on levällään?

              Vinkkejä kuunnellaan.
              Tulpat vaikka NKG BKR6EK tai BK6EQUP. Mitään Boshin tulppia ei kannata käyttää kuin koriste-esineinä

              Itse tiivistin imusarjan tiivisteet molemmin puolin tiivisteliimalla, että ei ihan pienestä värinästä alkais vuotamaan uudestaan.
              Samalla kun on imusarjat irti, niin venakopan kannet auki ja katot onko nokkien öljyputkien pultit kiinni. Uudet tiivisteet niihin kansiin
              -10 e93 325i
              -04 e46 320i
              -92 e31 850i 6speed
              -92 e30 325 cab
              -93 e36 M3
              -91 e36 325

              Comment

              • MouTine
                Bimmer Fanatic
                • Sep 2011
                • 803
                • Pori

                Imusarjajobista on kuvia mun projekti-topicissa viime kevät'talvelta tuola projekti-alueella. Ei tosiaan mikään vaikea homma, mutta työläs.

                EDIT: Sivulta 10 alkaen, eli tuosta klik'klik...
                Last edited by MouTine; 09-06-2012, 12:35. Reason: Hiiiiirihaukan jalanjäljillääää...
                Nykyiset...
                '14 E500 Coupe

                Ollut joskus...
                '07 MB CL63 AMG
                '04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
                '05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
                '94 Audi A8 4.2i V8
                '00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
                '92 BMW 850i 5.0i V12
                '96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
                '92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
                '78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
                '77 Ford Capri 2.8i V6

                ...Ja pienet sille!

                Comment

                • Josunapalm
                  Bimmer Rookie
                  • May 2008
                  • 168
                  • Lappeenranta

                  Tänään sain nuo imusarjat irti. Noin 10 tuntia mennyt tähän pisteeseen joten onhan tuossa hommaa. Avasin myös nuo venttiilikoppien kannet ja siellähän oli yksi noista pulteista tullut jo muutaman kierroksen ylöspäin, joten kiitoksia vain vinkistä.

                  Entiset tulpat oli NGK ZFR5F ja myös tuo NGK:n opas antaa tohon koneeseen tuon. Mitäs eroa noilla nyt sitte on noihin BK alkusiin?

                  Comment

                  • Josunapalm
                    Bimmer Rookie
                    • May 2008
                    • 168
                    • Lappeenranta

                    Mittailin yleismittarilla noita tulpanjohtoja. Puolalta tulevat oli n. 2 kohmia molemmat. Tulpille menevät olivat välillä 5,7 - 6,3 kohmia, paitsi kahdesta en saanut mitään arvoa eli varmaan menee vaihtoon noi johdotkin.

                    Comment

                    • Wiljami
                      Newbiemmer
                      • Feb 2008
                      • 27
                      • Lapua

                      Osaisiko joku kertoa mistä löytyy -91 850ia:n polttoainepumpun rele?

                      Välillä auto lähtee hyvin käyntiin, välillä ei lupaakaan ja joskus saa sahata jonkun aikaa, hörähtelee välillä ja lähtee käyntiin. Voisiko nuo oireet viitata polttoainepumppuihin tai releeseen?

                      Moottori käy molemmilla puolilla, täristää kylläkin kylmänä ja vähenee lämmetessään, muttei kuitenkaan lopu kokonaan.

                      Taustatietona vielä sen verran, että olen juuri vaihtanut uudet: venttilikoppien tiivisteet, liimannut imusarjat, ilmansuodattimien ja imusarjojen väliset putket, virranjakajat ja pyörijät, myös tulpat on vaihdettu.

                      Comment

                      • P-J
                        Bimmer Fanatic
                        • Dec 2005
                        • 491
                        • Hervanta

                        Huono kuva mutta kumminkin. Boksi löytyy konehuoneen takareunasta heti tuulilasin edestä oikealta puolen. Kansi muutamalla ruuvilla kiinni.

                        sigpic

                        xenonled.com

                        Comment

                        • P-J
                          Bimmer Fanatic
                          • Dec 2005
                          • 491
                          • Hervanta

                          Originally posted by jori View Post
                          Autossani palaa check engine valo jatkuvasti

                          Vikakoodiksi antaa lamda-anturin lämmitys rele. Vaikuttaa moottorin oikean puolen toimintaan.

                          Mikähän se mahtaa noista releistä olla? Marmorilta ei saanut mitään vastausta vielä tänään.
                          Oletkos tähän bonus-boksiin kurkannut? Onko yhtään samannäköinen kuin ao. kuvassa? Jos sieltä sulakkeita löytyy, niin tsekkaa ne.

                          sigpic

                          xenonled.com

                          Comment

                          • Wiljami
                            Newbiemmer
                            • Feb 2008
                            • 27
                            • Lapua

                            Kiitokset P-J kuvasta.

                            Testailin ja mittaisin releet ja molemmat kyllä toimii.
                            Ei vaan halua käynnistyä taas ollenkaan

                            Pari postausta aikaisemmin on tekstiä tämänhetkisestä ongelmasta.
                            Mitä seuraavaksi tarkkailun alle?

                            Comment

                            • Perlenbacher
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2010
                              • 1103
                              • Suomi

                              Bensanpaineet mittaukseen?

                              Comment

                              • P-J
                                Bimmer Fanatic
                                • Dec 2005
                                • 491
                                • Hervanta

                                Originally posted by Wiljami View Post
                                Kiitokset P-J kuvasta.

                                Testailin ja mittaisin releet ja molemmat kyllä toimii.
                                Ei vaan halua käynnistyä taas ollenkaan

                                Pari postausta aikaisemmin on tekstiä tämänhetkisestä ongelmasta.
                                Mitä seuraavaksi tarkkailun alle?
                                Kumpihan siellä nyt sitten olisi, soppa- vai sytkäonkelma? Haiseeko bensa starttaillessa? Vaan taitaa tämä äkkiä katkaista ruiskutuksen, jos sähköissä jotain mistä päättää, ettei olla menossa mihinkään?

                                Entäs vikakoodit?
                                sigpic

                                xenonled.com

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎