EDIT: Talvikelissä etenee oikein hyvin ainakin noilla kunnon Continentaleilla. Ainoan talvimiinuksen annan siitä, että luistonestoa ei saa pois päältä. Ei pääse käytännössä ollenkaan kylkimyyryä
Saa vissiin mutta vain salavalikon kautta, en ole itse kokeillut.
Hyvin se menee kovemmassakin vaihdissa ja tuulessa. Cittarin korkeus nyt joka tapauksessa ottaa tuulta enemmän kuin matalassa. Uudesta vitosesta vaihdoin i3. Kannattaa käydä koejamassa niin voi yllättyä positiivisesti. Ei hae uria noilla renkailla myöskään.
Kuinkas nämä i3:t pärjäävät talvikeleissä? Heitteleekö urat yms autoa vai onko vakaa ajatteva talvella?
Jos tälläisen auton ostaisi niin työmatka-ajossa reitillä olisi moottoritietä noin 10km ja olisi suotavaa että ratista ei tarvisi puristaa rystyset valkoisena...
Jos vertailukohta on täysvarusteltu M-sport vitossarja isolla koneella, niin ei se samanlainen ole. Mutta kun katsoo auton ulkomuotoa ja 155 leveitä renkaita, niin ihmeen hyvin menee. Kovan sivutuulen huomaa ja ohjaustuntuma on myös vähän erilainen kuin autobaanakiitureissa, mutta kyllä sillä pärjää. 10km nyt menee vaikka ilman ohjaustehostinta ja yksi kumi puhki
EDIT: Talvikelissä etenee oikein hyvin ainakin noilla kunnon Continentaleilla. Ainoan talvimiinuksen annan siitä, että luistonestoa ei saa pois päältä. Ei pääse käytännössä ollenkaan kylkimyyryä
Kuinkas nämä i3:t pärjäävät talvikeleissä? Heitteleekö urat yms autoa vai onko vakaa ajatteva talvella?
Jos tälläisen auton ostaisi niin työmatka-ajossa reitillä olisi moottoritietä noin 10km ja olisi suotavaa että ratista ei tarvisi puristaa rystyset valkoisena...
Kiinnostava kysymys. Oman kokemuksen mukaan ei ole vakaa ajettava kesälläkään .
Kuinkas nämä i3:t pärjäävät talvikeleissä? Heitteleekö urat yms autoa vai onko vakaa ajatteva talvella?
Jos tälläisen auton ostaisi niin työmatka-ajossa reitillä olisi moottoritietä noin 10km ja olisi suotavaa että ratista ei tarvisi puristaa rystyset valkoisena...
Vaimolle tässä on hiukan tuumailtu autoa jo pidemmän aikaa. Hänellä vaan ei satu olemaan mitään autokuumetta niin tämä on kytenyt tässä sitten jo pidemmän aikaa.... Ja hänelle miltei ainoa kriteeri autolle on että sillä pitää päästä paikasta a paikkaan b niin johonkin on kuulemma vedettävä raja että mitä tuo saa maksaa.
Oletko uittanut auton itse jostain?
Olet varmaan osannut speksata rouvalle mitä i3:lla ajaminen maksaa ja muut käyttökulut on? Nämä on kohtuu tuoreissa sähkökulkineissa käytettynä aika oivia pelejä kun laskee kokonaiskulut. Uuden hinnasta on jo yli puolet sulanut veks ja auto on kuitenkin melkein kuin uusi. Olen ostanut auton itse Saksasta merkkiliikkeestä ja mukaan tulee myös BMW Premium Selection takuuta reilusti. Chattiautoon pitäisi työntää kunhan kelit sallisi kunnon pesut ja myyntikuvat. Mutta jatketaan vaikka privalla ettei sotketa topikkia liikaa
Fraatille voisi olla hyvä yksilö tarjolla jos tarvetta vielä on? Noita on kaksi eksynyt talliin ja toisesta voisi luopua
Vaimolle tässä on hiukan tuumailtu autoa jo pidemmän aikaa. Hänellä vaan ei satu olemaan mitään autokuumetta niin tämä on kytenyt tässä sitten jo pidemmän aikaa.... Ja hänelle miltei ainoa kriteeri autolle on että sillä pitää päästä paikasta a paikkaan b niin johonkin on kuulemma vedettävä raja että mitä tuo saa maksaa.
Pro navi nyt kannattaa toki muutenkin olla kun se pieni lasten malli näyttää hölmöltä, mutta sen myötä tulee myös vakiostyrkkareihin vähän enemmän tehoa. Loppupeleissä aika pieni ero Harman Kardoneissa. Eroa siis toki on, mutta vähemmän kuin muissa mallisarjoissa on totuttu. Ja oikeastaan sen voisi tiivistää niin, että HK setti on i3:ssa yllättävän kehno kuitenkin.
Fraatille voisi olla hyvä yksilö tarjolla jos tarvetta vielä on? Noita on kaksi eksynyt talliin ja toisesta voisi luopua
Onkos tuolla sisätilojen lämmitykseeen käytettävällä lämpöpumpulla mitään virkaa käytännössä? Pärjää varmaan ilmankin vai onko oleellisesti parempi?
Lämpöpumppu ja REX ovat toisensa poissulkevia joten varmaan se isompi päätös on että ottaako REXin vai ei. VilleW tuossa aiemmin sanoi että hänelle REX on välttämätön, itse taas halusin nimenomaan ilman sitä. Sähköllä range hiukan pidempi ja vähemmän huollettavaa. Mutta jos pelkän sähkön range ei riitä omaan käyttöön niin sitten tietenkin REX.
Itse pidin pakollisina varusteina pikalaturia, penkin+akunlämmitystä, ja REX:iä. Ei jää ikinä tielle akun loppumisen takia. Etenkin kylmillä keleillä tärkeä varuste. H/K popit on kivat ja iso näyttö.
Osassa autoja on vain tuo hidaslataus. Katselin erästä yksilöä ja siinä tosiaan lataaminen onnistui ainoastaan 3.2kW teholla. Käytännössä pikalaturille autoa on siis turha ajaa.
Olin siinä käsityksessä että 94Ah autoissa olisi DC pikalataus vakiona mutta eipäs taidakaan olla. Kolmivaihe AC lataus niissä pitäisi olla kaikissa eli lataa 11kW jos vaan AC laturi on kytketty kolmeen vaiheeseen. Läheskään aina AC latureissa näin ei ole vaan lataa sitten yhdestä vaiheesta.
Oletan että i3:sta on puhe. Mielestäni 94Ah versiossa on aina sekä AC kolmivaihelataus (11kW) että 50kW DC lataus. Meillä kuunnellaan autossa paljon musiikkia niin HK poppikoneet oli meille "pakolliset". Katso että on penkinlämppärit koska ne kertoo samalla että autossa on akun lämmitys. Vuosi sitten kun me i3 ostettiin niin valikoima oli aika hyvä Suomessa, muutama firma tuntui roudaavan niitä aktiivisesti ulkomailta.
Ei taida saada nastoja.
Osassa autoja on vain tuo hidaslataus. Katselin erästä yksilöä ja siinä tosiaan lataaminen onnistui ainoastaan 3.2kW teholla. Käytännössä pikalaturille autoa on siis turha ajaa.
Juu se on tuo kapea ja korkea 155/70-19. Monenkin valmistajan kitkoja mukaanlukien Nokian siihen saa mutta nastaa ei taida olla keneltäkään. Voi olla että markkinatutkimus on osoittanut että menekki olisi huono tuollaiseen autoon.
Tälläset näyttää löytyvän. Tekeeköhän moisella merkillä yhtään mitään?
Leave a comment: