Katsotaanko REX-malli ladattavaksi hybridiksi vai sähköautoksi?
Mitataanko REX:n pakokaasupäästöt katsastuksessa?
Veroteknisesti ja Traficomin silmin se on hybridi. Siitä virheellisestä tulkinnasta ei sinänsä kannata pahastua kun se tarkoittaa sähköautoa pienempää vuosittaista ajoneuvoveroa
Autossa ei tällä hetkellä kuin kellahtavat lamput katossa, ei kartturin valoja eikä jalkatilassa midn.
Onko tietoa minkälainen dome light sinne uppoaa, ja netistä käsitin huhuista että sitten vain johdotusta joka ehkä pätisi footwell-valoihinkin?
Alkuun ajattelin vaihtaa vain katon lamput, mutta netti sanoo 194lamppua, ja jäi vähän epäselväksi meneekö esim. Tälläinen sinne?;
Philips Ultinon Pro3000 W5W T10 LED-polttimopari valkoinen https://m.motonet.fi/fi/tuote/431859...MaAqIJEALw_wcB
Piti ihan ihmetellä mikä toi rex on, mutta googlehan auttoi siihen. Jäin sitä vaan ihmettelemään, että kun rexin polttoainetankki on 9l, niin jossain todettiin sen kasvattavan rangea vain 100km:llä. Onko se polttoaineen kulutus todellakin noin iso rexillä?
Motarilla tai muussa maksimitilanteessa 100 km on ihan realistinen minimiarvo, mutta yleensä range on 140 ja 180km välissä kun ajellaan hitaampia 80 ja 100kmh teitä.
Piti ihan ihmetellä mikä toi rex on, mutta googlehan auttoi siihen. Jäin sitä vaan ihmettelemään, että kun rexin polttoainetankki on 9l, niin jossain todettiin sen kasvattavan rangea vain 100km:llä. Onko se polttoaineen kulutus todellakin noin iso rexillä?
Kulutus riippuu ajonopeudesta, mutta ei se ihan noin paljon kyllä ole. Itsellä näyttää n.150km rexin rangeksi yleensä. Ei ole tullut sillä ajeltua juurikaan mutta välillä joitakin kymmeniä kilometrejä kun ei viitsi mennä lataamaan välillä mihinkään
Piti ihan ihmetellä mikä toi rex on, mutta googlehan auttoi siihen. Jäin sitä vaan ihmettelemään, että kun rexin polttoainetankki on 9l, niin jossain todettiin sen kasvattavan rangea vain 100km:llä. Onko se polttoaineen kulutus todellakin noin iso rexillä?
vähän tuli vajaasti muotoiltua kysymys, kun en eritellyt sähkö/rex, mutta yhdellä istumalla aattelin sitä, että kaikki autossa kiinteästi olevat energiavarastot täynnä. kiitos noista omakohtaisista kokemusten jakamisista, sai riittävän kuvan.
Juu kyllä i3 rangea tappaa yli 100 km/h oleva vauhti aika hyvin. Nurkissa sit taas minusta äärimmäisen taloudellinen auto. Itsellä nurkka-ajossa keskikulutus pyörii 12-14kw välillä. Tällä mun 94ah paras range ollut nurkka-ajossa 250km.
Just viime viikonloppuna ajelin Naantalista Kiikalaan ja takas josta tuli aika tasan 200 km matka. Suurin osa moottoritietä ja cruisella 123km/h joka todellista 120 km/h. Tuosta matkasta joutui rexillä ajamaan n.40km, eli 160 km pääsin sähköllä ja keli oli +25.
94ah rexillä pääsee juuri ja juuri kesällä ilman rexiä Tampereelta kotiin 188 km kun satasen rajotukset on voimassa. Talvella noin 160 km jos pakkasta on -10 C ja rajoitukset 80kmh. (rex käynnistyy 6,5% kohdalla)
Kävin tänä kesänä heittämässä muutaman pidemmän päiväreissun. Ensimmäisellä tasan 700 kilometrin reissulla latailuihin meni aikaa 1:45h, ja toisella 700 kilometrin reissulla joka sisälsi myös pidemmät pätkät 120kmh aluetta noin 2h, josta osa meni ylilataamiseksi, kun i3 latautuu pikkasen liian nopeasti että kerkeisi syömässä tai kaupassa käydä kunnolla. Ekalla reissulla ei rex mennyt päälle ollenkaan, toisella reissulla ajoin Lahti-Kehä 3 rexillä.
Reilu 130 mittarinopeutta kulutus oli kokoajan yli 20kwh, eli 94ah akulla pääsee 100-130km väliin kun motaria ajaa normaaliin tapaan kesällä.
Näillä reissuilla i3 oli siihen verrattuna, että olisin heittänyt reissut 730d:llä noin puolisen tuntia hitaampi latausten takia.
En osaa sanoa, että mikä on pielessä, mutta mulla jäi i3 hankkimatta osaltaan noiden testien vuoksi. Mökkimatkaa on 210 km ja se pitää päästä yhdellä istumalla satasta ajellen.
Noita tasakaasutestejä löytyy Youtubesta vaikka kuinka monta eri nopeuksilla ajettuna. Tässä päästiin laskennallisesti 177 km 120 km/h nopeudella keväisessä >+ 10 C kelissä.
Mr. Nylandilla oli kyllä jotain isosti pielessä tuossa testissä. 120Ah:lla (vielä normi, ei S malli) pääsee kyllä +10c kelissä huomattavasti pidemmälle.
Eilen ajeli i3:n perässä motarilla 125km/h, kuinka pitkälle sillä pääsee yhdellä istumalla tuota nopeutta kesäkelissä?
Noita tasakaasutestejä löytyy Youtubesta vaikka kuinka monta eri nopeuksilla ajettuna. Tässä päästiin laskennallisesti 177 km 120 km/h nopeudella keväisessä >+ 10 C kelissä.
Putoaako range talvella 105km/h nopeudella minkä verran? (EV:den monet range riippuvuustekijät on tuttuja.)
Ei tuosta enää juuri putoa. Sanoisin, että talvirange on myös luokkaa 225km 100km/h rajotuksella. Sanoisin ehkä jopa, että 113km/h cruisessa tuon verran. Mutta nyt on muistinvaraista ja sisältää mutua
Leave a comment: