Announcement

Collapse
No announcement yet.

iX

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • torso1
    replied
    Originally posted by Tomi T View Post

    Ei ole ollut 20 vuoteen moisia BMW:ssä.
    no näin vähän arvelinkin.

    Leave a comment:


  • Tomi T
    replied
    Originally posted by torso1 View Post
    Tietääkö kukaan kuuluuko iX:ssä vakiovarusteena olla siellä peräkontissa jossain tunkki ja rengasavain? Mulla siellä on vain joku tumma styroksi-mötikkä jossa on hinauskoukku kiinni. Mietin vain itse että pitäisikö siinä olla myös tunkki/rengasavain lisäksi..
    Ei ole ollut 20 vuoteen moisia BMW:ssä.

    Leave a comment:


  • torso1
    replied
    Tietääkö kukaan kuuluuko iX:ssä vakiovarusteena olla siellä peräkontissa jossain tunkki ja rengasavain? Mulla siellä on vain joku tumma styroksi-mötikkä jossa on hinauskoukku kiinni. Mietin vain itse että pitäisikö siinä olla myös tunkki/rengasavain lisäksi..

    Leave a comment:


  • bittivirhe
    replied
    Originally posted by Esko View Post
    Onko tuo edelleen arkipäivää bemarilla, jos isompaa päivitystä haluaa, niin pitää käyttää huollossa päivityksessä? Kuulostaa juuri niin kivikautiselta, kuin Nokian puhelimet kertaheitolla, kun Apple tuli puhelinmarkkinoille. Vanha ei osaa uudistua. Oma tesla tarjoaa nytkin uutta päivitystä. Edellinen taisi tulla kk sitten ja autolla kuitenkin ikää kohta 8 vuotta.
    Kyllä ainakin X5:een ja i4:ään päivitykset tippuvat OTAna, mutta ne tulevat jonkin verran jäljessä siitä, mitä huollosta saisi (jos saisi). Harvoin noissa päivityksissä on ollut mitään merkittävää.

    Leave a comment:


  • jori
    replied
    Itsellä takana nyt 6kk ja 12tkm.
    Ensi kuussa säädetään takakontin tiiveyttä ja tehdään ohjelmistopäivitys merkkarilla.
    Muuten ei kummempia. Etuovet ovat ainut krittiikkiä herättävä asia. Mutta sellaista se on karmittomien ovien kanssa. En usko että talvi tekee niiden käytettävyydestä sen kummalisempaa kuin edellisissäkään autoissa.

    Minusta auto (50-malli) on paras sähkö SUV kokonaisuus mitä markkinoilta löytyy (hinta/laatu/kulutus/range/suorityskyky/tilat/käytettävyys).
    Kuuden viikon sisään tullut ajettua ulkomailla erillaisilla autoilla 2000km ja täytyy todeta että polttomoottori autot on aikamoisia dinosauruksia omaan verrattuna.

    Leave a comment:


  • torso1
    replied
    Kohta reilu kk takana iX50:n kanssa yhteiseloa. Ja kyllä täytyy taas todeta että on tuo hyvä sähköauto. Ei aivan yhtä käytännöllinen kuin X5 mutta hyvä kuitenkin. Tämä on kyllä paljon parempi ja mukavampi ajaa 22” Pirellin kesärenkaillakin kuin X5 20” renkailla. Ilma-alusta ja nelipyöräohjaus toimii kaupungissa ja maantiellä hienosti.

    Takatilan räminätkin saivat huollossa kuriin. Sivuosien muovikotelot olivat joutuneet käyttämään irti ja pehmustetta laittamaan väliin. Sitä kun pitää siitä ämpärimuovista kaikki tehdä niin näin käy.

    Suurimmat puutteet autossa selkeästi on etupenkit ja karmittomat ovet. Mulla on nuo parhaat ns. mukavuus etupenkit Amido-nahoilla. Ilmastoidut ja hieronnatkin löytyy. Molemmat varusteet ovat lähinnä vitsi. No okei, kyllä tuo tuuletus nyt jotenkuten toimii. Mutta penkit itsessään ovat melko puutteelliset säätöjen osalta. Reisituki ja yläosan kallistus puuttuu. Yläosan kallistus olisi itselle se tärkeämpi varuste. Kuukauden on saanu penkkejä veivata ja nyt on saanu sen siedettävään asentoon. Pitkällä matkalla kuitenkin huomaa et se on paljon huonompi kuin X5:n vastaava.
    Karmittomat ovet on myös huonot käytännön elämässä. Veikkaan että talvella tulee ongelmia. Soft close on vitsi jota kukaan ei muista käyttää. Lapset ja emäntä paiskoo ovia miten tykkää. X5:ssa tuo haitannut yhtään. Ja niinhän sitä auton ovia pitääkin paiskoa että kiinni menevät. Joten minusta tuo ei ole käyttäjän vika. Vain huonoa suunnittelua. Ovenkahvojen puuttuminen on minusta myös puute. Samoiten kun ovenkahvat puuttuu ja karmit, niin ovea on myös epämukava laittaa kiinni. Ei ole ns. jämäkkää kohtaa mistä ottaa kiinni.

    Kulmikkaaseen rattiin olen jo tottunut ja muilta osin auto on mielestäni varsin onnistunut. Ulkonäkö ei myöskään haittaa jne.

    Leave a comment:


  • jori
    replied
    Originally posted by Esko View Post
    Onko tuo edelleen arkipäivää bemarilla, jos isompaa päivitystä haluaa, niin pitää käyttää huollossa päivityksessä? Kuulostaa juuri niin kivikautiselta, kuin Nokian puhelimet kertaheitolla, kun Apple tuli puhelinmarkkinoille. Vanha ei osaa uudistua. Oma tesla tarjoaa nytkin uutta päivitystä. Edellinen taisi tulla kk sitten ja autolla kuitenkin ikää kohta 8 vuotta.
    Kyllä tämä iX on tehnyt päivityksiä kotona kun on yhteydessä verkkoon. En ole katsonut tarkemmin että mitä. Vaimo tuolla lähinnä ajelee…ex.Tesla päivitteli myös aika ajoin. Teslassa päivittyi viime talvena jopa radio kanavat sellaisiksi että logot näkyy 😂

    Leave a comment:


  • Esko
    replied
    Originally posted by jori View Post
    Kiitos tiedoista. Täytyy itsekin käydä säädättämässä kontin stoppareita jos sillä saisi hillittyä likaantumista. Ja jospa softan päivittäisivät myös jos tuo ei koti Wi-Fillä itse päivity…?
    Itsellä auto ollut n.6kk nyt ja tykkään kyllä edelleen todella kovasti.
    Onko tuo edelleen arkipäivää bemarilla, jos isompaa päivitystä haluaa, niin pitää käyttää huollossa päivityksessä? Kuulostaa juuri niin kivikautiselta, kuin Nokian puhelimet kertaheitolla, kun Apple tuli puhelinmarkkinoille. Vanha ei osaa uudistua. Oma tesla tarjoaa nytkin uutta päivitystä. Edellinen taisi tulla kk sitten ja autolla kuitenkin ikää kohta 8 vuotta.

    Leave a comment:


  • jori
    replied
    Originally posted by torso1 View Post
    Kiitti. Tänään saivat merkkarilla fixattua noi takakontin räminät. Siellä C- ja D-pilarin välissä olevat muovikotelot pitivät natinaa ja kolinaa koria vasten kuopissa yms. epätasaisella pinnalla ajettaessa. Siihen oli kuulemma ihan seikkaperäinen korjausohje olemassa. Käytännössä laittoivat sinne jotain lisähuopaa pehmukkeeksi. Peräluukun kumistoppareita olivat myös säätäneet. Eli niitä pyöritettäviä mustia rullia jotka ovat kiinni korissa molemmin puolin. Johon luukku pysähtyy kun sulkeutuessaan.

    Päivittivät samalla auton softan versioon 07/2023.45 kun valitin et Carplay pätkii ja välillä hävitti penkin asetuksen. Tuon päivityksen myötä oli tullut valikkoon akun manuaalinen esilämmitys ja ehkä jotain pientä muutakin. Jotenkin grafiikat ja Hudi näyttää myös paremmalta. En tiedä mikä mutta jokin. Oisko tarkkuus vähän parempi ja fonttikoko jotenkin erilainen. Eli alles gut.
    Kiitos tiedoista. Täytyy itsekin käydä säädättämässä kontin stoppareita jos sillä saisi hillittyä likaantumista. Ja jospa softan päivittäisivät myös jos tuo ei koti Wi-Fillä itse päivity…?
    Itsellä auto ollut n.6kk nyt ja tykkään kyllä edelleen todella kovasti.

    Leave a comment:


  • torso1
    replied
    Originally posted by jori View Post
    Onnea uudesta autosta.
    Minulla ei rämise mikään takakontissa.
    Ovet allekirjoitan, kaikkeen tottuu. Kun ovet on auki ja ikkunat alhaalla on ovet komeat
    Takakontin alue, jossa huomiovalot, likaantuu kun ajaa hiekkateillä tai lumipöllyssä. En tiedä onko ominaisuus vai mulla tiivisteissä vikaa…?
    Kiitti. Tänään saivat merkkarilla fixattua noi takakontin räminät. Siellä C- ja D-pilarin välissä olevat muovikotelot pitivät natinaa ja kolinaa koria vasten kuopissa yms. epätasaisella pinnalla ajettaessa. Siihen oli kuulemma ihan seikkaperäinen korjausohje olemassa. Käytännössä laittoivat sinne jotain lisähuopaa pehmukkeeksi. Peräluukun kumistoppareita olivat myös säätäneet. Eli niitä pyöritettäviä mustia rullia jotka ovat kiinni korissa molemmin puolin. Johon luukku pysähtyy kun sulkeutuessaan.

    Päivittivät samalla auton softan versioon 07/2023.45 kun valitin et Carplay pätkii ja välillä hävitti penkin asetuksen. Tuon päivityksen myötä oli tullut valikkoon akun manuaalinen esilämmitys ja ehkä jotain pientä muutakin. Jotenkin grafiikat ja Hudi näyttää myös paremmalta. En tiedä mikä mutta jokin. Oisko tarkkuus vähän parempi ja fonttikoko jotenkin erilainen. Eli alles gut.

    Leave a comment:


  • jori
    replied
    Originally posted by torso1 View Post
    No nyt on iX50 haettu pihaan. Ja onhan se hieno auto. Paljon parempi ajaa ja ketterämpi kuin X5. Miten näin edes voi olla kun auto on kuitenkin painavampi. Ehkä se johtuu matalasta painopisteestä yms. Ohjaus on tarkka ja kevyt. Ehkä jopa liiankin kevyt omaan makuun. Toki Sport-asennolla se paranee mut en jaksa ajomoodia aina erikseen Sportille kääntää. Vähän hölmöä et käynnistyksessä olevaa Personal moodia ei pysty räätälöimään haluamilleen asetuksille. Mikä ihmeen Personal mode se sellainen on. Ehkä täytyy softakavereiden vielä hieman miettiä juttuja paremmaksi käyttäjän kannalta. Ilmajouset ja 4p-ohjaus on kyllä kiva. Auto on 22” tehdasvanteilla ja Pirellin P Zero Elect -renkailla. Aivan uskomattoman hiljainen ja mukava on ajaa tollakin setillä. Vaikka kyllä mieluummin ajaisin 21” renkailla. Täytyy vielä vähän funtsia miten tän hoitaa kun nykyiset Pirellit tulevat tiensä päähän.

    Karmittomista ovista en edelleenkään tykkää. Ovat halvan oloiset ja muutenkin jotenkin oudommat käyttää kun vertaa ex G05 X5:en oviin jotka pystyi ihan huolella paiskomaan kiinni. Soft closet löytyy myös mut ne on kyllä aikamoinen vitsi tuossa iX:ssä. Toimivat vasta aivan lopussa kun ovi on jo kiinni salvassa. No ovet on mitä on. Toinen asia on nuo mukavuuspenkit penkit. Tästä löytyy täysnahka Amidot jotka on myös tuuletettu ja hieronnat löytyy myös. Hierontatoiminto on aivan hyödytön varuste mut tuuletus on ihan kiva. Varsinkin kun lämmitystä ja tuuletusta pystyy ajamaan tarvittaessa samaan aikaan penkkiin. X5:en Comfort Merinot on paremmat istua. iDrive 8 oppii myös pikkuhiljaa käyttämään. Yhtä käytännöllinen se ei ole kuin iDrive7 mut kyllä sen kanssa pärjää. Merkkarilla täytyy vaan käydä asennuttamassa viimeisen softaversio 07/2023 jossa tuo akun manuaalinen esilämmitys on lisättynä iDrive valikon taakse.

    Kiinteä panoraama lasikatto on mielestäni kiva. Autosta saa mukavan valoisan ja tarvittaessa auringon saa myös blokattua pois. Tuo toimii minusta hyvin. Joten ei valittamista. Sisusta on laadukas ja avaran tuntuinen. Samaa laatutasoa kuin X5. Ehkä jopa vähän laadukkaampi. Ja kyllä auton ulkonäköönkin myös tottuu. Vähän aikaa kun sitä kattelee niin tietyistä kulmista näyttää jopa todella hyvällä. Ja tietyistä kulmista taas melkoiselle pökäleelle.

    Kulutus yllätti positiivisesti. Matka-ajossa menee todella maltillisesti. Toistuvasti saa kyllä alle 20 kWh/100km. Sunnuntaina tultiin mökiltä kotiin niin 203km matka meni 16,8 kWh/100km kulutuksella ja ~87km/h keskinopeudella. Ei tuo ole paha noin isolle autolle kun ottaa huomioon vielä noin 22” tehdaspyörät.
    Laservaloista ei ole vielä mitään kokemusta kun en ole pimeällä ajanut. Kyllä kait nuo tien valaisee. Ja talvikulutuksen näkee sit talvella.

    Takakontin alueen ämpärimuovin käyttö lienee nykypäivää tän hintasissa Bemareissa. Hiekkatiellä montuissa takaboksin sisusta kyllä pitää jonkun verran ääntä. Muovit yms. siellä taitaa rämistä/kolahdella. Täytyy vielä vähän tarkemmin tutkia kun pääsee ajamaan huonommalla tiellä. Muuten olen kyllä varsin tyytyväinen autoon. Yhtä käytännöllinen se ei ole kuin X5 mutta on mielestäni hieno näyte siitä mihin Saksalainen insinööri pystyy kun kehitetään täyssähköauto. Täydellinen auto iX50 ei missään tapauksessa ole mutta on hyvä kompromissi kaikkea. Siihen et saadaan joskus täyssähköinen X5 Suomen markkinoille menee vielä useampi vuosi. Aikanaan sekin on varmasti todella hieno ja käytännöllinen auto. Sitä odotellassa ajellaan tällä. Eikä kyllä sähköautoilu pelota enää yhtään. Meni nimittäin niin kevyesti ja vaivattomasti matka tuolla Ruotsin Malmöstä tänne Kuopioon saakka.
    Onnea uudesta autosta.
    Minulla ei rämise mikään takakontissa.
    Ovet allekirjoitan, kaikkeen tottuu. Kun ovet on auki ja ikkunat alhaalla on ovet komeat
    Takakontin alue, jossa huomiovalot, likaantuu kun ajaa hiekkateillä tai lumipöllyssä. En tiedä onko ominaisuus vai mulla tiivisteissä vikaa…?

    Leave a comment:


  • torso
    replied
    No pakkohan sitä on jotain tehdä kun muuten kauppa ei käy. Valuuttaero ja yleinen hintataso vahvasti kyllä kannustaa edelleen hankkimaan ko. kotteron Ruotsin puolelta.

    Leave a comment:


  • Tomi T
    replied
    Hinnastopäivitystä tullut. 50-malli varusteilla muuttunut jonkin verran edukkaammaksi.

    Leave a comment:


  • |foder|
    replied
    Nelipyöräohjaus tekee ihmeitä, pidempikin laiva kääntyy yllättävän ketterästi.

    Leave a comment:


  • torso1
    replied
    No nyt on iX50 haettu pihaan. Ja onhan se hieno auto. Paljon parempi ajaa ja ketterämpi kuin X5. Miten näin edes voi olla kun auto on kuitenkin painavampi. Ehkä se johtuu matalasta painopisteestä yms. Ohjaus on tarkka ja kevyt. Ehkä jopa liiankin kevyt omaan makuun. Toki Sport-asennolla se paranee mut en jaksa ajomoodia aina erikseen Sportille kääntää. Vähän hölmöä et käynnistyksessä olevaa Personal moodia ei pysty räätälöimään haluamilleen asetuksille. Mikä ihmeen Personal mode se sellainen on. Ehkä täytyy softakavereiden vielä hieman miettiä juttuja paremmaksi käyttäjän kannalta. Ilmajouset ja 4p-ohjaus on kyllä kiva. Auto on 22” tehdasvanteilla ja Pirellin P Zero Elect -renkailla. Aivan uskomattoman hiljainen ja mukava on ajaa tollakin setillä. Vaikka kyllä mieluummin ajaisin 21” renkailla. Täytyy vielä vähän funtsia miten tän hoitaa kun nykyiset Pirellit tulevat tiensä päähän.

    Karmittomista ovista en edelleenkään tykkää. Ovat halvan oloiset ja muutenkin jotenkin oudommat käyttää kun vertaa ex G05 X5:en oviin jotka pystyi ihan huolella paiskomaan kiinni. Soft closet löytyy myös mut ne on kyllä aikamoinen vitsi tuossa iX:ssä. Toimivat vasta aivan lopussa kun ovi on jo kiinni salvassa. No ovet on mitä on. Toinen asia on nuo mukavuuspenkit penkit. Tästä löytyy täysnahka Amidot jotka on myös tuuletettu ja hieronnat löytyy myös. Hierontatoiminto on aivan hyödytön varuste mut tuuletus on ihan kiva. Varsinkin kun lämmitystä ja tuuletusta pystyy ajamaan tarvittaessa samaan aikaan penkkiin. X5:en Comfort Merinot on paremmat istua. iDrive 8 oppii myös pikkuhiljaa käyttämään. Yhtä käytännöllinen se ei ole kuin iDrive7 mut kyllä sen kanssa pärjää. Merkkarilla täytyy vaan käydä asennuttamassa viimeisen softaversio 07/2023 jossa tuo akun manuaalinen esilämmitys on lisättynä iDrive valikon taakse.

    Kiinteä panoraama lasikatto on mielestäni kiva. Autosta saa mukavan valoisan ja tarvittaessa auringon saa myös blokattua pois. Tuo toimii minusta hyvin. Joten ei valittamista. Sisusta on laadukas ja avaran tuntuinen. Samaa laatutasoa kuin X5. Ehkä jopa vähän laadukkaampi. Ja kyllä auton ulkonäköönkin myös tottuu. Vähän aikaa kun sitä kattelee niin tietyistä kulmista näyttää jopa todella hyvällä. Ja tietyistä kulmista taas melkoiselle pökäleelle.

    Kulutus yllätti positiivisesti. Matka-ajossa menee todella maltillisesti. Toistuvasti saa kyllä alle 20 kWh/100km. Sunnuntaina tultiin mökiltä kotiin niin 203km matka meni 16,8 kWh/100km kulutuksella ja ~87km/h keskinopeudella. Ei tuo ole paha noin isolle autolle kun ottaa huomioon vielä noin 22” tehdaspyörät.
    Laservaloista ei ole vielä mitään kokemusta kun en ole pimeällä ajanut. Kyllä kait nuo tien valaisee. Ja talvikulutuksen näkee sit talvella.

    Takakontin alueen ämpärimuovin käyttö lienee nykypäivää tän hintasissa Bemareissa. Hiekkatiellä montuissa takaboksin sisusta kyllä pitää jonkun verran ääntä. Muovit yms. siellä taitaa rämistä/kolahdella. Täytyy vielä vähän tarkemmin tutkia kun pääsee ajamaan huonommalla tiellä. Muuten olen kyllä varsin tyytyväinen autoon. Yhtä käytännöllinen se ei ole kuin X5 mutta on mielestäni hieno näyte siitä mihin Saksalainen insinööri pystyy kun kehitetään täyssähköauto. Täydellinen auto iX50 ei missään tapauksessa ole mutta on hyvä kompromissi kaikkea. Siihen et saadaan joskus täyssähköinen X5 Suomen markkinoille menee vielä useampi vuosi. Aikanaan sekin on varmasti todella hieno ja käytännöllinen auto. Sitä odotellassa ajellaan tällä. Eikä kyllä sähköautoilu pelota enää yhtään. Meni nimittäin niin kevyesti ja vaivattomasti matka tuolla Ruotsin Malmöstä tänne Kuopioon saakka.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎