Jep design on iX:ssä kohdillaa kyllä niin sisällä kuin ulkona
Mutta jos auto maksaa 140€ n niin törkeä 'säästölinja' materiaaleissa ja lisärahallakaan (lisävarusteet) tuota ei saa muutettua. Omassa äksässä on sisutukseen ruksittu täysnahat (kojelauta ylä&alaosat, ovet alas, istuimet myös muualta kuin istuinosalta) eli kaikki mikä näkyvillä oven alareunaa lukuunottamatta joka on muovia (ennenhän nämäkin verhoiltiin mustalla nahkalla täysnahasisutuksessa), alcantara-katto, comfort-penkit. Tähän nähden tuo iX oli hyvinkin askeettinen, vaikka koeajo IX50 olikin varmaan kaikki ruksit. Fiiilis on hieman että hyvä design mutta toteutus jäänyt kesken, sisätilojen laatu on äksässä vaan selvästi parempi sisällä. Merkittävin erilaisuus sisätiloissa on iX:n näyttö, joka tulee suoraan myös X5 fl tuollaisena. Tosin sitten myös loogiset ja halppokäyttöiset säätimet katoavat, mutta sitä tämä halpuutus on....
Tässä vaikuttaa sekin, että nyt sähköautojen aikakautena on trendi, ettei sitä nahkaa kuulu enää kenenkään haluta autoonsa. "ANIMAL SKIN! HYIHYI!" Kaikki pitäs olla ecomuovia ja sensate....muovipenkkiä
Tähän liittyen muuten sellainen anekdootti että olen aina pitänyt soft close ovia (jotka mullakin parissa bemarissa olleet) yhtenä turhimpana varusteena Mutta iX:ssä nuo karmittomat ovet rämähtävät kuin Datsunissa, joten siihen tosi tarpeen. jos minun tulevassa iX:ssä joku lyö oven kiinni ilman soft closea saa kävellä :
Samaa mieltä tuosta softclosesta. On suorastaan haitallinen varuste , kyytiläiset paiskovat ovia surutta , vaikka kuinka kieltäisi. Itseltäkin unohtuu ja edellisessä F15 .sta hajosikin kuljettajan ovesta juuri sen takia.
J halppokäyttöiset säätimet katoavat, mutta sitä tämä halpuutus on....
Tästä samaa mieltä! Tiettyjen toimintojen olisi syytä olla painikkeiden takana, mutta minkäs teet. Joku välivaihe tämäkin kai; tulevaisuudessa ei tarvitse edes näyttöä koskea vaan silmillä ohjata.
BTW: yksi ongelma on meidän kielemme. Englanniksi kai voi melkein kaikkea iX:ssä ohjata äänellä. Mm. lämpötlaa jne
Tähän liittyen muuten sellainen anekdootti että olen aina pitänyt soft close ovia (jotka mullakin parissa bemarissa olleet) yhtenä turhimpana varusteena Mutta iX:ssä nuo karmittomat ovet rämähtävät kuin Datsunissa, joten siihen tosi tarpeen. jos minun tulevassa iX:ssä joku lyö oven kiinni ilman soft closea saa kävellä
Minua taas sisätilat säväyttivät ja on askel tulevaisuuteen - tosin taas halpuutettuna. Bemareissa on sukupolvi sukupolvelta enemmän muovia. Mm. nyt omassa G05:ssa on halvempi sisusta kuin joskus oli F10:ssä (mm. ovitaskujen huovat)
Jep design on iX:ssä kohdillaa kyllä niin sisällä kuin ulkona
Mutta jos auto maksaa 140€ n niin törkeä 'säästölinja' materiaaleissa ja lisärahallakaan (lisävarusteet) tuota ei saa muutettua. Omassa äksässä on sisutukseen ruksittu täysnahat (kojelauta ylä&alaosat, ovet alas, istuimet myös muualta kuin istuinosalta) eli kaikki mikä näkyvillä oven alareunaa lukuunottamatta joka on muovia (ennenhän nämäkin verhoiltiin mustalla nahkalla täysnahasisutuksessa), alcantara-katto, comfort-penkit. Tähän nähden tuo iX oli hyvinkin askeettinen, vaikka koeajo IX50 olikin varmaan kaikki ruksit. Fiiilis on hieman että hyvä design mutta toteutus jäänyt kesken, sisätilojen laatu on äksässä vaan selvästi parempi sisällä. Merkittävin erilaisuus sisätiloissa on iX:n näyttö, joka tulee suoraan myös X5 fl tuollaisena. Tosin sitten myös loogiset ja halppokäyttöiset säätimet katoavat, mutta sitä tämä halpuutus on....
tietyt erikoisuudet (ratti, kehyksettömät ikkunat) vielä heikensivät tilannetta edelleen.
Tähän liittyen muuten sellainen anekdootti että olen aina pitänyt soft close ovia (jotka mullakin parissa bemarissa olleet) yhtenä turhimpana varusteena Mutta iX:ssä nuo karmittomat ovet rämähtävät kuin Datsunissa, joten siihen tosi tarpeen. jos minun tulevassa iX:ssä joku lyö oven kiinni ilman soft closea saa kävellä
Minua taas sisätilat säväyttivät ja on askel tulevaisuuteen - tosin taas halpuutettuna. Bemareissa on sukupolvi sukupolvelta enemmän muovia. Mm. nyt omassa G05:ssa on halvempi sisusta kuin joskus oli F10:ssä (mm. ovitaskujen huovat)
Se on juurikin noin Edes rahamiehet eivät voi perustella tälläisten laitteiden ostamista järjellä - meikäläisestä puhumattakaan! Minäkin olin varsin epäileväinen ensin, mutta reilun kolme päivää kun oli iX koeajossa niin - uskokaa tai älkää - X5:een istuminen aiheutti reaktion "Onpas tämä pieni ja vanhanaikainen!". Ja minulla on tämä 45e ollut vasta 9 kuukautta; ettei ole edes kyllästynyt. Upea laite, mutta iX sai waut ja efektit päälle. Ja se on menoa
Mulle rangella ei ole mitään merkitystä kun pisin normiajo on Riihimäki-Helsinki-Riihimäki
. Tunteellahan näin kallis auto ostetaan joka tapauksessa,
Se on juurikin noin Edes rahamiehet eivät voi perustella tälläisten laitteiden ostamista järjellä - meikäläisestä puhumattakaan! Minäkin olin varsin epäileväinen ensin, mutta reilun kolme päivää kun oli iX koeajossa niin - uskokaa tai älkää - X5:een istuminen aiheutti reaktion "Onpas tämä pieni ja vanhanaikainen!". Ja minulla on tämä 45e ollut vasta 9 kuukautta; ettei ole edes kyllästynyt. Upea laite, mutta iX sai waut ja efektit päälle. Ja se on menoa
Mulle rangella ei ole mitään merkitystä kun pisin normiajo on Riihimäki-Helsinki-Riihimäki
Muutamassa Youtube-pätkässä on kyllä väitetty eroa olevan. Itselle yksi tärkeä juttu on myös se, että ilma-alustan mukana tulee DDC - muuten sitä ei saa.
Joo, hintaerosta huolimatta omakin valinta menisi iX50 puolelle akunkoon vuoksi. Hieno auto ja tällä hetkellä ainoa aito sähköauto iX on BMW mallistossa, kun i3:n valmistus loppui.
Itsellä useammasta koeajosta huolimatta ei vaan herättänyt ostokiimaa. Jotenkin vaan ei oikein kokonaispaketti (erityisesti vaatimaton sisusta) vastannut huutoon ja tietyt erikoisuudet (ratti, kehyksettömät ikkunat) vielä heikensivät tilannetta edelleen. Odottelin että iX M60 olisi tuonut hieman sisälle hieman parannusta mm penkit, ratti, mutta ei. Näiden lisäksi olisi pitänyt tehdä kompromissia matka-ajossa ja vetokyvyssä, joten se alun pienikin into vaihtamiseen on hävinnyt.
Tässä tilanteessa ja tällä ajotyylillä (perhe on kasvanut 'rautaperse'-heimoon) hybridimalli on paras vaihtoehto, joten harkitsen vielä yhden uuden ostamista. Sähköauton aika on sitten joskus vuosikymmenen lopulla. Toki jos verotus syystä tai toisesta muuttuu tässä välissä merkittävästi, niin sitten pitää miettiä uudestaan. Katsellaan, millainen X5 FL tulee olemaan (ainakin kaksivaiheisesta laturista on huhuttu) ja ennen kaikkea millainen mörkö XM on Ainakin kesällä Münchenissä bongatuissa kahdessa XM:ssa oli soundit kohdillaan, mikä boomerin tunteisiin vetosi syvästi. Tunteellahan näin kallis auto ostetaan joka tapauksessa, olisihan se hienoa saada V8-kone verottajan 'erikoistarjouksesta' Ulkokuori XM:ssä oli peitetetty huolella. Pian kokonaisuus nähdään, keula on varmasti voimakasta keskustelua herättävä.
Minusta iX:ssä ilmajousituksen ja rautajousin ero on mitätön. Painopiste iX:ssä on niin paljon alempana, että rautajousiakaan ja ennenkaikkea kallistuskenvaimentimia ei tarvii valita niin, että jousituksesta tulisi epämukava. Samanlaista range roverimaista 'pehmeyttä' kuin X5:ssa ei minusta iX:n jousituksissa ei ole, vaikka erittäin mukava jousitus onkin.
Muutamassa Youtube-pätkässä on kyllä väitetty eroa olevan. Itselle yksi tärkeä juttu on myös se, että ilma-alustan mukana tulee DDC - muuten sitä ei saa.
En ajanut kuin normialustan, joka oli käytökseltään ihan ok. Eniten häiritsi vähän kolahtelu ja se ilma-alustan pehmeys (itse asiassa tietty "herraskaisuus" johon X5:ssa tottunt) puuttui
Minusta iX:ssä ilmajousituksen ja rautajousin ero on mitätön. Painopiste iX:ssä on niin paljon alempana, että rautajousiakaan ja ennenkaikkea kallistuskenvaimentimia ei tarvii valita niin, että jousituksesta tulisi epämukava. Samanlaista range roverimaista 'pehmeyttä' kuin X5:ssa ei minusta iX:n jousituksissa ei ole, vaikka erittäin mukava jousitus onkin.
En ajanut kuin normialustan, joka oli käytökseltään ihan ok. Eniten häiritsi vähän kolahtelu ja se ilma-alustan pehmeys (itse asiassa tietty "herraskaisuus" johon X5:ssa tottunt) puuttui
Kuume senkun kasvaa. Tuli ilmotus että ilma-alustaa ei saa ennen kuin marraskuun tuotantoslotissa ja koska se on minulle must niin sinne aikaisintaan siis tuotanto. Myös Signature paketti putoaa pois marraskuussa mutta B&W tulee saataville, ja siihen nyt päivitin. Eka Bemari mulla top end äänentoistolla. Tulee pitkä odotus
Koeajoitko molemmat alustat?
Ajoin kiertueella iX40 ja iX50 peräkkäin, jälkimmäisessä siis ilma-alusta (sekä nelipyöräohjaus). Oma fiilis oli että ilma-alustalla auton liikehdintä paremmin hallussa, mutta että toi normaali on mukavampi, pehmeämpi. Ja siis eihän kumpikaan nyt kuitenkaan ollut mitenkään sporttisen oloisia, joten tavallaan vaikea kaivata suuntaan tai toiseen. iX50 ohjaus kyllä oli omaan makuun vähän paremman tuntuinen sekä kääntöympyrä "ihan kiva" ..
Kuume senkun kasvaa. Tuli ilmotus että ilma-alustaa ei saa ennen kuin marraskuun tuotantoslotissa ja koska se on minulle must niin sinne aikaisintaan siis tuotanto. Myös Signature paketti putoaa pois marraskuussa mutta B&W tulee saataville, ja siihen nyt päivitin. Eka Bemari mulla top end äänentoistolla. Tulee pitkä odotus
Tosi nopeaahan tuo on, jos puhutaan vuoden 2022 marraskuusta :-)
Eli siis kaikki muut varusteet mitä saada voi paitsi B&W äänentoisto.....
Kuume senkun kasvaa. Tuli ilmotus että ilma-alustaa ei saa ennen kuin marraskuun tuotantoslotissa ja koska se on minulle must niin sinne aikaisintaan siis tuotanto. Myös Signature paketti putoaa pois marraskuussa mutta B&W tulee saataville, ja siihen nyt päivitin. Eka Bemari mulla top end äänentoistolla. Tulee pitkä odotus
Leave a comment: