Originally posted by volvostabemariin
View Post
iX
Collapse
X
-
-
Originally posted by tiko4tiko View PostJ halppokäyttöiset säätimet katoavat, mutta sitä tämä halpuutus on....
BTW: yksi ongelma on meidän kielemme. Englanniksi kai voi melkein kaikkea iX:ssä ohjata äänellä. Mm. lämpötlaa jne
Leave a comment:
-
Originally posted by volvostabemariin View PostTähän liittyen muuten sellainen anekdootti että olen aina pitänyt soft close ovia (jotka mullakin parissa bemarissa olleet) yhtenä turhimpana varusteena Mutta iX:ssä nuo karmittomat ovet rämähtävät kuin Datsunissa, joten siihen tosi tarpeen. jos minun tulevassa iX:ssä joku lyö oven kiinni ilman soft closea saa kävellä
Minua taas sisätilat säväyttivät ja on askel tulevaisuuteen - tosin taas halpuutettuna. Bemareissa on sukupolvi sukupolvelta enemmän muovia. Mm. nyt omassa G05:ssa on halvempi sisusta kuin joskus oli F10:ssä (mm. ovitaskujen huovat)
Mutta jos auto maksaa 140€ n niin törkeä 'säästölinja' materiaaleissa ja lisärahallakaan (lisävarusteet) tuota ei saa muutettua. Omassa äksässä on sisutukseen ruksittu täysnahat (kojelauta ylä&alaosat, ovet alas, istuimet myös muualta kuin istuinosalta) eli kaikki mikä näkyvillä oven alareunaa lukuunottamatta joka on muovia (ennenhän nämäkin verhoiltiin mustalla nahkalla täysnahasisutuksessa), alcantara-katto, comfort-penkit. Tähän nähden tuo iX oli hyvinkin askeettinen, vaikka koeajo IX50 olikin varmaan kaikki ruksit. Fiiilis on hieman että hyvä design mutta toteutus jäänyt kesken, sisätilojen laatu on äksässä vaan selvästi parempi sisällä. Merkittävin erilaisuus sisätiloissa on iX:n näyttö, joka tulee suoraan myös X5 fl tuollaisena. Tosin sitten myös loogiset ja halppokäyttöiset säätimet katoavat, mutta sitä tämä halpuutus on....Last edited by tiko4tiko; 16-08-2022, 08:20.
Leave a comment:
-
Originally posted by tiko4tiko View Posttietyt erikoisuudet (ratti, kehyksettömät ikkunat) vielä heikensivät tilannetta edelleen.
Minua taas sisätilat säväyttivät ja on askel tulevaisuuteen - tosin taas halpuutettuna. Bemareissa on sukupolvi sukupolvelta enemmän muovia. Mm. nyt omassa G05:ssa on halvempi sisusta kuin joskus oli F10:ssä (mm. ovitaskujen huovat)
Leave a comment:
-
Originally posted by volvostabemariin View PostSe on juurikin noinEdes rahamiehet eivät voi perustella tälläisten laitteiden ostamista järjellä - meikäläisestä puhumattakaan! Minäkin olin varsin epäileväinen ensin, mutta reilun kolme päivää kun oli iX koeajossa niin - uskokaa tai älkää - X5:een istuminen aiheutti reaktion "Onpas tämä pieni ja vanhanaikainen!". Ja minulla on tämä 45e ollut vasta 9 kuukautta; ettei ole edes kyllästynyt. Upea laite, mutta iX sai waut ja efektit päälle. Ja se on menoa
Mulle rangella ei ole mitään merkitystä kun pisin normiajo on Riihimäki-Helsinki-Riihimäki
Leave a comment:
-
Originally posted by tiko4tiko View Post. Tunteellahan näin kallis auto ostetaan joka tapauksessa,Edes rahamiehet eivät voi perustella tälläisten laitteiden ostamista järjellä - meikäläisestä puhumattakaan! Minäkin olin varsin epäileväinen ensin, mutta reilun kolme päivää kun oli iX koeajossa niin - uskokaa tai älkää - X5:een istuminen aiheutti reaktion "Onpas tämä pieni ja vanhanaikainen!". Ja minulla on tämä 45e ollut vasta 9 kuukautta; ettei ole edes kyllästynyt. Upea laite, mutta iX sai waut ja efektit päälle. Ja se on menoa
Mulle rangella ei ole mitään merkitystä kun pisin normiajo on Riihimäki-Helsinki-Riihimäki
Leave a comment:
-
Originally posted by volvostabemariin View PostMuutamassa Youtube-pätkässä on kyllä väitetty eroa olevan. Itselle yksi tärkeä juttu on myös se, että ilma-alustan mukana tulee DDC - muuten sitä ei saa.
Itsellä useammasta koeajosta huolimatta ei vaan herättänyt ostokiimaa. Jotenkin vaan ei oikein kokonaispaketti (erityisesti vaatimaton sisusta) vastannut huutoon ja tietyt erikoisuudet (ratti, kehyksettömät ikkunat) vielä heikensivät tilannetta edelleen. Odottelin että iX M60 olisi tuonut hieman sisälle hieman parannusta mm penkit, ratti, mutta ei. Näiden lisäksi olisi pitänyt tehdä kompromissia matka-ajossa ja vetokyvyssä, joten se alun pienikin into vaihtamiseen on hävinnyt.
Tässä tilanteessa ja tällä ajotyylillä (perhe on kasvanut 'rautaperse'-heimoon) hybridimalli on paras vaihtoehto, joten harkitsen vielä yhden uuden ostamista. Sähköauton aika on sitten joskus vuosikymmenen lopulla. Toki jos verotus syystä tai toisesta muuttuu tässä välissä merkittävästi, niin sitten pitää miettiä uudestaan. Katsellaan, millainen X5 FL tulee olemaan (ainakin kaksivaiheisesta laturista on huhuttu) ja ennen kaikkea millainen mörkö XM onAinakin kesällä Münchenissä bongatuissa kahdessa XM:ssa oli soundit kohdillaan, mikä boomerin tunteisiin vetosi syvästi. Tunteellahan näin kallis auto ostetaan joka tapauksessa, olisihan se hienoa saada V8-kone verottajan 'erikoistarjouksesta'
Ulkokuori XM:ssä oli peitetetty huolella. Pian kokonaisuus nähdään, keula on varmasti voimakasta keskustelua herättävä.
Last edited by tiko4tiko; 15-08-2022, 20:17.
Leave a comment:
-
Originally posted by tiko4tiko View PostMinusta iX:ssä ilmajousituksen ja rautajousin ero on mitätön. Painopiste iX:ssä on niin paljon alempana, että rautajousiakaan ja ennenkaikkea kallistuskenvaimentimia ei tarvii valita niin, että jousituksesta tulisi epämukava. Samanlaista range roverimaista 'pehmeyttä' kuin X5:ssa ei minusta iX:n jousituksissa ei ole, vaikka erittäin mukava jousitus onkin.
Leave a comment:
-
Originally posted by volvostabemariin View PostEn ajanut kuin normialustan, joka oli käytökseltään ihan ok. Eniten häiritsi vähän kolahtelu ja se ilma-alustan pehmeys (itse asiassa tietty "herraskaisuus" johon X5:ssa tottunt) puuttui
Leave a comment:
-
Originally posted by bittivirhe View PostTosi nopeaahan tuo on, jos puhutaan vuoden 2022 marraskuusta :-)
Leave a comment:
-
Originally posted by lnaukkar View PostKoeajoitko molemmat alustat?
.
Leave a comment:
-
Originally posted by volvostabemariin View PostKuume senkun kasvaa. Tuli ilmotus että ilma-alustaa ei saa ennen kuin marraskuun tuotantoslotissa ja koska se on minulle must niin sinne aikaisintaan siis tuotanto. Myös Signature paketti putoaa pois marraskuussa mutta B&W tulee saataville, ja siihen nyt päivitin. Eka Bemari mulla top end äänentoistolla. Tulee pitkä odotus
Ajoin kiertueella iX40 ja iX50 peräkkäin, jälkimmäisessä siis ilma-alusta (sekä nelipyöräohjaus). Oma fiilis oli että ilma-alustalla auton liikehdintä paremmin hallussa, mutta että toi normaali on mukavampi, pehmeämpi. Ja siis eihän kumpikaan nyt kuitenkaan ollut mitenkään sporttisen oloisia, joten tavallaan vaikea kaivata suuntaan tai toiseen. iX50 ohjaus kyllä oli omaan makuun vähän paremman tuntuinen sekä kääntöympyrä "ihan kiva" ..
Leave a comment:
-
Originally posted by volvostabemariin View PostKuume senkun kasvaa. Tuli ilmotus että ilma-alustaa ei saa ennen kuin marraskuun tuotantoslotissa ja koska se on minulle must niin sinne aikaisintaan siis tuotanto. Myös Signature paketti putoaa pois marraskuussa mutta B&W tulee saataville, ja siihen nyt päivitin. Eka Bemari mulla top end äänentoistolla. Tulee pitkä odotus
Leave a comment:
-
Originally posted by volvostabemariin View PostEli siis kaikki muut varusteet mitä saada voi paitsi B&W äänentoisto.....
Leave a comment:
-
Semmoinen havainto täytyy nyt iX:stä tehdä että vähän käytetyn sijaan kannattaa ehdottomasti (niin uskomatonta kuin se onkin!) ostaa uusi. Itse olen suosinut aina esittelyautoja tms. vähän ajettuja, mutta nyt sähköautobuumin takia nuo käytetyt (mitä tuodaan urakalla ulkomailta) ovat hinnoissaan - muutaman tonnin ajetut ovat uuden hinnoissa ja sitten hyvitys kuitenkin huonompi vaihtoautosta kuin uuteen
Leave a comment:
Leave a comment: