Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW i7

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • TheRipper
    replied
    Originally posted by Tiik View Post
    Tuli juuri käytyä MB:n sähkökiertueella ja kyllä ottaisin molemmat EQE:n tai EQS:n joka ikisen kerran ennen tätä kauheutta.
    No eipä nuo mesen muovisämpylät kyllä juurikaan sen nätimpiä ole kyllä...

    Todellisesti kauniit isot sähkikset on vielä aika vähissä...itseasiassa ei tule mieleen yhtäkään...

    Leave a comment:


  • tiko4tiko
    replied
    Originally posted by Tiik View Post
    Tuli juuri käytyä MB:n sähkökiertueella ja kyllä ottaisin molemmat EQE:n tai EQS:n joka ikisen kerran ennen tätä kauheutta.

    BMW merkkinä on etenkin muotoilullisesti nyt kehittymässä suuntaan, jossa joutuu koko ajan vilkuilemaan muihin leireihin. Harmin paikka.
    Niin muotoilu on vaan katsojasta kiinni, mutta epäilemättä seiskan muotoilu jakaa voimakkaasti mielipiteet toisin kuin esim EQS.

    Itse vilkuilin ja seurasin EQS:ää protovaiheessa. Aattelin, että tuleepa mersulta hienoa suunnittelua ja erilainen auto, mutta sarjatuotantomalli mitään sanomaton sämpylä. No ei varmaan ärsytä ketään mutta vaikea tuosta on innostua. EQS:ssä häiritseen itseäni eniten koelautaan upotettu näyttö hässäkkä, joka on aivan mauton ylilyönti, mikä on jopa ulkonäköä suurempi no go, koska se on näkyvillä koko ajan. Takavetoisena EQS:n saa kyllä ilmankin näyttöä. Teknisesti auto on kyllä kymppi, samoin ajoltaan.

    EQE on 'pilattu' aivan minimaalisella tavaratilalla, mikä oli tiedossa jo aika aikaisessa vaiheessa, ja ei ole ollut vaihtoehto. En ole edes vaivautunut katsomaan autoa paikan päälle. Vaikka EQE on samanlainen sämpylä, se ei ihan yhtä pahalta valaalta näytä, ainakaan kuvissa.

    Seiskan naama on kieltämättä ristiriitainen, mutta osin se johtuu että kaikissa lehtikuvissa auto kuvataan alhaalta, jolloin keula korostuu. Toki tuolta se näyttää taustapeilistä. Mutta parkkipaikalla silmät on yleensä korkeammalla, jolloin se näyttä jo erilaiselta. Tämä käy hyvin ilmi videoesittelyissä. Luonnossa keulan massiivisuus laimentunee vielä lisää, mutta kyllähän to silti erottuva on .
    Last edited by tiko4tiko; 24-05-2022, 23:38.

    Leave a comment:


  • Tiik
    replied
    Tuli juuri käytyä MB:n sähkökiertueella ja kyllä ottaisin molemmat EQE:n tai EQS:n joka ikisen kerran ennen tätä kauheutta.

    BMW merkkinä on etenkin muotoilullisesti nyt kehittymässä suuntaan, jossa joutuu koko ajan vilkuilemaan muihin leireihin. Harmin paikka.

    Leave a comment:


  • tiko4tiko
    replied
    Tuli käytyä tänään konfaamassa i7. Aika hyvä tuli, pientä lämpöä nousi Kaksivärinen maalaus saa auton näyttämään todella hienolta, mutta lisähinta on aivan posketon - 12k€ . No tuon pystyy kiertämään helposti, ottamalla auton yksivärisenä, ja sitten yläosaan metallinhohtomusta kalvo. Kattohan on jo musta, vakiona iso kattoikkuna, joten lähinnä kalvoa tarvitaan konepeittoon ja takaluukkuun. Ja jos kyllästyy, saa auton takas yksiväriseksi helposti.

    i7:n sais vuoden vaihteessa, jos nyt kirjoittaisi harakanvarpaat papperiin. Vaikka määrittely onnistuu aika hyvin netissä, niin paikan päällä saa paljon lisätietoa varusteista, kiitos vaan selvittelystä

    Jään odottelemaan tietoa hybridin hinnasta ja sen varusteista (mm lataus). Datalehden puolesta 750e vaikuttaa erittäin hyvältä vaihtoehdolta. Hybridin valmistus alkaa helmikuussa 2023. Saksan hintojen perusteella pitäisi hybridin olla aika paljon halvempi, mutta Suomen hinnasta ei ollut vielä tietoa. Käytännössä i7:n on 'karvalakki' (jos näin tässä tapauksessa voi lainkaan sanoa), kun 750e on jo erittäin hyvillä varusteilla, ja varusteethan ne auton tekee

    Toivotaan että kesä ehtii pitkälle ennenkuin hybridin hinta on tiedossa, niin kevät kiima ehtii tasaantua.....

    Leave a comment:


  • tiko4tiko
    replied
    -väärä lanka-

    Leave a comment:


  • TheRipper
    replied
    Onhan tässä vähän samaa "niin ruma että melkein hieno" fiilistä kuin E65:ssa oli aikoinaan...ehkä 10 vuoden päästä tätäkin jo voisi himoita kuten kävi E65:sen kanssa.

    Leave a comment:


  • tiko4tiko
    replied
    Originally posted by OVi View Post
    Röyhkeä, roteva, komea. Bemarilta ei ole tullut noin hienoa edelläkäyvää muotoilua vähintään kymmeneen vuoteen. Ok, onhan tuossa Sitikkamaisuuksia ja hieman RR:ää, mutta siitä huolimatta hieno auto. Viimeisen kymmenen vuoden ajan on tullut joko pappamalleja, tai Kiialta näyttäviä luomuksia, mutta nyt näyttää löytyneen uusi suunta.
    Jo en tiedä, kummasti vaan uusi seiska koukuttaa, liekö sittten riittävän ruma Joka tapauksessa pitkästä aikaa sedan, johon voisi pitkän möhkökauden (07=>) jälkeen siirtyä. Mitä speksejä on tullut katsottua, niin ehkäpä kuitenkin hybridi ennemmin kuin täyssähkö. No sen näkee sitten aikanaan kun/jos ostopäätöstä on tekemässä. Käytettynähän seiska pitää ostaa, sen verran järjettömästi hinta syöksyy ensimmäisten kuukausien aikana kuten kaikki tuon hintaluokan autot.

    Leave a comment:


  • OVi
    replied
    Röyhkeä, roteva, komea. Bemarilta ei ole tullut noin hienoa edelläkäyvää muotoilua vähintään kymmeneen vuoteen. Ok, onhan tuossa Sitikkamaisuuksia ja hieman RR:ää, mutta siitä huolimatta hieno auto. Viimeisen kymmenen vuoden ajan on tullut joko pappamalleja, tai Kiialta näyttäviä luomuksia, mutta nyt näyttää löytyneen uusi suunta.

    Leave a comment:


  • jani
    replied
    Ensi fiilis: jäätävän ruma auto, i7 katsoessa kaikki Chris Banglen muotoilut näyttää erittäin kauniille.

    Leave a comment:


  • ritariässä
    replied
    Originally posted by peto2 View Post
    Jaa että ku kopioidaan Citroën Cactus ja lätkäistään siihen sian kärsä niin se on hyvä edustusautoksi?
    Citroën tosiaan tuli etuvaloista mieleen. Vaikeaa merkin oma identiteetti säilyttää tai tuhota. Konepellin alla voi olla kultaa, mutta ulkonäkö, hmm,:think

    Leave a comment:


  • TheRipper
    replied
    Originally posted by lnaukkar View Post
    Ulkoa semmosta RR presenssiä aistittavissa
    Tuo on totta. Korkea vyötärölinja ja massiivinen nokka tuo RR:n mieleen kyllä. Mutta eipä sekään nyt välttämättä ihan hyvä asia ole.. (Vaikka RR Wraith onkin SE auto minkä ostaisin cabriona jos lottovoitto sattuisi kohdalle!)

    Leave a comment:


  • nullzwei
    replied
    Aivan kauhea.

    Mutta kun laittaa hinnan tähtitieteelliseksi niin kauppa käy.

    Leave a comment:


  • peto2
    replied
    Originally posted by tiko4tiko View Post
    Hyvä tää on, paljon parempi kuin pitkään aikaan. Seiskan 'ongelma' on ollut että se on näyttänyt aivan liikaa samalta kuin 5-sarjalainen. Edustusauton kuuluu muutenkin erottua, eikä olla hajuton ja mauton saippuapala (esim EQS) Onhan tuossa vielä hajurakoa Rollsiin mutta hyvä noin, todellisuudessa varmasti upea ilmestys. Onnittelu vaan heille joilla on varaa ko. vaunuun. Rohkeutta toki pitää olla, sillä tuo auto huomataan missä liikkuukin. Ujommat voi hankkia Mersun tai Teslan

    Jaa että ku kopioidaan Citroën Cactus ja lätkäistään siihen sian kärsä niin se on hyvä edustusautoksi?

    Leave a comment:


  • tiko4tiko
    replied
    Originally posted by peto2 View Post
    Onhan tuo nyt taas aivan järkyttävää paskaa. Auto on niin luotaantyöntävän näköinen ettei speksitkään enää kiinnosta. Täysin luokattoman surkea esitys.
    Hyvä tää on, paljon parempi kuin pitkään aikaan. Seiskan 'ongelma' on ollut että se on näyttänyt aivan liikaa samalta kuin 5-sarjalainen. Edustusauton kuuluu muutenkin erottua, eikä olla hajuton ja mauton saippuapala (esim EQS) Onhan tuossa vielä hajurakoa Rollsiin mutta hyvä noin, todellisuudessa varmasti upea ilmestys. Onnittelu vaan heille joilla on varaa ko. vaunuun. Rohkeutta toki pitää olla, sillä tuo auto huomataan missä liikkuukin. Ujommat voi hankkia Mersun tai Teslan
    Last edited by tiko4tiko; 21-09-2024, 18:18.

    Leave a comment:


  • peto2
    replied
    Onhan tuo nyt taas aivan järkyttävää paskaa. Auto on niin luotaantyöntävän näköinen ettei speksitkään enää kiinnosta. Täysin luokattoman surkea esitys.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎