Eilen kävin koeajamassa uuden i7 xDrive 60:en. Olihan se hieno auto ajaa. Varmaan paras henkilöauto jolla olen koskaan ajanut jos kokonaisuutta mietitään. Autossa oli 21” matalaprofiilirenkaat ja todella mukavaa oli meno vielä noinkin isoilla pyörillä. Toki rengasääniä jo rupesi vähän olemaan Suomen alkukesän karheilla asfalteilla. Auto on todella pitkä ja painava mutta ilma-alusta ja 4p-ohjaus hävittävät tuon massan ja pituuden todella onnistuneesti. Ohjaus oli myös todella hyvä mielestäni. Kyllä seiskakin on vielä ihan kuskin auto kuten BMW:n kuuluu ollakin. Uudesta ohjauspyörästä myös tykkäsin kovasti. Ainut miinus tulee ämpärimuovin käytöstä sisätiloissa ja pienistä natinoista sisustuksessa. Tän hintanen auto ei saa rämistä mistään, ei mistään! Se on mun mielipide.
Esillä oli myös uusi XM mutta sillä ei päässyt koeajolle. Olihan se vaikuttavan näköinen pirssi, varsinkin edestä. Sisustuksesta tykkäsin itse kovasti. Mut itselle ei oikein auennut et mitä tehdas on miettinyt kun on tämmönen auton kehitellyt…
Vertailun vuoksi kävin ajamassa tänään sukulaisen uudella 500S mesellä. Oisko siinäkin ollut joku n. 200k€ hintalappu. Hieno oli mesekin ajaa. Ohjaustuntuma oli yllättävän tarkka ja tunnokas. Myös keskialueella. Ilma-alusta selkeästi mukavuuspainotteisempi kuin Bemarissa. Auto oli myös todella hiljainen. Vaikea sanoa kumpi oli hiljaisempi mese vai i7. Ässämersu on kuitenkin aika erilainen auto kuin i7 vaikka molemmat luksusluokan edustusautoja ovatkin. Mut mersussa ei kyllä sisusta natissut tai rämissyt. Ei yhtään!
Announcement
Collapse
No announcement yet.
BMW i7
Collapse
X
-
Originally posted by isolohko View PostAika merkillistä tuo ACC:n puute, muutaman Taycanin katsoin nettiautosssa, eikä ollut ihan yksin tuo, josta puuttui, adaptive cruisea varmaankin tarkoitit? Liekkö ollut valmistusaikaan komponenttipulaa.
Vaan miten kätevää että vaikkapa i4:ssa on rauta valmiina, ostelee softan sitten vaan.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by MajorDrake View PostEi todellakaan, ennemmin ostan vähän käytetyn Taycan Turbon ässällä tai ilman... Suomesta olis yksi Turbo S löytynyt sopivaan hintaan mutta se ACC:n puute oli liikaa...
Aika merkillistä tuo ACC:n puute, muutaman Taycanin katsoin nettiautosssa, eikä ollut ihan yksin tuo, josta puuttui, adaptive cruisea varmaankin tarkoitit? Liekkö ollut valmistusaikaan komponenttipulaa.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by isolohko View PostPlaid? :-)
Leave a comment:
-
-
Originally posted by MajorDrake View PostHeheh...
Modell 135.900,00
Ausstattung 53.940,02
Nachlass Modell und Ausstattung - 17.085,60
Händlerleistungen 1.349,00
Gesamtpreis 174.103,42
Jää ostamatta...
Edit: Eikä ko. tarjouksessa ole mitään mainintaa että auto ei ole uusi,
vaan 3005 km ajettu ja 11/2022 käyttöönotettu...Last edited by tiko4tiko; 10-05-2023, 18:52.
Leave a comment:
-
-
Heheh...
Modell 135.900,00
Ausstattung 53.940,02
Nachlass Modell und Ausstattung - 17.085,60
Händlerleistungen 1.349,00
Gesamtpreis 174.103,42
Jää ostamatta...
Edit: Eikä ko. tarjouksessa ole mitään mainintaa että auto ei ole uusi,
vaan 3005 km ajettu ja 11/2022 käyttöönotettu...Last edited by MajorDrake; 10-05-2023, 13:33.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by tiko4tiko View PostJotta tästäkin jtain oppisi muutakin kuin 'nopeat syö hitaat' niin mistä summasta Suomen alv lasketaan. Saksan myyntihinnasta vai Suomen verottomasta uuden hinnasta?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by MajorDrake View PostEi niitä kahteen kertaan tarvitse maksaa. Saksalaisen myyjän pitäisi säännösten mukaan
A) myydä auto ilman alvia yksityiselle (tai yritykselle)
B) tai palauttaa alvit yksityiselle ostajalle kun auto on Suomeen rekisteröity.
Edit: Taitaa hinnassa olla typo, varmaan 3:n tilalla pitäisi olla 8.
Edit2: ostin pois, katsotaan saako auton oikeasti tuolla hintaa ;-)Last edited by pyroz; 10-05-2023, 10:46.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by MajorDrake View PostEi niitä kahteen kertaan tarvitse maksaa. Saksalaisen myyjän pitäisi säännösten mukaan
A) myydä auto ilman alvia yksityiselle (tai yritykselle)
B) tai palauttaa alvit yksityiselle ostajalle kun auto on Suomeen rekisteröity.
Edit: Taitaa hinnassa olla typo, varmaan 3:n tilalla pitäisi olla 8.
Edit2: ostin pois, katsotaan saako auton oikeasti tuolla hintaa ;-)
Leave a comment:
-
-
Originally posted by MajorDrake View PostNo jaa, en kyllä osannut kuvitella aamulla että i7 tulis ostettua
Sinänsä jännä että auto näkyy vieläkin myynnissä vaikka mulla on siitä sähköpostissa tilaussopimus...
Tuskin hinta on väärin, tässä kevään aikana on ollut kolme muutakin alle 140k€ hyvinkin samoilla varusteilla. Näyttäisi että nuo alkupään esittelyautot ovat kaikki mallia "voll".
Leave a comment:
-
-
Originally posted by JPM50 View PostNo niin, sitähän minäkin, kokonaisen vuorokauden kerkesit vatuloimaan
Toivottavasti saat sen tuolla hinnalla, mitä sakemanni mainostaa.
Sinänsä jännä että auto näkyy vieläkin myynnissä vaikka mulla on siitä sähköpostissa tilaussopimus...
Leave a comment:
-
-
Originally posted by MajorDrake View PostNo tässä olin eilisen illan ja aamupäivän miettinyt mitä ostaisi tilalle kuin MS P100d tuli eilen myytyä...
Katotaas nyt saako auton tuolla hintaa ostettua.
OVH Suomen hinnastolla 203410€
Myynti-ilmoituksessa ei ollut km-lukemaa,
BMW:n tietokanta sanoo 3005 km ja käyttönotto 22-Nov-2022...
Esittelyauto...
Toivottavasti saat sen tuolla hinnalla, mitä sakemanni mainostaa.
Leave a comment:
-
Leave a comment: