Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW i7

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • torso1
    replied
    Eilen kävin koeajamassa uuden i7 xDrive 60:en. Olihan se hieno auto ajaa. Varmaan paras henkilöauto jolla olen koskaan ajanut jos kokonaisuutta mietitään. Autossa oli 21” matalaprofiilirenkaat ja todella mukavaa oli meno vielä noinkin isoilla pyörillä. Toki rengasääniä jo rupesi vähän olemaan Suomen alkukesän karheilla asfalteilla. Auto on todella pitkä ja painava mutta ilma-alusta ja 4p-ohjaus hävittävät tuon massan ja pituuden todella onnistuneesti. Ohjaus oli myös todella hyvä mielestäni. Kyllä seiskakin on vielä ihan kuskin auto kuten BMW:n kuuluu ollakin. Uudesta ohjauspyörästä myös tykkäsin kovasti. Ainut miinus tulee ämpärimuovin käytöstä sisätiloissa ja pienistä natinoista sisustuksessa. Tän hintanen auto ei saa rämistä mistään, ei mistään! Se on mun mielipide.

    Esillä oli myös uusi XM mutta sillä ei päässyt koeajolle. Olihan se vaikuttavan näköinen pirssi, varsinkin edestä. Sisustuksesta tykkäsin itse kovasti. Mut itselle ei oikein auennut et mitä tehdas on miettinyt kun on tämmönen auton kehitellyt…

    Vertailun vuoksi kävin ajamassa tänään sukulaisen uudella 500S mesellä. Oisko siinäkin ollut joku n. 200k€ hintalappu. Hieno oli mesekin ajaa. Ohjaustuntuma oli yllättävän tarkka ja tunnokas. Myös keskialueella. Ilma-alusta selkeästi mukavuuspainotteisempi kuin Bemarissa. Auto oli myös todella hiljainen. Vaikea sanoa kumpi oli hiljaisempi mese vai i7. Ässämersu on kuitenkin aika erilainen auto kuin i7 vaikka molemmat luksusluokan edustusautoja ovatkin. Mut mersussa ei kyllä sisusta natissut tai rämissyt. Ei yhtään!
    Last edited by torso1; 14-05-2023, 10:08.

    Leave a comment:


  • Tomi T
    replied
    Originally posted by isolohko View Post
    Aika merkillistä tuo ACC:n puute, muutaman Taycanin katsoin nettiautosssa, eikä ollut ihan yksin tuo, josta puuttui, adaptive cruisea varmaankin tarkoitit? Liekkö ollut valmistusaikaan komponenttipulaa.
    Eipä se omasta mielestä ole mitenkään kummallista. Monessa kohdassa haitallinen varuste (siis silleen lievällä tavalla, mielytymysasia). Toki joissain kohdissa tosi hyvä. Riippuu ajoprofiilista, että miten valitsee autoa tilatessa. Oma hommansa veistellä perinteiseksi cruiseksi joka kerta.

    Vaan miten kätevää että vaikkapa i4:ssa on rauta valmiina, ostelee softan sitten vaan.

    Leave a comment:


  • isolohko
    replied
    Originally posted by MajorDrake View Post
    Ei todellakaan, ennemmin ostan vähän käytetyn Taycan Turbon ässällä tai ilman... Suomesta olis yksi Turbo S löytynyt sopivaan hintaan mutta se ACC:n puute oli liikaa...
    Koska olet S Teslalla ja Taycanilla ajanut, miten kuvailisit eroja?

    Aika merkillistä tuo ACC:n puute, muutaman Taycanin katsoin nettiautosssa, eikä ollut ihan yksin tuo, josta puuttui, adaptive cruisea varmaankin tarkoitit? Liekkö ollut valmistusaikaan komponenttipulaa.

    Leave a comment:


  • MajorDrake
    replied
    Originally posted by isolohko View Post
    Plaid? :-)
    Ei todellakaan, ennemmin ostan vähän käytetyn Taycan Turbon ässällä tai ilman... Suomesta olis yksi Turbo S löytynyt sopivaan hintaan mutta se ACC:n puute oli liikaa...

    Leave a comment:


  • isolohko
    replied
    Originally posted by MajorDrake View Post
    Heheh...
    ...
    Jää ostamatta...
    Plaid? :-)

    Leave a comment:


  • tiko4tiko
    replied
    Originally posted by MajorDrake View Post
    Heheh...

    Modell 135.900,00
    Ausstattung 53.940,02
    Nachlass Modell und Ausstattung - 17.085,60
    Händlerleistungen 1.349,00
    Gesamtpreis 174.103,42

    Jää ostamatta...

    Edit: Eikä ko. tarjouksessa ole mitään mainintaa että auto ei ole uusi,
    vaan 3005 km ajettu ja 11/2022 käyttöönotettu...
    No huh huh. Tapa se on tämäkin saada klikkauksia, mutta myyminen voi olla vaikeempaa
    Last edited by tiko4tiko; 10-05-2023, 18:52.

    Leave a comment:


  • MajorDrake
    replied
    Heheh...

    Modell 135.900,00
    Ausstattung 53.940,02
    Nachlass Modell und Ausstattung - 17.085,60
    Händlerleistungen 1.349,00
    Gesamtpreis 174.103,42

    Jää ostamatta...

    Edit: Eikä ko. tarjouksessa ole mitään mainintaa että auto ei ole uusi,
    vaan 3005 km ajettu ja 11/2022 käyttöönotettu...
    Last edited by MajorDrake; 10-05-2023, 13:33.

    Leave a comment:


  • MajorDrake
    replied
    Originally posted by tiko4tiko View Post
    Jotta tästäkin jtain oppisi muutakin kuin 'nopeat syö hitaat' niin mistä summasta Suomen alv lasketaan. Saksan myyntihinnasta vai Suomen verottomasta uuden hinnasta?
    Saksan arvonlisäverottomasta hinnasta. Paitsi jos se on marginaaliverollinen niin sitten siitä. Sellaista marginaaliverotonta ei kannata ostaa jos on alle 6 kk /6001 km...

    Leave a comment:


  • pyroz
    replied
    Originally posted by MajorDrake View Post
    Ei niitä kahteen kertaan tarvitse maksaa. Saksalaisen myyjän pitäisi säännösten mukaan
    A) myydä auto ilman alvia yksityiselle (tai yritykselle)
    B) tai palauttaa alvit yksityiselle ostajalle kun auto on Suomeen rekisteröity.

    Edit: Taitaa hinnassa olla typo, varmaan 3:n tilalla pitäisi olla 8.

    Edit2: ostin pois, katsotaan saako auton oikeasti tuolla hintaa ;-)
    Niin noinhan sen kuuluisi mennä, että maksettavaa tulisi se 5% isompi Suomen alv. Mutta verottaja ohjeissaan on erikseen oikein esimerkkilaskelmin näyttänyt, että ei se Suomen verottajaa kiinnosta oletko jo alvit maksanut maksat ne uudestaan. Ja Saksan liikkeet eivät suostu alvitta kuluttajalle myymään. On kokeiltu. Eikä Ruotsissa.
    Last edited by pyroz; 10-05-2023, 10:46.

    Leave a comment:


  • JPM50
    replied
    Originally posted by MajorDrake View Post
    No jaa, en kyllä osannut kuvitella aamulla että i7 tulis ostettua

    Sinänsä jännä että auto näkyy vieläkin myynnissä vaikka mulla on siitä sähköpostissa tilaussopimus...

    Leave a comment:


  • tiko4tiko
    replied
    Originally posted by MajorDrake View Post
    Ei niitä kahteen kertaan tarvitse maksaa. Saksalaisen myyjän pitäisi säännösten mukaan
    A) myydä auto ilman alvia yksityiselle (tai yritykselle)
    B) tai palauttaa alvit yksityiselle ostajalle kun auto on Suomeen rekisteröity.

    Edit: Taitaa hinnassa olla typo, varmaan 3:n tilalla pitäisi olla 8.

    Edit2: ostin pois, katsotaan saako auton oikeasti tuolla hintaa ;-)
    Jotta tästäkin jtain oppisi muutakin kuin 'nopeat syö hitaat' niin mistä summasta Suomen alv lasketaan. Saksan myyntihinnasta vai Suomen verottomasta uuden hinnasta?

    Leave a comment:


  • tiko4tiko
    replied
    Originally posted by MajorDrake View Post
    No jaa, en kyllä osannut kuvitella aamulla että i7 tulis ostettua

    Sinänsä jännä että auto näkyy vieläkin myynnissä vaikka mulla on siitä sähköpostissa tilaussopimus...
    Onneksi olkoon

    Tuskin hinta on väärin, tässä kevään aikana on ollut kolme muutakin alle 140k€ hyvinkin samoilla varusteilla. Näyttäisi että nuo alkupään esittelyautot ovat kaikki mallia "voll".

    Leave a comment:


  • MajorDrake
    replied
    Originally posted by JPM50 View Post
    No niin, sitähän minäkin, kokonaisen vuorokauden kerkesit vatuloimaan

    Toivottavasti saat sen tuolla hinnalla, mitä sakemanni mainostaa.
    No jaa, en kyllä osannut kuvitella aamulla että i7 tulis ostettua

    Sinänsä jännä että auto näkyy vieläkin myynnissä vaikka mulla on siitä sähköpostissa tilaussopimus...

    Leave a comment:


  • JPM50
    replied
    Originally posted by MajorDrake View Post
    No tässä olin eilisen illan ja aamupäivän miettinyt mitä ostaisi tilalle kuin MS P100d tuli eilen myytyä...

    Katotaas nyt saako auton tuolla hintaa ostettua.
    OVH Suomen hinnastolla 203410€

    Myynti-ilmoituksessa ei ollut km-lukemaa,
    BMW:n tietokanta sanoo 3005 km ja käyttönotto 22-Nov-2022...
    Esittelyauto...
    No niin, sitähän minäkin, kokonaisen vuorokauden kerkesit vatuloimaan

    Toivottavasti saat sen tuolla hinnalla, mitä sakemanni mainostaa.

    Leave a comment:


  • MajorDrake
    replied
    vahinkotupla

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎