Jep, ei ollut autossa drive pro alustaa.
i7 xdrive60 ja vin wby51ej08pcm74977
Announcement
Collapse
No announcement yet.
BMW i7
Collapse
X
-
Originally posted by lnaukkar View PostMutkassa ja kääntäessä kallisteli aika verran.
^ iX parempi omaan silmään elikkäs ulkoa ja sisältä. i7 oli ehkä vähän vanhempaan makuun. Ajossa vähän innostavampi kans, ei yhtä steriili, mut voi olla että SUV saa mun päässä jotain anteeksi. Iso auto sekin on. Nää siis verrattuna keskenään, koska ajoin i7 perään just vertailun vuoksi iX.
Leave a comment:
-
-
Mutkassa ja kääntäessä kallisteli aika verran.
^ iX parempi omaan silmään elikkäs ulkoa ja sisältä. i7 oli ehkä vähän vanhempaan makuun. Ajossa vähän innostavampi kans, ei yhtä steriili, mut voi olla että SUV saa mun päässä jotain anteeksi. Iso auto sekin on. Nää siis verrattuna keskenään, koska ajoin i7 perään just vertailun vuoksi iX.Last edited by lnaukkar; 12-08-2023, 07:20.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by lnaukkar View PostVarmaan saman auton ajoin. Arvostan kyydin laatua ja hiljaisuutta. Moitin sitä että kyllästyin jo puolessa välissä koeajoa. Ohjaus oli parempi kuin odotin, muuten sitten vaappuu ja keinuu. Just tuo mainitsemasi iX oli omaan silmään paljon raikkaampi tapaus.
Miten iX:n pehmeä alusta (sport asennossakin) & painava on raikas? iX:llä tulee joka kerta mutkatiellä hieman epävarma tunnelma. Ihan sama onko rautajouset vai ilmajouset tai 40 vai 50 -malli, m60:llä en ole ajanut, väittävät että on parempi. Talvikelissä 'norsumaisuus' vain korostuu ja nopeuden kanssa saa olla tarkkana, koska massa ottaa ylivallan helposti. Isolla tiellä iX liikkuu toisaalta korkeaksi autoksi erittäin hienosti, ja korin liikkeet on paljon pienemmät kuin X5:ssa, mikä lisää mukavuutta. Mutta en kyllä raikkaaksi osaisi tuota sanoa, ennemmin isoksi autoksi joka myös tuntuun siltä.Last edited by tiko4tiko; 12-08-2023, 14:24.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by bittivirhe View PostMjoo, aika kivaa kyytiä tarjoaa tuo i7. Harvoja koeajamiani autoja, joita tulee ikävä. :-)
Hiljainen, vaimentaa hyvin täkäläisten teiden epätasaisuudet, äänentoisto kohdallaan, tilava, varusteita mukavasti. Sisusta ei yhtä "futuristinen" kuin iX:ssä, mikä on iso plussa.
Onneksi toimintamatka ei täytä omia vaatimuksia, niin ei tarvitse menettää yöuniaan.
Leave a comment:
-
-
Mjoo, aika kivaa kyytiä tarjoaa tuo i7. Harvoja koeajamiani autoja, joita tulee ikävä. :-)
Hiljainen, vaimentaa hyvin täkäläisten teiden epätasaisuudet, äänentoisto kohdallaan, tilava, varusteita mukavasti. Sisusta ei yhtä "futuristinen" kuin iX:ssä, mikä on iso plussa.
Onneksi toimintamatka ei täytä omia vaatimuksia, niin ei tarvitse menettää yöuniaan.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by tiko4tiko View PostOma suosikki Tanzanite sininen ja Tartufo sisustus eli tämä olis kyllä täydellinen
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/d...end_DES&vc=Car
Leave a comment:
-
-
Ensimmäiset täysvarusteltujen autojen hintapyynnöt 130k€ alueella, vastaavasti varusteltu auto uutena Suomessa ~200k€. Raju hinnanlasku, mutta sama se on muissakin superkallissa säkhköautoissa (EQS, Taycan).
Toinen näistä jopa 'Vaatehuoneen hinta' 25 egee alle rajan.
Alkaa olla jo pahin ylihinta ravisteltu pois. Valinnan varaa värin ja varusteiden osalta on 130-140 ikkunassa jo riittämiin. Itse arvostan DriveProta ja Gran Lusso sisutusta. Takapenkin hienouksilla ei niin väliä. Kasmirvilla istuimissa olisi kyllä hieno yksityiskohta, mutta sen yhteydessä tulee sittä takaosastolle koko setti, kuten noissa bongoissa...
Oma suosikki Tanzanite sininen ja Tartufo sisustus eli tämä olis kyllä täydellinen
No odotellaan vielä tovi, kyllä nuo tuosta vielä alaspäin tulee. Aika lähellä on jo oma ikkuna, jossa pitää alkaa aktivoitumaan ja hankkiutumaan nykyisestä eroon.Last edited by tiko4tiko; 30-07-2023, 12:56.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Petri.Kekkonen View PostTM 12/2023 sähköautovertailussa ihmettelivät i7:n jarrujen huonoutta kolmessa ekassa jarrutuskokeessa. Jarrut toimivat "normaalisti" vasta kun oli pari kertaa jarrutettu huippunopeudesta ja BMW (maahantuoja?) epäilee ongelmaksi korroosiota. Se ei varmaan yllätä että sähköautossa on jarrulevyt ruosteessa, mutta voiko tosiaan olla että edes kolme täysjarrutusta 100 km/h vauhdista ei riitä putsaamaan levyjä vaan tarvitaan vieläkin enemmän jarrutuksia tai sitten pari jarrutusta huippunopeudesta (mitä ei tietenkään kukaan tavallinen käyttäjä ikinä tee).
Kyllähän jarrutustulos parani TMn testissä myös kerta kerralta. Täysstoppi satasesta ei kuiteskaan mikään ihme suoritus ole. Puhdistaa toki jarruja muttei se nyt ruostetta pois pyyhi hetkessä. Käytännössä ruoste syö materiaalia pois, joten jarruja pitää käyttään niin paljon, että ko. syöpymä kuluu pois eli jarrulevyn pitää konkreettisesti ohentua. Huom parkkisella muutaman päivän aikana esim vesisateen seurauksena tullut pintaruoste lähtee kevyelläkin jarrutuksella.
Leave a comment:
-
-
TM 12/2023 sähköautovertailussa ihmettelivät i7:n jarrujen huonoutta kolmessa ekassa jarrutuskokeessa. Jarrut toimivat "normaalisti" vasta kun oli pari kertaa jarrutettu huippunopeudesta ja BMW (maahantuoja?) epäilee ongelmaksi korroosiota. Se ei varmaan yllätä että sähköautossa on jarrulevyt ruosteessa, mutta voiko tosiaan olla että edes kolme täysjarrutusta 100 km/h vauhdista ei riitä putsaamaan levyjä vaan tarvitaan vieläkin enemmän jarrutuksia tai sitten pari jarrutusta huippunopeudesta (mitä ei tietenkään kukaan tavallinen käyttäjä ikinä tee).
Leave a comment:
-
-
i7:sta tuli hinnastoon takavetoinen malli ja M70:lle sai hinnan. Aika mielenkiintoista että takavetoinen eDrive50 kuluttaa aavistuksen enemmän kuin xDrive60 malli. Mallit on 30k€ välein, nelivedon ja takavedon hintaero on samaa luokkaa kuin i5:ssakin.
Se on hyvä että hinnastoon tulee halvempia malleja, se vetää ennen pitkää käytettyjen kallimpien mallien hintoja voimakkaammmin alaspäin. Ja 'hyvässä' syösykierteessähän nuo i7:n hinnat on jo, koko ajan mobile.dehen ilmestyy tasaseen tahtiin 13x k€ hintaisia autoja, tosin ne myydään aika samoin tein.
Leave a comment:
-
-
^kiitos kokemuksistasi, mielenkiintoista tietoa.
Ja mitä tulee autoasioihin, sinä et todellakaan näpertele noissa hankinnoissasi.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by isolohko View PostKoska olet S Teslalla ja Taycanilla ajanut, miten kuvailisit eroja?
Aika merkillistä tuo ACC:n puute, muutaman Taycanin katsoin nettiautosssa, eikä ollut ihan yksin tuo, josta puuttui, adaptive cruisea varmaankin tarkoitit? Liekkö ollut valmistusaikaan komponenttipulaa.
Teslassa paremmat tilat, Taycan on matalampi ja takakontti huonompi, takaluukun verhoilu huonosti suunniteltu, mm. kauppakassit ei mahdu siihen kontin takareunaan vaan pitää tyrkätä 10-20 cm "syvemmälle".
Ajettavuus possun eduksi kaikin puolin, paitsi että sen moottorit on äänekkäämmät kuin Teslassa. Nappuloita räpläämällä Taycanissa on kaksi ihan eri luonnetta, ajettavuudeltaan yksi parhaista autoista (oikeastaan E9x ämmät kun ovat kevyempiä niin vielä mikroautomaisempia, silti niissä on jotain samanlaista), ja tarvittaessa kummiskin mukavia matkan tekoon.
Jarruista nyt ei voi oikein puhua samana päivänä. Ei tarvinne perustella?
Laatu on ihan eri luokkaa, tietysti Possuun on pitänyt varusteita ruksia että saa mm. kunnon nahat. Pussu ei nitise eikä natise, Model ässässä ärsytti mm. se että penkit on niin lähellä keskikyynärnojaa että nahat hinkkaa ja nitisee kokoajan sitä vasten kun vähänkään huonommalla tiellä ajaa.
Oma P100d (3/2019, myydessä 58 tkm) kävi 6 kertaa korjauksessa 11 kk ja ~29 tkm aikana. Tai valtaosa korjauksista tehtiin Rangerin toimesta, kerran piti käyttää Lempäälässä.
Siihen vaihdettiin mm:
-Yksi oven kahva
-Etuvalot oli juuri vaihdettu takuuseen ennenkuin ostin
-Etuvetarit
-Kattoluukun tiivisteet
-Yksi takavalo
-Valohoitoa annettiin päänäytölle useampaan kertaan, liimat kellastuu (näytön reunat siis)
-Kattoluukun vedenpostoletku oli irronnut ja konttiin tuli vettä, korjattiin itse
-Ratin asentotunnistin (tai siis koko ohjauspylvään elektroniikka mukaanlukien viikset)
-Yksi lokasuojakameran "teline"
-Yhden sisälokarin vaihdoin eteen kun oli nasta irronnut ja rengas syönyt reiän
Taycani oli about saman ajan ja kilsoja tuli siihen vähän vähemmän,
kaksi kertaa sain sen sekaisin kun ilman luistonestoa vähän leikin sillä,
uudelleenkäynnistyksellä tuli kuntoon (herjasi mm. nelivedosta jne), jossain vaiheessa tuli kutsu ko. vian takia softapäivitykseen jota en ehtinyt itse tehdä.
Tämä autokuume-episodi sai tänään sellaisen päätöksen että tuli alkupään Taycan Turbo S hommattua, pitää hakea se marmorilta Saksasta alkukuusta. Aika paljon asiassa painoi se että sain autoon 24 kk Approved takuun joka aikalailla vastaa tehdastakuuta... Vielä ei ollut vara siihen isompaan takakonttiin, olisi pitänyt 4s:ään tyytyä
Leave a comment:
-
-
Originally posted by 315i View PostTuo ACC on mielestäni äärest hyvä, mut makuasioita. Aamuruuhkissa saa huolettomasti ajella. Ja jos ei tykkää, kytkee sen pois ja käyttää normivakkaria. Myyntitilanteessa voi käydä juurikin niin, että se on no go.
Mutta odotellaan nyt, mitä uusi viitonen tarjoaa, ennenkuin sörkitään mihnkään suuntaan. Lisäksi Taycanissa tulee FL vuodelle 2024, joka vaikuttaa varmasti jonkin verran käytettyjen hintatasoon, erityisesti kallimpiin versioihin (turbo, turbo S), ja vaikutus voi olla merkittäväkin, jos rangeen tulee tuntuvaa parannusta.
Leave a comment:
-
-
Tuo ACC on mielestäni äärest hyvä, mut makuasioita. Aamuruuhkissa saa huolettomasti ajella. Ja jos ei tykkää, kytkee sen pois ja käyttää normivakkaria. Myyntitilanteessa voi käydä juurikin niin, että se on no go.
Leave a comment:
-
Leave a comment: