Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW i7

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • tiko4tiko
    replied
    i7 M70 julkistetaan Shanghaissa

    The most powerful all-electric BMW model: BMW M is introducing an all-electric performance model to spearhead the new BMW 7 Series range. The BMW i7 M70 xDrive (electric power consumption combined: 23.8 – 20.8 kWh/100 km in the WLTP cycle) is the most powerful model with an all-electric drive system in the overall BMW Group portfolio. Equipped with an electric motor at both the front and rear axle generating a maximum system output of 485 kW/660 hp* and an M-specific chassis, the new BMW i7 M70 xDrive delivers the perfect combination of electric mobility and performance, resulting in a driving experience unique in the luxury segment. The range-topping model of the new BMW 7 Series line-up accelerates from 0 to 100 km/h (62 mph) in 3.7 seconds, making it the fastest all-electric BMW model. Top speed is electronically limited to 250 km/h (155 mph).

    Leave a comment:


  • jori
    replied
    Varsinaisia ärsytyksen kohteita ei ainakaan vielä ole.
    Talliin kun peruuttaa niin tekee pakko jarrutuksia kun auto täytyy ajaa lähes seinään kiinni. Tuonkin turvallisuustoiminnon saa varmasti pois päältä.
    Teslan käyttöliittymä oli helpompi käyttää, ei ollut niin monen valikon takana tietyt toiminnot. Mutta näin nyt on bemarin iDriveissä…

    Foorumilta löytyy oma iX osio. Kannattaa loput mietteet laittaa sinne ettei mene seiska osio ihan OT.

    Leave a comment:


  • torso1
    replied
    Originally posted by volvostabemariin View Post
    Isoin ärsytys on ilmajousituksessa välillä sellainen kolahtelu kun hidastetöyssyihin ajaa. Ihan kuin jousitus pohjaisi - juu kuten rautajousissa. Mikä lie; mutta ärsyttävää on!
    Tuskin tuo ilmajousista tulee..tai mistäpä sitä tietää. Jos tuo kolahtelu on säännöllistä niin vie auto merkkarille huoltoon ihmeessä. Voi olla kyse myös tukivarsien puslista tms. mullahan piti uuteen G05:een vaihtaa muutamat tukivarret taakse vähän vastaavan ongelman takia jo heti alkumetreillä. Joku valmistusvika niissä oli kun eivät Suomen talvea kestäneet. Soft close ja lasikatto se on mikä iX:ssä pelottaa. Nuo kun eivät ole bemarin vahvimpia osa-alueita olleet.

    Leave a comment:


  • volvostabemariin
    replied
    Originally posted by torso1 View Post
    No jatketaan sit ot. Saako kysyä mitkä asiat iX:ssä ärsyttää eniten? Kyllä minä sen uskon et ajettavuus ilmajousilla sekä 4p-ohjauksella on kohillaan. Ja hei, onhan se kuitenkin Made In Germany!
    Isoin ärsytys on ilmajousituksessa välillä sellainen kolahtelu kun hidastetöyssyihin ajaa. Ihan kuin jousitus pohjaisi - juu kuten rautajousissa. Mikä lie; mutta ärsyttävää on!

    Leave a comment:


  • jori
    replied
    Originally posted by torso1 View Post
    No jatketaan sit ot. Saako kysyä mitkä asiat iX:ssä ärsyttää eniten? Kyllä minä sen uskon et ajettavuus ilmajousilla sekä 4p-ohjauksella on kohillaan. Ja hei, onhan se kuitenkin Made In Germany!
    Viimeistely mun mielestä parempi kuin oli ex ex G05. Jotenkin todella laadukas on tämä iX, paljon samaa hienostuneisuutta kuin oli uudessa seiskassa.

    Leave a comment:


  • torso1
    replied
    Originally posted by volvostabemariin View Post
    Itse kyllä komppaan G05:stä iX:ään siirtyneenä kaikkia noita. Isosti onnistunut tuota on iX. Ja sorry off topic I7-ketjussa
    No jatketaan sit ot. Saako kysyä mitkä asiat iX:ssä ärsyttää eniten? Kyllä minä sen uskon et ajettavuus ilmajousilla sekä 4p-ohjauksella on kohillaan. Ja hei, onhan se kuitenkin Made In Germany!

    Leave a comment:


  • volvostabemariin
    replied
    Originally posted by jori View Post
    X5 G05 on hieno auto mutta voin sanoa että iX 50 on vielä hienompi ja voimalinja todella paljon maukkaampi vs bensa-hybridi. iX on parempi ajaa ainakin 21” pyörillä, oli sitten alla kitkat tai kesärenkaat. iX on myös hiljaisempi.
    Ohjaamoa itse myös aluksi kammoksuin kun tein koeajon iX 40 mallilla syyskuussa -22. Mutta on tuo vaan paljon avarampi ja yksinkertaisen selkeä vs ”perinteiset” BMW ohjaamot. Mutta nämä ovat vain minun mielipiteitä.
    Itse kyllä komppaan G05:stä iX:ään siirtyneenä kaikkia noita. Isosti onnistunut tuota on iX. Ja sorry off topic I7-ketjussa

    Leave a comment:


  • jori
    replied
    Originally posted by torso1 View Post
    Vaihtoehto C: lopettaa tämä hölmöily ja ajaa vaan onnellisena X5:lla
    X5 G05 on hieno auto mutta voin sanoa että iX 50 on vielä hienompi ja voimalinja todella paljon maukkaampi vs bensa-hybridi. iX on parempi ajaa ainakin 21” pyörillä, oli sitten alla kitkat tai kesärenkaat. iX on myös hiljaisempi.
    Ohjaamoa itse myös aluksi kammoksuin kun tein koeajon iX 40 mallilla syyskuussa -22. Mutta on tuo vaan paljon avarampi ja yksinkertaisen selkeä vs ”perinteiset” BMW ohjaamot. Mutta nämä ovat vain minun mielipiteitä.

    Leave a comment:


  • torso1
    replied
    Vaihtoehto C: lopettaa tämä hölmöily ja ajaa vaan onnellisena X5:lla

    Leave a comment:


  • pyroz
    replied
    Muistakaa sitten 6kk JA 6tkm täynnä ettei tule uuden auton alvit päälle. Tuleekin äkkiä kallis auto

    Leave a comment:


  • tiko4tiko
    replied
    Originally posted by tiko4tiko View Post
    On tuossa vielä välivaihtoehto, joka noudattaa aika mukavasti Saksan hintoja ja haku on vielä halvempaa kuin Saksasta eli katse Ruotsiin. Ruotsin autoissa on usein pohjoismaiset talvirenkaat mukana.
    esim iXm60 4 vuoden huollot, erikoisväri jne 5tkm ajettu 123k€. https://www.blocket.se/annons/hallan...vice/107450268
    esim2. 25tkm ajettu iX50 vm22 105k€, B&W stereoilla eli periaatteessa varusteet kuten m60 mutta hieman vähemmillä tehoilla.

    Leave a comment:


  • tiko4tiko
    replied
    Originally posted by torso1 View Post
    Saman totesin itsekin. Jos iX:n ostaa liikkeestä niin se on kyllä oltava kaksilla alkuperäisillä vanteilla ja renkailla eli yleensä siis Suomi-auto. Tommoseen autoon toinen orggis vanne/rengassarja maksaa jo maltaita jos itse hankkii. Vähimmillään sen 4500-5000€ ja muita ei edes kannata harkita kuin alkuperäisiä. Täyteen pakattu iX50 ilmajousilla ja 4p -ohjauksella kiinnostaisi kovasti mutta on siinä paljon esteettisiä/käytännön puutteitakin, ainakin itselleni. mm. karmittomat ovet (soft close ehdoton), lasikatto ilman aurinkosuojaa (en tykkää talvella), pelkistetty kojelauta jossa sahatavara lankku poikittain päällä, jotenkin erilainen keskikonsoli kuin normaali bemarissa ja sitten vielä se hiton ratti. Why is just can't be normal cars!
    On tuossa vielä välivaihtoehto, joka noudattaa aika mukavasti Saksan hintoja ja haku on vielä halvempaa kuin Saksasta eli katse Ruotsiin. Ruotsin autoissa on usein pohjoismaiset talvirenkaat mukana.
    esim iXm60 4 vuoden huollot, erikoisväri jne 5tkm ajettu 123k€. https://www.blocket.se/annons/hallan...vice/107450268

    Leave a comment:


  • torso1
    replied
    Originally posted by jori View Post
    Ja lähes kaikki noista liikkeiden tuonti iX bemareista on yksillä renkailla. Kyselin vaihtotarjouksia Hedinin ja SCCn tuonti iX 50 malleihin ja vaihtotarjoukset oli ex Teslan Model S malliin todella surkeita. Päädyin Pohjanmaan BMW merkkiliikkeen hyvään vaihtotarjoukseen Teslasta jota en olisi lähimainkaan itse myymällä saanut. Nyt alla Suomi iX 50 kaksilla renkailla
    Saman totesin itsekin. Jos iX:n ostaa liikkeestä niin se on kyllä oltava kaksilla alkuperäisillä vanteilla ja renkailla eli yleensä siis Suomi-auto. Tommoseen autoon toinen orggis vanne/rengassarja maksaa jo maltaita jos itse hankkii. Vähimmillään sen 4500-5000€ ja muita ei edes kannata harkita kuin alkuperäisiä. Täyteen pakattu iX50 ilmajousilla ja 4p -ohjauksella kiinnostaisi kovasti mutta on siinä paljon esteettisiä/käytännön puutteitakin, ainakin itselleni. mm. karmittomat ovet (soft close ehdoton), lasikatto ilman aurinkosuojaa (en tykkää talvella), pelkistetty kojelauta jossa sahatavara lankku poikittain päällä, jotenkin erilainen keskikonsoli kuin normaali bemarissa ja sitten vielä se hiton ratti. Why is just can't be normal cars!

    Leave a comment:


  • jori
    replied
    Originally posted by torso1 View Post
    Tesla-Björnin testit ovat aina mukavaa ja hauskaa katsottavaa. En kyllä tule ostamaan yhtään sähkistä ennen kuin se on saanut approved by TB -statuksen…männä viikko on tullut katseltua nahkapöksyjen tarjontaa iX50:stä. Sieltä kyllä saisi aika lailla täyteen pakattuja vm. 2022 autoja n. 105-110k€ väliin. Eli muutaman tuhat kilsaa ajettuja, käytännössä siis uudenkarheita autoja.

    En kyllä oikein tuota hinnanmuodostusta käsitä. Pienemmästä alvista huolimatta uusien hinta on jopa enemmän kuin Suomessa kun ottaa varustetasot huomioon mutta jälleenmyynti hinta kyllä tippuu reilusti nopeammin käytetyllä. Suomeenhan noita tuodaan nyt paljon autoliikkeiden toimesta ja hintaa voi lisätä heti sen 10-15k€ kun laiva kopsahtaa satamaan.
    Kyllä itsekin kannattaisi tuoda koska autoveroton 11/2021 jälkeen rekisteröidyllä. Nykyisen kulkuneuvon kauppa vaan tyssää. Vaihtotarjoukset uuteen ja suoralla kaupalla osto on ollut lähinnä naurettavan ja surullisen välimaastossa. Autoliikkeillä varastot pullistelevat vaihtoautoista ja ei ne sinne enää halua yhtään ostaa lisääkään homehtumaan.
    Ja lähes kaikki noista liikkeiden tuonti iX bemareista on yksillä renkailla. Kyselin vaihtotarjouksia Hedinin ja SCCn tuonti iX 50 malleihin ja vaihtotarjoukset oli ex Teslan Model S malliin todella surkeita. Päädyin Pohjanmaan BMW merkkiliikkeen hyvään vaihtotarjoukseen Teslasta jota en olisi lähimainkaan itse myymällä saanut. Nyt alla Suomi iX 50 kaksilla renkailla

    Leave a comment:


  • torso1
    replied
    Tesla-Björnin testit ovat aina mukavaa ja hauskaa katsottavaa. En kyllä tule ostamaan yhtään sähkistä ennen kuin se on saanut approved by TB -statuksen…männä viikko on tullut katseltua nahkapöksyjen tarjontaa iX50:stä. Sieltä kyllä saisi aika lailla täyteen pakattuja vm. 2022 autoja n. 105-110k€ väliin. Eli muutaman tuhat kilsaa ajettuja, käytännössä siis uudenkarheita autoja.

    En kyllä oikein tuota hinnanmuodostusta käsitä. Pienemmästä alvista huolimatta uusien hinta on jopa enemmän kuin Suomessa kun ottaa varustetasot huomioon mutta jälleenmyynti hinta kyllä tippuu reilusti nopeammin käytetyllä. Suomeenhan noita tuodaan nyt paljon autoliikkeiden toimesta ja hintaa voi lisätä heti sen 10-15k€ kun laiva kopsahtaa satamaan.
    Kyllä itsekin kannattaisi tuoda koska autoveroton 11/2021 jälkeen rekisteröidyllä. Nykyisen kulkuneuvon kauppa vaan tyssää. Vaihtotarjoukset uuteen ja suoralla kaupalla osto on ollut lähinnä naurettavan ja surullisen välimaastossa. Autoliikkeillä varastot pullistelevat vaihtoautoista ja ei ne sinne enää halua yhtään ostaa lisääkään homehtumaan.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎