BMW i7

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts

• TheRipper
    replied
    Itse kyllä enemmän tykkään tuosta Hyperscreenistä kuin BMW:n tablettinäytöstä.

Ei ole tämäkään kyllä parempaan suuntaan mennyt.

Leave a comment:

• tiko4tiko
    replied
    Originally posted by paavju View Post
    Nuo "kojetaulun" näytöt ei minusta istu ollenkaan seiskaan. En tosin tykkää Mesen tyylisestä laidasta laitaan -näytöstäkään...
    Täysin samanlaiset fiilikset. Mersun hyperscreen ja näyttöorgiat ovat olleet kyllä no go, mutta kaukana tyylikkäästä tämä faceliftin toteutus on - sekava ja rauhaton ainakin videolla.

Leave a comment:

• paavju
    replied
    Nuo "kojetaulun" näytöt ei minusta istu ollenkaan seiskaan. En tosin tykkää Mesen tyylisestä laidasta laitaan -näytöstäkään...

Leave a comment:

• torso1
    replied
    Originally posted by tiko4tiko View Post
    itse kyllä tykkään esteettisesti pre-lci:stä enemmän

Leave a comment:

• tiko4tiko
    replied
    Niin se aika menee, facelift https://youtu.be/6g0zQ_C8Ckw?si=pLiUuVl8fqrV6nRH

Leave a comment:

• TheRipper
    replied
    Mitä testejä on katsellut niin tuo Turanza tuntuu olevan ominaisuuksiltaan ihan kelpo mutta tosiaan meluhan niitä tuntuu vaivaavan.

Leave a comment:

• melperri
    replied
    Tuo Turanza on kyllä rengasmaailmassa kaikkien kirosanojen äiti. Muutamassa autossa nuo on olleet ostettaessa alla ja melu on ollut aivan sietämätön , jopa E60:ssä. Viimeisin kokemus on Golf VII , jossa olisi tarvinnut Peltorit , jos olisi pitänyt alla. Merkillisen usein noita näkee ensiaasennus renkaina , hyvin usein joutuu ensimmäisenä vaihtamaan renkaat , jos ostaa 1-3v vanhan käytetyn.

Leave a comment:

• tiko4tiko
    replied
    Originally posted by Turder View Post

Jonkun verran kuullut kehuja noista Bridgestoneista, mulla on nyt toinen setti niitä alla, ensimmäinen oli auton orkkisetti, ja luovuin niistä kun autossa oli vain yhdet vanteet ja niille tuli silloin kitkat talvea vasten. Sittemmin ostin toiset OEM vanteet kesälle ja siinä tuli taas Turanzat alle. On joo meluisammat kuin kitkat, mutta on mielestäni hyvät ajaa. Juttelin yhden taksikuskin kanssa, jolla kans i7 ja sillä ollut Contit ja Pirellit kesärenkaina, ja sanoi, että kokeilee Bridgestonea seuraavaksi kesälle kun kuullut kehuja. Hankala olisi kyllä nyt valita uudet kesärenkaat (onneksi noilla ajaa vielä jonkin aikaa). Varmaan hinta edellä näiden parempien merkkien väliltä? Muissa i-Bemareissa Conteja kehuttu aika laajasti.
    Nyt tuli just pidempi veto 300km ja sai tuntumaa enemmän.

Ei Bridgestone huono ole, mutta selkeesti nastojen rouhima tienpinta on myrkkyä. Mikkelin ja Juvan välillä pääsi kokeilemaan eri kohtia tiestä. Vasemalla kaistalla rengas oli hiljainen, oikealla kaistalla uran ulkopuolella vielä ihan ok, mutta nastojen karhetamassa kohdas renkaasta lähtee outo kumina. Painetta oli +0.1bar yli ohjeen ja vauhtia testissä noin124km/h (gps). Oma arvio on että Pirelli ei ollut näin herkkä tienpinnan laadulle.

Muuten renkaat on ok, ei värinöitä tms. Mutta eipä näihin Suomen vauhteihin erikoisrenkaita tarvii. Oma kokemus on että Nokian renkaat ovat olleet mukavat ja suht äänettömät nastojen rouhimallakin asfaltilla - X5 275 (e) 305 (t). Seiskaan ei Nokialta vaihtoehtoa löydy tälle vannekoolle.

Leave a comment:

• Turder
    replied
    Nyt rullailaan Bridgestoneilla. Ensi tunnelma verrattuna poistuneisiin Pirelleihin on, että Bridegestone on meluisampi. Aivan kuin renkaissa olisi liikaa painetta, vaikka niissä onkin sama 3 bar kuin ennenkin Ja Brigestoneissa on myös melun alentamiseen foami renkaan sisällä kuten Pirelleissä oli.
    Jonkun verran kuullut kehuja noista Bridgestoneista, mulla on nyt toinen setti niitä alla, ensimmäinen oli auton orkkisetti, ja luovuin niistä kun autossa oli vain yhdet vanteet ja niille tuli silloin kitkat talvea vasten. Sittemmin ostin toiset OEM vanteet kesälle ja siinä tuli taas Turanzat alle. On joo meluisammat kuin kitkat, mutta on mielestäni hyvät ajaa. Juttelin yhden taksikuskin kanssa, jolla kans i7 ja sillä ollut Contit ja Pirellit kesärenkaina, ja sanoi, että kokeilee Bridgestonea seuraavaksi kesälle kun kuullut kehuja. Hankala olisi kyllä nyt valita uudet kesärenkaat (onneksi noilla ajaa vielä jonkin aikaa). Varmaan hinta edellä näiden parempien merkkien väliltä? Muissa i-Bemareissa Conteja kehuttu aika laajasti.

Leave a comment:

• tiko4tiko
    replied
    Nyt rullailaan Bridgestoneilla. Ensi tunnelma verrattuna poistuneisiin Pirelleihin on, että Bridegestone on meluisampi. Aivan kuin renkaissa olisi liikaa painetta, vaikka niissä onkin sama 3 bar kuin ennenkin Ja Brigestoneissa on myös melun alentamiseen foami renkaan sisällä kuten Pirelleissä oli.

Leave a comment:

• Silmaauki
    replied
    Mulla on autossa tupakansytyttimen virranottoon kytkettävä pieni kompressori.Siitä ei akku lopu.

Renkaanpaikkaussetti tosin puuttuu. Pitää varmaan semmoinenkin hommata autoon.

Leave a comment:

• tiko4tiko
    replied
    Originally posted by TheRipper View Post
    Nuo paikat toimii joskus useimmiten ei...tilapäiskorjauksena menettelee mutta eipä noilla paikatuilla kauaa uskalla ajella.
    Juu. Rengasliikeessä sisäpuolelta laitettava 'istukka' toimii kyllä luotettavasti kokemukseni mukaan, mutta koiranpaska on tosiaan enempi 'hätäpaikko'.

Mutta kyllä tämä reissu opetti. Tomonen koiranpaskasetti pitää hommata varalle takakonttiin ja jonkinlainen kompakti pullotunkki (2..3tn), jolla tämän kuorma-auton saa ylös. Pitää vaan loytää sellainen, joka on riittävän matala että mahtuu auton alle.. Rengas puhkeaa kuitenkin aikaan, jolloin apua ei ole lähistöllä, niin tuollasen hätäpaikan tekee hyvinkin puoleen tuntiin itse.

Leave a comment:

• tiko4tiko
    replied
    54700€ oli viimeinen huuto, saa nähdä mikä on rajahinta. Mitä itse olen huudoissa ollut mukana, joissa kohde ei mene eniten tarjoavalle, vaan auto ilmestyy uudestaan huutokauppaan jollakin lähtöhinnalla.

Leave a comment:

• paavju
    replied
    Varmaan joku 6-7 mm on maksimi reiän halkaisija koiranpaskalle. Tuttu kaveri (BMW:n työnjohtaja) sanoi paikanneensa usein peräkärrynsä renkaita, ja "selvittää" reiän ensin 6 mm poralla. Itse käytin Dunlopin sarjan "käsikalvainta", enkä saanut koiranpaskaa edes täysin renkaan sisään mutta silti pitää. Rengas antoi perään kun yritin saada paikkaa kokonaan sisään ennen ulosvetoa, mutta näemmä onnistui. Yksi tuttava sanoi että olisit laittanut paineet ensin niin ei olisi painunut kasaan... Jos tuo reikä sattuu uran kohdalle, niin sitten voi olla heikompi lopputulos paikattavaksi.
    Last edited by paavju; 19-04-2026, 19:35.

Leave a comment:

• tiko4tiko
    replied
    Originally posted by paavju View Post
    Ei ole tainnut Autoliiton paikkaus onnistua, vai liekkö ollut jotain muuta kuin reikä? Mulla meni viime syksynä päivää ennen talvirenkaiden vaihtoa ruuvi renkaaseen. Sunnuntai, ja eikun fillarilla Matonetistä paikkasarjaa (koiranpaska) ostamaan. Katsoin jonkun nettivideon operaatiosta, ihan en mieleistäni saanut tehtyä mutta hyvin pitää paineita edelleen.

Autoliiton kaveri toisteli ennen paikkausta, että bemarissa renkaan sisäreuna kuluu niin että teräsverkot paistaa, ja ei niitä voi paikkaa. No otettiin rengas irti. Olka oli toki kulunut, mutta jotain kuoviota oli vielä jäljellä ja ei se mitenkään kankailla ollut. Reikä oli aivan selvä - isompi kuin perinteinen naula/ruuvi, mutta ei nyt mikään sormenmentävä reikä kuitenkaan. Itsekin olen myös tollasella koiranpaskalla renkaan joskus paikannut ja ihan ok minusta paikkaus sujui. Toki aika helponoloisesti tavara sujahti reikään tai sitte kaverilla oli hieman enemmän pattia kuin allekirjoittaneella. Luultavimmin reika oli hieman isohko tälläseen paikkaukseen. Lisäksi itse olen leikannut madon pään tarkemmin renkaan kanssa tasaan, Hieman kiireen oloista hommoo, mutta kai tuo ylimäärä tuosta nopeesti kuluukin. Ajoin paikkauksen jälkeen Koskelta Littoisiin 45km ja ilmat pysy hyvin renkaassa, Rengas alkoi vuotamaan, kun paluumatkaa oli tehty noin 70km.

Aaamupäivällä laitoin renkaaseen 3 bar, nyt näyttäs olevan 1.8 bar jäjellä eli paikallaankin olleessaan rengas vuotaa 0.15bar/tunti, tosin hitaammin kuin ABC parkissa. Tsekkasin saippuavedellä ja paikattu kohta on vuotokohta. Itse kallistuisin siihen, että reikä on liian isoa koiranpaskalle, Toimii naulaan tai ruuvinreikään mutta tämä vaatis jotian muuta. No renkaat on sen verran lähellä käyttöikänsä loppua, että laitetaan tori.fi:n 'uusi' Bridgestone setti alle suosiolla.

Leave a comment:

Working...
X