memebuy23buy

BMW i4

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• pyroz
    replied
    Originally posted by Aksuuu View Post

Mietin myös, että mikä on se tilanne, milloin tarvisi apistä laittaa akun esilämmitys päälle?
    Olet saapunut perille myöhään illalla ja akussa 10% varausta. Ei latausmahdollisuutta yöpaikassa. Aamulla lähdössä jatkamaan ja pikalaturi on 1km päässä. Ei mitään mahdollisuutta saada hyvää lataustehoa. Jos sovelluksella saa akun lämpeämään kun vielä hörpit aamukahvia niin se pelastaa koko päivän.

Se on toki eriasia nyt sitten että toimiiko noin, mutta tuossa yksi "use case".

Leave a comment:

• Aksuuu
    replied
    Originally posted by FlyingFinn View Post
    Päivitys asentui mutta mikään ei muuttunut. Autossa on se sama esilämmitysnappi mikä siellä on aina ollut mutta ei mitään muuta. Päivityksen sisällössä väitetään, että jossain pitäisi olla akun lämpömittari. Tiedä sitten onko se jonkun valikkohelvetin takana. Aplikaatio on ennallaan, siinä ei ole mitään esilämmitysmahdollisuutta eikä se kyllä ole päivittynytkään eikä ole näköjään päivitystä tarjollakaan. Eipä tälläkään suurta väliä ole, tarpeeton toiminto omassa käytössä.
    Mietin myös, että mikä on se tilanne, milloin tarvisi apistä laittaa akun esilämmitys päälle?

Leave a comment:

• FlyingFinn
    replied
    Päivitys asentui mutta mikään ei muuttunut. Autossa on se sama esilämmitysnappi mikä siellä on aina ollut mutta ei mitään muuta. Päivityksen sisällössä väitetään, että jossain pitäisi olla akun lämpömittari. Tiedä sitten onko se jonkun valikkohelvetin takana. Aplikaatio on ennallaan, siinä ei ole mitään esilämmitysmahdollisuutta eikä se kyllä ole päivittynytkään eikä ole näköjään päivitystä tarjollakaan. Eipä tälläkään suurta väliä ole, tarpeeton toiminto omassa käytössä.

Leave a comment:

• JPM50
    replied
    Originally posted by pyroz View Post
    Miltä tuo toiminto siellä käyttöliittymässä näyttää? Ja oletteko kokeilleet nimenomaan ajossa ennen pikalaturille menoa vaiko kotipihassa aamulla ennen töihin lähtöä? Eli onko kyse esilämmityksestä ennen ajoon lähtöä, vai lämmityksestä/jäähdytyksestä ajaessa, jotta saadaan suurteholaturilta kaikki 204kW irti (kunhan muut olosuhteet myös tuon mahdollistavat tietysti)?
    Sinne "lataus-osioon" on tullut "pre-condition battery"-ikkuna, josta tuo löytyy. Molemmat vaihtoehdot ovat ilmeisesti mahdollisia, eli lämmitys päälle apilla tai autosta ennen ajoonlähtöä tai sitten lämmitys päälle ajaessa pikalaturiin.

Käytännössä en ole siis itse vielä pystynyt kokeilemaan.

Leave a comment:

• pyroz
    replied
    Miltä tuo toiminto siellä käyttöliittymässä näyttää? Ja oletteko kokeilleet nimenomaan ajossa ennen pikalaturille menoa vaiko kotipihassa aamulla ennen töihin lähtöä? Eli onko kyse esilämmityksestä ennen ajoon lähtöä, vai lämmityksestä/jäähdytyksestä ajaessa, jotta saadaan suurteholaturilta kaikki 204kW irti (kunhan muut olosuhteet myös tuon mahdollistavat tietysti)?
    Last edited by pyroz; 26-08-2024, 09:18.

Leave a comment:

• JPM50
    replied
    Originally posted by JPM50 View Post

Noh, pientä skeptisyyttä on ilmassa, kun kokeilin aamupäivällä, niin ei suostunut käynnistymään. Ehkä oli liian lämmintä tai sitten pitää huomenna kokeilla uudestaan, kun olen bootannut auton.
    Boottasin auton ja kokeilin uudestaan; nyt tuli herja, että ei käynnisty. "Mahdolliset syyt liian korkea varaustaso, automatiikka päällä tai latauskäynnissä."

Eiköhän tuo sitten toimi, kun varaustaso on alhaisempi. Nyt sattui SoC olemaan 85 %.

Leave a comment:

• JH.
    replied
    Joo mulla sama vanhempi 8.0 käyttis. Bemari ei oo softapuolella kauheen dynaaminen ollut ja toiminto oli vielä disabloituna. Näkyi siis, mutta ei saanut testattua. Veikkaan samaa, että pitää olla kylmemmät kelit, mutta voishan senkin käyttäjälle kertoa.

Leave a comment:

• JPM50
    replied
    Originally posted by torso1 View Post

Miksi ei toimisi..?
    Noh, pientä skeptisyyttä on ilmassa, kun kokeilin aamupäivällä, niin ei suostunut käynnistymään. Ehkä oli liian lämmintä tai sitten pitää huomenna kokeilla uudestaan, kun olen buutannut auton.

Leave a comment:

• torso1
    replied
    Originally posted by JPM50 View Post

Joo, niin tuli! Minun autoni on valmistettu 09/22, eli se on sitä "vanhempaa" erää, jossa on 8.0-käyttöjärjestelmä, johon "ei pitänyt olla mahdollista" saada tuota akun esilämmitysnappia.

Noh, nyt on esilämmitysnappi sekä autossa että sovellutuksessa. Tosiaan, toivotaan, että se myös toimii.
    Miksi ei toimisi..?

Leave a comment:

• JPM50
    replied
    Originally posted by JH. View Post
    Autoon näytti myös ilmestyneen akun esilämmitysnappi . Toivotaan, että se on kytketty johonkin . Jos joku ihmettelee niin mulla siis 10/22 valmistettu, joten tuota ei ole aikaisemmin ollut.
    Joo, niin tuli! Minun autoni on valmistettu 09/22, eli se on sitä "vanhempaa" erää, jossa on 8.0-käyttöjärjestelmä, johon "ei pitänyt olla mahdollista" saada tuota akun esilämmitysnappia.

Noh, nyt on esilämmitysnappi sekä autossa että sovellutuksessa. Tosiaan, toivotaan, että se myös toimii.

Leave a comment:

• JH.
    replied
    Autoon näytti myös ilmestyneen akun esilämmitysnappi . Toivotaan, että se on kytketty johonkin . Jos joku ihmettelee niin mulla siis 10/22 valmistettu, joten tuota ei ole aikaisemmin ollut.

Leave a comment:

• JPM50
    replied
    Äsken tuli päivitys, jonka avulla voi akun esilämmittää My Bmw-sovelluksen kanssa. Ihan ok juttu, jos myös toimii

Leave a comment:

• JPM50
    replied
    Originally posted by makebm5 View Post
    Itse en ole ajatellut että yhdessäkään autossa olisi iskarien "sihinä" kuulunut sisälle varsinkaan jos ikkunat on kiinni.
    Joo ei ikkunat kiinni kuulukaan mitään, mutta kun ikkuna on aiku ja ajaa töyssyyn, niin pieni sihahdus kuuluu.

Leave a comment:

• SMM50
    replied
    Originally posted by makebm5 View Post
    En hoksannut 200km matkalla että suhisi millään tavalla normaali nopeuksilla.
    80 nopeudesta suhinat alkaa eli tiketin paikka.

Leave a comment:

• makebm5
    replied
    Originally posted by SMM50 View Post
    Olen ajanut kesäkuusta I4M50:llä. Muuten hiljaisessa autossa tuulen suhinat ilmeisesti peileistä ovat häiritsevän kovat (ellei musa peitä niitä). Onko muilla foorumilaisilla kokemuksia tästä onko normaalia vai huoltotiketti?
    En hoksannut 200km matkalla että suhisi millään tavalla normaali nopeuksilla.

Leave a comment:

Working...
X