Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW i4

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • AC*
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2007
    • 205
    • Tampere

    Originally posted by FlyingFinn View Post
    Ei näyttänyt olevan muutoksia varusteiden valinnoissa. Auton hinta on noussut ja eDrive 35 tullut listalle kuten oli jo tiedossakin.
    e40 hinta nousi neljä tonnia, M50 2500€
    1000€ ero e35 ja e40 välillä ei oikein motivoi valitsemaan pienempiakkuista e35:sta.

    Näyttää Extended shadow-linen saavan raksittua taas ilman M-sport pro pakettia, voi olla että on jo hetken ollut noin.
    i4 M50

    Comment

    • isolohko
      BTCF Member
      • May 2004
      • 899
      • Kymenlaakso

      Originally posted by AC* View Post
      1000€ ero e35 ja e40 välillä ei oikein motivoi valitsemaan pienempiakkuista e35:sta.
      Yllättävän pieni hintaero. Eikös joku uumoillut, että e35:nen menisi nyt tilatessa maaliskuun tuotantoon ja kesällä (2023) toimitus? Antaakohan ne e40:lle toimitusaikaa?

      e87 130i M-Sport, N52, 6-speed manual vm. 2005

      Comment

      • BFI18
        BTCF Member
        • Aug 2012
        • 1456
        • Turku

        Originally posted by AC* View Post
        Näyttää Extended shadow-linen saavan raksittua taas ilman M-sport pro pakettia, voi olla että on jo hetken ollut noin.
        On se noin ollut pitkään, ainakin M50 osalta.
        G26 i4 M50 Black Sapphire

        Comment

        • Juh4
          Moderator
          • Oct 2004
          • 5446
          • Seinäjoki

          Originally posted by isolohko View Post
          Antaakohan ne e40:lle toimitusaikaa?
          40-version kanssa mennään vanhaan totuttuun kaavaan n. vuosi. 35-malli tulee eri flexgroupissa ja sen takia sen saatavuus on reilusti paljon parempi.
          -Official member of BTCF-Sauna team-

          Comment

          • ockelbo4500
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2007
            • 921
            • Sotkamo--Oulu

            En tiedä onko noissa 35 ja 40 mallien välillä varuste eroja voimalinjan lisäksi, mutta eihän tuossa 1000€ hintaerossa ole mitään järkeä. Toisessa saa reilut 50hp tehoa lisää ja akkuun 20% isomman kapasiteetin ja hinta käytännössä sama. Jos tuo 35 on ns. nopealla toimituksella niin tunnustaa vähän rahastushinnalta se kyllä. Luulisi, että jo pelkästään akun vuoksi hintaeroa olisi muutama tonni. Ymmärtäisin paremmin jos tuon 35 mallin alkaen hinta olisi viitosella alkava.
            BMW E84 X1 18dXdrive -14

            Ex BMW E83 X3 2.0d - 04
            Ex, Suzuki SX4 S-Cross -13
            Ex, E46 320 d Touring -01
            Ex , E34 TDS Touring -95 AVK special

            Comment

            • isolohko
              BTCF Member
              • May 2004
              • 899
              • Kymenlaakso

              Tuulilasi 01/23 parivertailussa Tesla Model 3 LR ja BMW i4 eDrive 40 Charged Plus, tosin jutun kuvissa taitaa olla Teslan Performance versio, liekkö testi ajettu sitten oikeasti LR:llä. BMW saa paljon kehuja, eikä vähiten ajo-ominaisuuksista, jotka Teslassa arvioitu jopa kauheaksi. Niin tai näin, onhan tuo Tesla Model 3 LR kunnon talvikeleissä polanneteillä aika hirveä ajettava.

              e87 130i M-Sport, N52, 6-speed manual vm. 2005

              Comment

              • Remotion
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2003
                • 15213
                • Ajamisen Iloa

                EVO Magazinen perustajan Harry Metcalfen mietteet i4M50:stä:
                Z3 coupé individual

                F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
                E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

                Comment

                • protoni
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2008
                  • 1358
                  • Tampere

                  Teki saman virheen kun Remo ja moni muu, että ylipäätään vertasi sitä M-autoihin. Mitä tahansa auto on huono, kun sitä vertaa parempaan ja kalliimpaan.

                  Comment

                  • jobo
                    Bimmer Rookie
                    • Jun 2009
                    • 143
                    • Espoo

                    Originally posted by protoni View Post
                    Teki saman virheen kun Remo ja moni muu, että ylipäätään vertasi sitä M-autoihin. Mitä tahansa auto on huono, kun sitä vertaa parempaan ja kalliimpaan.

                    i4 aika lähelle saman hintatason auto maailmalla kuin M3/4. BMW itse mokasi kun mainosti sen olevan "true M car".


                    Aivan helvetin hyvä auto i4 mutta ei sitä M3 pidä verrata, aivan eri tyyppinen kaikipuolin.



                    Jenkkifoorumeita mitä jonkuverran seurannut niin ainakin siellä, missä ovat samanhintaisia niin monet ovat sitä mieltä että i4 parempi, koska mukavampi ja hiljaisempi mutta kiihtyy arkikäytössä paremmin. Tosi harvaa kiinnostaa rata ominaisuudet.
                    Itse en tosin olisi miettinyt sekuntiakaan, jos olisi voinut M3/4 tilata suomessa samaan rahaan. Mutta koska autovero niin i4 mielestäni paras mitä kaupasta tällä hetkellä uutena edes hieman siedettävään hintaan saa.
                    Last edited by jobo; 06-01-2023, 02:10.
                    BMW i4 M50 -23

                    BMW 330e M-sport -17
                    BMW 120d M-sport -14
                    MINI JCW -09

                    Comment

                    • vilma
                      Bimmer Fanatic
                      • May 2007
                      • 712
                      • Kouvola city.

                      Originally posted by isolohko View Post
                      Tuulilasi 01/23 parivertailussa Tesla Model 3 LR ja BMW i4 eDrive 40 Charged Plus, tosin jutun kuvissa taitaa olla Teslan Performance versio, liekkö testi ajettu sitten oikeasti LR:llä. BMW saa paljon kehuja, eikä vähiten ajo-ominaisuuksista, jotka Teslassa arvioitu jopa kauheaksi. Niin tai näin, onhan tuo Tesla Model 3 LR kunnon talvikeleissä polanneteillä aika hirveä ajettava.

                      Onko? Minulla 3 Performance ja tykkään kokonaisuudesta erittäin paljon. Bemari oli vaihtoehto ja niitä on ollut tallissa useita mutta ei enää

                      Comment

                      • protoni
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2008
                        • 1358
                        • Tampere

                        Kyllä M3/M4 saattaisi olla minunkin valintani kaikesta huolimatta, jos olisi rahaa kuin roskaa, eikä tarvisi miettiä pätkääkään veroja, polttoainekuluja jne. Kyllä kisakireässä polttiksessa on sitä jotain, fiilistä, luonnetta jne.

                        Pitääkin varmaan seuraavaksi suunnata veikkauksen sivuille...

                        Comment

                        • isolohko
                          BTCF Member
                          • May 2004
                          • 899
                          • Kymenlaakso

                          Originally posted by vilma View Post
                          Onko? Minulla 3 Performance ja tykkään kokonaisuudesta erittäin paljon. Bemari oli vaihtoehto ja niitä on ollut tallissa useita mutta ei enää
                          Pahoittelut OT:sta.

                          Jos tarkoitit, että onko Tesla Model 3 LR hirveä ajaa talvipolanteisilla teillä, niin kyllä on. Vertailukohtana, näistä jokainen on parempi ja tässä listassa ajo-ominaisuuksiltaan paremmuus järjestyksessä perustuen omaan kokemukseen ja talvisiin Lapin reissuihin:

                          1. VW Golf Variant 2.0TDi 4 motion mk 7.5 (kokemusta viitisen tuhatta km)
                          2. VW Golf Variant 1.5 TSi mk 7.5 (pari tuhatta km)
                          3. BMW e60 535d LCi (140tkm)
                          4. BMW f31 320i xDrive LCi (80tkm)
                          5. Tesla Model 3 LR (30tkm)

                          KM siis kokonaisajomäärä ao autolla, ei Lapissa ajon määrä.

                          Kouluarvosanoina siten, että paras on 10, 9, 8, 7 ja 5.

                          Luonnollisesti voimalinja ja EV yleinen vaivattomuus, etäsovellus, valot, hyvä vakiovarustelu, jopa kuskin penkki ovat Teslan hyviä ominaisuuksia minun kirjoissa. Mutta, Teslalla tuntuma talviliukkailla tiehen jää etäiseksi siten, että nopeutta on laskettava alle nopeusrajoitusten, jottei tunnu epämukavalta, muilla listan autoilla sitä ei tarvinnut tehdä. Regen aiheuttaa perän epävakautta pikatilanteissa, joissa ei kerkiä saattamaan voimapolkimella. Renkaina Nokian 18” kitkat, mitä olen muilta kuullut, nastat ei korjaa tilannetta.
                          Last edited by isolohko; 06-01-2023, 08:59. Reason: km selvennys

                          e87 130i M-Sport, N52, 6-speed manual vm. 2005

                          Comment

                          • Palehti
                            Bimmer Rookie
                            • Jan 2005
                            • 139
                            • Klaukkala

                            Jatkan OT:ta hetken.
                            Itsellä -22 Perffi ja en allekirjoita kyllä lainkaan tämän auton kohdalla että olisi kamala ajettava talvella, vaan pikemminkin hyvä!
                            Ohjaus on pienissä nopeuksissa ja isoilla kääntökulmilla sellainen että se ei kerro pidon rajasta ”mitään”, mutta muuten en keksi moitittavaa. Alusta on tietenkin kova.
                            Nykyään autosta saa valita valikoista alle talvirenkaat, jonka kanssa auto ottaa regeniin etumoottorin todella vahvasti mukaan ja se poistaa kaikenlaisen vikuroinnin kaasunnostossa. Ennen valinnan muutosta peräpää ehti aina hieman heilahtamaan jos tie oli liukas.
                            Renkaina autossani on olleet 20” kiinankitkat ja nyt about 1000km ajan Misukan nastat.
                            Aika iso oli testissä kulutusero Teslan hyväksi, vaikka testiautona oli(?) Perffi. Valotesti oli tehty ihmeellisesti kun Tesu sai pitkistä(kin) paremmat pojot kuin i4. Jotain siinä selittivät että arvostelu tehtiin ledien kanssa, koska laaserit syttyvät niin suurissa nopeuksissa tjsp.
                            Odotan innolla i4 saapumista ja onpahan sitten jotain mihin verrata. Sen tiedän jo etukäteen että tykkään hudista, jousitusmukavuudesta, äänieristyksestä ja vakkarin SET-nappulasta
                            i4 M50, E46 325 CiA avo, Suzuki Katana 2022
                            ex E39 M5 2001 Anthracite, M550D, F11 525D N57, F36 435D, Model 3 Perf, jne

                            Comment

                            • tohevono
                              Bimmer Rookie
                              • Nov 2004
                              • 46
                              • All around world

                              Samaa mieltä

                              Originally posted by protoni View Post
                              Kyllä M3/M4 saattaisi olla minunkin valintani kaikesta huolimatta, jos olisi rahaa kuin roskaa, eikä tarvisi miettiä pätkääkään veroja, polttoainekuluja jne. Kyllä kisakireässä polttiksessa on sitä jotain, fiilistä, luonnetta jne.

                              Pitääkin varmaan seuraavaksi suunnata veikkauksen sivuille...
                              Samalla linjalla. Nyt 3kk M50:llä kuvailtua olen samaa mieltä. Tuo i4 on loistava arkiauto ja sillä pääsee reippaasti ohi kun on sen tarve, mutta mitään urheiluauton tuntua siinä ei ole, kiitos liian suuren omapainon, ylisuojaavan elektroniikan, sekä mökän ja raa-an voiman puute (veto tulee niin pehmeesti)…veroetu tekee kuitenkin valinnan Suomessa helpoksi ja antaa vaikkapa mahdollisuuden pitää hiukan vanhempaa bensarassia ”niitä hetkiä” varten, kun sitä kaipaa.

                              Comment

                              • isolohko
                                BTCF Member
                                • May 2004
                                • 899
                                • Kymenlaakso

                                Originally posted by Palehti View Post
                                Jatkan OT:ta hetken.
                                Itsellä -22 Perffi ja en allekirjoita kyllä lainkaan tämän auton kohdalla että olisi kamala ajettava talvella, vaan pikemminkin hyvä!
                                Ohjaus on pienissä nopeuksissa ja isoilla kääntökulmilla sellainen että se ei kerro pidon rajasta ”mitään”, mutta muuten en keksi moitittavaa. Alusta on tietenkin kova.
                                Nykyään autosta saa valita valikoista alle talvirenkaat, jonka kanssa auto ottaa regeniin etumoottorin todella vahvasti mukaan ja se poistaa kaikenlaisen vikuroinnin kaasunnostossa. Ennen valinnan muutosta peräpää ehti aina hieman heilahtamaan jos tie oli liukas.
                                Renkaina autossani on olleet 20” kiinankitkat ja nyt about 1000km ajan Misukan nastat.
                                Aika iso oli testissä kulutusero Teslan hyväksi, vaikka testiautona oli(?) Perffi. Valotesti oli tehty ihmeellisesti kun Tesu sai pitkistä(kin) paremmat pojot kuin i4. Jotain siinä selittivät että arvostelu tehtiin ledien kanssa, koska laaserit syttyvät niin suurissa nopeuksissa tjsp.
                                Odotan innolla i4 saapumista ja onpahan sitten jotain mihin verrata. Sen tiedän jo etukäteen että tykkään hudista, jousitusmukavuudesta, äänieristyksestä ja vakkarin SET-nappulasta
                                Final words tästä OT:sta osaltani:

                                Olisi testattava Perffi tai LR nastoilla, (ja i4 koeajo on kyllä tehtävä myös!) sillä vaikka on talvirengasasetus valittu, ei voi sanoa samaa, regen peräherkkyys rauhoittui, muttei poistunut ainakaan R3 kitkoilla.

                                Nimittäin sen verran pelästytti 100km/h alueella ajellessa n. 90km/h (chill modella) suolaamaton nollan tienoilla olevalla jäisellä tiellä, kun vastaan tuli keskivallia poistava aura-auto ja nappasin viiksestä vakkarin pois päältä, niin ei ehtinyt vauhtipolkimella saattamaan, kun perä teki pienehkön, mutta inhottavan luirun ikävässä kohdassa.

                                Eipä siinä, jokainen testailee ja kokeilee itse ja oma kokemus on varmasti oikea kaikilla. Tarvetta ei ole millään muotoa Teslaa mollata, ja monia hyviä puolia on, ajot etelä suomen hyvillä(?) teillä menee sutjakkaasti. Autolehtien arvostelut huonoista talviajo-ominaisuuksista eivät kuitenkaan ole ihan tuulesta temmattuja. Kyllähän on alkanut nastoja tehdä mieli, rangen kustannuksellakin, tähän autoon.

                                e87 130i M-Sport, N52, 6-speed manual vm. 2005

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎