Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW i4

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tomi T
    BTCF Member
    • Apr 2003
    • 3844
    • Nokia

    Originally posted by FlyingFinn View Post
    Onko se tosiaan Hangossa vedetty poraruuveilla vaan läpi muovista ja ilmeisesti takana olevasta puskurin metallista? Saksalaisilla ei näytä olevan tuota kilven taustaa keulassa.
    Ruuveillahan se tietenkin kiinnitetään niin. Eiköhän Saksassakin ole, se vaan Saksan kilven kokoinen se teline, niin ei hyppää niin paljon silmille kuin näillä meidän kilvillä.
    BMW 330i M-sport G20 Portimao blau metallic '19
    ½ BMW i4 M50 Sunset orange metallic '24
    ½ BMW 335i xDrive E92 M-sport Saphirschwarz metallic '09
    BMW 750iL E32 Diamantschwarz metallic '93
    BMW X5 3.0d E53 Sterling-grau metallic '05

    ex. 53*BMW

    Comment

    • FlyingFinn
      Bimmer Fanatic
      • Dec 2005
      • 651

      Originally posted by Tomi T View Post
      Ruuveillahan se tietenkin kiinnitetään niin. Eiköhän Saksassakin ole, se vaan Saksan kilven kokoinen se teline, niin ei hyppää niin paljon silmille kuin näillä meidän kilvillä.
      Ei näyttäisi olevan kun mobile.de kuvia katsoo. Sellainen ohut lätkä on jossain mutta ei kaikissa.

      Onkohan sitä hoidettu mitenkään kun galvanoidusta pellistä vedetään ruuvi läpi vai saako ruostua siitä kohdasta vapaasti kun on pois silmistä?

      Comment

      • lnaukkar
        Bimmer Rookie
        • Sep 2015
        • 189
        • Helsinki

        Originally posted by FlyingFinn View Post
        Onko se tosiaan Hangossa vedetty poraruuveilla vaan läpi muovista ja ilmeisesti takana olevasta puskurin metallista? Saksalaisilla ei näytä olevan tuota kilven taustaa keulassa.
        Saksalaisilla on kans tausta, mut se kilpi on tietysti taustan kokoinen, niin ei paista silmään. Kuten myös lähtökohtaisesti kaikilla muillakin markkinoilla.

        Suomen kilpi on eri kokoinen kuin missään muualla ja tänne ei tehdä erikseen sopivaa kilpipohjaa.
        2023 G26 i4 M50
        2023 U11 iX1 xDrive30

        Comment

        • jj5
          BTCF Member
          • Aug 2012
          • 1340
          • pks

          Originally posted by FlyingFinn View Post
          Kyllä tuon sai kun koeajoautoa kävin pyöräyttämässä. Ratin napeista saa kokonaan pois mitä itse pidän hyvänä ratkaisuna. Ei ole tuolle aktiivitoiminnolle itsellä oikeastaan mitään käyttöä.
          Hyvä tietää että bemarissa edelleen näin. Ei ole kai mitenkään yleistä, että ACC saa toimimaan tavallisena cruisena. Vaihtoehto on hyvä olla jo tutkan häiriöidenkin takia.

          Omasta mielestä ACC ajaa kuin ennakointikyvytön kuljettaja ja useimmissa tilanteissa tavallinen cruise toimii paremmin. :think
          sigpic

          Comment

          • FlyingFinn
            Bimmer Fanatic
            • Dec 2005
            • 651

            Originally posted by lnaukkar View Post
            Saksalaisilla on kans tausta, mut se kilpi on tietysti taustan kokoinen, niin ei paista silmään. Kuten myös lähtökohtaisesti kaikilla muillakin markkinoilla.

            Suomen kilpi on eri kokoinen kuin missään muualla ja tänne ei tehdä erikseen sopivaa kilpipohjaa.
            O.k. Kuvista olin katsovinani, että kaikissa ei ole mitään ja jossain on sellainen ohuempi mainostaustan näköinen lätkä mutta eihän noista kovin tarkkaan saa selvää. Miksiköhän se vasta Hangossa laitetaan paikoilleen jos Saksassakin on samanlainen.

            Comment

            • FlyingFinn
              Bimmer Fanatic
              • Dec 2005
              • 651

              Originally posted by jj5 View Post
              Hyvä tietää että bemarissa edelleen näin. Ei ole kai mitenkään yleistä, että ACC saa toimimaan tavallisena cruisena. Vaihtoehto on hyvä olla jo tutkan häiriöidenkin takia.

              Omasta mielestä ACC ajaa kuin ennakointikyvytön kuljettaja ja useimmissa tilanteissa tavallinen cruise toimii paremmin. :think
              Samaa mieltä. Todella ärsyttävä vaikka jossain Volkkareissa kun ei saa pois. Sitten nuo vielä toimii nykyisin niin hyvin ettei välttämättä edes heti kunnolla pääkaupunkiseudun ruuhkassa huomaa kun auto hidastaa edellä ajavan matelijan taakse. En ole ostanut 540 hv autoa hidastelijoiden perässä ajelua varten Maantieajossa jos on paljon vastaantulevaa liikennettä eikä ohi pääse tuosta saattaa olla jotain iloa mutta siinäkin tilanteessa olen kyllä yleensä itse kärppänä kaasupolkimella ja kyttäämässä sitä ohitusrakoa.

              Comment

              • jobo
                Bimmer Rookie
                • Jun 2009
                • 144
                • Espoo

                Näköjään vaihdekeppi tässä vaihtunut sellaiseen pieneen vipuun mikä jo 3-sarjassa. Ei vielä suomikonfiguraattorissa mutta saksalaisessa on jo.
                BMW i4 M50 -23

                BMW 330e M-sport -17
                BMW 120d M-sport -14
                MINI JCW -09

                Comment

                • rzy
                  Newbiemmer
                  • Oct 2022
                  • 16
                  • Suomi

                  Originally posted by jobo View Post
                  Näköjään vaihdekeppi tässä vaihtunut sellaiseen pieneen vipuun mikä jo 3-sarjassa. Ei vielä suomikonfiguraattorissa mutta saksalaisessa on jo.
                  Kappas. Itsellä auto tilauksessa niin mielenkiintoista seurata mitä päivityksiä ehtii tulla matkan varrella (tilattu 10/22). Onkohan tullut muita muutoksia?

                  Comment

                  • AC*
                    Bimmer Fanatic
                    • Jun 2007
                    • 205
                    • Tampere

                    Originally posted by rzy View Post
                    Kappas. Itsellä auto tilauksessa niin mielenkiintoista seurata mitä päivityksiä ehtii tulla matkan varrella (tilattu 10/22). Onkohan tullut muita muutoksia?
                    Rattiläpyskät näkyy myös joissakin konfiguraattorin kuvissa. Liekö regeneraation säätöön?
                    i4 M50

                    Comment

                    • lnaukkar
                      Bimmer Rookie
                      • Sep 2015
                      • 189
                      • Helsinki

                      Originally posted by AC* View Post
                      Rattiläpyskät näkyy myös joissakin konfiguraattorin kuvissa. Liekö regeneraation säätöön?
                      Varmaan virhe

                      mm. iX1:ssä ja i7:ssa on yksi rattiläpsy, josta tulee eboost päälle. i4:ssä noi ajotilat menee kuitenkin eri tavalla (se sport boost erikseen -- ei ole "my modes" ominaisuutta ollenkaan), niin en heti usko että tulee tähän malliin tuota.
                      2023 G26 i4 M50
                      2023 U11 iX1 xDrive30

                      Comment

                      • bme
                        Bimmer Rookie
                        • Apr 2022
                        • 100
                        • V-S

                        Löytyisikö täältä halukkaita "jatkamaan" tilaustani? Arvioitu toimitus syys/lokakuussa -23, vielä ei ole tuotantopaikkaa eli pitäisi voida muokata.
                        Karvalakki i4m50
                        Alpinweiss/Cognaq
                        H/K
                        M-sport pro

                        Comment

                        • AC*
                          Bimmer Fanatic
                          • Jun 2007
                          • 205
                          • Tampere

                          Originally posted by lnaukkar View Post
                          Varmaan virhe

                          mm. iX1:ssä ja i7:ssa on yksi rattiläpsy, josta tulee eboost päälle. i4:ssä noi ajotilat menee kuitenkin eri tavalla (se sport boost erikseen -- ei ole "my modes" ominaisuutta ollenkaan), niin en heti usko että tulee tähän malliin tuota.
                          Varmaan näin, onhan noissa virheitä ollut.
                          On tuo uusi "vaihdekeppi" yksinkertainen ja lisää tilaa mukitelineiden ja kännykkälaturin edessä joten hyvä päivitys. Samalla poistuu yksi sininen korostus. Alustava tuotantoviikko 10/23 joten voi juuri ehtiä tämä päivitys.
                          i4 M50

                          Comment

                          • FlyingFinn
                            Bimmer Fanatic
                            • Dec 2005
                            • 651

                            Originally posted by AC* View Post
                            Varmaan näin, onhan noissa virheitä ollut.
                            On tuo uusi "vaihdekeppi" yksinkertainen ja lisää tilaa mukitelineiden ja kännykkälaturin edessä joten hyvä päivitys. Samalla poistuu yksi sininen korostus. Alustava tuotantoviikko 10/23 joten voi juuri ehtiä tämä päivitys.
                            Ei taida sitten tulla omaan autoon tuota kun valmistus on alkanut tällä viikolla. Toisaalta itse ehkä mieluummin haluankin vähän isomman mutikan vaihdekepiksi. Eipä tuolla suurta merkitystä ole. Sinisen korostuksen poisto ei olisi haitannut.
                            Last edited by FlyingFinn; 27-01-2023, 11:55.

                            Comment

                            • lnaukkar
                              Bimmer Rookie
                              • Sep 2015
                              • 189
                              • Helsinki

                              Originally posted by FlyingFinn View Post
                              Ei taida sitten tulla omaan autoon tuota kun valmistus on alkanut tällä viikolla. Toisaalta itse ehkä mieluummin haluankin vähän isomman mutikan vaihdekepiksi. Eipä tuolla suurta merkitystä ole. Sinisen korostuksen poisto ei olisi haitannut.

                              Suurin merkitys tolla kepillä on sen B -asennon kanssa. Vanhalla kepillä sun pitää laittaa B erikseen päälle joka startissa, mutta uudella se muistaa oliko sulla B vai D viimeksi päällä kun lähdet liikkeelle.

                              Muuten uudessa kepissä ei kyl ole mitään positiivista mun mielestä. Varmasti uusi on osana halvempi. Ja ainakin omiin sormiin toi vanha on nopeempi napata käsiin kun vetää esim. eteen-taakse nitkuttavaa käännöstä, joita i4:n ketteryydellä maailmassa riittää.
                              2023 G26 i4 M50
                              2023 U11 iX1 xDrive30

                              Comment

                              • Doni
                                Moderator
                                • Sep 2004
                                • 2842
                                • Kyrsälä

                                Originally posted by lnaukkar View Post
                                Suurin merkitys tolla kepillä on sen B -asennon kanssa. Vanhalla kepillä sun pitää laittaa B erikseen päälle joka startissa, mutta uudella se muistaa oliko sulla B vai D viimeksi päällä kun lähdet liikkeelle.

                                Muuten uudessa kepissä ei kyl ole mitään positiivista mun mielestä. Varmasti uusi on osana halvempi. Ja ainakin omiin sormiin toi vanha on nopeempi napata käsiin kun vetää esim. eteen-taakse nitkuttavaa käännöstä, joita i4:n ketteryydellä maailmassa riittää.
                                Vanhaan keppiin on hyvä nojata kädellä samalla kun selaa kännykkää
                                Rengastyöt, Huollot, Korjaukset, Vikakoodit pääkaupunkiseudulla

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎