Originally posted by BFI18
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
BMW i4
Collapse
X
-
Kyllähän tuo auto melkoinen valikkohelvetti on. Osaako joku sanoa voiko käyttäjä päättää mitä auto tekee kun laittaa ennakkovalmistelun/ilmastoinnin päälle? Lähinnä kiinnostaisi saako ratin lämmityksen jotenkin pois, lämpenee näillä keleillä turhaan ja liiankin kuumaksi. Penkit ehkä myös. Kaikenlaisia turhia asetuksia löytyy mutta tätä käyttömukavuuteen vaikuttavaa asiaa en ainakaan vielä onnistunut valikoista kaivamaan.
Lämmittääkö tuo auto myös akun aina tarvittaessa jos klikkaa avaimesta ilmastoinnin päälle?
Auto on myös pari päivää näyttänyt, että remote software päivitys jatkuu kohta mutta eihän se mihinkään näytä jatkuvan. Onko tuohon jotain lääkettä tiedossa vai pääseekö heti viemään korjaamolle kun on bitti poikittain.
Comment
-
-
Originally posted by FlyingFinn View PostKyllähän tuo auto melkoinen valikkohelvetti on. Osaako joku sanoa voiko käyttäjä päättää mitä auto tekee kun laittaa ennakkovalmistelun/ilmastoinnin päälle? Lähinnä kiinnostaisi saako ratin lämmityksen jotenkin pois, lämpenee näillä keleillä turhaan ja liiankin kuumaksi. Penkit ehkä myös. Kaikenlaisia turhia asetuksia löytyy mutta tätä käyttömukavuuteen vaikuttavaa asiaa en ainakaan vielä onnistunut valikoista kaivamaan.Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
Comment
-
-
Originally posted by Tommix View PostLuulen että saa koska hybridissäkin pystyy. Pystyy siis säätämään missä ulkolämpötilassa ratti ja/tai penkinlämmitys lähtee päälle. Samasta paikasta voi tuon ruksia käyttöön tai pois.
Comment
-
-
Originally posted by Tommix View PostLuulen että saa koska hybridissäkin pystyy. Pystyy siis säätämään missä ulkolämpötilassa ratti ja/tai penkinlämmitys lähtee päälle. Samasta paikasta voi tuon ruksia käyttöön tai pois.½ BMW i4 M50 Sunset orange metallic '24
½ BMW 335i xDrive E92 M-sport Saphirschwarz metallic '09
BMW 750iL E32 Diamantschwarz metallic '93
BMW X5 3.0d E53 Sterling-grau metallic '05
ex. 53*BMW
Comment
-
-
Joo ratti on kuuma, ja siksi laitankin kovilla pakkasilla vasta noin 5-10 min ennen lämmityksen päälle. En tiedä minkälainen termostaatti ratissa on, mut on riittävän lämmin aina. Eihän se tarvi kun hetken olla päällä, niin on jo kuuma. Penkki ei niinkään, tosin itellä penkissä se heikoin asetus päällä.
Comment
-
-
Originally posted by FlyingFinn View PostMistähän valikoista tuo löytyy hybridissä? Voisi yrittää etsiä samasta paikasta jos sattuisi olemaan samalla nimellä i4:ssa.Originally posted by Tomi T View PostMielestäni idrive 8:ssa ei ole noita valintoja ollenkaan.
Originally posted by jj5 View PostEi niitä säätöjä(g30) hybridissäkään taida olla esilämmitystä koskien.
Edittiä:
Jos laittaa täpän pois kohtaan niin eiköhän tuo poistu myös esilämmktyksestä?
Last edited by Tommix; 19-03-2023, 21:48.Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
Comment
-
-
Originally posted by Tommix View PostTätä vähän pelkäsin...
Jaa, pitääpä testata.
Edittiä:
Jos laittaa täpän pois kohtaan niin eiköhän tuo poistu myös esilämmktyksestä?
Hieno homma että uudessa IDrive versiossa ei ole mahdollista räätälöidä näitä. Mitä olen näitä uutuuksia koeajanut niin kaikkea jonnin joutavaa systeemin uumenissa on vaikka miten, että perussäätöjen/toimintojen tekeminen on haastavaa. KimiR:ää lainatakseni v&%%u mitä säätöö.Mini, E24, E90, G70
exät: E23, 2x E34, E39, 2x E83, E61, 2x E70, F15, G05
Comment
-
-
Onneks ei tartte säätää enää tommosia. Senku vaan laittaa asetukset kerran ja unohtaa. Auto sit käyttää miten haluaa. Penkin lämmitin muistaakseni asetuksella heikko. Ärsyttää itseasiassa tää i4:n rattilämppärin nappi vähän, iX1:ssä senkin sai unohtaa asetukselle heikko tästä ikuisuuteen tuolta ilmastoinnin asetuksista.
Idea täs uudessa idrivessä on se, että auto käyttää kaikkia lämmityskeinoja yhdellä yhteisellä logiikalla. Energiatehokkaampaa.2023 G26 i4 M50
2023 U11 iX1 xDrive30
Comment
-
-
Originally posted by lnaukkar View PostOnneks ei tartte säätää enää tommosia. Senku vaan laittaa asetukset kerran ja unohtaa. Auto sit käyttää miten haluaa. Penkin lämmitin muistaakseni asetuksella heikko. Ärsyttää itseasiassa tää i4:n rattilämppärin nappi vähän, iX1:ssä senkin sai unohtaa asetukselle heikko tästä ikuisuuteen tuolta ilmastoinnin asetuksista.
Idea täs uudessa idrivessä on se, että auto käyttää kaikkia lämmityskeinoja yhdellä yhteisellä logiikalla. Energiatehokkaampaa.
Ohjauspyörän lämmitysnappihan on erinomainen juttu. Vaikka ratinlämmitys on minimissä, ainakin itse laitan sen usein heti pois liikkeelle lähtiessä, aika kuumaksi lämpenee muuten, riippuu tietysti miten kylmää on. Lämmityksen keskeytys ei vaikuta tuohon iDriven asetukseen, vaan se lämmittää taas seuraavalla kerralla, jos ulkolämpötila on riittävän alhainen. i4:ssa tuo nappi on vielä, mutta uudemmissa sitten hipaillaan käyttöliittymään tässä(kin) asiassa, jos lämmityksen haluaa pois. Ja tarkoitaako myös sitä, että jos sen ottaa valikosta pois, se pitää muistaa laittaa takas päälle, että ratti lämpenee esilämmityksen/seuraavan startin aikana vai mikä se yhteislogiikka on (X1:ssä) ?Mini, E24, E90, G70
exät: E23, 2x E34, E39, 2x E83, E61, 2x E70, F15, G05
Comment
-
-
Originally posted by tiko4tiko View PostHieno homma että uudessa IDrive versiossa ei ole mahdollista räätälöidä näitä. Mitä olen näitä uutuuksia koeajanut niin kaikkea jonnin joutavaa systeemin uumenissa on vaikka miten, että perussäätöjen/toimintojen tekeminen on haastavaa. KimiR:ää lainatakseni v&%%u mitä säätöö.
Comment
-
-
Originally posted by tiko4tiko View PostNiin, noihan se juuri toimii. Kerran laitat asetukset ja sitten niillä mennään. Miten se paranee, että softainssi on päättänyt lämpötilan ennakkoon? Mikä on lämpötila uudessa systeemissä, että lämmitys ei mene päälle? Eiks ole paljon energiatehokkaampaa, että nuo ei mene päälle lainkaan, jos käyttäjä tykkää että esim yli 3 asteen lämmössä ei tarvitse lämmittää penkkiä tai rattia.
Ohjauspyörän lämmitysnappihan on erinomainen juttu. Vaikka ratinlämmitys on minimissä, ainakin itse laitan sen usein heti pois liikkeelle lähtiessä, aika kuumaksi lämpenee muuten, riippuu tietysti miten kylmää on. Lämmityksen keskeytys ei vaikuta tuohon iDriven asetukseen, vaan se lämmittää taas seuraavalla kerralla, jos ulkolämpötila on riittävän alhainen. i4:ssa tuo nappi on vielä, mutta uudemmissa sitten hipaillaan käyttöliittymään tässä(kin) asiassa, jos lämmityksen haluaa pois. Ja tarkoitaako myös sitä, että jos sen ottaa valikosta pois, se pitää muistaa laittaa takas päälle, että ratti lämpenee esilämmityksen/seuraavan startin aikana vai mikä se yhteislogiikka on (X1:ssä) ?
Logiikka menee suunnilleen niin, että kun käyttäjä painaa että haluaa enemmän lämpöä, niin auto lämmittää ilmaa sekä pintoja ja kohta lopettaa. Siirtyy sellaiseen ylläpitomoodiin.
iX1:ssä ei ole tavallaan suoraa ohjausta ratille ja penkille tehon mukaan, vaan enemmänkin fiilis-mittari ilmastoinnin asetuksissa, josta pyydetään miten lämpimältä haluaa penkin ja ratin tuntuvan. i4:ssä on sama mutta vain penkille.
Esim kun tuo penkin ja ratin fiilis-pyynti on asennossa heikko, niin ei ne koko ajan lämpeä. Jos otan auton ajoon tallista, niin niitä ei lämmitetä ajon aikana ollenkaan, vaikka ulkona olisi kuinka pakkasta. Sitten vasta kun availen ovia ja hypin autoon ja pois, niin ratin ja penkin lämmitin hyppää päälle hetkeksi. Tai jos nostan kabiinin lämpötilapyyntiä, niin molempia lämmitetään hetki kans. Vastaavasti jos asetus on jotain muuta kuin heikko, niin toiminta on ärhäkämpää. Sitten toki jos otan auton pihalta kylmästä, niin esilämmityksen jälkeen ratti+penkki ja kabiini ovat lämpimät. Ja ajossakin noita käytetään jonkin aikaa ens alkuun. Ja myöhemmin vähemmän. Näin toimii iX, i7, iX1 ja mitä muita uuden arkkitehtuurin autoja nyt onkaan bemarilla myynnissä
Sitten taas i4:ssä ratin lämppäriä ohjaa se nappi, mutta siitä ei voi erikseen valita minkä verran haluaa. Auto päättelee sen jollain sumeudella jota en keksi. Ja se ei pysy päällä.
Aikoinaan oli myös niitä bemareita joissa ratin lämppäri sai ratin niin lämpimäksi että se piti laittaa pois päältä. Mullakin oli F11 ja G30:ssä tämmönen. Mutta näiden jälkeen on tullut ajettua useampaa jossa ratin lämmityksen voi vaan jättää päälle.
Mielipiteitä on muitakin, mutta meillä on kyl molemmat kuskit jättäneet i4:n ja iX1:n ilmastoinnin asetukset täysin koskematta, luovutuksessa kerran säädetty. Ei ole ollut mitään tarvetta säätää sen jälkeen. Tuntuu toimivan.Last edited by lnaukkar; 20-03-2023, 10:00.2023 G26 i4 M50
2023 U11 iX1 xDrive30
Comment
-
Comment