Originally posted by FlyingFinn
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
BMW i4
Collapse
X
-
i4 M50
ex: G30 530e xDrive M-Sport
ex: F11 525d xDrive
ex: F11 520d
ex: E91 318i
-
-
Originally posted by PNM2 View PostTässä on pointti, koska appiksessa tosiaan on vain käynnistys ja aalloista sitten näkee lämmittääkö vai viilentääkö. Hybridi ei lämmittänyt rattia pakolla vaan sen sai pois esilämmityksestä samoin kuin penkkilämppärit. i4:ssa ratti on kyllä nopeasti yllättävän lämmin.
Tuollaiset asetukset pitäisi tosiaan olla tässäkin. Vaikea on ymmärtää sitä ajatuksen kulkua miksi on ollut hyvä idea jättää ne pois kun muissa malleissa kuitenkin on. Niin ja se ratti lämpenee niin nopeasti ettei kyllä haittaisi yhtään vaikka ei esilämmityksessä lämpenisi ollenkaan. Sisätila on kuitenkin lämmin joten ei se rattikaan enää täysin kylmä ole ja jaksan kyllä painaa sitä keskellä rattia olevaa nappulaa kerran jos tuntuu, että tarvetta on. Kuinkahan pitkään kestää nahat ratissa Suomen olosuhteissa.
Comment
-
-
Häiritseekö muita?
Tänään sain auton, kaikki muuten ok, mutta kun ovia sulkee kiinni on ääni kuin löisi tyhjän peltipurkin kannen kiinni.
Taloudessa ollut useita 3-7 sarjalaisia yli 20 vuoden aikana, ei oo ennen moinen häirinnyt kun ei ole korviin kantautunut, mutta nyt myös vaimo tarttui moiseen ärsyttävään piirteeseen heti luovutuksen yhteydessä.
Hifejä on näissä paranneltu, mutta onkos ovia eristelty, joko äänentoiston tai äänen eristyksen vuoksi?
Comment
-
-
Originally posted by mikan View PostTänään sain auton, kaikki muuten ok, mutta kun ovia sulkee kiinni on ääni kuin löisi tyhjän peltipurkin kannen kiinni.
Taloudessa ollut useita 3-7 sarjalaisia yli 20 vuoden aikana, ei oo ennen moinen häirinnyt kun ei ole korviin kantautunut, mutta nyt myös vaimo tarttui moiseen ärsyttävään piirteeseen heti luovutuksen yhteydessä.
Hifejä on näissä paranneltu, mutta onkos ovia eristelty, joko äänentoiston tai äänen eristyksen vuoksi?
Kannattanee totutella ja nauttia hienosta kokonaisuudesta.BMW 330i M-sport G20 Portimao blau metallic '19
½ BMW i4 M50 Sunset orange metallic '24
½ BMW 335i xDrive E92 M-sport Saphirschwarz metallic '09
BMW 750iL E32 Diamantschwarz metallic '93
BMW X5 3.0d E53 Sterling-grau metallic '05
ex. 53*BMW
Comment
-
-
Originally posted by Tomi T View PostKarmittomat lasit aiheuttavat sen, että ääni on erilainen kuin karmillisilla.
Kannattanee totutella ja nauttia hienosta kokonaisuudesta.
Comment
-
-
ovet
juu kyllä 5 sarjalaisen jälkeen ovet käy kun peltipurkki.
Muttta vuosimallin -16 4 sarjalaisessa taisi olla sama juttu. muistan vain että oli eri ääni ovissa kun mentiin 5 sarjaseen.
No eniwei tuossa viimeviikolla heitun 2 kilon reissun pohjoiseen...
kyllä kelpaa. ainoita asioita ajossa häiritsee tuo pikkasen liian voimakkaasti
vääntävä automaatti ohjaus.
Toisaalta kyllä kiva mennä ja ohitella rekkoja. laittaa vain jalalla koreesti ja varoo edessä olevia ;-)
ohjauksessa en ole huomannut epäloogisuutta jota kerrotaan olevan.
renkaina 19 tuumaiset honkuukit.
Comment
-
-
Tuon esi-ilmastoinnin logiikka onkin vielä huomattavasti typerämpi kuin luulin. Ratti lämpenee ulkolämpötilasta välittämättä aina kun sisätiloja lämmitetään. Nyt kun auton laittaa jäähtymään niin se saattaa jäähtyä ensin liikaa, sitten auto alkaa lämmittämään että saadaan sisätilan lämpötila sopivaksi ja tällöin lämmitetään myös ratti. Tähän mennessä ennätys on auton mittarin mukaan 22,5 astetta lämmintä ulkona ja ratti kuuma kun menin autoon. Sisälämpötila säädetty 21 asteeseen.
Comment
-
-
Originally posted by FlyingFinn View PostTuon esi-ilmastoinnin logiikka onkin vielä huomattavasti typerämpi kuin luulin. Ratti lämpenee ulkolämpötilasta välittämättä aina kun sisätiloja lämmitetään. Nyt kun auton laittaa jäähtymään niin se saattaa jäähtyä ensin liikaa, sitten auto alkaa lämmittämään että saadaan sisätilan lämpötila sopivaksi ja tällöin lämmitetään myös ratti. Tähän mennessä ennätys on auton mittarin mukaan 22,5 astetta lämmintä ulkona ja ratti kuuma kun menin autoon. Sisälämpötila säädetty 21 asteeseen.
BMW:ssä on ilmastoinnin automatiikka noin yleensäkin jopa melko hyvällä tasolla mutta silti se ei niin hyvin tiedä mitä sinä haluat ja mitä pitäis tehdä kuin sinä itse.S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1
Comment
-
-
Originally posted by FlyingFinn View PostTuon esi-ilmastoinnin logiikka onkin vielä huomattavasti typerämpi kuin luulin. Ratti lämpenee ulkolämpötilasta välittämättä aina kun sisätiloja lämmitetään. Nyt kun auton laittaa jäähtymään niin se saattaa jäähtyä ensin liikaa, sitten auto alkaa lämmittämään että saadaan sisätilan lämpötila sopivaksi ja tällöin lämmitetään myös ratti. Tähän mennessä ennätys on auton mittarin mukaan 22,5 astetta lämmintä ulkona ja ratti kuuma kun menin autoon. Sisälämpötila säädetty 21 asteeseen.BMW 330i M-sport G20 Portimao blau metallic '19
½ BMW i4 M50 Sunset orange metallic '24
½ BMW 335i xDrive E92 M-sport Saphirschwarz metallic '09
BMW 750iL E32 Diamantschwarz metallic '93
BMW X5 3.0d E53 Sterling-grau metallic '05
ex. 53*BMW
Comment
-
-
Mysteeri kyllä miten tuollaisen tilanteen saa käytännössä syntymään :think
Ylipäätään ainut hönö tuossa hommassa on tuo kännykän kuittaus lämmitys tai viilennyt käy nyt puoli tuntia. Se ohjaa varmaan osaa käyttäjistä huudattamaan esivalmistelua aivan turhan aikaisin. Esim nyt oli auto suorassa paisteessa kaupan parkkiksella. Kun kamat oli kassahihnalta pakattu kasseihin, napautin valmistelun päälle, ja kun noin 3min myöhemmin olin kävellyt autolle ja kamat peräkontissa ja istuin autoon niin jääkylmää puhalsi ja paikat oli viileänä.
Sama talvella, hyvin usein riittää 3-5min mukavaan lämpöön ja kovimmillakin pakkasilla 10min on aivan maksimi mitä tarttee
Comment
-
-
Originally posted by Tomi T View PostMitenhän tällaisenkin tilanteen saa syntymään. Viilennätkö sitä autoa puoli tuntia tms?
Comment
-
-
Originally posted by pyroz View PostTodennut itse, että pitää katsoa sovelluksesta ne animoidut aallot auton päällä. Onko sinisiä sillon ku pitää viilentää ja punasia sillon kun haluat lämittää.
BMW:ssä on ilmastoinnin automatiikka noin yleensäkin jopa melko hyvällä tasolla mutta silti se ei niin hyvin tiedä mitä sinä haluat ja mitä pitäis tehdä kuin sinä itse.
Olen kyllä eri mieltä tuosta automatiikastakin verrattuna esim. Audiin, Volkkariin tai Porscheen. Nyt sentään ovat ottaneet sen manuaalisen kiekon pois säätimistä. Vaikka onhan se siellä vieläkin digitaalisena mutta piilotettu kohtuullisen hyvin ja nyt näyttää tosiaan kohtuullisesti toimivan ilman sen veivaamistakin. Ehkä nyt on sitten tuo manuaalinen veivaaminen siirretty tuohon esilämmitys/jäähdytys toimintoon niin pysytään vanhoilla linjoilla. Nuo muut merkit ovat onnistuneet toteuttamaan täysin automaattisen ilmastoinnin ilman manuaalipyplpyröiden pyörittelyä.
Comment
-
-
Originally posted by Reeti View PostMysteeri kyllä miten tuollaisen tilanteen saa käytännössä syntymään :think
Ylipäätään ainut hönö tuossa hommassa on tuo kännykän kuittaus lämmitys tai viilennyt käy nyt puoli tuntia. Se ohjaa varmaan osaa käyttäjistä huudattamaan esivalmistelua aivan turhan aikaisin. Esim nyt oli auto suorassa paisteessa kaupan parkkiksella. Kun kamat oli kassahihnalta pakattu kasseihin, napautin valmistelun päälle, ja kun noin 3min myöhemmin olin kävellyt autolle ja kamat peräkontissa ja istuin autoon niin jääkylmää puhalsi ja paikat oli viileänä.
Sama talvella, hyvin usein riittää 3-5min mukavaan lämpöön ja kovimmillakin pakkasilla 10min on aivan maksimi mitä tarttee
Riittääkö akun valmisteluun? Mikäli siis haluaa käyttöohjeen mukaisesti pidentää ajoakun elinikää. En tosin ymmärrä mikä siinä ylipäätään on takana mutta niin ainakin minun käyttöohjeessa sanotaan eikä ole tarvetta alkaa sitä kyseenalaistamaan kun en ole akkutekniikan asiantuntija.Last edited by FlyingFinn; 16-06-2023, 18:24.
Comment
-
-
"Testasin" eilen, miten i4 ottaa virtaa vastaan kuumana (29 astetta lämpöä) kesäpäivänä, lähtötilanne oli 28 % SoC, paikka Hämeenlinnan Ionity-latausasema; 20 minuutissa 40 kWh, alussa tuli täydet 207 kWh ja 76 % kohdilla vielä 87 kWh.
Eli tehtaan lupausten mukaisesti, tai jopa hieman ylikin.i4 M50 Black Sapphire
Comment
-
Comment