Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW i4

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jobo
    Bimmer Rookie
    • Jun 2009
    • 143
    • Espoo

    Originally posted by isolohko View Post
    "07/22 -tehdasohjelmistoversiolla sekä 11/22-tehdasohjelmistoversiolla varustettujen ajoneuvojen välillä on useita teknisiä rajoituksia ja eroavaisuuksia"

    Mitähän ne muut, kuin akun manuaalilämmityskytkettävyys, on?
    Varmaan yhtä teknisesti eroavaisia kuten bmw joka muuttuu teknisesti eri autoksi kun sen ajaa rajan yli.

    On kyllä sellasta asiakkaalle vittuilua tämä meininki, että kyllä seuraavaksi itsekin varmaan ostan joltain kunnolliselta valmistajalta kuten vaikka teslalta. En olisi tätä uskonut että itselläkin alkaa mielenkiinto siirtyä niihin kun niillä halpuutus ja muu sekoilu näkyy edes rehellisesti hintaa alentavana.
    BMW i4 M50 -23

    BMW 330e M-sport -17
    BMW 120d M-sport -14
    MINI JCW -09

    Comment

    • JPM50
      Bimmer Rookie
      • May 2022
      • 190
      • Helsinki

      Originally posted by jobo View Post
      Varmaan yhtä teknisesti eroavaisia kuten bmw joka muuttuu teknisesti eri autoksi kun sen ajaa rajan yli.

      On kyllä sellasta asiakkaalle vittuilua tämä meininki, että kyllä seuraavaksi itsekin varmaan ostan joltain kunnolliselta valmistajalta kuten vaikka teslalta. En olisi tätä uskonut että itselläkin alkaa mielenkiinto siirtyä niihin kun niillä halpuutus ja muu sekoilu näkyy edes rehellisesti hintaa alentavana.
      Joo. Tämän jos olisin tiennyt, niin olisin suosiolla odottanut autoani vielä kuukauden pari lisää. Nyt mulla on siis "vanha" 09/2022, joka eroaa niin hirveästi 11/2022 autosta, ettei sitä voida enää päivittää.

      Voi kissan p*rse, mitä touhua.
      i4 M50 Black Sapphire

      Comment

      • lnaukkar
        Bimmer Rookie
        • Sep 2015
        • 189
        • Helsinki

        Plussaa vielä sekoilusta.

        Kun ”akun esivalmistelunappi” tuli, niin tekninen tuki neuvoi, ja varmaan vannoi sekä vakuutti, että se tulee kaikkiin autoihin ohjelmistopäivityksenä. Ei tullut.

        Sama ralli idrive 8.5 uudistuksen kanssa. Ekat uutiset ja messuständille sijoitetut bemarin edustajat kertoi, että idrive 8.5 tulee OTA päivityksellä kaikkiin idrive8 autoihin. No taas meni pari viikkoa, niin viesti muuttui epäselväksi… ”Ehkä tulee” … ja kuten arvata saattaa, niin kuukausia myöhemmin: ”ei tule”

        Hienoa mielikuvamainontaa. Mulla on sellainen mielikuva että BMW saa uusia ominaisuuksia. Mutta ei se koskaan saa.
        2023 G26 i4 M50
        2023 U11 iX1 xDrive30

        Comment

        • Reeti
          Bimmer Rookie
          • Jun 2021
          • 38
          • suomi

          Tämä on minulle iso plussa BMW:ssä. Riittää että google ja muut sotkee puhelimeni ja sen apsit määrävälein eri näköiseksi ja pitää säätää ja virittää ja ottaa haltuun kaikki taas uusiksi. Pääsääntöisesti joka päivitys vie puhelinta huonommaksi käyttää. En halua tuota rumbaa autooni. Autossa on ne ominaisuudet mitä ostohetkellä speksattiin ja luvattiin ja niihin perustin ostopäätöksen. Kun olen jo yli 40v niin kai tämä sitten ikäkysymys ja nuoremmille pitää kaiken koko ajan uudistua ja päivittyä että riittää räpellettävää ajantäytteeksi.

          Comment

          • bittivirhe
            Bimmer Fanatic
            • Jun 2012
            • 440
            • Pohjois-Savo

            Originally posted by lnaukkar View Post
            Lisäksi ärsyttää suomessa pois päältä olevat ajonavustimet.

            BMW vastas mulle näin tähän tuleeko ”valmistele akku” nappi mun i4 autoon
            Vaikea ymmärtää, mikä olisi sellainen "tekninen este" manuaaliselle akun lämmitykselle, jos kerran auto pystyy sen automaattisestikin tekemään. Joutuisi koodarille maksamaan tunnin palkan?

            X5:ssä ärsyttää samoin nuo ajoavustimen rajoitukset suomessa. Kun ajaa rajan yli Norjaan, avustin muuttuu jo astetta fiksummaksi.

            Nyt on uusissa malleissa karsittu ominaisuuksia, kuten laservalot ja pimeänäkö. Ehkä se on katseltava muita merkkejä.
            G05 45e
            ex: F11 530d xDrive
            ex: E84 X1 xDrive 25d

            Comment

            • lnaukkar
              Bimmer Rookie
              • Sep 2015
              • 189
              • Helsinki

              Originally posted by bittivirhe View Post
              Vaikea ymmärtää, mikä olisi sellainen "tekninen este" manuaaliselle akun lämmitykselle, jos kerran auto pystyy sen automaattisestikin tekemään. Joutuisi koodarille maksamaan tunnin palkan?
              Kun BMW pystyy ilmeisesti halutessaan aivan kaikkien palikoiden softat päivittämään, niin esteen pitäisi olla fyysinen.

              Niin tai näin, vaikuttaa siltä että selitellään eikä haluta. Tai sitten jos on oikea syy, niin se on kyllä tosi huonosti tehty alun perin. Auto voi navigoidessa tehdä tempun mutta ei ilman navigointia. Miten se edes on mahdollista tehdä noin huonosti.


              Vähän ohi aiheen. Nyt just tuli 7/2023 softien muutoksissa uusi kyky. Idrive9 kanssa iX1 osaa kertoa onko akku valmis optimaalista latausta varten ja auto myös kertoo kauanko kestää ennen kuin akku on valmis. idrive 8.5 ei tue tätä. Nää herättää enemmän kysymyksiä kuin vastauksia. Mitä ihmettä siellä oikein tehdään, kuka tuosta tuotekehityksestä on vastuussa?

              Itse kun teen koodaushommia niin lähinnä itkettää nämä vastaavat. Tahallaan tehdään huonompia tuotteita nyt, että voidaan tehdä parempia myöhemmin?
              Last edited by lnaukkar; 30-07-2023, 11:37.
              2023 G26 i4 M50
              2023 U11 iX1 xDrive30

              Comment

              • 315i
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2014
                • 241
                • Arctopolis

                Mulla jos kartalta klikkaa laturinkuvaa, kertoo kuinka pitkään kestää että täys, tai pyydetyssä lataustasossa.
                Autona siis i4 viimesyksyn tuotantoa, eli -23 malli.

                Comment

                • lnaukkar
                  Bimmer Rookie
                  • Sep 2015
                  • 189
                  • Helsinki

                  Originally posted by 315i View Post
                  Mulla jos kartalta klikkaa laturinkuvaa, kertoo kuinka pitkään kestää että täys, tai pyydetyssä lataustasossa.
                  Autona siis i4 viimesyksyn tuotantoa, eli -23 malli.
                  Joo, mutta siis nyt auto ei kerro onko akku valmis nopeaa latausta varten / kauanko vielä kestää ennen kuin akku on valmisteltu lataamaan nopeasti. Sitä tarkoitin. Tää tulee nyt uutena tietona sellaisiin autoihin, jotka sitä tukee… iX1 alkaen marraskuun tuotannosta ilmeisesti kun eka idrive9.
                  2023 G26 i4 M50
                  2023 U11 iX1 xDrive30

                  Comment

                  • PNM2
                    Bimmer Enthusiast
                    • Mar 2015
                    • 1059
                    • Espoo

                    Originally posted by lnaukkar View Post
                    Kun BMW pystyy ilmeisesti halutessaan aivan kaikkien palikoiden softat päivittämään, niin esteen pitäisi olla fyysinen.

                    Niin tai näin, vaikuttaa siltä että selitellään eikä haluta. Tai sitten jos on oikea syy, niin se on kyllä tosi huonosti tehty alun perin. Auto voi navigoidessa tehdä tempun mutta ei ilman navigointia. Miten se edes on mahdollista tehdä noin huonosti.


                    Vähän ohi aiheen. Nyt just tuli 7/2023 softien muutoksissa uusi kyky. Idrive9 kanssa iX1 osaa kertoa onko akku valmis optimaalista latausta varten ja auto myös kertoo kauanko kestää ennen kuin akku on valmis. idrive 8.5 ei tue tätä. Nää herättää enemmän kysymyksiä kuin vastauksia. Mitä ihmettä siellä oikein tehdään, kuka tuosta tuotekehityksestä on vastuussa?

                    Itse kun teen koodaushommia niin lähinnä itkettää nämä vastaavat. Tahallaan tehdään huonompia tuotteita nyt, että voidaan tehdä parempia myöhemmin?
                    Tässä toki myös kustannus kyseessä. Jos tiedetään, että alusta vaihtuu, kuten nyt iDriven kanssa, ei varmaan haluta kehittää ominaisuutta kahta kertaa vaan se kehitetään vain uudelle alustalle. Toki akun lämmityspainiketta tämä ei koske ja on erikoista, ettei sitä kaikkiin autoihin saada.
                    i4 M50
                    ex: G30 530e xDrive M-Sport
                    ex: F11 525d xDrive
                    ex: F11 520d
                    ex: E91 318i

                    Comment

                    • lnaukkar
                      Bimmer Rookie
                      • Sep 2015
                      • 189
                      • Helsinki

                      Originally posted by PNM2 View Post
                      Tässä toki myös kustannus kyseessä. Jos tiedetään, että alusta vaihtuu, kuten nyt iDriven kanssa, ei varmaan haluta kehittää ominaisuutta kahta kertaa vaan se kehitetään vain uudelle alustalle. Toki akun lämmityspainiketta tämä ei koske ja on erikoista, ettei sitä kaikkiin autoihin saada.
                      Joo, kustannukset, projektien budjetit tai muut rajoitteet. Näin mä itse arvelen myös. Lakimiehet, keskijohto tai ”tämä ei ole mun vastuulla kun mä oon jo tossa uuden automallin projektissa” yms.

                      Mut mä argumentoin, että tämä tapa tehdä softaa on absoluuttisesti väärä ja vanhentunut. Ja että kokonaisuudessaan nykyinen toimintamalli on yritykselle ja asiakkaille haitallinen.

                      Miten ja millä aikataululla iso laiva kääntyy on toinen juttu. Ja kääntyykö pakon edessä vai aiemmin. Nyt ei selkeesti ole vielä pakko, myynti vetää.

                      Ja kuten yllä eräs käyttäjä mainitsee, niin varmasti osa asiakkaista vielä on kovin tyytyväisiä. Ja ajatteleee että tämä on heidän etu. Mutta mä väitän, että tulevaisuuden asiakaskunta eli diginatiivit 20-40 vuotiaat ei ajattele näin. Siinä joukossa tesla suorastaan nöyryyttää bemaria.
                      Last edited by lnaukkar; 31-07-2023, 08:43.
                      2023 G26 i4 M50
                      2023 U11 iX1 xDrive30

                      Comment

                      • pyroz
                        BTCF Member
                        • Nov 2002
                        • 6698
                        • PK-seutu

                        Toisaalta. Akun lämmitys -nappi löytyy myös iX3 LCI:stä, joka on iDrive7 auto. Olisko siellä sitten ihan oikeasti joku rautamuutos pitänyt tehdä i4 kohdalla 11/2022 alkaen? :think
                        S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

                        Comment

                        • bittivirhe
                          Bimmer Fanatic
                          • Jun 2012
                          • 440
                          • Pohjois-Savo

                          Originally posted by lnaukkar View Post
                          Itse kun teen koodaushommia niin lähinnä itkettää nämä vastaavat. Tahallaan tehdään huonompia tuotteita nyt, että voidaan tehdä parempia myöhemmin?
                          Nykymaailma on koodareille tuskainen paikka. Melkein tuotteessa kuin tuotteessa on asioita, jotka olisi naurettavan helppo korjata ja/tai tehdä paljon fiksummin ilman että tuotantohinta muuttuisi lainkaan. Vaan kun ajattelu on kielletty suunnitteluosastolla.. eikä käyttäjä pääse korjaamaan mitään itse.

                          Tuo fyysisten kytkimien pois jättäminen on sitten oma lukunsa.
                          G05 45e
                          ex: F11 530d xDrive
                          ex: E84 X1 xDrive 25d

                          Comment

                          • 315i
                            Bimmer Fanatic
                            • Aug 2014
                            • 241
                            • Arctopolis

                            Niin, tosta latausajasta jos Navi esim sanoo että nykyisestä rosentista 80% vie 30 min, voi valistunut laskea lataako huonosti vai hyvin.
                            Kerran, kaks, talvella lämmittänyt kun ajoin Mäkkärille. sillioin toimi hyvin, en kauheesti oo talvellla julkisia käyttänyt, mutta ehkä auton arvio latauksen kestosta on liki totuutta.

                            Comment

                            • istran
                              Newbiemmer
                              • Jul 2023
                              • 11
                              • Tampere

                              Kauanko siis lämmitit?



                              Originally posted by 315i View Post
                              Niin, tosta latausajasta jos Navi esim sanoo että nykyisestä rosentista 80% vie 30 min, voi valistunut laskea lataako huonosti vai hyvin.
                              Kerran, kaks, talvella lämmittänyt kun ajoin Mäkkärille. sillioin toimi hyvin, en kauheesti oo talvellla julkisia käyttänyt, mutta ehkä auton arvio latauksen kestosta on liki totuutta.

                              Comment

                              • 315i
                                Bimmer Fanatic
                                • Aug 2014
                                • 241
                                • Arctopolis

                                Matkaa vajaa 10 kilsaa, eli joku 10 minsaa ajoaikaa. Auto oli yön tallissa.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎