Minulla tulee lokakuun lopulla vuosi täyteen BMW-Charging-sopimusta ja ajattelin jatkaa nyt kokeilumielessä jonkin aikaa sopimusta Active-mallin mukaisesti. Se on hyvä lisä reissuilla K- ja ABC-latauksiin. Vitosen kk-maksu on melko kohtuusumma siitä, että itselle edullista latausverkostoa saa laajennettua. Jos näyttää siltä, että BMW-sopimukselle ei olekaan suurempaa käyttöä, niin saahan sen sitten sanottua irti.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
BMW i4
Collapse
X
-
Aika paljon on latausta varten pitänyt kehitellä eri operaattoreiden tunnisteita ja aplikaatioita. Maksukorteista ei ainakaan toistaiseksi eroon pääse ja niissä on lähimaksuominaisuus mitä voisi hyvin soveltaa tähän. Käyttöliittymä on nopeampi kuin mikään aplikaatio ja hyvin käyttäjäystävällinen sekä varmatoiminen.
Comment
-
-
Originally posted by FlyingFinn View PostAika paljon on latausta varten pitänyt kehitellä eri operaattoreiden tunnisteita ja aplikaatioita. Maksukorteista ei ainakaan toistaiseksi eroon pääse ja niissä on lähimaksuominaisuus mitä voisi hyvin soveltaa tähän. Käyttöliittymä on nopeampi kuin mikään aplikaatio ja hyvin käyttäjäystävällinen sekä varmatoiminen.i4 M50
ex: G30 530e xDrive M-Sport
ex: F11 525d xDrive
ex: F11 520d
ex: E91 318i
Comment
-
-
Tänään paljastui uusi hienous penkin lämmittimistä. Ulkolämpötila jotain alle 15 ja kylmä nahkapenkki tuntui siltä, että sitä voisi vähän lämmittää. No tämähän ei onnistu. Ilmastointi automaattiasennossa auto hyväksyy penkin lämmittämiseen vain maksimitehon. Muilla asennoilla ei lämpene yhtään. Ilmastointi pitää muuttaa manuaaliasentoon jos haluaa käyttää alempia tehoja. Pätee myös esilämmitykseen mistä oli aiemmin puhetta. Ratti lämpenee kyllä tulikuumaksi vaikka en sitä halua. Penkkejä haluaisin lämmittää vähän mutta se ei ole minun päätettävissä. Ne lämpenee näillä keleillä joko täysillä tai ei ollenkaan. Toimiiko tämä kaikilla näin vai onko minulla joku asetus väärin? Tai peräti vikaa autossa, mikä ei kylläkään vaikuta todennäköiseltä.Last edited by FlyingFinn; 20-09-2023, 17:14.
Comment
-
-
Originally posted by FlyingFinn View PostTänään paljastui uusi hienous penkin lämmittimistä. Ulkolämpötila jotain alle 15 ja kylmä nahkapenkki tuntui siltä, että sitä voisi vähän lämmittää. No tämähän ei onnistu. Ilmastointi automaattiasennossa auto hyväksyy penkin lämmittämiseen vain maksimitehon. Muilla asennoilla ei lämpene yhtään. Ilmastointi pitää muuttaa manuaaliasentoon jos haluaa käyttää alempia tehoja. Pätee myös esilämmitykseen mistä oli aiemmin puhetta. Ratti lämpenee kyllä tulikuumaksi vaikka en sitä halua. Penkkejä haluaisin lämmittää vähän mutta se ei ole minun päätettävissä. Ne lämpenee näillä keleillä joko täysillä tai ei ollenkaan. Toimiiko tämä kaikilla näin vai onko minulla joku asetus väärin? Tai peräti vikaa autossa, mikä ei kylläkään vaikuta todennäköiseltä.½ BMW i4 M50 Sunset orange metallic '24
½ BMW 335i xDrive E92 M-sport Saphirschwarz metallic '09
BMW 750iL E32 Diamantschwarz metallic '93
BMW X5 3.0d E53 Sterling-grau metallic '05
ex. 53*BMW
Comment
-
-
Originally posted by Tomi T View PostIlmeisesti nyt siis kertaa havaitset, että se penkinlämmittimen tehonsäätö sisältää tunnustelun vallitsevalle lämpötilalle. Voi olla vaikkapa puolivälissä kesällä eikä lämmitä. Sitä täytyy vaan lämmittää tuon hetken tapauksessasi täysillä ja sitten laittaa pois jos persettä korventaa. Kuten kaikissa muissakin autoissa. Ja tuo täysillä ole tässä mallissa ihan loputtoman kovaa. Eli mitään varsinaista ongelmaa ei ole, joutuu vaan näytön kautta näpyttämään, fyysinen nappi olisi kyllä parempi.Last edited by FlyingFinn; 21-09-2023, 09:40.
Comment
-
-
Originally posted by FlyingFinn View PostKyllä. Nyt sen havaitsin kun ensimmäistä kertaa tuli tälle tarve, aika vaikea sitä muuten on huomata silloin kun sitä ei tarvitse. Ei kaikissa muissa autoissa se noin toimi. Itseasiassa tämä on ainut millä minä olen ajanut. Se, että sinulle joku asia on merkityksetön ei tarkoita sitä että se on merkityksetön kaikille muille. Minun mielestä melko typerä toteutus. Mitä järkeä on automatiikassa jos pitää kuitenkin ohjata manuaalisesti? Eikä käyttäjä voi päättää mitä auto tekee. Tai voi mutta se edellyttää lisää manuaalisia asetuksia ja sitten putoaa pois myös ilmastoinnin automatiikka. Alempia tehoja ei pysty käyttämään silloin kun niitä eniten tarvitsisi. Enkä käytä niitä keskellä kesää jos luit tuon edellisen viestini. Kyllä minulla ainakin lämpenee todella kuumaksi jos täysille laittaa. Fyysisen napin puuttuminen ei ole minulle enää ongelma. Sehän toimii vaikka puheohjauksella. Etenkin auton ennakkoilmastoinnissa olisi hyvä jos penkin saisi vähän lämpimäksi. Tämä noudattaa samaa linjaa kuin se ratti, penkki lämpenee vain tulikuumaksi tai ei ollenkaan ja tämä niissä ulkolämpötiloissa kun voimakkaalle lämmitykselle ei ole tarvetta. Vain talvella toimii lämpötilan säätö. Penkin lämmityksestä käyttäjä voi sentään päättää lämpeneeekö se vai ei. En kyllä ymmärrä sitäkään logiikkaa, että jos sitä lämmitystä on tarpeellista jostain syystä rajoittaa muuten kuin käyttäjän päätöksellä niin miksi korkein teho on jätetty ja leikattu ne alimmat tehoasetukset pois.
Mitä taas tulee ylipäätään penkin lämmittimen säätöihin, niin ovat vissiin tajunneet Bemarillakin, ettei se muutos ihan nappiin mennyt. Nimittäin omassa iDrive 8.5:llä varustetulla autolla penkin lämppärin saa päälle suoraan siitä näytön alalaidassa aina näkyvillä olevasta lämpötilasäätimestä. Eli kun ei paina plussaa eikä miinusta, vaan keskeltä, aukeaakin penkin lämppärin kolmeportainen säätö. Samanlainen kuin iDrive 7 ja vanhemmissa oli napilla. Eli lämppärin saa aina sille tasolle, kuin haluaa. Valikossa on kyllä edelleen se 5 portainen säätö, millä auto sitten säätelee lämppäriä lämpötilan mukaan. Tämä ei toki kauheasti lämmitä iDrive 8:n omistajia, mutta tiedoksi.
Comment
-
-
Originally posted by kobluna View PostLuulen, että tuo ratin lämmitys esilämmittäessä on i4:ssä aina täysillä, koska sille on fyysinen nappi. Uudemmissa SP21 pohjaisissa autoissa nappia ei enää ole, vaan ratin lämmityskin on valikosta. Näin ollen sen tasoa voi säätää, mikä vaikuttanee esilämmitykseenkin. Vähän hölmöä, että on näin. Voisihan sille ratillekin löytyä säädöt valikosta, vaikka on/off nappi löytyykin.
Mitä taas tulee ylipäätään penkin lämmittimen säätöihin, niin ovat vissiin tajunneet Bemarillakin, ettei se muutos ihan nappiin mennyt. Nimittäin omassa iDrive 8.5:llä varustetulla autolla penkin lämppärin saa päälle suoraan siitä näytön alalaidassa aina näkyvillä olevasta lämpötilasäätimestä. Eli kun ei paina plussaa eikä miinusta, vaan keskeltä, aukeaakin penkin lämppärin kolmeportainen säätö. Samanlainen kuin iDrive 7 ja vanhemmissa oli napilla. Eli lämppärin saa aina sille tasolle, kuin haluaa. Valikossa on kyllä edelleen se 5 portainen säätö, millä auto sitten säätelee lämppäriä lämpötilan mukaan. Tämä ei toki kauheasti lämmitä iDrive 8:n omistajia, mutta tiedoksi.
Rattihan kuumenee kesälläkin vaikka olisi 30 astetta lämmintä ulkona. Esi-ilmastoinnin kun laittaa päälle niin auto saattaa jäähtyä ensin liikaa minkä jälkeen se aloittaa lämmityksen ja silloin kuumenee myös ratti.
Kokeilin huvikseni kuinka esilämmitys toimii manuaalitilassa. Silloin kun auton sammuttaa tippuu manuaalitilassa asetettu penkin lämmitys kokonaan pois päältä eikä penkki tietenkään lämpene. Sitten jos sen pakottaa uudestaan päälle (mikä edellyttää aika monta valikkonapin painallusta) ja poistuu autosta vasta sitten, se jää kyllä päälle mutta penkki ei silti esilämmityksessä lämpene vaan vasta sitten kun lähtee ajamaan.Last edited by FlyingFinn; 21-09-2023, 12:32.
Comment
-
-
Originally posted by mi16 View PostAutossa on latausluukku aika taivastakohti, niin kävi mielessä sen suojaaminen jos joutuu lataamaan lumisateessa. Netistä löytyy polestaariin printattuja aika kivan näköisiä suojia
https://www.printables.com/model/905...ger-snow-cover
Olisiko täällä osaajaa tekemään 3D printerille vastaavaa i4 sopivaa piirustusta?
Löytyy myyntipalstalta ja voin halukkaille kanssaharrastajille nakata STL:n omaan yksityiskäyttöön ilman korvausta.
MuotoWorks.fi | 3D-tulostetut tuotteet ja ratkaisut.
Makita seinätelineet ja adapterit | MuotoWorks
BMW i4 lumisuojus latausporttiin | MuotoWorks
Käyttis i4 eDrive40
Kesällä E36 M3
Radalla E36 325i track day tool
Comment
-
-
Originally posted by JH. View PostVähän kesti, mutta oli hyvä kun muistutit niin sain aikaiseksi . Piti jo viime talvena vääntää tällainen, mutta jäi silloin tekemättä.
Löytyy myyntipalstalta ja voin halukkaille kanssaharrastajille nakata STL:n omaan yksityiskäyttöön ilman korvausta.
Comment
-
-
Originally posted by huupi View PostJos teet i3:een samanlaisen, niin lupaan ostaa.MuotoWorks.fi | 3D-tulostetut tuotteet ja ratkaisut.
Makita seinätelineet ja adapterit | MuotoWorks
BMW i4 lumisuojus latausporttiin | MuotoWorks
Käyttis i4 eDrive40
Kesällä E36 M3
Radalla E36 325i track day tool
Comment
-
-
Originally posted by FlyingFinn View PostHyvää tietoa. Päivityksiä vanhaan lienee kuitenkin turha odottaa. On se tuossa uudessakin minun mielestä tarpeettoman hankalaksi tehty. Mitähän vahinkoa siinä voisi tapahtua jos se toimisi kuten ennen napista toimi ja käyttäjä kertoo autolle milloin penkin lämmitystä tarvitaan ja millä teholla eikä päinvastoin.
Rattihan kuumenee kesälläkin vaikka olisi 30 astetta lämmintä ulkona. Esi-ilmastoinnin kun laittaa päälle niin auto saattaa jäähtyä ensin liikaa minkä jälkeen se aloittaa lämmityksen ja silloin kuumenee myös ratti.
Kokeilin huvikseni kuinka esilämmitys toimii manuaalitilassa. Silloin kun auton sammuttaa tippuu manuaalitilassa asetettu penkin lämmitys kokonaan pois päältä eikä penkki tietenkään lämpene. Sitten jos sen pakottaa uudestaan päälle (mikä edellyttää aika monta valikkonapin painallusta) ja poistuu autosta vasta sitten, se jää kyllä päälle mutta penkki ei silti esilämmityksessä lämpene vaan vasta sitten kun lähtee ajamaan.
No käyköhän tässä niin että aamulla kun BMW aloittaa ajastetun lämmitys/jäähdytystoiminnon se käyttää viimeisintä ulkolämpötilaa minkä se on mitannut. Ja se on se lämpötila joka on ollut silloin kun ajastus tehdään eli illalla. Se ei varmista ulkolämpötilaa sillä hetkellä kun toiminto käynnistyy?Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
Comment
-
-
Ei ole tullut ajastimella tätä testattua mutta tuskin se sillä paremmin toimii. Ilmeisesti 10 astetta on raja milloin auto suvaitsee lämmittää penkkejä. Nyt kun yöllä on kylmempi niin olisihan se hyvä, että penkit on lämpimät kun lähtee ammulla liikkeelle. Ne ei kuitenkaan ole jos lämpötila on noussut rajan yli eikä niitä saa manuaalisestikaan kuin täydelle teholle jos on ilmastointiautomatiikka päällä. Ratti lämpenee kyllä aina, halusi tai ei. Olisi hauska tavata se suunnittelija jonka mielestä tämä on hyvä idea ja kuulla perustelut. Ylipäätään se perusasia, että penkin lämmitys ei ole käyttäjän valinta vaan auton.
Comment
-
Comment