memebuy23buy

BMW i4

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • PNM2
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2015
    • 1131
    • Espoo

    Peräluukkuun mahtuu kaksi lätkäkassia tai kolme golfbägiä eli yllättävän hyvin on tilaa. Lattian alla on tosiaan H&K:n pönttö, joka oikeasti vie puolet tilasta mutta mulla siellä menee myös latausjohto tai kenkiä ja muuta kamaa. Ei kai kukaan i4:sta perheautoksi olekaan hankkimassa.
    i4 M50
    ex: G30 530e xDrive M-Sport
    ex: F11 525d xDrive
    ex: F11 520d
    ex: E91 318i

    Comment

    • ritariässä
      BTCF Member
      • Jan 2006
      • 3728
      • Raisio

      Myyntitilastojen mukaan tuntuu että Toyota Yaris Suomen yleisin perheauto ja moni i4 ostava hakee tästä just perheautoa vaikkei takapolvitilaa juurikaan Yarista enempää löydy.

      Comment

      • prh'
        Bimmer Rookie
        • May 2018
        • 124
        • Seinäjoki

        Originally posted by ritariässä View Post
        Myyntitilastojen mukaan tuntuu että Toyota Yaris Suomen yleisin perheauto ja moni i4 ostava hakee tästä just perheautoa vaikkei takapolvitilaa juurikaan Yarista enempää löydy.
        Jos perheeseen kuuluu kaksi aikuista ja ne takajalkatilat ei kiinnosta paskaakaan, vai mikä mahtaa olla perheen määritelmä?

        Comment

        • jobo
          Bimmer Rookie
          • Jun 2009
          • 148
          • Espoo

          Originally posted by prh' View Post

          Jos perheeseen kuuluu kaksi aikuista ja ne takajalkatilat ei kiinnosta paskaakaan, vai mikä mahtaa olla perheen määritelmä?
          Siis onhan i4 noinkin isoksi autoksi aivan hämmentävän ahdas. Etenki jos on M penkeillä.
          BMW i4 M50 -23

          BMW 330e M-sport -17
          BMW 120d M-sport -14
          MINI JCW -09

          Comment

          • JPM50
            Bimmer Fanatic
            • May 2022
            • 215
            • Helsinki

            Originally posted by jaakkorl View Post

            Vielä moinen kysymys? Mua sylettää vähän noi vakio vanteet tossa sähkärissä, ootteko vaihtanu niitä mihinkään muihin, ja jos, vaikuttaako se rangeen yms. Miten?
            Range lyhenee, kun renkaat kasvavat. Mielestäni hyvä kompromissi rangen ja ulkonäön suhteen ovat on 19" vanteet (245-40 renkaat edessä ja 255-40 renkaat takana).
            Last edited by JPM50; 15-07-2025, 09:14.
            i4 M50 Black Sapphire

            Comment

            • torso1
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2004
              • 404

              Originally posted by JPM50 View Post

              Range lyhenee, kun renkaat kasvavat. Mielestäni hyvä kompromissi rangen ja ulkonäön suhteen ovat on 19" vanteet (245-40 renkaat edessä ja 255-40 renkaat takana).
              Vierintävastuksen suhteen paras on mahdollisimman korkea ja kapea rengas.

              Comment

              • makebm5
                Bimmer Enthusiast
                • May 2009
                • 1309
                • Kainuu

                Originally posted by JPM50 View Post

                Range lyhenee, kun renkaat kasvavat. Mielestäni hyvä kompromissi rangen ja ulkonäön suhteen ovat on 19" vanteet (245-40 renkaat edessä ja 255-40 renkaat takana).
                Näin sen pitäisi mennä ja itsekin pelkäsin isoa kulutuksen nousua kun talvirenkaat 245/50 19" vaihtui 245/45 275/35 20" kesäisiin mutta nyt näyttää siltä että muutosta ei juurikaan ole.
                BMW i5 M60, BMW E89 35is
                Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e, i4 M50

                Comment

                • JPM50
                  Bimmer Fanatic
                  • May 2022
                  • 215
                  • Helsinki

                  Originally posted by makebm5 View Post

                  Näin sen pitäisi mennä ja itsekin pelkäsin isoa kulutuksen nousua kun talvirenkaat 245/50 19" vaihtui 245/45 275/35 20" kesäisiin mutta nyt näyttää siltä että muutosta ei juurikaan ole.
                  Varmaan lämpimät kelit osaltaan kompensoivat tätä, kun energiaa ei mene sisätilojen lämmitykseen.
                  i4 M50 Black Sapphire

                  Comment

                  • Hobbes
                    Newbiemmer
                    • Oct 2024
                    • 18
                    • Helsinki

                    Originally posted by makebm5 View Post

                    Näin sen pitäisi mennä ja itsekin pelkäsin isoa kulutuksen nousua kun talvirenkaat 245/50 19" vaihtui 245/45 275/35 20" kesäisiin mutta nyt näyttää siltä että muutosta ei juurikaan ole.
                    Mitkäs sulla on ne kulutuslukemat? Ja katsotko äpistä vai onko tarkempaa seurantaa? Itellä on edessä on 255/35 R20 ja takana 285/30 R20 ja kulutus on ollut huhti-kesäkuu 24,6 kW. Vertailuna tammi-maaliskuu 22,6 kW 18 tuuman kitkarenkailla.
                    i4 M50 -23

                    Comment

                    • PAT_74
                      Newbiemmer
                      • Apr 2025
                      • 6
                      • Keski-Uusimaa

                      Lataan lähes pelkästään kotona AC latauksella, joten DC latauksista on todella vähän kokemuksia. Nyt kesälomareissulla on tullut latailtua pikalatureilla ja olen päässyt parhaimmillaankin vain n. 130kW hetkelliseen lataustehoon, vaikka laturille on ajettu navilla ja lataus on aloitettu alle 10% varauksesta. Ja Ionityn latureilla, eli latausaseman ei pitäisi olla pullonkaulana. Autona i4 M50.

                      Katselin sovelluksesta, että viime talvena olin päässyt n. 150kW huippuihin. Mutta kesällähän tuon pitäisi olla vielä nopeampaa. Onko muilla vastaavia kokemuksia / vinkkejä?

                      Comment

                      • pyroz
                        BTCF Member
                        • Nov 2002
                        • 6782
                        • PK-seutu

                        Originally posted by PAT_74 View Post
                        Lataan lähes pelkästään kotona AC latauksella, joten DC latauksista on todella vähän kokemuksia. Nyt kesälomareissulla on tullut latailtua pikalatureilla ja olen päässyt parhaimmillaankin vain n. 130kW hetkelliseen lataustehoon, vaikka laturille on ajettu navilla ja lataus on aloitettu alle 10% varauksesta. Ja Ionityn latureilla, eli latausaseman ei pitäisi olla pullonkaulana. Autona i4 M50.

                        Katselin sovelluksesta, että viime talvena olin päässyt n. 150kW huippuihin. Mutta kesällähän tuon pitäisi olla vielä nopeampaa. Onko muilla vastaavia kokemuksia / vinkkejä?
                        Lämpötila pitää myös huomioida. Akun optimilämpötila vaatii lisälämmitystä Suomen kesässäkin. Toki jos auto on ollut hellelukemissa vuorokausia putkeen niin ei pitäisi olla siitä kiinni. Mutta jos olet vaikka ajanut viileästä parkkihallista suoraan laturille lämmittämättä akkua niin liian kylmä se on.
                        S65, S85, H1, N63TU, IB1

                        Comment

                        • PAT_74
                          Newbiemmer
                          • Apr 2025
                          • 6
                          • Keski-Uusimaa

                          Eikös tuo esilämmitys tapahdu automaattisesti tarpeen mukaan, jos navissa on valinnut kohteeksi latausaseman? En ole päässyt tuon 130kW yli vaikka olen päästellyt näillä helteillä laturille navin kanssa pidemmänkin ajorupeaman päätteeksi.

                          Comment

                          • JPM50
                            Bimmer Fanatic
                            • May 2022
                            • 215
                            • Helsinki

                            Originally posted by PAT_74 View Post
                            Eikös tuo esilämmitys tapahdu automaattisesti tarpeen mukaan, jos navissa on valinnut kohteeksi latausaseman? En ole päässyt tuon 130kW yli vaikka olen päästellyt näillä helteillä laturille navin kanssa pidemmänkin ajorupeaman päätteeksi.
                            Merkillistä. Kyllähän se esilämmitys tapahtuu juuri noin kuin kirjoitit. Kylmällä kelillä esilämmitys tietysti vie jonkin aikaa, mutta nyt kun on ollut näin lämpimiä kelejä, niin kovin pitkään ei pitäisi mennä, jos autolla on vielä ajettu ennen navin päälle kytkemistä.

                            Oma autoni ottaa kuumalla kelillä todella hyvin virtaa suurteholaturista, alussa jopa 208 kW:n lukemia on tullut näyttöön hetkeksi, kun kokeilin latausta SoC:n ollessa noin 7 %.
                            i4 M50 Black Sapphire

                            Comment

                            • makebm5
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2009
                              • 1309
                              • Kainuu

                              Originally posted by Hobbes View Post

                              Mitkäs sulla on ne kulutuslukemat? Ja katsotko äpistä vai onko tarkempaa seurantaa? Itellä on edessä on 255/35 R20 ja takana 285/30 R20 ja kulutus on ollut huhti-kesäkuu 24,6 kW. Vertailuna tammi-maaliskuu 22,6 kW 18 tuuman kitkarenkailla.
                              Aplikaation mukaan huhti 19,9kWh, touko 21.3kWh, kesä 18,1 kWh ja heinä 18,6 kWh.
                              BMW i5 M60, BMW E89 35is
                              Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e, i4 M50

                              Comment

                              • Hobbes
                                Newbiemmer
                                • Oct 2024
                                • 18
                                • Helsinki

                                Edellisiin lataus postauksiin oma kokemus juhannukselta, jolloin oli suht vilpoisaa. Kulutus pääsi yllättämään täyden auton takia enkä päässytkään mökkireissulta kotiin asti ja piti ladata matkalla. Ilman mitään esilämmityksiä auto kiinni Rechargen asemaan ja lataus lähti heti 195 kW nopeudella rangen ollessa 4% ja ulkona muistaakseni n. 15 astetta. 5 minuuttia riitti ja sain 15kW eli laskennallinen latausteho oli 180kW.
                                i4 M50 -23

                                Comment

                                Working...
                                X