memebuy23buy

BMW i4

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • PAT_74
    Newbiemmer
    • Apr 2025
    • 7
    • Keski-Uusimaa

    Originally posted by PAT_74 View Post
    Lataan lähes pelkästään kotona AC latauksella, joten DC latauksista on todella vähän kokemuksia. Nyt kesälomareissulla on tullut latailtua pikalatureilla ja olen päässyt parhaimmillaankin vain n. 130kW hetkelliseen lataustehoon, vaikka laturille on ajettu navilla ja lataus on aloitettu alle 10% varauksesta. Ja Ionityn latureilla, eli latausaseman ei pitäisi olla pullonkaulana. Autona i4 M50.

    Katselin sovelluksesta, että viime talvena olin päässyt n. 150kW huippuihin. Mutta kesällähän tuon pitäisi olla vielä nopeampaa. Onko muilla vastaavia kokemuksia / vinkkejä?
    Ionityn latureilla on ilmeisesti ollut viime aikoina ongelmia i4 lataustehon kanssa, ainakin osalla latureista. Loppureissulla latailin ABC:lla 150kW latureilla, joista auto latasi parhaimmillaan 158kW teholla. Ei valitettavasti sattunut sopivasti matkan varrelle tehokkaampia latureita. Eli vika taisi olla Ionityn puolella. Pitää kokeilla vielä jonkin muun firman >200kW laturilla, ettei jää vaivaamaan…

    Comment

    • Exvag
      Bimmer Rookie
      • Sep 2019
      • 30
      • Varsinainen Suomi

      Originally posted by Juize View Post

      Onko Saksta käytettynä tuotu auto? Itsellä käytettynä tuotu iX ja sama vastaus merkkarilta ja Connected Dirve suomelta, navin puheopastusta ei saa puhumaan suomea vaikka kieliasetuksena suomi, koska tuonti auto. Pitäis ilmeisesti olla ensirekisteröity pohjoismaihin että opastus taipuisi suomeksi. Näin iX osalta, liekkö sama i4
      No tuo selittää asian. Kyseessä on siis Saksasta tuotu auto. Kiitos tiedosta!

      Comment

      • Krampus
        BTCF Member
        • Nov 2017
        • 391
        • Keski-Suomi

        En tiedä, että onko näissä sähkövehkeissä sama, että mitä on esim NBT/NBT evon kanssa. Jos auto saksankielinen niin ei puhu navi suomea vaikka kielen vaihtaa. Vanhoissa autoissa saa puhumaan suomea kun vaihtaa varusteluettelon kielen suomeksi ja poistaa saksankielen+koodaukset päälle. Varusteluettelon muokkaus/koodaus ei pelkästään riiitä vaan headunit pitää päivittää uudella softalla uuden varustekoodin mukaiseksi. Eli ei puhu suomea pelkällä FA muutoksella vaan sen jälkeen uudet softat, mikä toi suomen kielen ainakin vanhoissa headuniteissa. Eri datat taitaa mennä sisään S8A9(suomen kieli) vs. S851(saksan kieli). Toivottavasti i4:ssä sama homma toimii.
        E89 Z4 sDrive 35i Flex Fuel, harraste
        F39 X2 Xdrive20D, käyttis
        Vikakoodit, moduulien päivitykset, vo/fa-muutokset ja koodailut(icom,e-sys, ista yms.) o5o536o489

        Comment

        Working...
        X