BMW i4

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • PAT_74
    Newbiemmer
    • Apr 2025
    • 7
    • Keski-Uusimaa

    #166
    Originally posted by PAT_74 View Post
    Lataan lähes pelkästään kotona AC latauksella, joten DC latauksista on todella vähän kokemuksia. Nyt kesälomareissulla on tullut latailtua pikalatureilla ja olen päässyt parhaimmillaankin vain n. 130kW hetkelliseen lataustehoon, vaikka laturille on ajettu navilla ja lataus on aloitettu alle 10% varauksesta. Ja Ionityn latureilla, eli latausaseman ei pitäisi olla pullonkaulana. Autona i4 M50.

    Katselin sovelluksesta, että viime talvena olin päässyt n. 150kW huippuihin. Mutta kesällähän tuon pitäisi olla vielä nopeampaa. Onko muilla vastaavia kokemuksia / vinkkejä?
    Ionityn latureilla on ilmeisesti ollut viime aikoina ongelmia i4 lataustehon kanssa, ainakin osalla latureista. Loppureissulla latailin ABC:lla 150kW latureilla, joista auto latasi parhaimmillaan 158kW teholla. Ei valitettavasti sattunut sopivasti matkan varrelle tehokkaampia latureita. Eli vika taisi olla Ionityn puolella. Pitää kokeilla vielä jonkin muun firman >200kW laturilla, ettei jää vaivaamaan…

    Comment

    • Exvag
      Bimmer Rookie
      • Sep 2019
      • 30
      • Varsinainen Suomi

      #167
      Originally posted by Juize View Post

      Onko Saksta käytettynä tuotu auto? Itsellä käytettynä tuotu iX ja sama vastaus merkkarilta ja Connected Dirve suomelta, navin puheopastusta ei saa puhumaan suomea vaikka kieliasetuksena suomi, koska tuonti auto. Pitäis ilmeisesti olla ensirekisteröity pohjoismaihin että opastus taipuisi suomeksi. Näin iX osalta, liekkö sama i4
      No tuo selittää asian. Kyseessä on siis Saksasta tuotu auto. Kiitos tiedosta!

      Comment

      • Krampus
        BTCF Member
        • Nov 2017
        • 391
        • Keski-Suomi

        #168
        En tiedä, että onko näissä sähkövehkeissä sama, että mitä on esim NBT/NBT evon kanssa. Jos auto saksankielinen niin ei puhu navi suomea vaikka kielen vaihtaa. Vanhoissa autoissa saa puhumaan suomea kun vaihtaa varusteluettelon kielen suomeksi ja poistaa saksankielen+koodaukset päälle. Varusteluettelon muokkaus/koodaus ei pelkästään riiitä vaan headunit pitää päivittää uudella softalla uuden varustekoodin mukaiseksi. Eli ei puhu suomea pelkällä FA muutoksella vaan sen jälkeen uudet softat, mikä toi suomen kielen ainakin vanhoissa headuniteissa. Eri datat taitaa mennä sisään S8A9(suomen kieli) vs. S851(saksan kieli). Toivottavasti i4:ssä sama homma toimii.
        E89 Z4 sDrive 35i Flex Fuel, harraste
        F39 X2 Xdrive20D, käyttis
        Vikakoodit, moduulien päivitykset, vo/fa-muutokset ja koodailut(icom,e-sys, ista yms.) o5o536o489

        Comment

        • JNIJNI
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2006
          • 1488

          #169
          Onko se nyt 1 vai 5mm?
          Jos tosiaan 1mm, niin lienee monia odottamassa ikävä yllätys 1. määräaikaiskatsastuksessa

          BMW i4 ajoakussa lommo! Vai onko?
          G21 LCI 330e xDrive 2022
          E93 M3

          Comment

          • makebm5
            Bimmer Enthusiast
            • May 2009
            • 1312
            • Kainuu

            #170
            Originally posted by JNIJNI View Post
            Onko se nyt 1 vai 5mm?
            Jos tosiaan 1mm, niin lienee monia odottamassa ikävä yllätys 1. määräaikaiskatsastuksessa

            BMW i4 ajoakussa lommo! Vai onko?
            Ainakin tuolla sähköautot face ryhmässä oli yhdellä näyttää BMW lausunto jossa oli 5mm painauma rajana.
            BMW i5 M60, BMW E89 35is
            Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e, i4 M50

            Comment

            • torso1
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2004
              • 408

              #171
              Originally posted by JNIJNI View Post
              Onko se nyt 1 vai 5mm?
              Jos tosiaan 1mm, niin lienee monia odottamassa ikävä yllätys 1. määräaikaiskatsastuksessa

              BMW i4 ajoakussa lommo! Vai onko?
              Tuo video on ihan höpöhöpöä. Ilmeisesti ko. keissi jossa auto on käynyt merkkarilla akkutarkastuksessa. Eivät sitten ole siellä osanneet lukea oikein ISTA:sta löytyvää akuntarkastusohjetta. Vai liekkö edes löytynyt sitä oikeaa tarkastusohjetta i4 osalta. Jokatapauksessa se raja painaumalle taitaa olla enemmän kuin 1mm verran.

              Se keltä löytyy pääsy ja lisenssi BMW AG:n järjestelmiin voisi kaivella tuon ohjeen esiin ja postata vaikka tänne. Tämmöset epäselvyydet aiheuttaa päänvaivaa omistajille ja aivan turhaa mainehaittaa BMW:lle.

              Comment

              • pyroz
                BTCF Member
                • Nov 2002
                • 6784
                • PK-seutu

                #172
                Originally posted by torso1 View Post

                Tuo video on ihan höpöhöpöä. Ilmeisesti ko. keissi jossa auto on käynyt merkkarilla akkutarkastuksessa. Eivät sitten ole siellä osanneet lukea oikein ISTA:sta löytyvää akuntarkastusohjetta. Vai liekkö edes löytynyt sitä oikeaa tarkastusohjetta i4 osalta. Jokatapauksessa se raja painaumalle taitaa olla enemmän kuin 1mm verran.

                Se keltä löytyy pääsy ja lisenssi BMW AG:n järjestelmiin voisi kaivella tuon ohjeen esiin ja postata vaikka tänne. Tämmöset epäselvyydet aiheuttaa päänvaivaa omistajille ja aivan turhaa mainehaittaa BMW:lle.
                Online TIS sanoo, että 4mm on ok:

                Onko tuo miten hyvin ajantasalla oleva tieto sitä en tiedä. newtis ei taida julkaista datan päivämääriä(?)



                S65, S85, H1, N63TU, IB1

                Comment

                • Heikkiher
                  Bimmer Rookie
                  • Mar 2009
                  • 96
                  • Vihti

                  #173
                  Click image for larger version  Name:	524131631_10162333844444081_6329559283998051098_n.jpg Views:	0 Size:	108.6 KB ID:	5532658 Click image for larger version  Name:	524702381_10162333754504081_6989427270470684192_n.jpg Views:	0 Size:	112.7 KB ID:	5532659

                  Tässä nämä mitä tuolla FB ryhmässä oli jaettu. Kiinnostaa aihe, kun ollut i4 kovasti käytettynä mielessä. Jos tuo raja tosiaan on 1mm niin kyllähän se hyvin tarkan tarkastuksen vaatisi ennen mahdollista ostoa ja joku pohjapanssari olisi jatkossa hyvä. Kaskovakuutukset noita ilmeisesti korvanneet, mutta ei kiinnostaisi lähteä kokeilemaan miten hyvin toimii, varsinkaan jollei osaa tarkasti sanoa missä naarmu on tullut.

                  Tässä myös toinen video tuon Kokkolan autohuollon lisäksi, missä merkkihuolto itse vaihtanut akkukotelon myymäänsä autoon 1mm naarmun takia: https://www.youtube.com/shorts/80xGSTYXxYg
                  Last edited by Heikkiher; 01-08-2025, 20:49.

                  Comment

                  • wuiZ
                    Newbiemmer
                    • Sep 2024
                    • 12
                    • Finland

                    #174
                    Originally posted by PNM2 View Post
                    Peräluukkuun mahtuu kaksi lätkäkassia tai kolme golfbägiä eli yllättävän hyvin on tilaa. Lattian alla on tosiaan H&K:n pönttö, joka oikeasti vie puolet tilasta mutta mulla siellä menee myös latausjohto tai kenkiä ja muuta kamaa. Ei kai kukaan i4:sta perheautoksi olekaan hankkimassa.
                    Minulla oli hankintakriteerinä että kolme lätkäkassia pitäisi mahtua, ja sinne ne meni joten loppui argumentit kesken ja tuli sitten hankittua sanoisin että ei merkittävästi pienempi kun edellinen F11 vaikka hieman paremmin joutuu miettimään miten pakkaat.

                    Comment

                    • wuiZ
                      Newbiemmer
                      • Sep 2024
                      • 12
                      • Finland

                      #175
                      11kk nyt ollut i4M50 alla ja nyt tuli 30.000km mittariin. Tämän aikana on ladattu 6626kWh, joka tekee noin 22.1kWh/100km keskikulutus. Rahaa on mennyt sähköön 1198eur, josta noin 62% kotilaturilla ja 38% tienpäällä kalliilla sähköllä (eli noin 4eur/100km).
                      Verrattuna dieseliin (6litra/100km, 1,80eur/litra) laskennallinen säästö olisi 68% i4 eduksi.

                      EDIT: kotisähkön hinta 10cnt/kWh koska pitkä kiinteä sopimus. Syyskuusta eteenpäin spot-sähkö joka pitäisi tuoda kustannus alas.
                      Last edited by wuiZ; 05-08-2025, 09:56.

                      Comment

                      • larsen
                        Bimmer Rookie
                        • Jul 2020
                        • 74
                        • Tampere

                        #176
                        Originally posted by wuiZ View Post
                        kotisähkön hinta 10cnt/kWh koska pitkä kiinteä sopimus. Syyskuusta eteenpäin spot-sähkö joka pitäisi tuoda kustannus alas.
                        Halvalta kuulostaa kiinteäksi sopimukseksi. Paljonko tuossa on energian ja siirron osuus?

                        F36 420ix
                        Ex. E39

                        -- menneiltä vuosilta --
                        Porsche Boxster, Mazda MX-5, Cadillac Seville STS, Chrysler Vision, Mitsubishi Eclipse, Pontiac Trans Am, Ford Thunderbird, Subaru XT, Toyota Celica Supra, Ford Capri
                        pari mannelavettia ja muita bulkkikulkineita

                        Comment

                        Working...
                        X