Originally posted by PAT_74
View Post
BMW i4
Collapse
X
-
-
Originally posted by Juize View Post
Onko Saksta käytettynä tuotu auto? Itsellä käytettynä tuotu iX ja sama vastaus merkkarilta ja Connected Dirve suomelta, navin puheopastusta ei saa puhumaan suomea vaikka kieliasetuksena suomi, koska tuonti auto. Pitäis ilmeisesti olla ensirekisteröity pohjoismaihin että opastus taipuisi suomeksi. Näin iX osalta, liekkö sama i4
Comment
-
En tiedä, että onko näissä sähkövehkeissä sama, että mitä on esim NBT/NBT evon kanssa. Jos auto saksankielinen niin ei puhu navi suomea vaikka kielen vaihtaa. Vanhoissa autoissa saa puhumaan suomea kun vaihtaa varusteluettelon kielen suomeksi ja poistaa saksankielen+koodaukset päälle. Varusteluettelon muokkaus/koodaus ei pelkästään riiitä vaan headunit pitää päivittää uudella softalla uuden varustekoodin mukaiseksi. Eli ei puhu suomea pelkällä FA muutoksella vaan sen jälkeen uudet softat, mikä toi suomen kielen ainakin vanhoissa headuniteissa. Eri datat taitaa mennä sisään S8A9(suomen kieli) vs. S851(saksan kieli). Toivottavasti i4:ssä sama homma toimii.E89 Z4 sDrive 35i Flex Fuel, harraste
F39 X2 Xdrive20D, käyttis
Vikakoodit, moduulien päivitykset, vo/fa-muutokset ja koodailut(icom,e-sys, ista yms.) o5o536o489
Comment
-
Onko se nyt 1 vai 5mm?
Jos tosiaan 1mm, niin lienee monia odottamassa ikävä yllätys 1. määräaikaiskatsastuksessa
BMW i4 ajoakussa lommo! Vai onko?G21 LCI 330e xDrive 2022
E93 M3
Comment
-
Originally posted by JNIJNI View PostOnko se nyt 1 vai 5mm?
Jos tosiaan 1mm, niin lienee monia odottamassa ikävä yllätys 1. määräaikaiskatsastuksessa
BMW i4 ajoakussa lommo! Vai onko?BMW i5 M60, BMW E89 35is
Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e, i4 M50
Comment
-
Originally posted by JNIJNI View PostOnko se nyt 1 vai 5mm?
Jos tosiaan 1mm, niin lienee monia odottamassa ikävä yllätys 1. määräaikaiskatsastuksessa
BMW i4 ajoakussa lommo! Vai onko?
Se keltä löytyy pääsy ja lisenssi BMW AG:n järjestelmiin voisi kaivella tuon ohjeen esiin ja postata vaikka tänne. Tämmöset epäselvyydet aiheuttaa päänvaivaa omistajille ja aivan turhaa mainehaittaa BMW:lle.
Comment
-
Originally posted by torso1 View Post
Tuo video on ihan höpöhöpöä. Ilmeisesti ko. keissi jossa auto on käynyt merkkarilla akkutarkastuksessa. Eivät sitten ole siellä osanneet lukea oikein ISTA:sta löytyvää akuntarkastusohjetta. Vai liekkö edes löytynyt sitä oikeaa tarkastusohjetta i4 osalta. Jokatapauksessa se raja painaumalle taitaa olla enemmän kuin 1mm verran.
Se keltä löytyy pääsy ja lisenssi BMW AG:n järjestelmiin voisi kaivella tuon ohjeen esiin ja postata vaikka tänne. Tämmöset epäselvyydet aiheuttaa päänvaivaa omistajille ja aivan turhaa mainehaittaa BMW:lle.
Onko tuo miten hyvin ajantasalla oleva tieto sitä en tiedä. newtis ei taida julkaista datan päivämääriä(?)
S65, S85, H1, N63TU, IB1
Comment
-
Tässä nämä mitä tuolla FB ryhmässä oli jaettu. Kiinnostaa aihe, kun ollut i4 kovasti käytettynä mielessä. Jos tuo raja tosiaan on 1mm niin kyllähän se hyvin tarkan tarkastuksen vaatisi ennen mahdollista ostoa ja joku pohjapanssari olisi jatkossa hyvä. Kaskovakuutukset noita ilmeisesti korvanneet, mutta ei kiinnostaisi lähteä kokeilemaan miten hyvin toimii, varsinkaan jollei osaa tarkasti sanoa missä naarmu on tullut.
Tässä myös toinen video tuon Kokkolan autohuollon lisäksi, missä merkkihuolto itse vaihtanut akkukotelon myymäänsä autoon 1mm naarmun takia: https://www.youtube.com/shorts/80xGSTYXxYg
Last edited by Heikkiher; 01-08-2025, 20:49.
Comment
-
Originally posted by PNM2 View PostPeräluukkuun mahtuu kaksi lätkäkassia tai kolme golfbägiä eli yllättävän hyvin on tilaa. Lattian alla on tosiaan H&K:n pönttö, joka oikeasti vie puolet tilasta mutta mulla siellä menee myös latausjohto tai kenkiä ja muuta kamaa. Ei kai kukaan i4:sta perheautoksi olekaan hankkimassa.sanoisin että ei merkittävästi pienempi kun edellinen F11 vaikka hieman paremmin joutuu miettimään miten pakkaat.
Comment
-
11kk nyt ollut i4M50 alla ja nyt tuli 30.000km mittariin. Tämän aikana on ladattu 6626kWh, joka tekee noin 22.1kWh/100km keskikulutus. Rahaa on mennyt sähköön 1198eur, josta noin 62% kotilaturilla ja 38% tienpäällä kalliilla sähköllä (eli noin 4eur/100km).
Verrattuna dieseliin (6litra/100km, 1,80eur/litra) laskennallinen säästö olisi 68% i4 eduksi.
EDIT: kotisähkön hinta 10cnt/kWh koska pitkä kiinteä sopimus. Syyskuusta eteenpäin spot-sähkö joka pitäisi tuoda kustannus alas.Last edited by wuiZ; 05-08-2025, 09:56.
Comment
-
Originally posted by wuiZ View Postkotisähkön hinta 10cnt/kWh koska pitkä kiinteä sopimus. Syyskuusta eteenpäin spot-sähkö joka pitäisi tuoda kustannus alas.
F36 420ix
Ex. E39
-- menneiltä vuosilta --
Porsche Boxster, Mazda MX-5, Cadillac Seville STS, Chrysler Vision, Mitsubishi Eclipse, Pontiac Trans Am, Ford Thunderbird, Subaru XT, Toyota Celica Supra, Ford Capri
pari mannelavettia ja muita bulkkikulkineita
Comment
Comment