BMW i4

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • volvostabemariin
    Bimmer Rookie
    • Sep 2019
    • 100
    • Kanta-Häme

    #391
    Originally posted by itl View Post
    Kiitoksia hyvistä kommenteista. Käytetty M50 näyttää tosiaankin antavan selkeästi paremman vastineen rahalle. Mitenkä muuten BMW-maahantuoja suhtautuu Saksasta/Ruotsista tuotuihin autoihin, joissa täysi huoltohistoria ja kaikki ns. kunnossa. Onko esim. jatkotakuu ostettavissa näihin ja miten huolto-organisaatio suhtautuu maahantuojan ohi tuotuihin autoihin esim. takuutapauksissa?
    Jatkotakuu on ostettavissa kaikkiin tehdastakuun ollessa voimassa (tai jos auto 2 vuotta vanhempi ja jatkotakuu voimassa). ei huolta

    Comment

    • MajorDrake
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 7559
      • Jyväshyvä

      #392
      Ulkomailta jos auton ostaa niin ne BPS tai Europlus tms. takuut on täällä pohjolassa vähän työläitä käyttää, muualla Euroopassa merkkiliikkeet hoitaa takuukäsittelyt takuun myöntäjän kanssa, joka yleensä on RealGarant, Suomalaisia ei palveleminen kiinnosta ja asiakas joutuu itse kommunikoimaan korjaamon ja takuun myöntäjän välissä, käytännössä siis pyytämään merkkiliikkeestä englanninkielisen kustannustarvion tarvittavine varaosanumeroineen ja työvaiheineen, lähettämään sen Saksaan sähköpostilla ja pyytämään sieltä korjausluvan, kun sen on saanut niin korjauttamaan auton, maksamaan korjauksen itse ja kuitit Saksana lähettämällä saa korvauksen josta yleensä evätään osa, mm. pientarvikelisät... Silti se takuu on parempi kuin ei mitään.

      Virallinsta "Repair Included" -tehdastakuun jatkoa ei yli 2 vuotiaisiin saa ellei autossa sellainen ole voimassa, em. muut takuut ei mahdollista virallisen tehdastakuun jatkoa.
      Tämä "Repairs included" virallinen tehdastakuun jatko toimii Suomassa kuiten originali tehdastakuu eikä siinä tehdä vähennyksiä mm. osista kilometrien kasvaessa toisin kuin yllämainituissa.


      Nimimerkillä vajaa tuhannen Bemaria tuoneena...
      M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
      Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
      Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

      Comment

      • volvostabemariin
        Bimmer Rookie
        • Sep 2019
        • 100
        • Kanta-Häme

        #393
        Originally posted by MajorDrake View Post
        Virallinsta "Repair Included" -tehdastakuun jatkoa ei yli 2 vuotiaisiin saa ellei autossa sellainen ole voimassa, em. muut takuut ei mahdollista virallisen tehdastakuun jatkoa.
        Tämä "Repairs included" virallinen tehdastakuun jatko toimii Suomassa kuiten originali tehdastakuu eikä siinä tehdä vähennyksiä mm. osista kilometrien kasvaessa toisin kuin yllämainituissa.
        ..
        Juurikin näin. Eli alkuperäinen takuu (eli alle 2 v) tai jatkotakuu (eli maks 4 v) pitää olla voimassa niin jatkettua saa. Tosin ihan sama se ei ole kuin 2:n vuoden takuu. Ei saa sijaisautoa alle

        Comment

        • ekaBMW
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2010
          • 476
          • Oulu

          #394
          Nuo BPS:t ovat olleet suomalaisille korjaamoille sikäli ikäviä että korjaamo on joutunut ottamaan kustannuksia omaan piikkiin kun asiakasta on laskutettu ja BPS ilmoitttaa että ei korvatakaan. Korjaamo joutuisi sitten jälkikäteen kinuamaan asiakkaalta rahat korjauksiin.
          Aika helppo ymmärtää että siirtävät vastuun asiakkaalle eli asiakas maksaa korjauksen ja kinuaa rahat BPS:ltä.

          En sitten tiedä onko korjaamoilla väärä ”protokolla” että miten homma pitäisi hoitaa oikeaoppisesti. Korjataan ennen kuin on tullut lopullinen tuomio BPS:ltä?

          Niin ja on kuulemma käynyt niinkin että ensin pyydetään esim aukaisemaan kone vaurioiden tutkimiseksi. Sen jälkeen tuleekin ilmoitus että ei korvata. Sitten ihmetellään kuka maksaa sen koneen aukaisun.

          Ja yllä mainittu BPS voi olla joku vakuutusyhtiö tai vastaava. Tosiaan vaihtelee mistä BMW tai myyjä tuon on ottanut.

          Saako suomessa tuollaista ”Repair Included” takuuta?
          F11 530d xDrive 09/16
          Ex E60 530d xDrive A 10/08
          Ex E60 520dA 09/08 liisari
          Ex Opel Vectra 2.0i 8v -93
          Ex Opel Kadett 1.6 -89

          Comment

          • Elvis
            Bimmer Rookie
            • Sep 2018
            • 33
            • Oulu

            #395
            Kyllä se selkeästi on m60 parempi ajaa kuin m50. En tiedä mistä johtuu mutta selkeästi paremmin ja johdonmukaisemmin ohjautuva . Puuttuu kokonaan se ärsyttävä sivuväännön ja epävarmuuden tunne kiihdyttäessä.

            Comment

            • volvostabemariin
              Bimmer Rookie
              • Sep 2019
              • 100
              • Kanta-Häme

              #396
              Originally posted by ekaBMW View Post
              Saako suomessa tuollaista ”Repair Included” takuuta?
              Totta kai saa. Kuten tuossa yllä samnottiin se on alkuperäisen takuun jatko. Sen saamiseksi autossa täytyy olla toki takuu voimassa tai sitten tuo takuun jatko (jonka voi ottaa vuosille 3,4 ja 5 vaikka vuosi kerrallaan)

              Comment

              • mcsegzmi
                Newbiemmer
                • Feb 2024
                • 3
                • Nurmijärvi

                #397
                Originally posted by volvostabemariin View Post
                Totta kai saa. Kuten tuossa yllä samnottiin se on alkuperäisen takuun jatko. Sen saamiseksi autossa täytyy olla toki takuu voimassa tai sitten tuo takuun jatko (jonka voi ottaa vuosille 3,4 ja 5 vaikka vuosi kerrallaan)
                Niin me tehtiin eilen, ajoin Autokeskukseen ja ostin jatkotakuuta service inclusiveä 3 v 2029/2 asti 1311 eur. Ostin myös kahdet seuraavat huollot repair inclusive 2026/2 ja 2028/2 738 eur; huoltoväli on 24 kk. Huollot on ilman plussaa, johon sisältyy ne isot jarrurempat. Huoltoasiantuntija sanoikin ettei meidän kilometreillä nyt ajettuna 31 kkm niin kannata niitä maksaa. Tällä nyt mennään. Laskin jatkotakuun hinnaksi noin 1,2 eur / d 3 v aikana niin ei se nyt ole maailmaa suurempi kulu turvaksi.
                Kerroin tuon tuossa kunnolla, kun omalla kohdalla tietoa etsiessä en saanut ymmärrystä kovin helposti.

                Auto on i4 M50 Super Charged varusteltu, muistaakseni meidän auton kokoonpanosta puuttuu vain oliko ilmastoidut M istuimet ja hiilikuitukoristeluja korista. Hämeenlinnasta tilattiin 2023/11.
                Last edited by mcsegzmi; Yesterday, 07:17.

                Comment

                • PNM2
                  Bimmer Enthusiast
                  • Mar 2015
                  • 1202
                  • Espoo

                  #398
                  Originally posted by Elvis View Post
                  Kyllä se selkeästi on m60 parempi ajaa kuin m50. En tiedä mistä johtuu mutta selkeästi paremmin ja johdonmukaisemmin ohjautuva . Puuttuu kokonaan se ärsyttävä sivuväännön ja epävarmuuden tunne kiihdyttäessä.
                  Mitäs muutoksia autoon on tehty M50 --> M60? Pelkällä tehonlisäyksellä ei moinen tule esiin. Voiko huonommassa olla ollut kulmat tms pielessä?
                  i4 M50
                  ex: G30 530e xDrive M-Sport
                  ex: F11 525d xDrive
                  ex: F11 520d
                  ex: E91 318i

                  Comment

                  • Elvis
                    Bimmer Rookie
                    • Sep 2018
                    • 33
                    • Oulu

                    #399
                    Suurin ärsyttävä ominaisuus m50 on se epämääräinen ohjaustuntuma esim moottoritielle mentäessä kiihdytys vaiheessa. Se vääntää takanurkkaa tai siis tuntuu siltä. Olen tästä jopa käyttänyt autoa tarkastuksessa. Ei vikaa. Sama epämääräinen tunne oli koeajo autossa tietyllä rasituksella. Kävin vaihtamassa m60 ja auto on todellakin paremmin tiessä kiinni ja vakaamman tuntuinen. Ohjaustehostin vissiin eri. En tiedä mutta näin itse sen koen.

                    Comment

                    • itl
                      Newbiemmer
                      • Dec 2025
                      • 3
                      • Espoo

                      #400
                      Originally posted by PNM2 View Post

                      Ammattilaiset voivat kommentoida mutta kuluineen ei välttämättä kannata tuoda, kun joudut usein hankkimaan talvirenkaat eikä hakeminen ole ilmaista. Nyt alkaa palautumaan 2021 Black Fridayssa myytyjä liisareita eli veikkaan normimarkkinaan ainakin sadan auton lisäystä. Laita hakuun hyvin varusteltu Suomiauto, saat vetokoukunkin mukana mutta jatkotakuusauma varmaan jää pois. Jos ei löydy varusteltua millään, sit toki katse rajojen ulkopuolelle.
                      Juuri näin. Katselin mobilen tarjonnan. Hintataso on liki sama mitä Suomessa, kun täällä onneksi täyssähköt on autotoverottomia. Ei siis kannata. Suomessakin näkyy olevan tarjontaa melko hyvin. Joku vähän ajettu M50 2024-2025 PS-luokitettu hyvin varustettu Hediltä vaikuttaa melko mainiolta vaihtoehdolta.

                      Mites muuten nuo ajoavustimet. Kuuluvatko ne johonkin varustepakettiin?

                      Comment

                      • PNM2
                        Bimmer Enthusiast
                        • Mar 2015
                        • 1202
                        • Espoo

                        #401
                        Originally posted by itl View Post

                        Juuri näin. Katselin mobilen tarjonnan. Hintataso on liki sama mitä Suomessa, kun täällä onneksi täyssähköt on autotoverottomia. Ei siis kannata. Suomessakin näkyy olevan tarjontaa melko hyvin. Joku vähän ajettu M50 2024-2025 PS-luokitettu hyvin varustettu Hediltä vaikuttaa melko mainiolta vaihtoehdolta.

                        Mites muuten nuo ajoavustimet. Kuuluvatko ne johonkin varustepakettiin?
                        Superchargedissa taitaa olla kaikki eli Driving pro ja Parking plus. Etsi suosiolla Supercharged-varusteltu malli eli isoin varustepaketti. Siitä ei puutu juuri kuin M-urheiluistuimet enää.
                        i4 M50
                        ex: G30 530e xDrive M-Sport
                        ex: F11 525d xDrive
                        ex: F11 520d
                        ex: E91 318i

                        Comment

                        • FlyingFinn
                          Bimmer Fanatic
                          • Dec 2005
                          • 671

                          #402
                          Originally posted by Elvis View Post
                          Suurin ärsyttävä ominaisuus m50 on se epämääräinen ohjaustuntuma esim moottoritielle mentäessä kiihdytys vaiheessa. Se vääntää takanurkkaa tai siis tuntuu siltä. Olen tästä jopa käyttänyt autoa tarkastuksessa. Ei vikaa. Sama epämääräinen tunne oli koeajo autossa tietyllä rasituksella. Kävin vaihtamassa m60 ja auto on todellakin paremmin tiessä kiinni ja vakaamman tuntuinen. Ohjaustehostin vissiin eri. En tiedä mutta näin itse sen koen.
                          Niiaako M60 perää samalla tavalla suoraan kiihdyttäessä kuin M50, mikä muistuttaa -60 luvun jenkkiautoa? Olisiko takajousitukselle tehty jotain?

                          Comment

                          • Elvis
                            Bimmer Rookie
                            • Sep 2018
                            • 33
                            • Oulu

                            #403
                            No juurikin joku tuollainen ärsyttävä tunne siinä oli. Epävarma olo ja todellakin tunne ettei vaan voi luottaa. Se ikäänkuin väänsi koria ja tuntui jotta pakko höllätä. Tätä m60 ei ollut lainkaan. Ja ohjaustuntuma on parempi.

                            Comment

                            • Mikey?
                              Newbiemmer
                              • Nov 2025
                              • 9
                              • Lappeenranta

                              #404
                              Kauppalehti 5.12.2025 (i4, M60):

                              BMW:llä on ilmeisesti kuunneltu palautetta. M-speksatut adaptiivi-iskunvaimentimet ovat nimittäin saaneet ryhtiä, ja nyt i4:n alusta on oikeasti hyvin ajan tasalla, ainakin jos vertaa muistikuviin neljän vuoden takaisista koeajoista.

                              BMW ei ole itse kertonut alustan muutoksista, eikä niitä mainitse missään lehdistömateriaaleissa, mutta toisaalta i4-omistajat ovat kertoneet tuoreimman mallin alustan tuntuvan jämäkämmältä kuin ennen.
                              Last edited by Mikey?; Yesterday, 16:25.

                              Comment

                              • Ju11i
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2007
                                • 1264
                                • Oulu

                                #405
                                Ovet ei ”rämise” kiinni laittaessa niin kuin esim. alkupään m50 malleissa.
                                Tämä saattoi kyllä korjaantua jo ns. ensimmäisessä faceliftauksessa.
                                G26 i4 M60 -26
                                E46 M3 -02

                                Comment

                                Working...
                                X