Se kannattaa huomioida, että Saksan tuliaisissa on aina vähintään 3 vuoden takuu (Uudesta asti) jo valmiina. Siihen kun vielä valikoi sellaisen jossa lisäksi BPS-takuu 24kk sen perään niin on aika kattavasti takuita.
BMW i4
Collapse
X
-
Onkos se tuo BMW turva?Originally posted by volvostabemariin View PostTotta kai saa. Kuten tuossa yllä samnottiin se on alkuperäisen takuun jatko. Sen saamiseksi autossa täytyy olla toki takuu voimassa tai sitten tuo takuun jatko (jonka voi ottaa vuosille 3,4 ja 5 vaikka vuosi kerrallaan)
En ole muuta sinne päin olevaa hinnastoissa nähnyt.F11 530d xDrive 09/16
Ex E60 530d xDrive A 10/08
Ex E60 520dA 09/08 liisari
Ex Opel Vectra 2.0i 8v -93
Ex Opel Kadett 1.6 -89
Comment
-
-
Niin, mutta jos virallisen repair inclusiven haluaa, joutuu 3. vuoden maksamaan "toiseen kertaan".Originally posted by pyroz View PostSe kannattaa huomioida, että Saksan tuliaisissa on aina vähintään 3 vuoden takuu (Uudesta asti) jo valmiina. Siihen kun vielä valikoi sellaisen jossa lisäksi BPS-takuu 24kk sen perään niin on aika kattavasti takuita.
Jossain välissä sen pystyi ostamaan alkamana vastan 4. vuodesta mutta alkuvuodesta ainakaan ei enää onnistunut...
Tokihan BPS on parempi kun ei mitään. En vain ymmärrä miksi muilla merkeillä ne vaihtoautotakuut toimii ja Bemarin BPS/ Europlus ei kun juoksuttavat asiakkaita...
Ja melko monessa on sama vakuutuyhtiö taustalla eli RealGarant, Porsche Approved mm.
Ja monessa muussa maassa BPS toimii sujuvasti, viimeviikolla viimeksi Saksalainen merkkiliikkeen myyjä ei meinannut uskoa että asiakkaan pitää kommunikointi hoitaa Suomessa vakuutusyhtiön kanssa...
M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
Tämä kommentti aivan yleisellä (sähköauto)tasolla - siis lainkaan bemareihin liittyen...
Kun katsoo noita Kokkolan Autohuollon videoita sähköautojen remonteista, niin pistää silmään kuinka kalliita ne ovat. Ja kuinka jos saman hintaisia remppoja jouduttaisiin tekemään polttisautoihin, niin saisimme lukea niistä iltapäivälehtien palstoilta.
Comment
-
Kyllä ainakin näitä AdBlue korjauksia tehdään disukoihin näin talvisaikaan todella paljon. Eikä niistä juurikaan lehdet kirjoita. Tänä vuonnakin oli muutaman viikon pakkasjakso täällä pohjoisessa ja rupesi jonoja kertymään korjaamolle. Riippuen merkistä niin helposti 3-4t€ kustantaa tankin/pumpun vaihto ohjelmointeineen ja jos vielä Nox antureita joutuu uusimaan niin helposti tonni lisää. Tarvikeosia näihin ei juurikaan ole saatavilla (boschin injektoreita lukuunottamatta) joten OEM osilla mennään.Originally posted by Mikey? View PostTämä kommentti aivan yleisellä (sähköauto)tasolla - siis lainkaan bemareihin liittyen...
Kun katsoo noita Kokkolan Autohuollon videoita sähköautojen remonteista, niin pistää silmään kuinka kalliita ne ovat. Ja kuinka jos saman hintaisia remppoja jouduttaisiin tekemään polttisautoihin, niin saisimme lukea niistä iltapäivälehtien palstoilta.
Bemarissa menee yleensä pelkästään linjasto, jonka saa kolmeensataan ja kätevä mies vaihtaa ja ohjelmoi itse muutamaan tuntiin. Merkkarilla vaihto on kiinteästi hinnoiteltu tonnin paukku.________________________
G26 i4 2023
F11 530xd 2014
ex bemarit: E30 318i 1985, E39 528i 1996, E46 316i "Sport 2000" 1999, E46 320i 2003, E46 316i Compact 2004, E91 318d 2007, F30 320d 2012, F30 330e 2015, G20 330e 2020
Comment
-
Tuo on tosiaan oma surullinen tarinansa tuo, että Suomessa joutuu kuluttaja hoitamaan BPS prosessia kuvaamallasi tavalla. Suomi-organisaatiossa on joku päättänyt, että tehdään tästä niin hankalaa kuin mahdollista. Jotenkin sitä haluaisi ainakin uskoa, että asia ei ole pelkästään "syljeksitään käytettynä muiden tuomia mahdollisimman paljon" -tyylinen, vaan se olisi vain huono business päätös, että ei kannata käyttää huoltotiskin virkailijoiden aikaa tähän. En kuitenkaan ole ihan varma onko edes tuo jälkimmäinenOriginally posted by MajorDrake View Post
Niin, mutta jos virallisen repair inclusiven haluaa, joutuu 3. vuoden maksamaan "toiseen kertaan".
Jossain välissä sen pystyi ostamaan alkamana vastan 4. vuodesta mutta alkuvuodesta ainakaan ei enää onnistunut...
Tokihan BPS on parempi kun ei mitään. En vain ymmärrä miksi muilla merkeillä ne vaihtoautotakuut toimii ja Bemarin BPS/ Europlus ei kun juoksuttavat asiakkaita...
Ja melko monessa on sama vakuutuyhtiö taustalla eli RealGarant, Porsche Approved mm.
Ja monessa muussa maassa BPS toimii sujuvasti, viimeviikolla viimeksi Saksalainen merkkiliikkeen myyjä ei meinannut uskoa että asiakkaan pitää kommunikointi hoitaa Suomessa vakuutusyhtiön kanssa...
Ja sekin hieman ohut selitys. Nokkela Suomi-organisaatiohan sisällyttää hieman sitä toimistotyötäkin siihen vikadiagnoosiin ja homma kunnossa ja asiakaspalvelu ja kokemus viimeisen päälle. Varsinaisita takuiden ja BPS-korjaustöistähän Suomi-organisaatio saa ihan normaalin korvauksen, eli ei se ole sen huonompaa pisnestä heille.
Aina se käy mielessä, että mitenköhän Mynkkenin sylttytehtaalla reagoitaisiin, jos kuulisivat tästä Suomen venkoilusta ja huonosta BMW-asiakaskokemuksesta tässä BPS asiassa
Sitten on tuo toinen suuri vääryys. Tosiaan Saksaan uutena myydyissä autoissa on kaikissa kolmaskin vuosi takuuta aina valmiina. Se lienee teknisesti jossain järjestelmässä "jatkotakuu", eli lienee sama asia kuin asiakkaan itse ostama kolmas lisävuosi(?). Mutta nyt pitäisi avata hieman tuota "repair inclusive" termiä. Mitä se tässä nyt tarkoittaa? Takuu on takuu ja nimenomaan kaikki kulut sisältyy. Olen myös ongelmitta käyttänyt tuon "Saksan kolmannen takuuvuoden" piikkiin autoja Suomessa merkkiliikkeellä fiksattavana ja ihan on normaalisti takuuseen mennyt kuin sen odottaisikin menevän.
Mutta se vääryys... tosiaan hymy hyytyy siinä vaiheessa, kun talsii Suomessa merkkiliikkeeseen ja ilmoittaa, että haluaisin ostaa tähän 2,5 vuotiaaseen autoon nyt sitten vielä neljännen ja viidennenkin vuoden takuut perään. Noh, hintalappu on ensinnäkin merkittävästi isompi kuin vaikka Saksassa, mutta tosiaan täällä aletaan änkyttää, että pitäisi ostaa se kolmas vuosi UUDELLEEN mikä sieltä Saksasta asti on jo autossa mukana ja ihan BMW:n järjestelmissä asti ihan selvänä asiana. Mikä helvetin juttu tämä nyt muka on... Olen kävellyt liikkeestä ulos ennenkuin verenpaine on noussut liikaa. Tällainen ei taatusti kestä minkään EU:n kuluttajalain tai yhdenvertaisuusperiaatteen lähempää tarkastelua. Ja tässäkin pitää kysyä, että tiedetäänkö Mynkkenissä tällaisestakaan älyttömyydestä?
Silti se pätee, että Saksasta auton ostaessa niissä on aina kolmen vuoden takuu joka toimii Suomessa. Sitten jos valitsee sellaisen auton, jossa myös 24kk BPS, niin se 24kk alkaa rullata vasta, kun tuo kolmen vuoden tehdastakuu on päättynyt.
Esimerkki: Ostat 11kk vanhan auton Saksas jossa myös BPS takuu. Saat siis käytetyn hinnalla auton, jossa tehdastakuuta 1kk pidempään kuin ostaessasi uutta Hedinin tiskiltä, sekä sen lisäksi vielä 2 vuotta BPS-takuuta siihen perään. Eli merkittävästi paremmat takuut kuin Suomesta uuteena ostettuun tulee mukaan (rahalla tietysti sitä saa lisää, mutta kallista).S65, S85, H1, N63TU, IB1
Comment
Comment