BMW i4

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • pyroz
    BTCF Member
    • Nov 2002
    • 6842
    • PK-seutu

    #406
    Se kannattaa huomioida, että Saksan tuliaisissa on aina vähintään 3 vuoden takuu (Uudesta asti) jo valmiina. Siihen kun vielä valikoi sellaisen jossa lisäksi BPS-takuu 24kk sen perään niin on aika kattavasti takuita.
    S65, S85, H1, N63TU, IB1

    Comment

    • ekaBMW
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2010
      • 480
      • Oulu

      #407
      Originally posted by volvostabemariin View Post
      Totta kai saa. Kuten tuossa yllä samnottiin se on alkuperäisen takuun jatko. Sen saamiseksi autossa täytyy olla toki takuu voimassa tai sitten tuo takuun jatko (jonka voi ottaa vuosille 3,4 ja 5 vaikka vuosi kerrallaan)
      Onkos se tuo BMW turva?
      En ole muuta sinne päin olevaa hinnastoissa nähnyt.
      F11 530d xDrive 09/16
      Ex E60 530d xDrive A 10/08
      Ex E60 520dA 09/08 liisari
      Ex Opel Vectra 2.0i 8v -93
      Ex Opel Kadett 1.6 -89

      Comment

      • volvostabemariin
        Bimmer Rookie
        • Sep 2019
        • 101
        • Kanta-Häme

        #408
        Originally posted by ekaBMW View Post

        Onkos se tuo BMW turva?
        En ole muuta sinne päin olevaa hinnastoissa nähnyt.
        Juu noinhan se on n imetty. Itse olen ottanut kakikkin autoihini (joita olen niin pitkään pitänyt) maksimin 5 vuotta

        Comment

        • MajorDrake
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 7560
          • Jyväshyvä

          #409
          Originally posted by pyroz View Post
          Se kannattaa huomioida, että Saksan tuliaisissa on aina vähintään 3 vuoden takuu (Uudesta asti) jo valmiina. Siihen kun vielä valikoi sellaisen jossa lisäksi BPS-takuu 24kk sen perään niin on aika kattavasti takuita.
          Niin, mutta jos virallisen repair inclusiven haluaa, joutuu 3. vuoden maksamaan "toiseen kertaan".
          Jossain välissä sen pystyi ostamaan alkamana vastan 4. vuodesta mutta alkuvuodesta ainakaan ei enää onnistunut...

          Tokihan BPS on parempi kun ei mitään. En vain ymmärrä miksi muilla merkeillä ne vaihtoautotakuut toimii ja Bemarin BPS/ Europlus ei kun juoksuttavat asiakkaita...
          Ja melko monessa on sama vakuutuyhtiö taustalla eli RealGarant, Porsche Approved mm.

          Ja monessa muussa maassa BPS toimii sujuvasti, viimeviikolla viimeksi Saksalainen merkkiliikkeen myyjä ei meinannut uskoa että asiakkaan pitää kommunikointi hoitaa Suomessa vakuutusyhtiön kanssa...
          M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
          Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
          Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

          Comment

          • Mikey?
            Newbiemmer
            • Nov 2025
            • 12
            • Lappeenranta

            #410
            Tämä kommentti aivan yleisellä (sähköauto)tasolla - siis lainkaan bemareihin liittyen...

            Kun katsoo noita Kokkolan Autohuollon videoita sähköautojen remonteista, niin pistää silmään kuinka kalliita ne ovat. Ja kuinka jos saman hintaisia remppoja jouduttaisiin tekemään polttisautoihin, niin saisimme lukea niistä iltapäivälehtien palstoilta.

            Comment

            • [Zei-M-Zei]
              Newbiemmer
              • Mar 2016
              • 18
              • Jääli

              #411
              Originally posted by Mikey? View Post
              Tämä kommentti aivan yleisellä (sähköauto)tasolla - siis lainkaan bemareihin liittyen...

              Kun katsoo noita Kokkolan Autohuollon videoita sähköautojen remonteista, niin pistää silmään kuinka kalliita ne ovat. Ja kuinka jos saman hintaisia remppoja jouduttaisiin tekemään polttisautoihin, niin saisimme lukea niistä iltapäivälehtien palstoilta.
              Kyllä ainakin näitä AdBlue korjauksia tehdään disukoihin näin talvisaikaan todella paljon. Eikä niistä juurikaan lehdet kirjoita. Tänä vuonnakin oli muutaman viikon pakkasjakso täällä pohjoisessa ja rupesi jonoja kertymään korjaamolle. Riippuen merkistä niin helposti 3-4t€ kustantaa tankin/pumpun vaihto ohjelmointeineen ja jos vielä Nox antureita joutuu uusimaan niin helposti tonni lisää. Tarvikeosia näihin ei juurikaan ole saatavilla (boschin injektoreita lukuunottamatta) joten OEM osilla mennään.
              Bemarissa menee yleensä pelkästään linjasto, jonka saa kolmeensataan ja kätevä mies vaihtaa ja ohjelmoi itse muutamaan tuntiin. Merkkarilla vaihto on kiinteästi hinnoiteltu tonnin paukku.
              ________________________
              G26 i4 2023
              F11 530xd 2014

              ex bemarit: E30 318i 1985, E39 528i 1996, E46 316i "Sport 2000" 1999, E46 320i 2003, E46 316i Compact 2004, E91 318d 2007, F30 320d 2012, F30 330e 2015, G20 330e 2020

              Comment

              • pyroz
                BTCF Member
                • Nov 2002
                • 6842
                • PK-seutu

                #412
                Originally posted by MajorDrake View Post

                Niin, mutta jos virallisen repair inclusiven haluaa, joutuu 3. vuoden maksamaan "toiseen kertaan".
                Jossain välissä sen pystyi ostamaan alkamana vastan 4. vuodesta mutta alkuvuodesta ainakaan ei enää onnistunut...

                Tokihan BPS on parempi kun ei mitään. En vain ymmärrä miksi muilla merkeillä ne vaihtoautotakuut toimii ja Bemarin BPS/ Europlus ei kun juoksuttavat asiakkaita...
                Ja melko monessa on sama vakuutuyhtiö taustalla eli RealGarant, Porsche Approved mm.

                Ja monessa muussa maassa BPS toimii sujuvasti, viimeviikolla viimeksi Saksalainen merkkiliikkeen myyjä ei meinannut uskoa että asiakkaan pitää kommunikointi hoitaa Suomessa vakuutusyhtiön kanssa...
                Tuo on tosiaan oma surullinen tarinansa tuo, että Suomessa joutuu kuluttaja hoitamaan BPS prosessia kuvaamallasi tavalla. Suomi-organisaatiossa on joku päättänyt, että tehdään tästä niin hankalaa kuin mahdollista. Jotenkin sitä haluaisi ainakin uskoa, että asia ei ole pelkästään "syljeksitään käytettynä muiden tuomia mahdollisimman paljon" -tyylinen, vaan se olisi vain huono business päätös, että ei kannata käyttää huoltotiskin virkailijoiden aikaa tähän. En kuitenkaan ole ihan varma onko edes tuo jälkimmäinen Ja sekin hieman ohut selitys. Nokkela Suomi-organisaatiohan sisällyttää hieman sitä toimistotyötäkin siihen vikadiagnoosiin ja homma kunnossa ja asiakaspalvelu ja kokemus viimeisen päälle. Varsinaisita takuiden ja BPS-korjaustöistähän Suomi-organisaatio saa ihan normaalin korvauksen, eli ei se ole sen huonompaa pisnestä heille.

                Aina se käy mielessä, että mitenköhän Mynkkenin sylttytehtaalla reagoitaisiin, jos kuulisivat tästä Suomen venkoilusta ja huonosta BMW-asiakaskokemuksesta tässä BPS asiassa


                Sitten on tuo toinen suuri vääryys. Tosiaan Saksaan uutena myydyissä autoissa on kaikissa kolmaskin vuosi takuuta aina valmiina. Se lienee teknisesti jossain järjestelmässä "jatkotakuu", eli lienee sama asia kuin asiakkaan itse ostama kolmas lisävuosi(?). Mutta nyt pitäisi avata hieman tuota "repair inclusive" termiä. Mitä se tässä nyt tarkoittaa? Takuu on takuu ja nimenomaan kaikki kulut sisältyy. Olen myös ongelmitta käyttänyt tuon "Saksan kolmannen takuuvuoden" piikkiin autoja Suomessa merkkiliikkeellä fiksattavana ja ihan on normaalisti takuuseen mennyt kuin sen odottaisikin menevän.

                Mutta se vääryys... tosiaan hymy hyytyy siinä vaiheessa, kun talsii Suomessa merkkiliikkeeseen ja ilmoittaa, että haluaisin ostaa tähän 2,5 vuotiaaseen autoon nyt sitten vielä neljännen ja viidennenkin vuoden takuut perään. Noh, hintalappu on ensinnäkin merkittävästi isompi kuin vaikka Saksassa, mutta tosiaan täällä aletaan änkyttää, että pitäisi ostaa se kolmas vuosi UUDELLEEN mikä sieltä Saksasta asti on jo autossa mukana ja ihan BMW:n järjestelmissä asti ihan selvänä asiana. Mikä helvetin juttu tämä nyt muka on... Olen kävellyt liikkeestä ulos ennenkuin verenpaine on noussut liikaa. Tällainen ei taatusti kestä minkään EU:n kuluttajalain tai yhdenvertaisuusperiaatteen lähempää tarkastelua. Ja tässäkin pitää kysyä, että tiedetäänkö Mynkkenissä tällaisestakaan älyttömyydestä?


                Silti se pätee, että Saksasta auton ostaessa niissä on aina kolmen vuoden takuu joka toimii Suomessa. Sitten jos valitsee sellaisen auton, jossa myös 24kk BPS, niin se 24kk alkaa rullata vasta, kun tuo kolmen vuoden tehdastakuu on päättynyt.


                Esimerkki: Ostat 11kk vanhan auton Saksas jossa myös BPS takuu. Saat siis käytetyn hinnalla auton, jossa tehdastakuuta 1kk pidempään kuin ostaessasi uutta Hedinin tiskiltä, sekä sen lisäksi vielä 2 vuotta BPS-takuuta siihen perään. Eli merkittävästi paremmat takuut kuin Suomesta uuteena ostettuun tulee mukaan (rahalla tietysti sitä saa lisää, mutta kallista).
                S65, S85, H1, N63TU, IB1

                Comment

                • Tapiiri
                  Newbiemmer
                  • Nov 2025
                  • 7
                  • Oulu

                  #413
                  Originally posted by pyroz View Post
                  Silti se pätee, että Saksasta auton ostaessa niissä on aina kolmen vuoden takuu joka toimii Suomessa. Sitten jos valitsee sellaisen auton, jossa myös 24kk BPS, niin se 24kk alkaa rullata vasta, kun tuo kolmen vuoden tehdastakuu on päättynyt.


                  Esimerkki: Ostat 11kk vanhan auton Saksas jossa myös BPS takuu. Saat siis käytetyn hinnalla auton, jossa tehdastakuuta 1kk pidempään kuin ostaessasi uutta Hedinin tiskiltä, sekä sen lisäksi vielä 2 vuotta BPS-takuuta siihen perään. Eli merkittävästi paremmat takuut kuin Suomesta uuteena ostettuun tulee mukaan (rahalla tietysti sitä saa lisää, mutta kallista).
                  Näin luki BPS:n takuuehdoissa lokakuussa:

                  "Takuu on voimassa takuutodistukseen merkitystä luovutus-
                  päivästä 24 kk tai takuutodistukseen merkitystä mittari-lukemasta enin-
                  tään 40.000 km, riippuen siitä kumpi täyttyy ensin. Takuu on voimassa
                  Suomessa ja enintään 6 viikkoa kestävällä matkalla EU:n alueella."

                  Eli ei ainakaan Suomesta ostetussa päde tuo, että BPS olisi voimassa alkaen tehdastakuun loppumisesta, mutta varmaan tarkoititkin Saksasta hankittua BPS:ää?

                  Comment

                  • jobo
                    Bimmer Rookie
                    • Jun 2009
                    • 155
                    • Espoo

                    #414
                    Originally posted by FlyingFinn View Post

                    Niiaako M60 perää samalla tavalla suoraan kiihdyttäessä kuin M50, mikä muistuttaa -60 luvun jenkkiautoa? Olisiko takajousitukselle tehty jotain?
                    Itselle vaihdettiin vuotavat takaiskarit niin en tiedä luulenko vaan vai onko faktaa että ei enää painu perä maahan läheskään kuten ennen täyskiihdytyksissä. Ehkä ne softattiin jotenkin erilaiseksi myös, tiedä näistä.
                    Comfortilla toki edelleen niiaa mutta sport asennossa tuntuu ettei juuri ollenkaan.
                    BMW i4 M50 -23

                    BMW 330e M-sport -17
                    BMW 120d M-sport -14
                    MINI JCW -09

                    Comment

                    • pyroz
                      BTCF Member
                      • Nov 2002
                      • 6842
                      • PK-seutu

                      #415
                      Originally posted by Tapiiri View Post

                      Näin luki BPS:n takuuehdoissa lokakuussa:

                      "Takuu on voimassa takuutodistukseen merkitystä luovutus-
                      päivästä 24 kk tai takuutodistukseen merkitystä mittari-lukemasta enin-
                      tään 40.000 km, riippuen siitä kumpi täyttyy ensin. Takuu on voimassa
                      Suomessa ja enintään 6 viikkoa kestävällä matkalla EU:n alueella."

                      Eli ei ainakaan Suomesta ostetussa päde tuo, että BPS olisi voimassa alkaen tehdastakuun loppumisesta, mutta varmaan tarkoititkin Saksasta hankittua BPS:ää?
                      Saksasta hankittua tarkoitin. En osta Suomesta autoja Saksan BPS:ssä ei myöskään ole tuollaista älytöntä 40tkm rajaa.
                      S65, S85, H1, N63TU, IB1

                      Comment

                      • jobo
                        Bimmer Rookie
                        • Jun 2009
                        • 155
                        • Espoo

                        #416
                        Bmw suomi nyt muutenkin sellanen paskalafka että mitkään nää takuujututkaan ei yllätä. Lisäksi esim vaikkapa se minkä takia monet i4 autossa olevat ominaisuudet ei toimi suomessa mutta sama auto ajamalla se rajan yli ulkomaille niin blim. ominaisuuksia ilmestyy lisää. Kysyttäessä maahantuojalta asiasta vastaus oli jotain hulvattoman ja teknisesti täysin päättömän väliltä.
                        BMW i4 M50 -23

                        BMW 330e M-sport -17
                        BMW 120d M-sport -14
                        MINI JCW -09

                        Comment

                        • bittivirhe
                          Bimmer Fanatic
                          • Jun 2012
                          • 621
                          • Pohjois-Savo

                          #417
                          Originally posted by jobo View Post
                          Bmw suomi nyt muutenkin sellanen paskalafka että mitkään nää takuujututkaan ei yllätä. Lisäksi esim vaikkapa se minkä takia monet i4 autossa olevat ominaisuudet ei toimi suomessa mutta sama auto ajamalla se rajan yli ulkomaille niin blim. ominaisuuksia ilmestyy lisää. Kysyttäessä maahantuojalta asiasta vastaus oli jotain hulvattoman ja teknisesti täysin päättömän väliltä.
                          Tuo pätee muihinkin malleihin, esim. X5 ja iX. Ärsyttävää kiusantekoa.
                          G05 45e
                          ex: F11 530d xDrive
                          ex: E84 X1 xDrive 25d

                          Comment

                          • jobo
                            Bimmer Rookie
                            • Jun 2009
                            • 155
                            • Espoo

                            #418
                            Originally posted by bittivirhe View Post

                            Tuo pätee muihinkin malleihin, esim. X5 ja iX. Ärsyttävää kiusantekoa.
                            Erityisen ärsyttäväksi ainakin omalla kohdalla homman teki sen ku olin autoa tilatessa katsellut ulkomaisia koeajoja kun autoja ei ollut vielä suomessa. Sitten omassa autossa Ei käytössä suomessa, ei käytössä suomessa, ei käytössä suomessa jne jne.......
                            Ei tullut mieleenkään että suomi rampautettu täysin bmw osalta. En suosittele kenellekään bmw tilaamista ennenku pääsee koeajamaan juuri haluamallaan avustinpaketilla ja testaamaan toimiiko vai ei.
                            BMW i4 M50 -23

                            BMW 330e M-sport -17
                            BMW 120d M-sport -14
                            MINI JCW -09

                            Comment

                            • E39-530A
                              BTCF Member
                              • Feb 2007
                              • 975
                              • Espoo

                              #419
                              Tästä olikin juttua täällä tai jossain aiemmin, mutta miten näissä pääsee polkemaan parhaiten oikeaa jarrua? Siis, niin ettei moottorijattuteta vaan vedetään pelkällä jarrulla. Kuitenkin niin, ettei tarvitse vetää satasen vauhdista liinat täysín kiinni ja sanoa renkaille heippa. Asia kiinnostaa jarrujen kunnossapidon kannalta. Jostain säädetään moottorijarrutus kokonaan pois?
                              i4

                              ---
                              ex E92 335iA -08
                              ex E34 540iA -93
                              ex E90 325iA -05
                              ex E39 530iA -00
                              ex Toyota Avensis
                              ex 4x Toyota Corolla (-83 -> -03)

                              Comment

                              • PNM2
                                Bimmer Enthusiast
                                • Mar 2015
                                • 1206
                                • Espoo

                                #420
                                Originally posted by E39-530A View Post
                                Tästä olikin juttua täällä tai jossain aiemmin, mutta miten näissä pääsee polkemaan parhaiten oikeaa jarrua? Siis, niin ettei moottorijattuteta vaan vedetään pelkällä jarrulla. Kuitenkin niin, ettei tarvitse vetää satasen vauhdista liinat täysín kiinni ja sanoa renkaille heippa. Asia kiinnostaa jarrujen kunnossapidon kannalta. Jostain säädetään moottorijarrutus kokonaan pois?
                                Moni haluasa ajaa yhden polkimen ajolla, kuten esim mä aina taajamassa. Tuota regeneraatiota voi säätää ja ainakin i4:n saa aika hyvin rullaamaan vapaalla eli pysähtymään vain jarrulla. Talvella maantie- tai motarinopeuksissa regeneraatio irrottaa perää liukkaasta tiestä eli siksi ainakin mä ajan niitä mahdollisimman pienellä regeneraatiolla.
                                i4 M50
                                ex: G30 530e xDrive M-Sport
                                ex: F11 525d xDrive
                                ex: F11 520d
                                ex: E91 318i

                                Comment

                                Working...
                                X